Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Kun menen kirottuun chaliceen missä amygdala pomona niin mitä oon lukenut että siellä pitäisi healthin tippua puolella. Miksei mulla tipu? Mulla päälle 1500 health ja kun meen sinne niiin tippuu alle 400. Eli melkei 4 kertaa vähemmän.
 
Kun menen kirottuun chaliceen missä amygdala pomona niin mitä oon lukenut että siellä pitäisi healthin tippua puolella. Miksei mulla tipu? Mulla päälle 1500 health ja kun meen sinne niiin tippuu alle 400. Eli melkei 4 kertaa vähemmän.
Muistaakseni siellä menettää puolet, mutta kaikki physical damage myös laskee max hptä.
 
Hitto se amygdala siellä chalicessa on vaikee. Otin pois käytöstä kaikki mitkä tuo physical damagee lisää jos sitä meinasit mut ei auta ja kokeilin ottaa kaikki verikivetkin pois. Mun HP on 1600 ja kun meen chaliceen niin se on 400
 
Tänään tuli pelattua Bloodborne platinaan. Melkoisen haastavia nuo luolastojen bossit vaikka pelasin ne new game+:lla. Johtuen plussan päättymisestä, tämä toinen kierros tuli vedettyä offlinena ja muutamaa pomoapuria lukuunottamatta, yksin. Peruspelin bossit eivät olleet new game+:lla erityisen vaikeita.

Old Hunterissista on kaatunut vasta Ludwig, täytynee vielä kokeilla josko siitäkin saisi kerättyä kaikki trophyt.
 
Ostin eilen tämän pelin ja nyt testasin. Onko peli tosiaan näin vaikea että hautausmaan jälkeen alussa en ole päässyt yhtään etenemään vaan kuollut jonkun sata kertaa? Onko tässä muita tallennusmahdollisuuksia kuin ne lamput kun aina kuoleman jälkeen palaan melkeen alkuun?
Läpipeluuseen taitaa hetki vierähtää
 
Ostin eilen tämän pelin ja nyt testasin. Onko peli tosiaan näin vaikea että hautausmaan jälkeen alussa en ole päässyt yhtään etenemään vaan kuollut jonkun sata kertaa? Onko tässä muita tallennusmahdollisuuksia kuin ne lamput kun aina kuoleman jälkeen palaan melkeen alkuun?
Läpipeluuseen taitaa hetki vierähtää
Bloodborne suosii verraten aggressiivista pelityyliä, mutta silti on hyvä huomioida miten vihut liikkuvat ja lyövät. Iskemällä nopeasti osuman jälkeen voit saada menetettyä verta takaisin.

Git gut eli opettele hyväksi on jo meemitasoa, mutta pelissä auttaa kummasti kun opettelee joko väistöliikkeet (ympyrä) tai parryt (aseella L2). Hyökkäyksissä voi hiipiä takaa ja tehdä kovemman lyönnin (R2 pohjassa) jonka jälkeen vihu lamautuu kuten tuliaseella parryssa ja pääset lyömään R1:llä paljon healthia vievän lyönnin. Lisäksi usein kannattaa malttaa lyödä vasta kun vihu on tehnyt hyökkäyksen ja olet väistänyt sen.

Tarkoitatko hautausmaalla Father Casgoignea? Voititko sen? Father Casgoignea vastaan auttaa tuliaseella parry (ammu juuri kun FG nostaa kättä hyökätäkseen)
ja sen lisäksi saat pikkutytöltä saatavalla soittorasialla kolmesti Father Casgoignen lamautumaan.

Father Casgoignea helpompi tapa on aukaista suljettu portti keskuslyhdylle ja taistella ensin Cleric Beastia vastaan, jolle reitti helpottuu portin aukaisun jälkeen.

Kun olet käyttänyt mielipuolen tietämyksen (olikohan nimi suomenkielisessä tämä?) tai aloittanut edes kerran taistelun bossia vastaan saat insightin, ja kun sinulla on insight vähintään yksi, voit käyttää verihäiveitä hahmon tason nostamiseen metsästäjän unessa. Tallennuspaikkoja ei ole muita kun lyhdyt, mutta hahmon kehittyminen helpottaa peliä hieman ja ekalla pelikerralla nuohosin kertaalleen koko alueen läpi pl. bossit jotta sain leveleitä ja aseita kehitettyä.

Itse pelaan peliä para-aikaa neljättä kertaa läpi, kokeilin nyt arcane hahmolla, ja sekä Father Casgoigne että Cleric Beast kaatuivat helposti, tosin ensinmainittuun meni kaksi yritystä.
 
Viimeksi muokattu:
Bloodborne suosii verraten aggressiivista pelityyliä, mutta silti on hyvä huomioida miten vihut liikkuvat ja lyövät. Iskemällä nopeasti osuman jälkeen voit saada menetettyä verta takaisin.

Git gut eli opettele hyväksi on jo meemitasoa, mutta pelissä auttaa kummasti kun opettelee joko väistöliikkeet (ympyrä) tai parryt (aseella L2). Hyökkäyksissä voi hiipiä takaa ja tehdä kovemman lyönnin (R2 pohjassa) jonka jälkeen vihu lamautuu kuten tuliaseella parryssa ja pääset lyömään R1:llä paljon healthia vievän lyönnin. Lisäksi usein kannattaa malttaa lyödä vasta kun vihu on tehnyt hyökkäyksen ja olet väistänyt sen.

Tarkoitatko hautausmaalla Father Casgoignea? Voititko sen? Father Casgoignea vastaan auttaa tuliaseella parry (ammu juuri kun FG nostaa kättä hyökätäkseen)
ja sen lisäksi saat pikkutytöltä saatavalla soittorasialla kolmesti Father Casgoignen lamautumaan.

Father Casgoignea helpompi tapa on aukaista suljettu portti keskuslyhdylle ja taistella ensin Cleric Beastia vastaan, jolle reitti helpottuu portin aukaisun jälkeen.

Kun olet käyttänyt mielipuolen tietämyksen (olikohan nimi suomenkielisessä tämä?) tai aloittanut edes kerran taistelun bossia vastaan saat insightin, ja kun sinulla on insight vähintään yksi, voit käyttää verihäiveitä hahmon tason nostamiseen metsästäjän unessa. Tallennuspaikkoja ei ole muita kun lyhdyt, mutta hahmon kehittyminen helpottaa peliä hieman ja ekalla pelikerralla nuohosin kertaalleen koko alueen läpi pl. bossit jotta sain leveleitä ja aseita kehitettyä.

Itse pelaan peliä para-aikaa neljättä kertaa läpi, kokeilin nyt arcane hahmolla, ja sekä Father Casgoigne että Cleric Beast kaatuivat helposti, tosin ensinmainittuun meni kaksi yritystä.

Myös jos ei yksin halua taistella niin myös kelloa voi käyttää apuna, Father Casgoinea vastaan ei ole pakko tapella yksin.
 
Bloodborne suosii verraten aggressiivista pelityyliä, mutta silti on hyvä huomioida miten vihut liikkuvat ja lyövät. Iskemällä nopeasti osuman jälkeen voit saada menetettyä verta takaisin.

Git gut eli opettele hyväksi on jo meemitasoa, mutta pelissä auttaa kummasti kun opettelee joko väistöliikkeet (ympyrä) tai parryt (aseella L2). Hyökkäyksissä voi hiipiä takaa ja tehdä kovemman lyönnin (R2 pohjassa) jonka jälkeen vihu lamautuu kuten tuliaseella parryssa ja pääset lyömään R1:llä paljon healthia vievän lyönnin. Lisäksi usein kannattaa malttaa lyödä vasta kun vihu on tehnyt hyökkäyksen ja olet väistänyt sen.

Tarkoitatko hautausmaalla Father Casgoignea? Voititko sen? Father Casgoignea vastaan auttaa tuliaseella parry (ammu juuri kun FG nostaa kättä hyökätäkseen)
ja sen lisäksi saat pikkutytöltä saatavalla soittorasialla kolmesti Father Casgoignen lamautumaan.

Father Casgoignea helpompi tapa on aukaista suljettu portti keskuslyhdylle ja taistella ensin Cleric Beastia vastaan, jolle reitti helpottuu portin aukaisun jälkeen.

Kun olet käyttänyt mielipuolen tietämyksen (olikohan nimi suomenkielisessä tämä?) tai aloittanut edes kerran taistelun bossia vastaan saat insightin, ja kun sinulla on insight vähintään yksi, voit käyttää verihäiveitä hahmon tason nostamiseen metsästäjän unessa. Tallennuspaikkoja ei ole muita kun lyhdyt, mutta hahmon kehittyminen helpottaa peliä hieman ja ekalla pelikerralla nuohosin kertaalleen koko alueen läpi pl. bossit jotta sain leveleitä ja aseita kehitettyä.

Itse pelaan peliä para-aikaa neljättä kertaa läpi, kokeilin nyt arcane hahmolla, ja sekä Father Casgoigne että Cleric Beast kaatuivat helposti, tosin ensinmainittuun meni kaksi yritystä.
Siis mä olen vasta oikeasti aivan alussa ja en pääse edes tästä yharnamissa eteenpäin :D
 
Se alku on todella vaikea jos ei tiedä ja osaa tehdä asioita oikein. Itsellä oli sama, jumitin alussa pitkään mutta pikkuhiljaa sitä alkoi etenemään. Kai on aseet poimittu ja käytössä?
Jep, täällä oli aikanaan sama homma. Alkua pelasin vaikka kuin kauan pääsemättä edes ensimmäiselle pomolle mutta siitä se pikku hiljaa alkoi luonnistua ja alkoi etenemään. Sitten seuraavan kerran luun kurkkuun löikin sitten Father Gascoigne…
 
Siis mä olen vasta oikeasti aivan alussa ja en pääse edes tästä yharnamissa eteenpäin :D

Itselläkin aika pahasti kesken tämä ikuisuusprojekti, mutta peli antaa sinulle hyvin vinkkejä siitä, mihin ei kannata mennä. Eli jos tulee rumasti tukkaan, tutki muut reitit. Ja kiirehtimällä ei saa kuin kuoleman tulemaan nopeammin. Viime kädessä voi farmailla veritippoja ja kehittää hahmoa paremmaksi, ettei jokainen virhe ole niin kuolettava.
 
Siis mä olen vasta oikeasti aivan alussa ja en pääse edes tästä yharnamissa eteenpäin :D
Täytyy opetella niiden perusvihujenkin liikkeet ja yrittää välttää taistelua monen kanssa yhtäaikaisesti. Sellaista varovaista taktikoinninomaista etenemistä ainakin itse harrastin juuri tuossa vaiheessa. Eihän tuolla alussakaan ainakaan itselläni toiminut mikään soitellen sotaan lähestymistapa, vaan sellaisella tuli noita perusvihujakin vastaan nopeasti noutaja.
 
Aseina löytyy joku peruspistooli ja eräänlainen kirves. Olen päässyt siihen sillalle jossa kaksi isoa sutta, mutta niiltä tulee aina selkään. Pystynkö siis jotenkin kehittämään tuota hahmoa jo tässävaiheessa?
 
Aseina löytyy joku peruspistooli ja eräänlainen kirves. Olen päässyt siihen sillalle jossa kaksi isoa sutta, mutta niiltä tulee aina selkään. Pystynkö siis jotenkin kehittämään tuota hahmoa jo tässävaiheessa?
Jos olet löytänyt insightia, pystyt kehittämään metsästäjän unessa. Insight on se silmäikoni hahmon tiedoissa. Jos se on nolla, voit kasvattaa sen ykköseen käyttämällä mielipuolen tietämyksen (olikohan tämän niminen) tai ryntäämällä susien ohi, ja menemällä sillan päähän trollin ja lintujen ohi. Siellä hyökkää eka bossi mutta palkkioksi siitä saat yhden insightin joka pysyy vaikka kuolet. Huomaa että insightia kuluu jos käytät sen apureiden kutsumiseen.

Pieni vinkki, kun olet päässyt aukiolla olevan nuotion jälkeiseen alueeseen, jossa on se ovea hakkaava trolli, heti vasemmalta arkkujen takaa löytyy oikoreitti jolla pääset isommalle alueelle, ja vasemmalle jos menet, pääset myös aukaisemaan lyhdystä vasemmalla olevan portin.

Sudet ovat haastava vastus mutta voit yrittää houkutella ne pikkukivillä eroon toisistaan ja myös molotovin cocktail tekee tuhoaan. Parhaiten ne kaatuvat väistämällä ympyrällä ja koettamalla pysyä suden takana.

Heti susien jälkeen vasemmalle menee reitti taloon, josta pääset alakerran kautta ulos ja aukaisemaan lyhdyn vieressä olevan portin. Voit siis myös kokeilla juosta vauhdilla niiden ohi ja mennä taloon ja sitä kautta lyhentää jatkossa reittiä myös susille.
 
Aseina löytyy joku peruspistooli ja eräänlainen kirves. Olen päässyt siihen sillalle jossa kaksi isoa sutta, mutta niiltä tulee aina selkään. Pystynkö siis jotenkin kehittämään tuota hahmoa jo tässävaiheessa?

Laitetaan spoilereihin, vaikka vanha peli onkin jo. Susiin liittyy mainio farmaustilaisuus:

Juokse niiden susien ohi vasemmalla olevaan taloon (rappuset alas). Talon sisällä on muutama helppo mölli, jotka kannattaa hoidella ainakin yläkerrasta. Sillalla majailevat sudet eivät osaa sisälle taloon vaan jäävät ovelle juhlimaan. Voit siis taistella susia vastaan paljon helpommin, kun ne ovat oviaukossa ilman mahdollisuutta päästä kiertämään. Lyhtyä käyttämällä voit resetoida tilanteen ja pieksää susia niin paljon kuin sielu sietää, alussa noista sai ihan mukavasti veritippoja.
 
Aseina löytyy joku peruspistooli ja eräänlainen kirves. Olen päässyt siihen sillalle jossa kaksi isoa sutta, mutta niiltä tulee aina selkään. Pystynkö siis jotenkin kehittämään tuota hahmoa jo tässävaiheessa?
Se kirves on hyvä, varsinkin siinä kahden käden tilassa. Opettelet ajoittamaan sen pyörähdyksen, taitaa olla R2 pohjassa, sillä tulee vahinkoa ja viholliset lentää taakse.
 
No nyt tuli pelattua Bloodbornen lisärinkin kaikki trophyt eli trophy tilasto näyttää täydet 100%.

On tämä vain mainio peli, olen tehnyt kaikkiaan kolme hahmoa, voima, taito ja mystiikkaan pohjautuvan. Viimeksimainitulla pelaamista väitettiin alun jälkeen helpoksi, mutta ei minulla alussakaan isompia ongelmia ollut. Käytin ehkä vähän liikaakin aikaa hyvien kivien löytämiseen chaliceista, lopussa käyttämäni taisivat lähes kaikki kuiteskin olla tarinasta.

Laurence oli kyllä varsinainen pain in the ass etenkin new game +:ssa, mikä motivoi vaihtamaan arcade hahmoksi ja aloittamaan alusta. Arcade hahmollakin Laurence alkoi kaatua vasta kun nostin arcaden 70 hujakoille.

DLC:n pomot ovat haastavia, mutta pelätty kos kaatui new game+:ssa jo muutaman yrityksen jälkeen.

Verenperimä-hahmon voisin luoda tulevalle PC versiolle, se onkin ainoa toistaiseksi kokeilematta oleva hahmotyyppi. Tosin samaan syssyyn huhutaan remakesta ps5:lle ja jatko-osasta, joten otappa näistä selvää.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom