Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5:n huoltoon lähettämisestä - mukana myös äänestys

Onko PS5-konsolisi ollut huollossa?

  • On, sain PS5:n kunnossa takaisin.

    Äänet: 1 1,1%
  • On, sain PS5:n viallisena takaisin.

    Äänet: 2 2,3%
  • Ei, PS5 on toiminut moitteettomasti.

    Äänet: 78 89,7%
  • Ei, mutta olen lähettänyt/lähettämässä PS5:n huoltoon.

    Äänet: 6 6,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    87
Lähinnä puhuin faktaa, mutta mitäpä siitä. Noin ne kannattaa hoitaa, jos jotain haluaa saada aikaan. Eli onnea taisteluun kyseiselle kaverille edelleenkin.
Faktaa? Katsotaanpas vielä se sinun viestisi:
Mitä teet uudella koneella, jos se kerran nyt toimii, mutta kannessa vikaa ainoastaan? Ota kuvia, videoita, lähetä ja pyydä uusi kansi. Ellet viitsi niin luultavasti itse paskonut sen. Onnea taisteluun.
Oletko oikeasti siis sitä mieltä että konsolin vika on hänen "paskomansa"? Miten tuo logiikka toimii? Miksi kirjoittajan kannattaisi valitella tuosta tänne jos on sen itse "paskonut"? Eikö jo se viittaa siihen suuntaan että hän puhuu totta huollon tekemisistä koska ei hyötyisi mitään tänne valehtelusta?
 
Faktaa? Katsotaanpas vielä se sinun viestisi:

Oletko oikeasti siis sitä mieltä että konsolin vika on hänen "paskomansa"? Miten tuo logiikka toimii? Miksi kirjoittajan kannattaisi valitella tuosta tänne jos on sen itse "paskonut"? Eikö jo se viittaa siihen suuntaan että hän puhuu totta huollon tekemisistä koska ei hyötyisi mitään tänne valehtelusta?
Porukka itse rikkoo noita kuoria vahingossa, kannattaa katsella vaikkapa youtubesta videoita. Toiseksi, koitin auttaa vaan toista ja suosittelin kuvaa ja videota vahvistukseksi. Et ole näemmä koskaan tapellut Sonyn tai jälleen myyjien kanssa ja en tajua mikä oli sinulle niin helvetin epäselvää tuossa?
Faktaa? Katsotaanpas vielä se sinun viestisi:

Oletko oikeasti siis sitä mieltä että konsolin vika on hänen "paskomansa"? Miten tuo logiikka toimii? Miksi kirjoittajan kannattaisi valitella tuosta tänne jos on sen itse "paskonut"? Eikö jo se viittaa siihen suuntaan että hän puhuu totta huollon tekemisistä koska ei hyötyisi mitään tänne valehtelusta?
Eli leuka lukkoon, jos ei mitään järkevää asiaa
 
Porukka itse rikkoo noita kuoria vahingossa, kannattaa katsella vaikkapa youtubesta videoita. Toiseksi, koitin auttaa vaan toista ja suosittelin kuvaa ja videota vahvistukseksi. Et ole näemmä koskaan tapellut Sonyn tai jälleen myyjien kanssa ja en tajua mikä oli sinulle niin helvetin epäselvää tuossa?

Eli leuka lukkoon, jos ei mitään järkevää asiaa
Siis ei helvetti miten yleistävä ja alentava tapa suhtautua toisiin ihmisiin, joita et edes tunne. Hävettävän karmeaa luettavaa tuollainen! :rolleyes:
 
Nämä tällaiset päättymiskäskyt on aina vähän tylyjä sen kautta jos siellä takana on kuitenkin jotain ihan oikeaakin keskusteltavaa. Mitenkäs kun tuo "kansi-saaga" kuitenkin on toisaalta ihan erillinen asiansa kuin tämä, joka liittyy johonkin vihjailuihin siitä että on itse hajotettu.

Ymmärrän kyllä että tuon sivujuonteen suhteen on ihan asiallista jättää asia sikseen mutta minua ainakin kiinnostaisi vielä tietää mihin tuo alkuperäisen kirjoittajan kansi-seikkailu menee. Jo senkin vuoksi että omani on tulossa huollosta ja siinä ei todellakaan ollut mitään ulkoista vikaa missään. Näin oletin myös olleen kansi-kirjoittajalla ja asian muistaakseni pystyy tarkistamaan kun lukee pari sivua taaksepäin näitä viestejä. Ja ei kai kukaan huollossa irronneista kansista kirjoittelisi jos ne on olleet irti jo lähetettäessä.

Saako tässä siis soveltaa ja saamme jatkossakin tietää miten se varsinainen keissi etenee? Liittyy kuitenkin melko vahvasti aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Äänestystulos yllättävä, koska ongelmia näemmä monella ja huollossa käytetty, mutta eipä tosin taida pleikkareitakaan paljon olla.
 
Äänestystulos yllättävä, koska ongelmia näemmä monella ja huollossa käytetty, mutta eipä tosin taida pleikkareitakaan paljon olla.
Luonnollisesti ne joilla sitä vikaa on laitteessa meuhkaavat siitä foorumeilla (ihan ymmärrettävästi tietenkin), kun taas se enemmistö joilla konsoli on toiminut ongelmitta pelailee sitä tyytyväisenä eikä tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla kuinka hienosti pleikka toimii. Tämän takia tulee helposti vaikutelma siitä kuinka PS5 olisi todella heikkoa tekoa kun ongelmia on useammalla ihmisellä vaikka loppujen lopuksi ne ongelmat ovat olleet äänekkäällä vähemmistöllä.
 
Luonnollisesti ne joilla sitä vikaa on laitteessa meuhkaavat siitä foorumeilla (ihan ymmärrettävästi tietenkin), kun taas se enemmistö joilla konsoli on toiminut ongelmitta pelailee sitä tyytyväisenä eikä tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla kuinka hienosti pleikka toimii. Tämän takia tulee helposti vaikutelma siitä kuinka PS5 olisi todella heikkoa tekoa kun ongelmia on useammalla ihmisellä vaikka loppujen lopuksi ne ongelmat ovat olleet äänekkäällä vähemmistöllä.
No itse en meuhkaa miten hyvin toimii, koska ei tuokaan täydellinen kappale ole, mutta suurimmaksi osaksi toiminut hyvin.
Luonnollisesti ne joilla sitä vikaa on laitteessa meuhkaavat siitä foorumeilla (ihan ymmärrettävästi tietenkin), kun taas se enemmistö joilla konsoli on toiminut ongelmitta pelailee sitä tyytyväisenä eikä tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla kuinka hienosti pleikka toimii. Tämän takia tulee helposti vaikutelma siitä kuinka PS5 olisi todella heikkoa tekoa kun ongelmia on useammalla ihmisellä vaikka loppujen lopuksi ne ongelmat ovat olleet äänekkäällä vähemmistöllä.
Plus kun täällä yrittää ihmisiä auttaa, niin aletaan käymään päälle ja räkimään naamaan, kuten tuo kun suosittelin ottamaan kuvia ja videoita, että mahdollisesti säästyy kuukausien tappelusta. T. PS4 kokemus.
 
Ei tuo Ps5:n laatu ole oikein hyvää vaikutusta tehnyt. Oman yksilön levyasema pitää aivan järkyttävää meteliä (tähän on Sonyn oma fix olemassa, odottaa vain inspiraatiota, että jaksaisin/ehtisin perehtyä asiaan) ja mukana tulleen ohjaimen X ja neliö -painikkeet jumivat pohjaan jatkuvasti. Ilmeisesti tuohonkin jotain kotikonsteja löytyy..

Ei vaan jaksa tuohon huoltorumbaan lähteä, ainakaan vielä. Toki jos nuo ei kotikonstein korjaannu niin sittenhän se on pakko. Voisi tietty kokeilla ainakin ohjaimen osalta jos vaihtaisivat suosiolla uuteen prismassa.

Jännä että monoliitin vierellä tv-tasolla on Xbox Series X, joka on toiminut moitteetta kohta vuoden verran. Muutenkin laatuvaikutelma laitteiden välillä on melko eriävä. No mutta yksilöitähän nämä ovat.
 
Mullakin levyasema huutaa kun pölynimuri sen ensimmäiset 15sec, sen jälkeen tulee hiljaista ja muuten tosi hiljainen. Tosin tuo meteli ilmeisesti johtuu resonoinninsta enimmäkseen
 
Mullakin levyasema huutaa kun pölynimuri sen ensimmäiset 15sec, sen jälkeen tulee hiljaista ja muuten tosi hiljainen. Tosin tuo meteli ilmeisesti johtuu resonoinninsta enimmäkseen

Tuossa minun koneessa se meteli on sellaista räpättävää/sirittävää, todella kovaäänistä. Vastaavasta löytyy jonkin verran videoita YouTubesta. Ilmeisesti meteli helpottaa vääntämällä kyljestä löytyvää levyn poistoruuvia hieman auki. Joissain on turhan tiukasti kiristetty se ja ilmeisesti tuo on ihan Sonyn tarjoama niksi vaivaan.
 
Mullakin levyasema huutaa kun pölynimuri sen ensimmäiset 15sec, sen jälkeen tulee hiljaista ja muuten tosi hiljainen. Tosin tuo meteli ilmeisesti johtuu resonoinninsta enimmäkseen
Itselläni alkoi vasta päivityksen jälkeen. Sama ohjaimessa, koska nyt tärisee kuin perkele
 
Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.

En sinänsä valita pikaisesta reissusta mutta olin ymmärtänyt että noissa menisi aikaa, joten onkohan tuo tullut palautuksena takaisin ilman että on tehty mitään? Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.

Mikäli tuosta tulee sanomista ja jos varsinkin on huollon estänyt nojaten sinettien rikkomiseen niin todellakin tulen antamaan palautetta. Eikös Suomessa muutenkin kuluttajansuoja ole jotain sellaista että sinetit ei päde ainakaan tietyissä paikoin, esim. pc:n sisuksia saa säätää vaikka olisi sinetti laitettu jonnekin?

Tässä vielä se että "sinetissä" (jos se sellainen edes on) oli jo valmiiksi se viilto, josta ruuvimeisselin saa sisään.

Vai onko vain niin että noita huolletaan sen verran lähellä ja/tai voi olla nopeakin toimenpide, joten sattui vain tuuri että saivat noin nopsahti vehkeen kuntoon ja takaisinpäin? Tai ehkä se oli niin hajalla että laittoivat vain suoraan uuden tulemaan, joka sekin selittäisi tuota nopeutta.

Tässä on jännät paikat kun odottelee että tuleeko sama laite takaisin, onko korjattu vai tuleeko kenties täysin uusi (tai "refurbished") laite takaisin. Plus sitten että ovatko "paskoneet" (jota termiä täällä on käytetty) laitetta jotenkin enemmän mitä oli lähetettäessä.

Aika epätodennäköisenä itsekin näen sen että tuollainen levyn poistaminen takuita eväisi mutta mistä näitä ikinä tietää. Jos laite olisi ollut matkalla edes parisen viikkoa niin en luultavasti edes miettiä mitään tällaisia. Nyt tuo ripeys tässä sai ihmettelemään :D
 
Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.

En sinänsä valita pikaisesta reissusta mutta olin ymmärtänyt että noissa menisi aikaa, joten onkohan tuo tullut palautuksena takaisin ilman että on tehty mitään? Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.

Mikäli tuosta tulee sanomista ja jos varsinkin on huollon estänyt nojaten sinettien rikkomiseen niin todellakin tulen antamaan palautetta. Eikös Suomessa muutenkin kuluttajansuoja ole jotain sellaista että sinetit ei päde ainakaan tietyissä paikoin, esim. pc:n sisuksia saa säätää vaikka olisi sinetti laitettu jonnekin?

Tässä vielä se että "sinetissä" (jos se sellainen edes on) oli jo valmiiksi se viilto, josta ruuvimeisselin saa sisään.

Vai onko vain niin että noita huolletaan sen verran lähellä ja/tai voi olla nopeakin toimenpide, joten sattui vain tuuri että saivat noin nopsahti vehkeen kuntoon ja takaisinpäin? Tai ehkä se oli niin hajalla että laittoivat vain suoraan uuden tulemaan, joka sekin selittäisi tuota nopeutta.

Tässä on jännät paikat kun odottelee että tuleeko sama laite takaisin, onko korjattu vai tuleeko kenties täysin uusi (tai "refurbished") laite takaisin. Plus sitten että ovatko "paskoneet" (jota termiä täällä on käytetty) laitetta jotenkin enemmän mitä oli lähetettäessä.

Aika epätodennäköisenä itsekin näen sen että tuollainen levyn poistaminen takuita eväisi mutta mistä näitä ikinä tietää. Jos laite olisi ollut matkalla edes parisen viikkoa niin en luultavasti edes miettiä mitään tällaisia. Nyt tuo ripeys tässä sai ihmettelemään :D
Tämä on taas siinä kategoriassa, että toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Mielestäni olisi huollon puolelta hienoa, jos ilmoittaisivat sähköisesti tai sitten edes konsolin mukana tulevalla lappusella, että mitä tuolle masiinalle on tarkalleen tehty vai onko tehty mitään. Nythän se on täysin asiakkaan omien havaintojen varassa.
 
Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.

En sinänsä valita pikaisesta reissusta mutta olin ymmärtänyt että noissa menisi aikaa, joten onkohan tuo tullut palautuksena takaisin ilman että on tehty mitään? Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.

Mikäli tuosta tulee sanomista ja jos varsinkin on huollon estänyt nojaten sinettien rikkomiseen niin todellakin tulen antamaan palautetta. Eikös Suomessa muutenkin kuluttajansuoja ole jotain sellaista että sinetit ei päde ainakaan tietyissä paikoin, esim. pc:n sisuksia saa säätää vaikka olisi sinetti laitettu jonnekin?

Tässä vielä se että "sinetissä" (jos se sellainen edes on) oli jo valmiiksi se viilto, josta ruuvimeisselin saa sisään.

Vai onko vain niin että noita huolletaan sen verran lähellä ja/tai voi olla nopeakin toimenpide, joten sattui vain tuuri että saivat noin nopsahti vehkeen kuntoon ja takaisinpäin? Tai ehkä se oli niin hajalla että laittoivat vain suoraan uuden tulemaan, joka sekin selittäisi tuota nopeutta.

Tässä on jännät paikat kun odottelee että tuleeko sama laite takaisin, onko korjattu vai tuleeko kenties täysin uusi (tai "refurbished") laite takaisin. Plus sitten että ovatko "paskoneet" (jota termiä täällä on käytetty) laitetta jotenkin enemmän mitä oli lähetettäessä.

Aika epätodennäköisenä itsekin näen sen että tuollainen levyn poistaminen takuita eväisi mutta mistä näitä ikinä tietää. Jos laite olisi ollut matkalla edes parisen viikkoa niin en luultavasti edes miettiä mitään tällaisia. Nyt tuo ripeys tässä sai ihmettelemään :D

Muistelen itsekin lukeneeni jostain, ettei noilla tarroilla ole lopulta mitään merkitystä, mutta en löydä luotettavaa lähdettä siihen. Kuluttajansuojalaki toisaalta on jokseenkin tulkinnanvarainen:

15 a § (13.12.2001/1258)
Takuun merkitys

"Jos myyjä on sitoutunut vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan (takuu), tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla. Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta."

Vaikea kuvitella, että levyn poistaminen olisi "vääränlaista käsittelyä tms." Kohtahan sinä sen laitteen takaisin saat, niin sitten nähdään konkreettisesti mitä tehty.

 
Toinen vaihtoehto nopealle huoltoreissulle voi myös olla lyhyt jono tai yksinkertainen korjaus. Muistaakseni @shamaniac in tapauksessa laitteeseen ei tulleet enää virratkaan päälle, joten tuolla vikakuvauksella siellä on varmaan koulutettu korjaaja lähtenyt tutkimaan virtalähdettä ja emolevyä ensimmäisenä. Jos laite on herännyt henkiin ja kestänyt rasitustestit virtalähteen vaihdolla, niin korjaus on silloin ollut kohtuullisen nopea ja helppo. Jos taas vikaa on ollut isommasti, niin tuskin laitetta on tarkoitus päivätolkulla siellä elvyttää, vaan vaihtoehtoisesti laitetaan asiakkaalle uusi/toimivaksi todettu tehdaskorjattu tulemaan. Mitään sisäpiirin tietoa minulla ei ole, mutta voisin arvailla, että tuollaiset positiiviset mahdollisuudet ovat myös olemassa.
 
Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.

Tuohan ei käsittääkseni ole ns. takuutarra tai sinetti. Sonyn sivuilla on ihan ohje, jossa kerrotaan kuinka jumiutunut levy poistetaan laitteesta ja ja siinä nimenomaan neuvotaan irroittamaan tuo kyseinen tarra. Ei sanallakaan mainintaa takuusta. Sieltä löytyy samalta puolen toinen tarra, joka on ns. sinetti ja sen erottaa kyllä selvästi.


Ps. Joku viesti takaperin valittelin kovaäänistä/ resonoivaa levyasemaa ja kuinka ollakaan, löysäämällä ko. ruuvia ongelma hävisi! Ei ainakaan vielä tarvitse takuurumbaan lähteä.
 
Mielestäni olisi huollon puolelta hienoa, jos ilmoittaisivat sähköisesti tai sitten edes konsolin mukana tulevalla lappusella, että mitä tuolle masiinalle on tarkalleen tehty vai onko tehty mitään. Nythän se on täysin asiakkaan omien havaintojen varassa.
Olettaisin että Gigantti antaa edes jonkinlaisen kuitin asiasta. Aion myös kysyä että selviääkö tuo asia jostain vai onko kyseessä vain "tämä on nyt ehjä"-tyyppinen palautus.

Muistelen itsekin lukeneeni jostain, ettei noilla tarroilla ole lopulta mitään merkitystä, mutta en löydä luotettavaa lähdettä siihen. Kuluttajansuojalaki toisaalta on jokseenkin tulkinnanvarainen.
Aina toki on tulkinnanvaraa mutta lainaamasi kohdan tulkitsisin itse juuri niin että levyn poistaminen ei ole tuotteen "huonontamista" :)

Vaikea kuvitella, että levyn poistaminen olisi "vääränlaista käsittelyä tms." Kohtahan sinä sen laitteen takaisin saat, niin sitten nähdään konkreettisesti mitä tehty.
Näin itsekin järkeilin ja tuollahan Qarkhi jo ehtikin mainita että Sony itse neuvoo tuon tekemään, joten tuskin takuuta voi evätä tms.

Toinen vaihtoehto nopealle huoltoreissulle voi myös olla lyhyt jono tai yksinkertainen korjaus. Muistaakseni @shamaniac in tapauksessa laitteeseen ei tulleet enää virratkaan päälle, joten tuolla vikakuvauksella siellä on varmaan koulutettu korjaaja lähtenyt tutkimaan virtalähdettä ja emolevyä ensimmäisenä. Jos laite on herännyt henkiin ja kestänyt rasitustestit virtalähteen vaihdolla, niin korjaus on silloin ollut kohtuullisen nopea ja helppo. Jos taas vikaa on ollut isommasti, niin tuskin laitetta on tarkoitus päivätolkulla siellä elvyttää, vaan vaihtoehtoisesti laitetaan asiakkaalle uusi/toimivaksi todettu tehdaskorjattu tulemaan. Mitään sisäpiirin tietoa minulla ei ole, mutta voisin arvailla, että tuollaiset positiiviset mahdollisuudet ovat myös olemassa.
Näin minäkin tosiaan järkeilin asiaa, eli joko on helppo korjaus ja/tai lyhyet jonot tai niin pahasti rikki että uusi/refurbished heti tilalle.

Sitä toki mietin missä ne noita huoltaa? Onko Sonylla myös Saksassa (Euroopan) huolto kuten Xboxilla taitaa olla? Vai tehdäänkö noita jopa Suomessa, mikä selittäisi tuon nopeuden.

Tuohan ei käsittääkseni ole ns. takuutarra tai sinetti. Sonyn sivuilla on ihan ohje, jossa kerrotaan kuinka jumiutunut levy poistetaan laitteesta ja ja siinä nimenomaan neuvotaan irroittamaan tuo kyseinen tarra. Ei sanallakaan mainintaa takuusta. Sieltä löytyy samalta puolen toinen tarra, joka on ns. sinetti ja sen erottaa kyllä selvästi.
Kävi muuten mielessä minullakin että pitäisi tarkistaa Sonyn sivut josko neuvovat tuon itsekin siellä, niin tietäisi että tuskin se sitten mitään takuita evää. Enpäs sitten muistanut koko hommaa mutta hyvä että joku hoksasi ja muisti :)

Ps. Joku viesti takaperin valittelin kovaäänistä/ resonoivaa levyasemaa ja kuinka ollakaan, löysäämällä ko. ruuvia ongelma hävisi! Ei ainakaan vielä tarvitse takuurumbaan lähteä.
Tämä onkin tullut useasti vastaan ja olikos tästä jo täälläkin mainittu? Hyvä kikka joka tapauksessa.
 
Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.
Ai niin, tähän liittyen. Ilmeisesti se konsoli "lähetetään paikalliseen liikkeeseen" jonkin helvetin etanan kyydillä sillä en ole vieläkään saanut mitään infoa siitä kertovan tekstarin jälkeen.

Aivan käsittämätöntä miten mitään voi nykypäivänä edes lähettää niin että sen matkassa menee 2 viikkoa ja 2 päivää (ja se vasta tähän mennessä).

Millä logiikalla konsoli on saatu huoltoon ja huollettua viikossa (9. päivä vein Giganttiin, 16. päivä tekstari että laitetaan takaisinpäin) mutta sen takaisinlähetyksessä menee yli tuplat?

Onko kellään mitään "insightia" tähän? Onko tuo kenties jollain kumiveneellä tulossa? Pakolaisilta mennyt veneestä yksi paikka Sonyn huollosta lähetetylle laatikolle? (Sori jos hieman karua huumoria)

Gigantin chattiin otin jo viime viikon alussa yhteyttä (kun chattinsa lopulta toimi eikä ollut rikki tai ruuhkautunut) mutta sain vastaukseksi vain että tuo on viimeisin tieto ja ilmoittavat kun tulee lisätietoa/on haettavissa.

Kyllä tässä pitää varmaan ensi viikolla kysellä lisää. Taidan myös vinkua jotain hyvityksiä kun ei tuossa ole mitään järkeä että ensin kerrotaan että paketti on tulossa takaisin ja sitten kestää pari viikkoa ilman mitään infoa asiasta. Vähintään uusi pleikkari kaveriksi pitää saada ja ehkä 5-10 peliä ilmaiseksi kaupan hyllyltä valiten lienee riittävä korvaus tästä harmista.

Ihan tosissaan puhuen tekisi mieli edes tietää miten tuo on mahdollista.
 
Ai niin, tähän liittyen. Ilmeisesti se konsoli "lähetetään paikalliseen liikkeeseen" jonkin helvetin etanan kyydillä sillä en ole vieläkään saanut mitään infoa siitä kertovan tekstarin jälkeen.

Aivan käsittämätöntä miten mitään voi nykypäivänä edes lähettää niin että sen matkassa menee 2 viikkoa ja 2 päivää (ja se vasta tähän mennessä).

Millä logiikalla konsoli on saatu huoltoon ja huollettua viikossa (9. päivä vein Giganttiin, 16. päivä tekstari että laitetaan takaisinpäin) mutta sen takaisinlähetyksessä menee yli tuplat?

Onko kellään mitään "insightia" tähän? Onko tuo kenties jollain kumiveneellä tulossa? Pakolaisilta mennyt veneestä yksi paikka Sonyn huollosta lähetetylle laatikolle? (Sori jos hieman karua huumoria)

Gigantin chattiin otin jo viime viikon alussa yhteyttä (kun chattinsa lopulta toimi eikä ollut rikki tai ruuhkautunut) mutta sain vastaukseksi vain että tuo on viimeisin tieto ja ilmoittavat kun tulee lisätietoa/on haettavissa.

Kyllä tässä pitää varmaan ensi viikolla kysellä lisää. Taidan myös vinkua jotain hyvityksiä kun ei tuossa ole mitään järkeä että ensin kerrotaan että paketti on tulossa takaisin ja sitten kestää pari viikkoa ilman mitään infoa asiasta. Vähintään uusi pleikkari kaveriksi pitää saada ja ehkä 5-10 peliä ilmaiseksi kaupan hyllyltä valiten lienee riittävä korvaus tästä harmista.

Ihan tosissaan puhuen tekisi mieli edes tietää miten tuo on mahdollista.

Itse odottelen tällä hetkellä ohjainta takaisin ja tosiaan Ranskasta asti nuo huoltohommat tulee. UPS on heidän kuriirivalintansa, joka ei todella ole mielestäni paras kuriiripalvelu. Viikon verran menee UPSilla näillä tiedoilla.

Voi olla että lähetykset voi kestää tavallista pidempään, koska kuriiripalvelut kauttaaltaan ainakin yrityspuolella on noussut valtavasti. Ehkä Sony haluaa pitää kulut kurissa, ja siellä on kilpailutettu hakemalla edullisinta vaihtoehtoa, vaikka sitten sen kustannuksella että lähettämisessä menee kauemmin jollain economy 2lk.

Siinä mielessä jos sinun ilmoituksiasi katsoo (9. päivä viety ja 16. päivä ilmoitus paketin lähettämisestä takaisin), niin aikalailla tuo normaalissa aikataulussa näyttää liikkuvan.
 
Ylös Bottom