Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 6

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Pelaan tätä Series X.llä ja olenko ainut joka kaipaa peliin FOV säätö mahdollisuutta? Tuota puutetta lukuunottamatta, peli on yllättänyt positiivisesti.
Et ole ainoa. Kaipaisi kyllä, kun olen tottunut about 100:n field of viewiin. Kontrolleihin kaipaisi myös parempia säätöjä. Nyt tuntuu hieman laahaavalta tähtäys.

Hyvältä on pelin alku tuntunut. Tämä on mulle ensimmäinen Far Cry, jota kunnolla pelaan, joten varmasti tuntuu erilaiselta ja tuoreemmalta, kuin sarjan veteraaneille. Meinasi jäädä hankkimatta, kun co-opikin on puutteellinen, mutta Gigantin hinnan nähtyäni päätin kuitenkin hakea.
Series X:llä peli on pyörinyt hyvin ja tähän mennessä ihan tyytyväinen hankintaan.

Perus Ubisoftiltahan tämä hyvin pitkälti vaikuttaa, mutta syksyn synkistyessä on ihan mukava päästä paratiisisaarelle rellestämään.
 
Olen nyt pelannut pari tuntia. Eilen tunnin ja tänään tunnin. Ihan ensimmäiseksi peleissä kiinnitän huomioon siihen että paljonko % kertynyt. Ottaen peliajan huomioon niin toiveissa olisi että olisi max 3-4% mutta totuus on 8.8% ja onhan se aivan liian paljon, kun parisen tuntia pelannut. Muuten tuntuu että on vähän hakusessa ohjaus ja muutenki vähän kaikki :D
 
Jos tykkää liikkua paljon jalkaisin niin kannattaa laittaa nuo stamina gearit niskaan. Kaikki kun on päällä niin aukeaa stamina buust, joka slidellä 2x nopeus ja kestää varmaan 10sec.Sitten vaan uutta slidee niin johan kulkee lujaa loputtomiin
 
Pelin päätarina on läpäisty pelaajien keskuudessa keskimäärin vajaassa 18 tunnissa. Ekstroineen taas mennyt vajaa 26h. Jotka haluavat kaikki paikat nuohota kuten allekirjoittanut, niin aikaa menee vissiin reilu 60h. Itselläni on nyt takana jo 14 tuntia, kun peli tempaisi mukaansa alusta lähtien. Massiivisesta kartasta on avattuna silti vain 20-30%, joten kyllä tässä on pelattavaa ihan kiitettävästi. Olen käynyt kuitenkin jo lähes vähän joka alueella tutkimassa, jos kävisi arpaa aseiden suhteen. Muutenkin tuo seikkaileminen kiehtoo erityisesti tässä pelissä.

Joitain asioita mitkä on pistänyt silmään tässä alkutaipaleella voisi tuoda esille.

En muista oliko jo vitosessa, mutta kuolleiden vihujen ja eläimien loottaaminen onnistuu nyt automaattisesti ilman turhia animaatioita. Ei tarvita mitään erikoiskykyä tuohon. Jotka aiemmissa peleissä inhosi, että vihuja ja eläimiä on koko ajan tulossa kimppuun, niin nyt on jo omaan makuun liian vähän kohtaamisia eläimien kanssa. Monelle tuo on varmasti positiivinen puoli. Lisäksi muut vihut eivät hyökkää koko ajan kimppuun. Voit monesti valita taistelusi.

Saatavilla on vaikka minkälaista erikoisvarustusta ja asetta. Joissain aselaatikoissa taitaa olla ns. lottoarvonta, joten voi käydä hyväkin arpa alussa. Tuosta en mene takuuseen, mutta jossain arvostelussa joku muistaakseni mainitsi asiasta. Löysin jo muutaman tunnin pelaamisen jälkeen nelosluokan varsijousen, jolla suurin osa putoaa yhdestä osumasta vartaloon. Vastapalloon ammuttaessa vihu saattaa lentää useita metrejä taaksepäin. Nuolet myös jäävät kroppaan tai päähän kiinni, tosin tuttuun tapaan verta ei näy. Toistaiseksi yksi lempiaseistani.

Panoksien kanssa pelleily huoletti ennakkoarvioiden perusteella, mutta käytännössä tuo ei juuri häiritse. Toki itse suosisin, että ei tarvitsisi kikkailla yhtään noiden kanssa, mutta homma toimii käytännössä hyvin simppelisti, kun peliin pääsee sisään.

Pääjuoni ja ääninäyttely vaikuttaa toistaiseksi parhaalta mitä Far Cry -peleissä on nähty. Sekaan on viljelty kivasti huumoria ja sarkasmia, mikä saa välillä hymyn aikaan. Itse pelaan naispuolisella Dani Rojasilla juuri ääninäyttelyn vuoksi.

Sivutehtäviä on tullut nuohottua enimmäkseen sen jälkeen, kun pelialue alun jälkeen aukeaa kunnolla. Ne ovat pitkälti aiemmista peleistä tuttua huttua. Joitain poikkeuksia on, mutta ei niistä sen enempää. Lisäksi kaikki tuntuu näin hienosti tehdyllä ”hiekkalaatikolla” vain aiempaa paremmalta.

Liikkuminen massiivisella kartalla on myös todella helppoa fast travel pisteiden, erilaisten juoksunopeutta lisäävien erikoivarusteiden, lentokoneiden, helikoptereiden, liitopuvun ja air droppien avulla. Autoilla ajaminen on myös aiempaa viihdyttävämpää ja valikoima monipuolisempaa. Mukana on myös paljon asfalttia, jossa kumia voi polttaa.

Kyllä tämä vitosen lyö toistaiseksi lähes jokaisella osa-alueella, vaikka myös siitä tykkäsin, jos jätetään New Dawn kokonaan mainitsematta.

Alustana tosiaan XSX.
 
Huomasimpa tuossa että joko peli tai ps5 hidastuu pelikertojen jälkeen (konsoli välillä siis lepotilassa) ja lopputuloksena muutaman pelikerran jälkeen oli ruutua repivää 30+ fps.. Päämenuun + talletuksen lataus ei palauttanut sulavuutta, vasta ps5 restartti auttoi.
 
Huomasimpa tuossa että joko peli tai ps5 hidastuu pelikertojen jälkeen (konsoli välillä siis lepotilassa) ja lopputuloksena muutaman pelikerran jälkeen oli ruutua repivää 30+ fps.. Päämenuun + talletuksen lataus ei palauttanut sulavuutta, vasta ps5 restartti auttoi.
Tässäpä juuri esimerkki siitä, miksi konsolit ja samoin kyllä myös peli-PC:t kannattaa ihan kunnolla buutata aina ennen uusia pelisessioita. Teen saman myös jos pelisessioita venyy monituntiseksi.
 
Tässäpä juuri esimerkki siitä, miksi konsolit ja samoin kyllä myös peli-PC:t kannattaa ihan kunnolla buutata aina ennen uusia pelisessioita. Teen saman myös jos pelisessioita venyy monituntiseksi.
Tämä on kyllä niin puhdas urbaanilegenda, kun voi vaan olla. Kertaakaan ei ole itsellä tullut vastaavaa tilannetta millään konsolilla eikä kyllä kellään kaverilla tai tutullakaan. Rest modea ja vastaavia myös käytän joka koneella kokoajan.
 
Tämä on kyllä niin puhdas urbaanilegenda, kun voi vaan olla. Kertaakaan ei ole itsellä tullut vastaavaa tilannetta millään konsolilla eikä kyllä kellään kaverilla tai tutullakaan. Rest modea ja vastaavia myös käytän joka koneella kokoajan.
Ei se täyttä "urpaania lekendaa" ole. Sekä Pleikkarin Rest Moden että boksin vastaavan toiminnon kanssa voi joskus noin käydä, vaikka kieltämättä se harvinaista onkin.
 
Ei se täyttä "urpaania lekendaa" ole. Sekä Pleikkarin Rest Moden että boksin vastaavan toiminnon kanssa voi joskus noin käydä, vaikka kieltämättä se harvinaista onkin.
No en kiellä etteikö koskaan voisi mitään sattua noiden kanssa. Ehkä vähän jyrkästi ilmaisin mutta, että joka kerta olisi hyvä konetta uudelleen käynnistellä on joka tapauksessa ”hieman” liioiteltua.
 
Ehkä vähän jyrkästi ilmaisin mutta, että joka kerta olisi hyvä konetta uudelleen käynnistellä on joka tapauksessa ”hieman” liioiteltua.
Tästä olen samaa mieltä, koska tuollaisella käytöllä koko Rest Mode menettää melko lailla merkityksensä.
 
Siirryin eco moodiin xboxilla juuri siitä syystä, ettei moni asia toiminnut kunnolla, jos laite oli valmiustilassa koko ajan. Jos tulee ongelmia, aika hyvä tapa on tosiaan käynnistää laite uudelleen. Aina sitä ei tarvita ja se voi tuntua turhalta, mutta välillä siitä on selkeästi hyötyä. Ubisoftin peleissä erityisenä motivaattorina on tallennusten korruptoituminen, jota esiintyi useammassa aiemmassa uuden sukupolven pelissä.
 
Ja nykyään koneet käynnistyy tosi nopeesti.
Itse pidän yleensä yöt virrat pois.
Boxilla QR on myös oikein kiva. Ei montaa sekkaa kun nollasta peliin pääsee
 
Olen nyt pelannut pari tuntia. Eilen tunnin ja tänään tunnin. Ihan ensimmäiseksi peleissä kiinnitän huomioon siihen että paljonko % kertynyt. Ottaen peliajan huomioon niin toiveissa olisi että olisi max 3-4% mutta totuus on 8.8% ja onhan se aivan liian paljon, kun parisen tuntia pelannut. Muuten tuntuu että on vähän hakusessa ohjaus ja muutenki vähän kaikki :D
Mistä tuon prosentin näkee? Ja näkeekö tässä muita statseja mistään, siis tapetut vihut, vallatut baset jne?
 
Tästä olen samaa mieltä, koska tuollaisella käytöllä koko Rest Mode menettää melko lailla merkityksensä.
Ei se kokonaan merkitystään silloinkaan kyllä menetä. Hakee kuitenkin päivityksiä ja asentaa niitä rest-modessa ollessaan, mikä on ainakin itselleni ylivoimaisesti tärkein ominaisuus rest-modessa. Itse jätän kyllä aina konsolit rest modeen kun lopetan pelaamisen, mutta teen kuitenkin aina kunnollisen uudelleenkäynnistämisen kun aloitan pelaamisen. Ja minulla on käytännössä kaikissa peleissä erittäin vähän bugeja. Kyllä tällä asialla on vaikutusta. Virheelliset koodauksen loopit sun muut kun aiheuttavat kertaantuvaa bugien ilmenemistä mitä pidempään pelikone on päällä ilman kunnon buuttausta. Tai varsinkin mitä pidempään pelataan yhtäjaksoisesti samaa peliä ilman buuttausta.

Toki koodin laatu asiassa on tärkein asia, mutta buuttausta usein tekemällä pystyy elämään hieman paremmin myös roskaisesti koodattujen pelien kanssa. Ja niitähän sinänsä riittää nykyaikana.
 
Ei se kokonaan merkitystään silloinkaan kyllä menetä. Hakee kuitenkin päivityksiä ja asentaa niitä rest-modessa ollessaan, mikä on ainakin itselleni ylivoimaisesti tärkein ominaisuus rest-modessa. Itse jätän kyllä aina konsolit rest modeen kun lopetan pelaamisen, mutta teen kuitenkin aina kunnollisen uudelleenkäynnistämisen kun aloitan pelaamisen. Ja minulla on käytännössä kaikissa peleissä erittäin vähän bugeja. Kyllä tällä asialla on vaikutusta. Virheelliset koodauksen loopit sun muut kun aiheuttavat kertaantuvaa bugien ilmenemistä mitä pidempään pelikone on päällä ilman kunnon buuttausta. Tai varsinkin mitä pidempään pelataan yhtäjaksoisesti samaa peliä ilman buuttausta.

Toki koodin laatu asiassa on tärkein asia, mutta buuttausta usein tekemällä pystyy elämään hieman paremmin myös roskaisesti koodattujen pelien kanssa. Ja niitähän sinänsä riittää nykyaikana.
Onko sulla tähän mitään muita todisteita, kun omaa mutuilua?
 
Onko sulla tähän mitään muita todisteita, kun omaa mutuilua?
Olen kyllä lukenut aiheesta jotain artikkeleita ja keskusteluita. Ei siis ole pelkkää mutuilua. Vaikeaa sanoa silti tähän hätään mistä tarkalleen olen tuosta lukenut. Joku mielikuva on, että mahdollisesti jotain oli ainakin EDGE-lehdessä tai sitten jossain muussa vastaavassa lehdessä.
 
Itse sammutan aina molemmat koneet PS5 ja XSX "KOKONAAN" enkä koskaan käytä rest modeja. Nää koneet käynnistyy nykyään niin nopeesti että koen tietyllä tavalla jopa turhana jättää lepotilaan. Huomannut pari kertaa päivän pelisession aikana että peli vähän takkuilee ja bootti on aina auttanut esimerkkinä subnautica below zero. Joten tykkään antaa lepoa ja buuttia vaikka KONEITA ovatkin. Tapansa kullakin, kaikki varmaan oikeita.
 
Miten tässäkin voi olla jälleen tuo sama bugi että vihollisia spawnaa jatkuvasti selän taakse jne? Aivan saatanan laiskaa tekemistä ubisoftilta jälleen kerran, mikä ei toki yllätä. Tämä oli juuri sitä mitä kuvittelin, päältä kaunis, sisältä paskaa.

Onneksi kerrankin olin järkevä ja maltoin olla ennakkotilaamatta.
 
Miten tässäkin voi olla jälleen tuo sama bugi että vihollisia spawnaa jatkuvasti selän taakse jne? Aivan saatanan laiskaa tekemistä ubisoftilta jälleen kerran, mikä ei toki yllätä. Tämä oli juuri sitä mitä kuvittelin, päältä kaunis, sisältä paskaa.

Onneksi kerrankin olin järkevä ja maltoin olla ennakkotilaamatta.
Ei kai näissä avoimenmaailman peleissä oikein voi pitää kirjaa kaikista vihollisentiteeteistä, joten pakkohan niitä on spawnata myös selän taakse. Eiköhän tässä ole sama kuin aikaisemmissakin FarCry -peleissä, että vain vallatuilla alueilla ei synny uusia vihollisia.
 
Ylös Bottom