En myöskään pidä siitä suuntauksesta, joka Sonyn bisneksessä on ollut nähtävissä PS4:n valta-aseman saavuttamisen jälkeen. Heille on tällä hetkellä voiton maksimointi tärkeämpää kuin aito asiakasystävällisyys. Se näkyy ikävällä tavalla konsolin käyttiksen ja hardwaren ratkaisuiden suunnittelussa, ja se näkyy myös järkyttävän huonosti järjestetyssä ja epäystävällisessä asiakaspalvelussa.
Käyttöjärjestelmä toki vaatii vielä päivittämistä, mutta Sony ei olekaan softafirma, vaan laitevalmistaja. Hardwaresta valittamista en sitten taas ymmärrä yhtään. Toki (viihde)-elektroniikassa tulee aina vastaan jokunen ennen aikojaan hajoava yksilö, mutta se nyt ei olekaan varmaan se pointti tässä. Ilmeisesti Playstation 5 sisältää jonkin laitepuolen ratkaisun, mistä juuri sinä et satu tykkäämään ja siitä nyt sitten nostetaan hemmetinmoinen meteli. Se SSD-laajennuspaikka avataan kyllä käyttöön sitten, kun sen aika on.
Ikävä kuulla, että sinulle on asiakaspalvelussa sattunut huonompi tuuri. Itse olen joutunut kertaalleen olemaan Sonyn asiakaspalveluun yhteydessä vuoden 2007 jälkeen, kun uudessa ostamassani pelissä mukana ollut lisämateriaalikoodi ei kelvannut Storeen, vaan softa valitti, että se olisi jo käytetty. Sain muutamassa minuutissa puhelulinjan aukeamisesta uuden ja toimivan koodin. Eli ei valittelemisia sen suhteen. Muutenkin olen asiakaspalvelua tarvitessani huomannut, että rauhallinen ja asiallinen lähestymistapa auttaa ja isoin virhe on alkaa linjan toisessa päässä olevalle asiakaspalvelijalle meuhkaamaan. Yleensä silloin saatu palvelu on parempaa. Ja ei, en nyt väitä tai oleta, että olisit meuhkannut, vaan kunhan totesin yleisellä tasolla, että saatu palvelu on yleensä parempaa, kun esittää asiansa rauhallisesti.
Kun nyt otit esille tuon softan ja käyttöjärjestelmän, niin toteanpa nyt tähän vielä loppuun, että Microsoft on tuottanut jos jonkinlaista softaa jo vuosikymmeniä, joten siltä pohjalta oli todella ikävän yllättävää luettavaa tuossa pari sivua takaperin, kun Game Passin PC-puolen ongelmia listailtiin tuossa. Niin paljon kuin olen saanut lukea ylistystä kyseisestä palvelusta ja sitten tulee vastaan tuollaista...Melkoista "voittojen maksimointia" ja "asiakastyytyväisyyden laiminlyöntiä" tuollaiset purkkaviritelmät voisi joku sanoa...
Ei se ole silloin mitään laajaa keskustelua, jos on kokemusta vain yhden konsolin käytöstä Ja kuitenkin vertailee eri konsoleita ja kehuu sitä ainoaa omistamaansa parhaaksi. Suorastaan nauratti tuo kommenttisi laajasta keskustelusta…
Pelialaan liittyvät keskustelut nyt ovat aika paljon muutakin kuin pelkkää laitteen P ja X vertailua keskenään. Käyn keskustelua monissa erityyppisissä ketjuissa, joista osa liittyy laitteisiin, osa peleihin, osa palveluihin jne. Kehun kyllä omaa valintaani, kun sille tulee sopiva hetki. Lisäksi otan kiinni kritiikkiin, kun sen aika on.
Lisäksi en ole tainnut väittää omaa suosikkiani ehdottomasti parhaaksi, vaan todennut, että se sopii itselleni parhaiten ja täydellisesti monistakin eri syistä. Sen kyllä muistan, että olen sanonut moneen eri kertaan, että kukin saa toki pelata pelinsä juuri sillä laitteella, jolla haluaa.