Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Onkos täällä kukaan onnistunut saamaan OLED-mallia itselleen? 12.7. tilasin itse Verkkokaupasta mutta ei riittänyt julkaisusta vielä. 7.7. tilanneille ilmeisesti riitti ainoastaan julkaisussa. :)

Heittäkäähän kommenttia jos joku onnistui konsolin jo saamaan, että miltä vaikuttaa. :)
 
Powerista tilasin itse Syyskuun alussa ja eilen lähettivät. Ensin oli toimitus arvioitu 4.10. mutta venyi Torstaille. Ensi viikolla sitten pääsen pelailemaan, eikä kiirettä ole :).
 
Onkos täällä kukaan onnistunut saamaan OLED-mallia itselleen? 12.7. tilasin itse Verkkokaupasta mutta ei riittänyt julkaisusta vielä. 7.7. tilanneille ilmeisesti riitti ainoastaan julkaisussa. :)

Heittäkäähän kommenttia jos joku onnistui konsolin jo saamaan, että miltä vaikuttaa. :)
Mun tilaus 8.7 eli en ihan saanut. Ei tosin ole mikään kiire eli varmaan odottelen verkkikseltä laitteen enkä jaksa tilata muualta.
 
Mun tilaus 8.7 eli en ihan saanut. Ei tosin ole mikään kiire eli varmaan odottelen verkkikseltä laitteen enkä jaksa tilata muualta.
Ite kysyn lopulta varsin kauppareissulla Prismasta ja siellä olikin yksi vielä varastossa niin en lähtenyt sitten muualta tilaamaan.

Tuntuma konsolista on kyllä selvästi jämäkämpi ja laadukkaampi, kun julkaisumallissa. Joten premiumimmalta tuntuu käsissä, kun alkuperäinen. Tällä kertaa tuo standi on myös huomattavasti käyttökelpoisempi, kun alkuperäisessä ja tuon saa säädettyä useampaan eri kulmaan. Näyttö on kyllä kivannäkönen, mukavasti isompi ja onhan tuo OLEDin mustan taso taas ihan toista luokkaa, kun alkuperäisessä Switchin näytössä.

En tiedä onko tämä silti päivityshinnan arvoinen jos omistaa jo vanhemman, toimivan mallin Switchistä. Itsellä vain sattui olemaan jo aika hajoamispisteessä tuo alkuperäinen malli niin olen kyllä tyytyväinen hankintaan. :)
 
Ite kysyn lopulta varsin kauppareissulla Prismasta ja siellä olikin yksi vielä varastossa niin en lähtenyt sitten muualta tilaamaan.

Tuntuma konsolista on kyllä selvästi jämäkämpi ja laadukkaampi, kun julkaisumallissa. Joten premiumimmalta tuntuu käsissä, kun alkuperäinen. Tällä kertaa tuo standi on myös huomattavasti käyttökelpoisempi, kun alkuperäisessä ja tuon saa säädettyä useampaan eri kulmaan. Näyttö on kyllä kivannäkönen, mukavasti isompi ja onhan tuo OLEDin mustan taso taas ihan toista luokkaa, kun alkuperäisessä Switchin näytössä.

En tiedä onko tämä silti päivityshinnan arvoinen jos omistaa jo vanhemman, toimivan mallin Switchistä. Itsellä vain sattui olemaan jo aika hajoamispisteessä tuo alkuperäinen malli niin olen kyllä tyytyväinen hankintaan. :)
Mä isoilta osin akun vuoksi haluan päivittää uuteen. Mun Switch on ihan ”launch-Switch” ja mietin jo siihen v2 Switchiin päivitystä akun vuoksi. Nyt kun paremman akun lisäksi saa vielä tuon paremman näytön ja standin niin on oikeasti aika tehdä päivitys.
 
Mä isoilta osin akun vuoksi haluan päivittää uuteen. Mun Switch on ihan ”launch-Switch” ja mietin jo siihen v2 Switchiin päivitystä akun vuoksi. Nyt kun paremman akun lisäksi saa vielä tuon paremman näytön ja standin niin on oikeasti aika tehdä päivitys.
Paljonkos tässä muuten on luvattu akunkestoa tuohon julkkarimalliin verrattuna?
 
Paljonkos tässä muuten on luvattu akunkestoa tuohon julkkarimalliin verrattuna?
Oledissä on käsittääkseni luvattu täysin sama akunkesto kuin v2:ssa on eli 4.5-9h. Mun originaalissa kestää nykyään enää jotain max. 2-3h eli merkittävä parannus kyllä. (Originaaliin se lupailtu kesto on kai jotain 2.5-6h, mutta kun tällä on ikääkin nykyään niin ei ole enää uuden veroinen tältä osin)
 
Switch OLED saapui tänään itselleni ja ensiksi otin pelattavaksi Link's Awakening. Tabletop moodissa pelatessa antaa kirkkaan värin ja äänet on myös selkeät. TV moodissa kuva on hiukan huonompaa, mutta pelaamiseen tottuu siitä huolimatta.
 
Jos tämä on tarkka vertailu siitä miltä uusi Switch näyttää niin käsikonsoli tilassa pelaaville tämä on aika iso upgrade.

aoo2v1pyx3t71.jpg
 
Jos tämä on tarkka vertailu siitä miltä uusi Switch näyttää niin käsikonsoli tilassa pelaaville tämä on aika iso upgrade.

aoo2v1pyx3t71.jpg
Pelaan huomattavasti enemmän käsikonsolitilassa, mutta siltikään tämä ei saa laittamaan kättä taskuun. Upeat värit ja kontrasti uudessa näytössä totta tosiaan on ja isompi ruutu on plussaa, mutta 400 euroa ilman tehonlisäystä on aika paljon. Jos vanha Switch vetelisi viimeisiään, niin varmasti ostaisin. Nyt kun kuitenkin OG Switch kukkuu ja käy, ja ainoa oikea ongelma on vähän lyhyempi akun kesto, niin ei kyllä anna järki myöten päivittää.

Pitäisiköhän antaa vaimolle vanha Switch ja sillä verukkeella ostaa uusi? :D
 
Pelaan huomattavasti enemmän käsikonsolitilassa, mutta siltikään tämä ei saa laittamaan kättä taskuun. Upeat värit ja kontrasti uudessa näytössä totta tosiaan on ja isompi ruutu on plussaa, mutta 400 euroa ilman tehonlisäystä on aika paljon. Jos vanha Switch vetelisi viimeisiään, niin varmasti ostaisin. Nyt kun kuitenkin OG Switch kukkuu ja käy, ja ainoa oikea ongelma on vähän lyhyempi akun kesto, niin ei kyllä anna järki myöten päivittää.

Pitäisiköhän antaa vaimolle vanha Switch ja sillä verukkeella ostaa uusi? :D
Pitäisi tietenkin! ;)
 
Oled-version näytön suojana olevaa kalvoa ei tule poistaa -is
Uudessa konsolissa on lasinen oled-tekniikkaan perustuva näyttö vanhan muovisen näytön sijaan. Sen vuoksi uudessa versiossa on näytön suojana kalvo, jollaista konsolissa ei ole ennen nähty. Nintendon mukaan kalvoa ei pidä poistaa, koska se suojaa käyttäjää mahdollisilta sirpaleilta näytön hajotessa. Lisäksi kalvo suojaa näyttöä naarmuuntumiselta. Yhtiö huomauttaa, että kalvon poistosta kyllä varoitetaan konsolin käyttöohjeissa.
 
Tuli mieleen että miten tuo ''taipuminen'' näkyy nykyään Switchissä? Onko edelleen mahdollista että taipuisi telakassa, jos pitää kauan siinä. OLED mallin tapauksista en tiedä miten siinä näkyy, jos tuo mallin mukana tullutta telakkaa ei ole uudistettu siten että estäisi taipumisen.
 


Nintendo Switch online maksaa 20€/vuosi.
Expansion packin kanssa 50€/vuosi.

On yllättävän kova hinnannousu.
N64 on itselle tärkeä konsoli, mutta jatkan jatkossakin emulaattorien kanssa tuon satunnaiset pelaamiseen.
 
Joo on kyllä sen verran hintava tuo expansion pack, että taidan ostaa sen vaan silloin tällöin kuukaudeksi tai pariksi, kun haluan pelata jotain tiettyä N64 peliä tai animal crossingin DLC:tä. Toisaalta vaikka hinta olisi ollut matalampi, niin olisin varmaan tehnyt samoin. Valtaosa kiinnostavista N64 peleistä löytyy jo Wiiltä ja Genesiksen pelit ei juurikaan kiinnosta.

Muoks: Sain muuten verkkikseltä oman Switch oledini ja on tässä näyttö kyllä tosi paljon parempi kuin tuossa vanhassa. Ei eroa oikein tajua ennenkuin molemmat on silmien edessä rinnakkain. Vielä en ole paljoa ehtinyt pelailemaan vaan olen vaan lähinnä siirrellyt tilin ja pelit uudelle laitteelle, mutta ehkä sitä viikonloppuna ehtisi.
Tämä uusi valkoinen dock ja joy-conit mätsäävät muuten kivasti ps5:n kanssa. Jossain kohtaa kun jaksan uusia tv-nurkan vähän fiksummaksi (vaatisi tosin uuden tv-tasonkin...) niin ps5 ja switch oled pääsevät rinnakkain tason päälle, kun ovat niin sopusoinnussa keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom