Ymmärsin kyllä ja juuri se ei ole minusta hauskaa. Selkeämpää olisi että koko suoja - oli se mitä tahansa - hajoaa ennen kuin voi osua suojan takana olevaa kohdetta. Muuten pitäisi jatkuvasti katsella että mitäs kamaa siinä nyt on edessä, onko suojaavaa vai ei suojaavaa. Pelillisesti on minusta siis paljon selkeämpää olla on/off-tyyppinen suoja eikä mitään "tästä menee nyt läpi ja tuosta seuraavasta vain osittain jostain kohtaa" tms.Tuossa videolla otettiin kantaa ohuista peltilevyistä ja lastulevyistä jonka kyllä kiväärin luoti läpäisee mitä ei taas uusimissa tapahdu ja oli tuossa sitten noi puutkin että kun ampuu puuta FC5 ei tapahdu mitään kun kakkosessa taas tuhoutuvat.
Puiden tuhoamiselle en näe syytä ellei ole kyse jostain Minecraftista tai muusta, jossa sillä puulla tekeekin jotain tuhoamisen/kaatamisen jälkeen. Okei, olihan esim. Red Faction suunnilleen olemassa sen takia että "katsokaa nyt miten kaikki hajoaa" eli on sillä oma efektinsä mutta eiköhän kehittäjät mieti mikä lopulta on merkityksellistä ja mikä ei.
Eihän siitä tietysti haittaakaan ole jos kaikki realistisesti hajoaa ympäriltä mutta yleensä näissä ainakin kohdallani käy niin että alun leikkimisen jälkeen tuolla ominaisuudella ei tee yhtään mitään. Jos sen sisällyttämiselle löytyy joku peruste niin miksipä ei. Lisäksi soisin että sen lisääminen olisi myös hauskaa eikä turhauttavaa, kuten tuon luotien läpäisyn koen olevan. Toisaalta luotien hahmojen läpäisy taas on plussaa mutta sitäkään ei tietenkään tarvitse jokaisessa aseessa olla.
Tämä on sellainen ominaisuus jota en minäkään olisi toivonut pois jätettävän. On ollut myös kovasti puhetta että nyt tehokkaampien laitteiden myötä keskityttäisiin joskus myös tekoälyyn sen ainaisen silmäkarkin sijaan. Ehkä joku peli vielä joskus...Kun taas kakkosessa ei noita kohteita ole samassa kohtaan niin paljoa mutta tuo vihollisten AI käyttäytyminen kuitenkin on paljon paremman oloista kuin vitosessa, toinen viholinen tulee auttamaan haavoittunutta kaveriaan kun uudemissa kaikki vain painaa pelaajan kimppuun.
On ne ihan jees mutta jos niillä ei varsinaisesti tee mitään niin ainakin minulle ne on lopulta yhdentekeviä. Jopa Breath of the Wildin lukuisten kikkailujen käyttöarvo on minulle nolla ja ainoa "hyöty" niistä on kun voi katsella muiden tekemiä "tällaisia asioita voit tehdä BOTW:ssa"-videoita. En minä niitä samoja asioita jaksa itse tehdä vaan pelaan peliä käyttäen perusominaisuuksia.Itse kuitenkin arvostan noita pieniä detaljeja mitä kakkonen esitti mitä ei vitosessa ollut.
Mutta ehkä sitten on paljon ihmisiä joita tuollainen monipuolisuus tosiaan kiehtoo. Mutta onko se sitä että näillä asioilla lukuisat pelaajat tekee jotain vaan vain jotain mitä voi vertailu- ja muissa videoissa ihastella? Onko ne käytännössä mukana?