Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Alku oli todella lupaava ja pakko oli lopettaa siinä vaiheessa, kun pääsi maan pinnalle ja lennettiin ensimmäiseen ulkoilma tehtävään. Muuten olis menny koko yö pelatessa. Nyt poika kouluun ja pelit jatkuu.
 
Pelkästään tämä avaruusalus kenttä, eli 1.kenttä ja Legendary vaikeustaso. Itselle heittämällä GOTY 2021. Tiedä vaikka myös 2022.

Milettömän hienoja taisteluja ensin 1v1 sinistä Eliteä vastaan, sitten 1v2 sama juttu ja sitten olikin jo 1 punainen Elite ja 3 sinistä, apujoukkoineen. Nyt olen siinä kohtaan kun on ilmeisesti ekan maailman bossi. Sitä en ole vielä läpäissyt.

Yllätyin pelin ulkoasusta, tosiaan pelaan OLED ja Quality Mode: 4K / 60fps / HDR. XSX-konsolista on otettu pois VRR ja laitettu 60Hz tila päälle. Minulla oli Halo: Infiniteä kohtaan hyvin suuria epäilyksiä, puhuttiin putkijuoksusta ja ties mistä, mutta ainakin tämä 1.kenttä avaruusalus on ollut hämmentävän hieno kokemus. Legendary vaikeustaso on itselle myös tärkeä. Tässä täytyy jo vähän miettiä taktiikkaa.
 
Osa mennee alkuinnostuksen piikkiin, mutta onhan tämä nyt herran jestas aivan jumalainen peli. Pelattavuus tässä on vain niin juoksevaa hunajaa, että sitä voisi pissata. Pehmeää, niin pehmeää! Puhdasta räiskinnän iloa, ei vähempää.

Juoni herättää tässä vaiheessa hämmennystä, vaikka osa hahmoista onkin kirjojen ym. myötä tuttuja. Voin vain kuvitella kuinka sekavaa meno on uusille tulokkaille. Mysteeri kuitenkin kutkuttaa, ja ehkä asioihin tulee selkoa. Ei kaikkea tarvitse pureksia valmiiksi. Visuaalisuus ja elementit sinänsä ovat kunnossa. Vahva musiikki tukee vahvaa kerrontaa. Kylmiä väreitä!
 
Eikö kannattaisi hommata Halo Master Chief Collection ja Halo 5 Guardians ensin? Kyllä tämä koko Master Chief saaga kannattaa omasta mielestäni kokea pelaamalla kaikki sarjan pelit läpi.
Vitone oli kyllä semmone paskaläjä, että jos aikaa ei oo loputtomasti nii jätä välistä. Tsekkaa vaa netistä juoni.

Mutta joo, ai että ku tää pyörii mukavasti. Series X:llä 60fps 4k HDR10+ niin ai että ku se on kaunis. Avoin maailma toimii tosi hyvin, ja oli mu mielestä mainio päätös tehä tarinapainotteisista tasoista lineaarisia niin tarina ei tunnu ainakaan vielä mitenkään hajalliselta. En spoilaa tietenkään mitään:)

Oon ny pelannu ekat 5h campaignistä, ja aika ihanasti oon myös tehny sidemissioneja ja seikkaillu kartalla. A return to form, ois miten mä tätä peliä kuvailisin. Tuo jotain uutta mutta kunnioittaa alkuperäistä trilogiaa!

Spartan4234 out!
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20211209-004514~2.jpg
    Screenshot_20211209-004514~2.jpg
    125,3 KB · Lukukerrat: 14
Vitone oli kyllä semmone paskaläjä, että jos aikaa ei oo loputtomasti nii jätä välistä. Tsekkaa vaa netistä juoni.

Mutta joo, ai että ku tää pyörii mukavasti. Series X:llä 60fps 4k HDR10+ niin ai että ku se on kaunis. Avoin maailma toimii tosi hyvin, ja oli mu mielestä mainio päätös tehä tarinapainotteisista tasoista lineaarisia niin tarina ei tunnu ainakaan vielä mitenkään hajalliselta. En spoilaa tietenkään mitään:)

Oon ny pelannu ekat 5h campaignistä, ja aika ihanasti oon myös tehny sidemissioneja ja seikkaillu kartalla. A return to form, ois miten mä tätä peliä kuvailisin. Tuo jotain uutta mutta kunnioittaa alkuperäistä trilogiaa!

Spartan4234 out!
Kyllä sitä voi niin eri mieltä olla samasta pelistä. Itselleni vitonen oli varsin hyvä peli ja parempi kuin monen niin paljon ylistämät kaksi ensimmäistä Haloa. Mikä ihme siinä vitosessa varsinaisesti hiertää joitakin niin pahasti? En ole edes kunnolla päässyt siihen kiinni, kun yleensä sitä vain jotkut haukkuvat ilman tarkempia perustelujakaan. Itselleni siinä vain oli todella paljon sujuvampi pelattavuus (ymmärrettävästi) kuin noissa ensimmäisissä Haloissa, eikä se tarinakaan ainakaan sen huonompi ollut mielestäni. Tosin en ole pitänyt noiden ensimmäistenkään tarinaa varsinaisena vahvuutena. Ja graafisestihan vitonen oli luonnollisesti paras Halo ennen Infiniten tuloa.

Joka tapauksessa Infinite vaikuttaa ainakin alun perusteella varsin lupaavalta. Pelattavuus on juurikin erittäin smoothia, minkä koin jo vitosessa olevan varsin hyvällä mallilla. Nyt toki ollaan vielä parempaan suuntaan menty, ja myös graafisesti vaikuttaa selvästi parhaalta Halolta, vaikka tietty perinteinen Halo-look on selvästi pyritty säilyttämään, joten graafisesti ei ole kuitenkaan välttämättä kaikille mitenkään uraauurtava.

Ehdin eilen pelata sitä alun alusta varsin pitkälle ja nyt loikitaan siellä jossain erikoisessa ympäristössä ”asetta” etsien. En tiedä joko pian tuosta sitten pääsisi sinne avoimempaan maailmaan vaihteeksi. Toivottavasti, koska tuo avoimen maailman seikkaileminen kiinnostaisi minua erityisesti Haloonkin liittyen. Varsin hyvät vibat jäi joka tapauksessa ensimmäisestä pelikerrasta. Suurella mielenkiinnolla jatkan pelin parissa sitten toki taas tänään. On tämä kova tämä Xboxin vuoden loppu, ei voi muuta sanoa!
 
Viimeksi muokattu:
Vitone oli kyllä semmone paskaläjä, että jos aikaa ei oo loputtomasti nii jätä välistä. Tsekkaa vaa netistä juoni.
Mielipidejuttuja enkä tässä varsinaisesti puolustele vitosta mutta sanon että aika samat fiilikset on jääneet jokaisesta Halosta itselleni. Ymmärrän mikä niissä on hyvää ja varsinkin cooppina ne on loistavaa viihdettä mutta ei ne kyllä maata ole kohdallani järisyttäneet. Vitonen ei siis omalla kohdalla eroa niistä kehutummista oikein mitenkään hyvässä eikä pahassa.

Halon isoin ongelma on itselleni se ettei niissä ole oikein tarttumapintaa. Kauhean geneerisen oloista scifiä siitä huolimatta että esim. ne Halo-rinkulat on siisti idea. Tuntuu kuitenkin aina että kaikki tarina on yhdentekevää paatosta, sellaista jollain tapaa amerikkalaista "perussolttuactionia". Jonkinlainen oma juttu siis puuttuu tai en ole sitä ainakaan itse löytänyt.

En sano myöskään etteikö siellä olisi hyviä juttujakin mutta yleinen fiilis on minulle tämä. Peleinä kuitenkin hyvää viihdettä mutta ovat minulle ehkä vähän samaa kuin Mariot, eli pelaan pelattavuuden takia enkä tarinan, joka ei kauheasti jaksa kiinnostaa. Tai ehkä vain en ole pysynyt kärryillä tai seurannut tarpeeksi.
 
XSX:llä.. Älkää ottako tätä itseenne mutta peli alkaa varsin nolosti, alkuvideo nypyttää epätasaisesti ja mustan taso ylikorkealla, harmaata mössöä. Senkin jälkeinen täysruudun parrakkaan äijän cutscene pyörii epätasaisesti.. (animaatio ja ns videon kameran liike) no näistä DF toki kertonut, varmaan tekijät korjaa joskus mutta oli yllättävän silmille hyppäävä. Ensitunnelmat jatkuu...
 
voi hyvät hyssykät ja taivaan talikynttilät...

nyt sitten 2 kampanjaa: Legendary ja Heroic... Legendarylla olen taistellut kohta 60-70 kertaa bossia vastaan ja Heroicilla bossi meni läpi ekalla yrityksellä ja aikaan 20 sekuntia että sellaista

vittu että vituttaa... siis se että on noin suuri ero näiden vaikeustasojen välillä, mutta ei hätää, nyt on kasuaalimpi kampanja ja bossi taisteluun voin palata ja yrittää päästä läpi Legendarylla

aikanaan saa pelata tietyn tason läpi uudestaan ja uudestaan sekä asettaa kallot... nyt sitten varmaan pääsen ensi kertaa Zeta Halolle... Heroicissa toisaalta se mikä on kivaa niin haastetta on suurimmissa mätöissä ja omat marinet pysyvät paremmin hengissä
 
XSX:llä.. Älkää ottako tätä itseenne mutta peli alkaa varsin nolosti, alkuvideo nypyttää epätasaisesti ja mustan taso ylikorkealla, harmaata mössöä. Senkin jälkeinen täysruudun parrakkaan äijän cutscene pyörii epätasaisesti.. (animaatio ja ns videon kameran liike) no näistä DF toki kertonut, varmaan tekijät korjaa joskus mutta oli yllättävän silmille hyppäävä. Ensitunnelmat jatkuu...
Minulla alkuvideo pyöri ihan nätisti, mutta sitten myöhemmin yksi välivideo pätki. Olisiko siis jotain bugintynkää tuossa?
 
XSX:llä.. Älkää ottako tätä itseenne mutta peli alkaa varsin nolosti, alkuvideo nypyttää epätasaisesti ja mustan taso ylikorkealla, harmaata mössöä. Senkin jälkeinen täysruudun parrakkaan äijän cutscene pyörii epätasaisesti.. (animaatio ja ns videon kameran liike) no näistä DF toki kertonut, varmaan tekijät korjaa joskus mutta oli yllättävän silmille hyppäävä. Ensitunnelmat jatkuu...
Tuohon kiinnitin toki itsekin huomiota. Yllättävää nykimistä, eikä tosiaan silmää miellyttänyt tuo pätkä. Itse pelissä ollut kuitenkin kaikki smoothia, joten ei tuollainen videopätkä jäänyt sitten mitenkään vaivaamaan mieltäni. Mitä tapahtuu itse pelatessa on kuitenkin itselleni kaikki kaikessa. Yllättävää hiomattomuutta toki tuo esiin tuomasi. Olisi luullut, että tuollainenkin olisi hiottu kuntoon sillä ajalla mitä peliä on kaikenkaikkiaan tehty.
 
Viimeksi muokattu:
Reipas pari tuntia takana ja fiilikset katossa. Alku tekee hienosti kunniaa sarjan ensimmäisille osille, mutta keskittyy silti tarinan jatkamiseen omalla tyylillään. Selvästi edelliset osat kannattaa olla pelattuina, mikäli tarinasta mielii päästä millään tavoin kärryille.
Pelattavuus on ehtaa Haloa, ja heittokoukun käyttö on hulvattoman hauskaa. Trailereiden mehusteluiden perusteella oli pieni pelko, että siitä on tehty turhankin ylivoimainen lelu, mutta tasapaino on mainiosti kohdillaan. Peli myös näytttää ja ennen kaikkea kuulostaa hyvältä - erityisesti luurien läpi tilaääntä hyödynnetään hienosti.
Tämän päivän suurin ongelma lienee, että miten pysyä näin etätöissä "konttorin" puolella, kun Series X huutelee olohuoneessa jatkamaan seikkailua.
 
Ei ollut minkäänlaisia odotuksia mutta kyllä tuo ensimmäinen kenttä oli todella hyvä, toivottavasti sama meno jatkuu myös avoimessa maailmassa. Pelaan PC:llä dualsensellä ja toimii kyllä todella hyvin, taitaa olla lähes identtinen haptinen feedback noissa ohjaimissa, sen verran hyvin tärisyttelee.
 
ompahan kokemus... haloa avoimessa maastossa, kartta on mielettömän hieno ja selkeä... tekemistä riittää... marinejen tekoäly vakuuttaa

pelastin juuri kolme, sitten kun heidät vapautettu, keräävät jonkun aseen josta pitävät samalla jutellen ja tulivat jeepin kyytiin, otin kaikki 3 kyytiin, sitten tuli jokin sininen pallo marinen päälle "waiting for orders"

kyllä tämä todella mietteliääksi vetää hyvällä tavalla että mihin kaikkeen tulevaisuuden pelit pystyvät, korkeuserot, piirtoetäisyys, muuttuva yö ja päivä, ehkä jopa sää?

luonto on hieno, metsät, vuoret ja titenkin Halo rengas on upeampi kuin koskaan ennen, kaukaisuudessa näkyy lintuparvi ja valtava avaruusalus, vihujen baseja joita voi vallata itselleen

nyt vain mönkijä, Mongoose omassa basessa valittavana ja muistaakseni Assault- taikka Battle Rifle... on tässä kyllä tutkittavaa ja pelattavaa... ei ihan vielä ymmärrä edes että millainen peli on kyseessä
 
Hienosti alkaa peli. Visuaalinen ja audiodesign on niin Haloa kuin vain voi olla, ja erittäin laadukasta. Varsinkin äänimaailma vakuutti heti. Pelattavuuskin on iskevää. Tarina vaikuttaa erittäin lupaavalta.
 
Ensimmäisen tehtävän ehdin eilen pelata ja se ainakin oli mukavan menevää toimintaa. Räiskintämekaniikka tuntuu erittäin hyvältä ja iskostui pc-pelaajankin näppehin erinomaisesti (kampanjan tykkään pelata lokoisasti ohjaimella). Ainut mikä vähän alkoi epäilyttämään on pelin tarina: Banishedien palopuheet pisti omat aivot välittömästi offline-tilaan. Ihan kuin ne olisi kirjoittanut joku tekoäly kuluneimpien pahiskliseiden pohjalta. Pahisten motivaatiosta jäi käteen ainoastaan se, että ihmiskuntaa vihataan taas oikein olan takaa; ja missä ihmiskuntaa vihataan, siellä Master Chief jakamassa omaa oikeuttaan.
 
Ensimmäisen tehtävän ehdin eilen pelata ja se ainakin oli mukavan menevää toimintaa. Räiskintämekaniikka tuntuu erittäin hyvältä ja iskostui pc-pelaajankin näppehin erinomaisesti (kampanjan tykkään pelata lokoisasti ohjaimella). Ainut mikä vähän alkoi epäilyttämään on pelin tarina: Banishedien palopuheet pisti omat aivot välittömästi offline-tilaan. Ihan kuin ne olisi kirjoittanut joku tekoäly kuluneimpien pahiskliseiden pohjalta. Pahisten motivaatiosta jäi käteen ainoastaan se, että ihmiskuntaa vihataan taas oikein olan takaa; ja missä ihmiskuntaa vihataan, siellä Master Chief jakamassa omaa oikeuttaan.
Banishedit vihaavat ihan tasapuolisesti myös Covenantin joukkoja, mutta muuten kyllä. :)

Olen nyt siinä kohdassa, että pitäisi lähteä ensimmäiseen tehtävään avoimessa maailmassa. Hiton mahtava tuo alku ainakin oli. Tuttua Haloa, mutta samalla myös vähän jotain uutta. Pelattavuus on äärimmäisen sulavaa ja sarjalle ominainen gunplay toimii vaan huikean hyvin. Peli myös näyttää ja kuulostaa hyvältä.

Mitä tarinaa tulee, niin aika räjähdysherkässä tilanteessa ollaan. Master Chiefillä on jälleen kiire pelastaa maailma. Uusi tekoäly herättää myös ajatuksia. Cortanan sekoilun jälkeen mistään ei voi olla enää varma.
 
Hmm.. liikkuuko mestarikokki ns juostessaan yhtään nopeammin, testailin tuota muutaman kerran mutta omiin silmiin vauhti oli melko ellei täysin sama.. Vauhtiviivat tulee ja kädet heiluu mutta ainakaan siellä alun aluksilla näyttäs että nopeuslusä 0-10%?
 
Ylös Bottom