Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Ehkä seuraava peli toteuttaa nyt pois jääneen vision.

Ei tule seuraavaa peliä ihan hetkeen sillä tätä peliä on tarkoitus tukea seuraavat kymmenen vuotta erilaisilla päivityksillä ja lisäosilla. Eiköhän näissä lisäreissä sitten sitä pelaajien kaipaamaa vaihtelua alueisiin saada.
 
Ei tule seuraavaa peliä ihan hetkeen sillä tätä peliä on tarkoitus tukea seuraavat kymmenen vuotta erilaisilla päivityksillä ja lisäosilla. Eiköhän näissä lisäreissä sitten sitä pelaajien kaipaamaa vaihtelua alueisiin saada.

Saako tähän linkin? Onko tosiaan noin että juuri Halo: Infiniteä tuetaan seuraavat 10 vuotta ja parannellaan?
 
Itsekkin tuli tämä eilen laitettua gamepassista testiin, en ole aiempia haloja pelannut mutta nyt on kyllä niin kuningas peli, en edes muista millon olisin pelannut jotain FPS peliä joka olisi pelattavuudeltaan näin priimaa, kaikki vaan yksinkertaisesti toimii, vaikka juonessa onki vähä aukkoja, kun en ole niitä aiempia haloja pelannut, ja yleensä kun pelaan jotain uutta franchiseä (missä juoni on tärkeä osa pelikokemusta) niin tarkoitus on kahlata koko aiempi tuotanto lävitse, mutta en tiennyt että jään peliin niin pahasti koukkuun. pelaan Legendary vaikeusasteella se on kyllä välillä aika armoton, mutta nuo bossit ovat juuri olleet sopivan haastavia, mutta sitten kun sen parhaan lähestymistavan löytää niin kyllä ne bossit siitä aika nopeasti sitten kaatukin.
Täytyy kyllä nostaa hattua ja lausua parit ave mariat fps-jumalien suuntaan, kun Halo-noviisi vetelee solo-legendarya. Jotkut osaa. :) Monillehan kyseinen vaikeustaso on lähinnä cooppia varten.

Mukava kuulla kokemuksia uusilta pelaajilta, sillä onhan sitä myös puhuttu, että tämän pitäisi olla hyvä entry point sarjaan. Juonen puolesta sitä ihmettelen, mutta toisaalta game play first - mentaliteetilla tämä ei välttämättä haittaa. Ehtiihän sitä juonta selvitellä myöhemminkin.
 
en edes muista millon olisin pelannut jotain FPS peliä joka olisi pelattavuudeltaan näin priimaa, kaikki vaan yksinkertaisesti toimii

Siitä juuri pidän, että miten monella tapaa noita taistelutilanteita voi lähestyä, ja miten paljon on erilaisia reittejä ja keinoja tuhota se vihollislauma.
Siinäpä juuri kiteytit Halon pelisarjana parilla lauseella. Mukavaa huomata, että uusi pelaaja sarjan parissa heti huomaa mistä on kyse.
 
Siinäpä juuri kiteytit Halon pelisarjana parilla lauseella. Mukavaa huomata, että uusi pelaaja sarjan parissa heti huomaa mistä on kyse.

Varmaan sinäkin myönnät että Infinite on vielä täysin keskeneräinen peli eikä millään tavalla vastaa sitä visiota joka esiteltiin 2018?

 
Milläs lailla se oli täysin keskeneräinen ja mitä siitä sinun mielestä puuttui ?


katsoppa ihan rauhassa se E3 2018 traileri, ranskalaisin viivoin laitat videossa näkyviä juttuja paperille ja sitä rataa... hyvä kun Warthogilla mahtuu edes ajaa näin ahtaassa ja vaikeassa maastossa...
 
Varmaan sinäkin myönnät että Infinite on vielä täysin keskeneräinen peli eikä millään tavalla vastaa sitä visiota joka esiteltiin 2018?


Miten tämä vaikuttaa siihen millainen Halo on pelisarjana? Se mitä @DestiZ sanoi pätee siitä huolimatta, että Halo Infiniten sisältöä jouduttiin karsimaan.

Tottakai minäkin haluaisin että kaikki aikaisemmin maalailtu sisältö olisi mukana. Ehkä tätä voidaan sitten pitää 10 vuoden roadmappina. :)
 
Jotain elukoita puutuu ja vähän lääniä ?

En sano pahalla, mutta on ihan ok olla myös kriittinen. Olen pelannut Halo-sarjaa vuodesta 2001 ja pelaan jatkossakin. Nyt visio ei vastaa sitä mitä pelaamme, mutta jos peliä kehitetään seuraavat 10 vuotta niin todellakin olen tässä mukana.

Zeldan maailma jos tuttu niin varmasti ymmärrät...
 
En sano pahalla, mutta on ihan ok olla myös kriittinen. Olen pelannut Halo-sarjaa vuodesta 2001 ja pelaan jatkossakin. Nyt visio ei vastaa sitä mitä pelaamme, mutta jos peliä kehitetään seuraavat 10 vuotta niin todellakin olen tässä mukana.

Zeldan maailma jos tuttu niin varmasti ymmärrät...
Eli sinä odotit koko ajan tämän yhden trailerin perustella minkälainen se oli olisi pitänyt olla ja odotit jotain Zeldan tyylistä peliä ?
 
Varmaan sinäkin myönnät että Infinite on vielä täysin keskeneräinen peli eikä millään tavalla vastaa sitä visiota joka esiteltiin 2018?


Onhan tuossa aika massiivinen ero siihen mitä lopulta saatiin. On merta, aavikkoa ja laajoja tasankoja, mutta lopullinen peli taitaa olla sitten lähinnä kallioista kuusimetsää alusta loppuun. Minulla oli ehkä se onni matkassa, että aloin odottaa peliä kunnolla vasta tänä keväänä, joten en ollut juurikaan kiinnittänyt huomiota siihen mitä aikaisemmin oli luvattu.

Tietysti se on sanottava, että tuollaiset laajat avoimet maastot sopii varmasti aika huonosti Halon räiskintämekaniikkoihin, mutta olisi se ihan mukava, että välillä olisi avoimempaa lääni jossa päästellä ajoneuvoilla ihan kunnolla. Tai että metsäisten kallioiden sijaan olisi välillä hiekkadyynejä tai rantakivikkoa. Näin alkufiiliksinä ajokkeja melkein mieluummin välttelee aina kun mahdollista, koska ohjaus on sitä tuttua keikkuvaa Halo-tyyliä, mutta tiet kapeita ja maasto sellaista perunapeltoa, että Warthogin löytää hyvin äkkiä katoltaan, jos kaasun painaa edes hetkeksi pohjaan.

Kokonaisuutena olen kuitenkin tällä hetkellä tyytyväinen peliin mikä saatiin ja antoi Microsoft ainakin hyvin aikaa säätää odotuksia kohtuullisemmiksi niille, joilla nuo aikaisemmat visiot vielä pyöri mielessä.
 
Jos muistatte nämä säteet jotka lähtevät vihujen baseista kohti taivasta, se ääni... en ole nähnyt niitä säteitä? Tuntuu oudolta koska kuitenkin niitä baseja on, ihan samanlaisia kuin videossa. Eli ehkä se on sitten niin vaikea toteuttaa ja ainakin toistaiseksi jätetty pois :/
 
Onhan tuossa aika massiivinen ero siihen mitä lopulta saatiin. On merta, aavikkoa ja laajoja tasankoja, mutta lopullinen peli taitaa olla sitten lähinnä kallioista kuusimetsää alusta loppuun. Minulla oli ehkä se onni matkassa, että aloin odottaa peliä kunnolla vasta tänä keväänä, joten en ollut juurikaan kiinnittänyt huomiota siihen mitä aikaisemmin oli luvattu.

Tietysti se on sanottava, että tuollaiset laajat avoimet maastot sopii varmasti aika huonosti Halon räiskintämekaniikkoihin, mutta olisi se ihan mukava, että välillä olisi avoimempaa lääni jossa päästellä ajoneuvoilla ihan kunnolla. Tai että metsäisten kallioiden sijaan olisi välillä hiekkadyynejä tai rantakivikkoa. Näin alkufiiliksinä ajokkeja melkein mieluummin välttelee aina kun mahdollista, koska ohjaus on sitä tuttua keikkuvaa Halo-tyyliä, mutta tiet kapeita ja maasto sellaista perunapeltoa, että Warthogin löytää hyvin äkkiä katoltaan, jos kaasun painaa edes hetkeksi pohjaan.

Kokonaisuutena olen kuitenkin tällä hetkellä tyytyväinen peliin mikä saatiin ja antoi Microsoft ainakin hyvin aikaa säätää odotuksia kohtuullisemmiksi niille, joilla nuo aikaisemmat visiot vielä pyöri mielessä.
Nähnyt vain ihmisten valittavan kuinka tämä openworld ei sovi Halo maailmaan kun on liian laaja ja nyt sitten pitäisi olla vielä laajempi :)
 
Nähnyt vain ihmisten valittavan kuinka tämä openworld ei sovi Halo maailmaan kun on liian laaja ja nyt sitten pitäisi olla vielä laajempi :)
Jep, tuo mitä nyt saatiin on skaalaltaan ihan sopivan kokoinen avoin maailma. Ei oikeasti ole mitään tarvetta isommalle. Siinä vaan kärsisi pelin rytmitys.

Sen sijaan siihen kritiikkiin näin jokusen tunnin avoimessa maailmassa samoiltuani voin yhtyä, että ympäristössä saisi olla vaihtelua. Kallioinen havumetsämaisema on jees, mutta jos ainoat ympäristön erot tulee tarinakentissä, niin onhan se vähän harmi. Maastossa on kyllä mukavasti korkeuseroja ja muutenkin vaihtelua, mutta silti se näyttää kokoajan samalta. Ei tämä peli-iloa pilaa, sillä kun mähinät alkaa, niin räiskintä on niin silkkistä ja oivaltavan hauskaa, että alta pois.

@pelle :n esiin nostama Ubimaisuus avoimessa maailmassa on onneksi aika pienessä mittakaavassa. Minusta on ihan siistiä, että siellä on valloitettavia baseja ja linnoituksia, apua kaipaavia UNSC joukkoja ja pieniä välipomoja. Pakollisiahan nuo eivät ole ja täytyy avoimessa maailmassa kuitenkin jotain tekemistä olla. Isoin hyöty on valloitettavissa baseissa, jotka toimii pikamatkustuspaikkoina.

Mahtava peli on tähän mennessä ollut. Tämä on kuin paluu Halo 1:n toiseen kenttään kun ensimmäistä kertaa astutaan Halo-renkaalle. Nyt pelin parasta kenttää saa sitten koko rahan edestä. :) Sieltä myös varmasti kumpuaa tuo havumetsäinen maisema.
 
Nähnyt vain ihmisten valittavan kuinka tämä openworld ei sovi Halo maailmaan kun on liian laaja ja nyt sitten pitäisi olla vielä laajempi :)
Omasta puolestani en ole valittanut sekuntiakaan, että open-world olisi huono juttu Halon kannalta, eikä ihan heti tule mieleen kuka muukaan näin olisi väittänyt. Nykyisen open-worldin laajuus on lisäksi oikein passeli perusräiskintään, mutta ei se sulje pois sitä, etteikö alueita voisi välillä vähän varioida avoimuuden ja biomien suhteen, kun tätä on kerran noinkin näyttävästi aikaisemmin kiusoiteltu.
 
Nyyppä peluu jatkui sinne rengasmaailmaan ja siellä 2-3 perus tukikohtaa vapautettuja jotain spartan pisteitä keränny että sai vaijeria päivitettyä. En kyllä edelleenkään näe pelissä mitään ihmeellistä, perus ns. avoimemman maailman FPS tavallisilla vihuilla, suht perus valikoimalla aseita. Maailma ihan ok mutta hirveän staattinen ympäristöltään ja edelleen tuntuu että tehtävä paikat on vaan karttaeditorissa lätkittyjä paikkoja ilman kokonaisuuden suunnittelua/mietintää. Ymmärrän että Halosta tykkäävät tästä tykkää mutta jos riisutaan Halo sana niin itselle tähän mennessä melko vaisun oloinen keskinkertainen fps.. kaikki on että toimiihan tämä mutta ei herätä himoa pelata tunti toisensa jälkeen. Noh pitää jatkaa toki vielä kokeilua.
 
Ylös Bottom