Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Eiköhän se siellä levyllä ole. Mitä muutakaan varten sinne levy olisi laitettu mukaan?

No se on hyvä kysymys, että miksi se levy edes on siellä. Onhan siellä kotelossa joidenkin pelien osalta (varsinkin PC) vain lappunen jossa koodi, mutta oudolta tuntuu pistää se levy sinne koristeeksi. Tuosta pelin puuttumisesta on tosiaan monessa paikassa uutisoitu, ja sama on muutaman muunkin pelin kohdalla. Jos ja todennäköisesti kun väite pitää paikkaansa, on se todella huono kehityssuunta ja sotii kaikkea sitä pelien arkistointia vastaan mistä Phil-setäkin on puhunut. Käsittääkseni Series-sarjan Bokseihin ei saa tehtyä konsolin ensiasennustakaan ilman toimivaa nettiyhteyttä, eli on tähän jonkinlaista viitettä ollut jo aiemmin. Ihan varma en tästä jälkimmäisestä väitteestä kuitenkaan ole.

 
No se on hyvä kysymys, että miksi se levy edes on siellä. Onhan siellä kotelossa joidenkin pelien osalta (varsinkin PC) vain lappunen jossa koodi, mutta oudolta tuntuu pistää se levy sinne koristeeksi. Tuosta pelin puuttumisesta on tosiaan monessa paikassa uutisoitu, ja sama on muutaman muunkin pelin kohdalla. Jos ja todennäköisesti kun väite pitää paikkaansa, on se todella huono kehityssuunta ja sotii kaikkea sitä pelien arkistointia vastaan mistä Phil-setäkin on puhunut. Käsittääkseni Series-sarjan Bokseihin ei saa tehtyä konsolin ensiasennustakaan ilman toimivaa nettiyhteyttä, eli on tähän jonkinlaista viitettä ollut jo aiemmin. Ihan varma en tästä jälkimmäisestä väitteestä kuitenkaan ole.

Tykkään itsekin ostella konsoleille fyysisiä versioita lähinnä keräily- ja jälleenmyyntimielessä, mutta siitä ajatuksesta olen jo luopunut, että se olisi mikään järkevä tapa säilyttää pelejä. Levy on lähinnä lisenssi, joka voi vaihtaa omistajaa ja mahdollinen tulevaisuuden keräilykappale. Jos konsolien verkkopalvelut sammutetaan, niin parhaillaankin olemme jumissa levylle painetun patchaamattoman day 0 -version kanssa, joka on usein todella buginen, ellei jopa pelikelvoton, kuten tässä tapauksessa.

Pitää vain luottaa siihen, että joku propellihattu jossain saa ne viimeisimmät kokonaiset pelitiedostot talteen ja pahimman sattuessa pistää ne jakoon ja ne pystytään kräkkäämään pc:llä emuloitavaksi. Ei fyysinenkään media ole ikuista, joten joukkoistettu säilytys, jossa tiedostoista tehdään koko ajan uusia kopioita on käytännössä ainoa lähes varma keino.

Joskus ne alkuperäiset NES-kasetitkin prakaa ja sen jälkeen ne on vain antiikkiesineitä, joilla ei ole enää varsinaista käyttöä. Sama tapahtuu varmasti aikanaan myös cd-, dvd-, ja bluray-levyille.
 
Tykkään itsekin ostella konsoleille fyysisiä versioita lähinnä keräily- ja jälleenmyyntimielessä, mutta siitä ajatuksesta olen jo luopunut, että se olisi mikään järkevä tapa säilyttää pelejä. Levy on lähinnä lisenssi, joka voi vaihtaa omistajaa ja mahdollinen tulevaisuuden keräilykappale. Jos konsolien verkkopalvelut sammutetaan, niin parhaillaankin olemme jumissa levylle painetun patchaamattoman day 0 -version kanssa, joka on usein todella buginen, ellei jopa pelikelvoton, kuten tässä tapauksessa.

Pitää vain luottaa siihen, että joku propellihattu jossain saa ne viimeisimmät kokonaiset pelitiedostot talteen ja pahimman sattuessa pistää ne jakoon ja ne pystytään kräkkäämään pc:llä emuloitavaksi. Ei fyysinenkään media ole ikuista, joten joukkoistettu säilytys, jossa tiedostoista tehdään koko ajan uusia kopioita on käytännössä ainoa lähes varma keino.

Joskus ne alkuperäiset NES-kasetitkin prakaa ja sen jälkeen ne on vain antiikkiesineitä, joilla ei ole enää varsinaista käyttöä. Sama tapahtuu varmasti aikanaan myös cd-, dvd-, ja bluray-levyille.

Sinänsä ihan samaa mieltä, mutta tässä tapauksessa kyse tosiaan siitä, ettei levyltä saa mitään pelattavaa ulos ilman latausta. Ei siis edes sitä bugista nollapäivän versiota. Konsolien verkkopalveluiden yleistyessä tuo ensimmäisen päivän laastari on valitettavasti enemmän sääntö kuin poikkeus, ja sen on pelaajakansa jo tuntunut hyväksyvän kuin uutena normaalina. Ehkä näin ei olisi pitänyt tehdä.

On totta, että fyysiset painokset kestävät nekin vain aikansa. On se minusta kuitenkin aika mielenkiintoista, että kohta 40 vuotta vanhan Nintendon pelit toimivat edelleen, kun jokin uusi peli ei sitten toimi ollenkaan ilman erillisiä latauksia tai korjauksia.

Sääli on se, että pelien preservaatio jää todellakin propellihattujen asiaksi. Yritä siinä nyt arkistoida pelihistoriaa ja väistellä samalla asianajajien uhkauskirjeitä!
 
Kyllä on menty kauas ajoista jolloin levyn sai laittaa konsoliin ja pelata. Itse en fyysisiä pelejä juurikaan suosi mutta on tuo ikävää joss kotelossa on tyhjä levy :D
 
Kyllä on menty kauas ajoista jolloin levyn sai laittaa konsoliin ja pelata. Itse en fyysisiä pelejä juurikaan suosi mutta on tuo ikävää joss kotelossa on tyhjä levy :D
Aikaisemmin joku sanoi että siinä on se multiplayer osuus joka olisi se about 30 gigaa ?

This information comes from Eurogamer, which measured how much data the Halo Infinite disc installs versus how much the console needs to download. The disc contains 15 GB worth of campaign data, but the full game is much larger: 25 GB for the campaign, as well as 4 GB for the multiplayer component
 
Aikaisemmin joku sanoi että siinä on se multiplayer osuus joka olisi se about 30 gigaa ?

Jos jollain on kyseinen peli levyllä ja Xbox One, voisi kokeilla ilman nettiä laittaa koneeseen ja raportoida mitä tapahtuu.
 
Eka suurempi alue nyt koluttu kokonaan ja kyllä maistuu. Alun putkijuoksu ei vielä oikein sytyttänyt.
Tovi sitten pelasin Halo Reachin ja Halo5 läpi niin tuntu ehkä pieneltä ylikuormitukselta että tätä samaa taas, mutta kun pääsi avoimeen maailmaan ja liikkumaan/leikkimään osittain grapplen avulla niin on tää valtaisaa herkkua!
 
Tarina läpi ja yksi sana kuvaa kokemusta paremmin kuin hyvin, meh.
Ensinnäkin se banished josta peli ei kerro mitään. Ei alkuperää, ei sitä mitä niillä on ihmisiä vastaan, ei mitään.
Äsken katsoin lore videon tubesta jossa käsiteltiin tapahtumat vitosen ja infiniten väliltä ja nuo esiteltiin halo wars 2:ssa joten on ne sentään jossain pelissä ennenkin olleet.
Silti olen aika varma kun sanon, että suurin osa halon pelaajista ei ole pelannut halo wars pelejä joten joku pieni info paketti olisi ollut paikoillaan.
Sitten on se isompi vitutuksen aihe eli vitosen lopetus ja kuinka vähän siihen liittyvistä jutuista puhutaan tässä.

Eli Cortanan oma sota oikeastaan kaikkia vastaan ohitetaan melkein kokonaan.
Se kerrotaan, että se on laittanut Sydneyn kokonaan sileäksi ja tuhonnut yhden kokonaisen planeetan ja ainakin yksi sille uskollinen AI tuhosi spartalaisten koulutukseen käytettävän avaruusaseman ja siinä samalla meni yli 40 spartan IV sotilasta.
Tämä kaikki kerrotaan yhden muutaman minuutin mittaisen välivideon aikana ja siinä se.

Mun mielestä koko tuon homman olisi pitänyt olla tämän pelin juoni.
Mites jos vaikka alussa oltaisiin siellä Sydneyssä kun Cortanan hallitsema guardian ilmestyy paikalle hieman samaan tyyliin kuin reapereiden hyökkäys mass effect 3:ssa.
Mutta ei. Heitetään kaikki tuo roskikseen ja laitetaan taas joku apinalauma pahikseksi.

Oikeasti ainoa kiinnostava asia oli kaikki Cortanaan liittyvä.
Banishedista ei kerrota mitään eikä tilanne muutu pelin aikana mihinkään. Se yks vaan haluaa halon itselleen ja tappaa master chiefin.
Sitten on harbinger joka ilmeisesti oli jotain uutta rotua jotka forerunnerit oli lukinneet pois kunnes banished ilmeisesti vapautti sen ja nyt harbinger haluaa vapauttaa tai tuoda takaisin endlessin.
Ai mikä on endless? No sitä peli ei koskaan kerro. Se voi olla mitä vaan tappajarobotin ja lemminkäisen välimaastosta sillä just nyt se on vain nimi joka mainitaan pari kertaa.

Eli tarinaa ei pahemmin edes ole.
Mulla oli jatkuvasti sellainen tunne, että tämän kanssa on ollut vaikka mitä ongelmaa ja sitten kun se vuoden lykkäys tuli niin sinä aikana äkkiä laitettiin peli kasaan siitä mitä oli eli yks alue joka tarjoaa vain yhden ympäristön ja sinne sitten randomilla heitetty jotain tekemistä.
Kässäri on kaavittu jostain kahvihuoneen lattialta kasaan huomaamatta, että puolet satunnaisista sivuista oli jossain hyllyn takana.
Oikeastaan mitään ei tapahdu ja mitään ei selitetä ja lopussa on tietenkin taas yks cliffhanger lisää.
 
Nyyppä peluu jatkui sinne rengasmaailmaan ja siellä 2-3 perus tukikohtaa vapautettuja jotain spartan pisteitä keränny että sai vaijeria päivitettyä. En kyllä edelleenkään näe pelissä mitään ihmeellistä, perus ns. avoimemman maailman FPS tavallisilla vihuilla, suht perus valikoimalla aseita. Maailma ihan ok mutta hirveän staattinen ympäristöltään ja edelleen tuntuu että tehtävä paikat on vaan karttaeditorissa lätkittyjä paikkoja ilman kokonaisuuden suunnittelua/mietintää. Ymmärrän että Halosta tykkäävät tästä tykkää mutta jos riisutaan Halo sana niin itselle tähän mennessä melko vaisun oloinen keskinkertainen fps.. kaikki on että toimiihan tämä mutta ei herätä himoa pelata tunti toisensa jälkeen. Noh pitää jatkaa toki vielä kokeilua.
Sama täällä. En ole kyllä ennenkään päässyt jyvälle mikä näissä Haloissa niin kovasti viehättää. Tätä testasin uteliaisuudesta jokusen tunnin ja jätin kesken kun ei puhutellut millään tavalla. Viholliset, aseet, ympäristöt ovat kaikki ainakin omaan makuun täysin hajuttomia ja mielikuvituksettomia. Tämmöisiä mahtuu 13 tusinaan. Ei mitään koukkua, kun en tunnistanut sitäkään poikkeuksellista smoothiutta ja toimivuutta mistä useat hehkuttaa. Sillä saralla ei siis mitään vikaakaan, mutta ei mielestäni myöskään mitään mitä muissakin moderneissa FPS-peleissä ei olisi.
 
Sama täällä. En ole kyllä ennenkään päässyt jyvälle mikä näissä Haloissa niin kovasti viehättää. Tätä testasin uteliaisuudesta jokusen tunnin ja jätin kesken kun ei puhutellut millään tavalla. Viholliset, aseet, ympäristöt ovat kaikki ainakin omaan makuun täysin hajuttomia ja mielikuvituksettomia. Tämmöisiä mahtuu 13 tusinaan.
Kerrohan ihmeessä muutama vastaava peli viime vuosilta.
 
Pari ensimmäistä tehtävää pelattu lävitse. Onhan tuossa kaikki pelisarjan hyvät puolet edelleen tallessa, risuja lähinnä teknisestä toteutuksesta framepacing ongelmineen ja idioottimaisesta kranaattien valintasysteemistä. Äänipuoli kunnon kotiteatterilla kunnossa, vaikka Marty O'Donnelin tuotoksista ei enää pääse pelisarjassa nauttimaan.

Aseet pääosin tähän mennessä ok, mutta Mangler-revolveri ja burst plasma rifle -combo näkyy olevan varsin turhan yleispätevä yhdistelmä mosujen lahtaamiseksi. Vähän kaipaisi Doom Eternalin tapaista laajemman asearsenaalin ja kykyjen hanskaamista, nyt Heroicilla näyttäisi riittävän toistaiseksi ainoastaan parin aseen hanskaaminen eteenpäin pääsemiseksi.

Juonesta on näin alkuvaiheessa paha mennä sanomaan mitään, sentään typerät QTE-viritykset Halo 5 tapaan loistavat toistaiseksi poissaolollaan.
 
Pelistä ei saa kuulemma puhua jos ei ole ihan ITSE sitä pelannut omalta näytöltä ohjain kädessä, mut näyttääkö toi jonkun mielestä jotenkin hyvältä? Mitä kattonut niin sitä samaa kallioo ja puut jostain xbox360 alkuajoilta. Mitä pelaamiseen tulee nii siitä en osaa mittää sanoo, mut omat silmät on kyllä päässä.
 
Ei tämä munkaan mielestä mitenkään ihmeellisen näköinen ole, mutta ajaa asiansa.
Sisätilat kiiltävine pintoineen näyttää parhaimmalta, mutta joku horizon zero dawn perus ps4:lla näyttää paljon paremmalta mitä tämän avoin maailma.
Myöskin weaponin kasvoanimaatiot on paljon huonommat mitä Cortanalla halo 4:ssa joka on ehkä jo tavallaan surkuhupaisaa.
 
Kuten monissa videoissa on nähty niin paskan näkönen peli. Mutta Horizon PS4:lla tyhjällä maailmalla ja samalla ympäristöllä oli kyllä tosi jees
 
Taisi olla lunta dlc:ssä. Muuten alueet tuntu samalta. Ainakaan mitään mielenkiintoista sielä ei ollut koska mitään löydettävää aarteen lisäksi ei ollut. Ja aarteiden käyttö oli niin plääh. Sinänsä harmi ja toivon että jatkossa tämä korjataan.
Siellä on lunta, aavikkoa ja metsää sekä pari kylää ja isompi kaupunki.
Ja kaupungit oli sellasia etsi kauppias. No tuskin sitä ees tarvii. Seuraavaan paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom