Kyllä sitä Far Cry-pelisarjan fanina, ja jokaisen pelisarjan osan ostaneena, tuli tänä petyttyä ja tänään poistui Far Cry 6 kovalevyltä.
Ensteks eniten mä petyin:
- Koska saarella jokaisella räpylässä on AK-47, paitsi mulla, koska en ole sitä vielä arkusta löytänyt. Tappojen aseet eivät edes tipu maahan vaan katoavat tyystin sillä hetkellä kun niiden kantaja kuolee.
- Koska vihollisia en enää "tarvitse" lootata. Ennen pelisarjan peleissä joutui painamaan nappulaa tapetun ruumiin kohdalla, ja katsoa lyhyen animaation kun pelattava hahmo käpälöi ruumista tutkiakseen sen taskut. Far Cry 6:ssa sitä vaan juoksennellaan ruumiiden yli, ja ruudun laidassa pyörii tekstit mitä kaikkea tulikaan poimittua sattumalta mukaan.
- Koska kun tyhjennän checkpointin/outpostin/linnakkeen tai minkälie, joka EI OLE näitä vallattavia tukikohtia, on tämä täytetty uusilla vihollisilla n. 10 sek jälkeen kun selkäni käännän. On uudet tarkka-ampujat tornissa ja vartijat puomilla, nämä kaikessa hiljaisuudessa hiipineet taas asemiin.
- Koska vallattavat tukikohdat ei enää millään muotoa merkittäviä hubeja, koska aseet pystyy milloin vain vaihtamaan lennosta tarpeen mukaan. Vastaan saapuu yllättäen kovempi mörkö, peli pauselle, ja etsit valikosta sen räjähtäviä paukkuja ampuvan konekiväärin hiljaisen jousipyssyn tilalle ja tilanne on taas omaksi eduksi. Turhaan edes varustautua tukikohdassa tehtävään erityisesti, kun voit pausevalikossa sen tehdä milloin vain ja missä vain.
- Koska ääninäyttely umpisurkeaa, ja tämä spanglish jota Yarassa puhutaan on aivan naurettavaa kuunneltavaa. Puhutaan englantia murteella ja joka kolmas sana espanjaksi. Ajattelin että immersio parantuisi, kun kikkailun päätteeksi sain pelin valikot ja tekstitykset englanniksi, ja puhutun espanjaksi, mutta espanjankieliset ääninäyttelijät vasta laimeita olikin, enkä sitten edes enää tiennyt kumpi oli parempi(pahempi).
- Koska nämä systeemi jossa perkit määräytyy vaatekappaleiden mukaan ei ole yhtään niin makea systeemi, kuin esim Far Cry 3:n villi-ihmistatuoinnit, joita käsivarteen kerättiin. Far Cry 5:ssä pääsi jossain määrin ropeltamaankin, kun sai hahmon pukea mieluisaksi, tässä mennään vaatetuksen osalta parhaat perkit edellä.
Minun osalta tässä otettiin aivan kauhea harha-askel pelisarjassa, ja jää kyllä jatkossa nämä ostamatta. Ainut hyvä uudistus oli tämä että jokainen vastaantuleva ei heti ampunut jos oli ase koteloituna, ja tätä toivonut aiempiinkin osiin. Jäi kyllä sellainen tunne että nämä arvostelut ovat täysin julkaisijan voideltuja, joissa niin vuolaasti kehutaan että Far Cry 6 on pelisarjan selkeästi paras osa.
Jos olisin edellä mainitut seikat tiennyt ennen ostoa, olisi kyllä jäänyt heti ostamatta, mutta ei näistä mitään mainintaa ollut arvosteluissa. En jaksa kyllä uskoa että olen mielipiteeni kanssa yksin.