Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuossa videolla otettiin kantaa ohuista peltilevyistä ja lastulevyistä jonka kyllä kiväärin luoti läpäisee mitä ei taas uusimissa tapahdu ja oli tuossa sitten noi puutkin että kun ampuu puuta FC5 ei tapahdu mitään kun kakkosessa taas tuhoutuvat.
Ymmärsin kyllä ja juuri se ei ole minusta hauskaa. Selkeämpää olisi että koko suoja - oli se mitä tahansa - hajoaa ennen kuin voi osua suojan takana olevaa kohdetta. Muuten pitäisi jatkuvasti katsella että mitäs kamaa siinä nyt on edessä, onko suojaavaa vai ei suojaavaa. Pelillisesti on minusta siis paljon selkeämpää olla on/off-tyyppinen suoja eikä mitään "tästä menee nyt läpi ja tuosta seuraavasta vain osittain jostain kohtaa" tms.

Puiden tuhoamiselle en näe syytä ellei ole kyse jostain Minecraftista tai muusta, jossa sillä puulla tekeekin jotain tuhoamisen/kaatamisen jälkeen. Okei, olihan esim. Red Faction suunnilleen olemassa sen takia että "katsokaa nyt miten kaikki hajoaa" eli on sillä oma efektinsä mutta eiköhän kehittäjät mieti mikä lopulta on merkityksellistä ja mikä ei.

Eihän siitä tietysti haittaakaan ole jos kaikki realistisesti hajoaa ympäriltä mutta yleensä näissä ainakin kohdallani käy niin että alun leikkimisen jälkeen tuolla ominaisuudella ei tee yhtään mitään. Jos sen sisällyttämiselle löytyy joku peruste niin miksipä ei. Lisäksi soisin että sen lisääminen olisi myös hauskaa eikä turhauttavaa, kuten tuon luotien läpäisyn koen olevan. Toisaalta luotien hahmojen läpäisy taas on plussaa mutta sitäkään ei tietenkään tarvitse jokaisessa aseessa olla.

Kun taas kakkosessa ei noita kohteita ole samassa kohtaan niin paljoa mutta tuo vihollisten AI käyttäytyminen kuitenkin on paljon paremman oloista kuin vitosessa, toinen viholinen tulee auttamaan haavoittunutta kaveriaan kun uudemissa kaikki vain painaa pelaajan kimppuun.
Tämä on sellainen ominaisuus jota en minäkään olisi toivonut pois jätettävän. On ollut myös kovasti puhetta että nyt tehokkaampien laitteiden myötä keskityttäisiin joskus myös tekoälyyn sen ainaisen silmäkarkin sijaan. Ehkä joku peli vielä joskus...

Itse kuitenkin arvostan noita pieniä detaljeja mitä kakkonen esitti mitä ei vitosessa ollut.
On ne ihan jees mutta jos niillä ei varsinaisesti tee mitään niin ainakin minulle ne on lopulta yhdentekeviä. Jopa Breath of the Wildin lukuisten kikkailujen käyttöarvo on minulle nolla ja ainoa "hyöty" niistä on kun voi katsella muiden tekemiä "tällaisia asioita voit tehdä BOTW:ssa"-videoita. En minä niitä samoja asioita jaksa itse tehdä vaan pelaan peliä käyttäen perusominaisuuksia.

Mutta ehkä sitten on paljon ihmisiä joita tuollainen monipuolisuus tosiaan kiehtoo. Mutta onko se sitä että näillä asioilla lukuisat pelaajat tekee jotain vaan vain jotain mitä voi vertailu- ja muissa videoissa ihastella? Onko ne käytännössä mukana?
 
Kyllähän se nyt tuo fiilistä peliin kun taisteluissa paikat hajoaa, säleitä lentää ja maasto pölyää.

Mitä enemmän noita videoita nyt on katsellut, niin koko ajan tämä muistuttaa entistä enemmän vaan vitosta. Kaikki animaatiot, fysiikat jne on tismalleen samaa. Ei mitään erilaista.

Ragdoll-fysiikat ois kova.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on sellainen ominaisuus jota en minäkään olisi toivonut pois jätettävän. On ollut myös kovasti puhetta että nyt tehokkaampien laitteiden myötä keskityttäisiin joskus myös tekoälyyn sen ainaisen silmäkarkin sijaan. Ehkä joku peli vielä joskus...
Eihän tämä tosiaan pitäisi olla laitteistosta kiinni jos jo MGS2 aikaan viholliset osasivat kiertää pelaajan selustaan jos ne näki Solid Snaken ampuvan yhteen suuntaan

Eihän se tosiaan noi ominaisuudet ole kun kivaa pinta kiilotusta mutta otinkin kantaa vain tuohon kuinka Far Cry peleissä pinta grafiikka paranee ja muut ominaisuude väistyvät.

Ressa 8 oli melkein shokki siellä linnassa kun yritti ampua eri kohteita niin kaikki olivat täysin staattisia.

Mutta Far Cry 6 niin eiköhän sieltä loppujen lopuksi tule sitä tuttua ja turvallista pum pumia isossa open worldissa mitä ei kovin paljoa ole tarjolla.
 
MGS2 ei ole open world, joten veikkaan että tekoäly on helpompi siihen toteuttaa.

Ja se että tekoälyn tehot menisivät grafiikkaa juontaa sieltä että näin olen kehittäjien selityksistä saanut ajan mittaan kuvan. Oikeasti kuitenkin keskitytään siihen että peli näyttää hienolta koska se myy.
 
Eurogamerin videossa mainittiin, että pelissä pitää käyttää tiettyjä luotityyppejä oikeisiin vihollisiin. Muuten on "bulletsponge", jos käyttää väärää luotia. Ja luoteja ei voi vaihtaa taistelun aikana vaan ainoastaan workbencheissä.

Kuulostaa omituiselta ratkaisulta. Toivottavasti muuttavat julkaisuun sen niin, että niitä pystyy vaihtamaan kesken taistelun. Parasta toki olisi, jos luodin valinta olisi vain yksi lisä peliin, eikä mikään vaatimus vihollisten nujertamiseen sulavasti.

 
Eurogamerin videossa mainittiin, että pelissä pitää käyttää tiettyjä luotityyppejä oikeisiin vihollisiin. Muuten on "bulletsponge", jos käyttää väärää luotia. Ja luoteja ei voi vaihtaa taistelun aikana vaan ainoastaan workbencheissä.

Kuulostaa omituiselta ratkaisulta. Toivottavasti muuttavat julkaisuun sen niin, että niitä pystyy vaihtamaan kesken taistelun. Parasta toki olisi, jos luodin valinta olisi vain yksi lisä peliin, eikä mikään vaatimus vihollisten nujertamiseen sulavasti.


Toi on kyllä hemmetin iso miinus ja tiedän jo nyt, että tuommoinen alkaa ärsyttämään :confused:

Far Cry 5:sta olen parina päivänä jatkanut ja siinä on juuri hyvä, kun voit vaikka pelkällä jouskarilla valloittaa basen, eikä tarvitse minkään panostyyppien kanssa kikkailla. Onhan tuossa vitosessakin kaikenlaisia armoreita läpäiseviä luoteja, mutta kertaakaan en ole niihin koskenut ja hyvin on viholliset kuolleet yhdestä osumastä päähän sniperillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Toi on kyllä hemmetin iso miinus ja tiedän jo nyt, että tuommoinen alkaa ärsyttämään :confused:

Far Cry 5:sta olen parina päivänä jatkanut ja siinä on juuri hyvä, kun voit vaikka pelkällä jouskarilla valloittaa basen, eikä tarvitse minkään panostyyppien kanssa kikkailla. Onhan tuossa vitosessakin kaikenlaisia armoreita läpäiseviä luoteja, mutta kertaakaan en ole niihin koskenut ja hyvin on viholliset kuolleet yhdestä osumastä päähän sniperillä.
Onpas tosiaan ikävältä kuulostava juttu. Inhoan juuri tämän kaltaisia pakotettuja juttuja pelien tekijöiltä. Ja vielä jos tosiaan ei voi koska vaan vaihtaa noita ammuksia, niin onpas todella tökerösti suunniteltu juttu kaiken kaikkiaan. Melkoiselta turnoffilta alkaa kuulostamaan suorastaan, ja itselleni on kuitenkin kyseessä yksi vuoden odotetuimmista peleistä.
 
Tulee mieleen Final Fantasy remake noista luodeista. Jos ei ole oikea materia käytössä niin taisteluista saa todella rasittavia. Jos taas sattuu olemaan oikea niin ne voi olla todella läpihuutojuttuja, jopa negatiivisella tavalla.

Ei kuulosta yhtään hyvältä kyllä tuo luotien vaihtelu, erityisesti kun myös FF:ssä pelistä olisi saanut paremman jos voisi taistelussakin vaihtaa materiaa, siinä missä toivoisi että FC6:ssa voisi vaihtaa eri luoteja sisältävän lippaan sisään.

Uusimmassa Doomissa myös rasitti ne monet kikkaviholliset. Ei ollut yhtään niin mukava peli kuin ensimmäinen jossa sai vapaammin valita millä aseilla räimii. Turhaa monimutkaistamista tuollainen joka voi periaatteessa tehdä pelistä mielenkiintoisemmankin mutta ikävän usein tekee pelaamisesta vain rasittavampaa.

Menee äkkiä siihen että lataa vain uudestaan aiemman kohdan kun on ensin käynyt testaamassa onko sopivat varusteet mukana vai ei. Vai onko noita workbenchejä joka nurkalla ja pitää kesken taistelun käydä niissä? Vai ensin scoutata paikat ja varautua sen mukaan? Toisaalta se voisi olla ihan ok vaikka pidemmällä tähtäimellä varmasti alkaa olemaan vain turhan työlästä.
 
Tuossa IGN:n artikkelissa käsitellään vähän tuota luotityyppi/bullet sponge -juttua. Saa nähdä kuinka paljon tuo ärsyttää. No, ainakin pääosumat jousipyssyllä ja stealth-kaadot pitäisivät tappaa kerrasta.
This “right tool for the right job” mentality extends beyond just a simple choice of playstyle, though - it’s something the design team has baked into every encounter you’ll face. Probably the most important weapon mods you’ll unlock are the different ammo types, since just about every enemy you’ll run into has resistances and vulnerabilities to one or the other.

Armored enemies require AP rounds, for example, while soft-target rounds work best on basic infantry. Other varietals, like explosive or poison ammo, have been added into the mix, which will surely make for some interesting tactical decisions later on, but I also found myself a bit frustrated with how often I felt I had to run to a crafting station to swap in a new ammo type before getting into a firefight.

It was never a real hassle to find one (almost every enemy outpost or crossroads had one nearby) but a lot of the fun of Far Cry, for me, has always been that scramble to come out on top when a plan goes awry or you randomly cross paths with an enemy patrol. That’s a hard feeling to recapture if you‘re being penalized for having, say, fire bullets loaded instead of explosive rounds. I’m also still not wild about the move towards health bars you need to drain on each enemy. Sure, you can disable the visual aspect in the settings menu, but as someone who typically ascribes to the “being shot in the face should kill you” school of thought, I couldn’t help but feel a bit frustrated when an enemy would get sprayed with a hail of SMG fire at close range and stay on their feet.

To be clear, enemies in Far Cry 6 aren’t the full-on bullet sponges they were in New Dawn. “When you are using the right weapon and still it takes 1,000 bullets to kill a guy; we are not doing that,” Grivel says with a laugh, explaining that they wanted to put more emphasis on the new resistance and crafting mechanics - but he also points out that there are some guaranteed one-hit-kills at your disposal, too. Lining up a bow headshot or taking the time to sneak up on a target for a melee execution both count as an insta-kill, for example. “Headshots with a bow, no matter what, are always guaranteed, even if I'm with enemies that are 10 levels above me,” he says, explaining that they want to reward acts of skill. “The reason for that is, quite frankly, if you can get a headshot with a bow, good for you; that’s already a lot of skill. It's a bit the same logic for the takedowns: it takes skill to get close to the enemy to do that.”

 
Voi olla että jää peli ostamatta julkaisussa noin typerän mekaniikan takia, tarkoittaa vaan turhaa ravaamista penkillä edestakas kun liikkuu maailmassa, senkun antaisi pelaajan kantaa kaikkia ammuksia kerralla niin ei ongelmaa. Mutta tyypillistä Ubisoftia että asiat halutaan tehdä näin vaikeasti.
 
Toivottavasti tuota ei ole tehty yhtä typerästi mitä wolfenstein youngbloodissa jossa oikean tyyppisillä ammuksilla varustettu pistooli oli reippaasti tehokkaampi mitä väärän tyyppisillä ammuksilla varustettu rynkky tai haulikko.
 
Enää 5 päivää odotusta. Tietääkö joku mistä saisi hieman halvemmalla digitaalisen avaimen Xboxille ostettua kun 70e hinta mikä näyttäisi olevan kaikkialla sama. Tuntuu ihan järjettömältä alkaa maksamaan tuollaista summaa. ?
 
Mitä lukenut, niin ennakkojen perusteella olisi tarinavetoisampaa tavaraa tulossa, joka itselleni ainakin positiivista. Vitostakin tykkäsin pelata, mutta tarina oli aika kökkö ja ne sieppauskohtaukset aina kesken kaiken ärsytti erittäin paljon. Toivottavasti tarina olisi laadukas ja nämä sieppaukset ja muut kummallisuudet loistaisivat poissaolollaan.. Tällöin Far Cry 6 voisi olla loistava. Vpd kun postittaisi pelin huomenna, niin kaikki näyttäisi hyvältä.
 
Ylös Bottom