Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Ihan miten vaan, mutta mitä hittoa seteille kuuluu, jos joku haluaa konsolinsa nyt ja maksaa vähän enemmän, kuin että odottaa kuukausia. Joten kyllä tämä turhan aikaista höpinää on. Kyllä jokainen osaa laskea, mitä tämä tulee maksamaan. Vai meinaatteko, että on kyllä hyvä valistaa porukkaa, kun eivät ilman teidän viisasteluja itse ymmärrä.
Ei kai kukaan ostajaa kritisoi vaan tuota gigantin perseilyä. Totta kai tuo kannattaa ostaa jos haluaa nyt pleikkarin ja sattuu olemaan kuulokkeille tarvetta sekä GT7 vähän tuumaillut. Jos noille ei ole tarvetta niin kannattanee vielä odotella.
 
Ihan miten vaan, mutta mitä hittoa seteille kuuluu, jos joku haluaa konsolinsa nyt ja maksaa vähän enemmän, kuin että odottaa kuukausia. Joten kyllä tämä turhan aikaista höpinää on. Kyllä jokainen osaa laskea, mitä tämä tulee maksamaan. Vai meinaatteko, että on kyllä hyvä valistaa porukkaa, kun eivät ilman teidän viisasteluja itse ymmärrä.
Kritiikki kohdistuu Giganttiin. Ei ostajaan, ei Sonyyn, ei PlayStationiin. Vain ja ainoastaan Giganttiin.

Luulisi, että on enemmänkin järkevää keskustella hinnoista kuin kuitata olankohautuksella jonkin tuotteen kalliimpi hinta tai lisätuotteiden pakkomyynti.
 
Noh, nyt tais mennä kaikki ne gigantin ylihintaiset bundlet. "Tuote ei ole saatavilla tällähetkellä" Kauanko sitä nyt sit kesti? Meni ne nyt sit sekunneissa tai ei, on näköjään ihmiset valmiita maksaa hieman extraa.
 
Mitä siitä vaikka maksaakin? Hobby Hallissa oli lähelle tonnia, joten onko se ok koska se on siellä sen verran? Eikö näitä saa verrata vai mikä tuo argumentti on että maksaa siellä tuon verran? Ylihintaa siinä on siinäkin, joten sen lisäksi että pohjalla on se alkuperäinen ekstrasumma niin pistetään vielä pakkobundle, jossa tuotteet on vielä isommin ylihinnoiteltua. Mutta se on ok koska siellä on 549?

Minä en kirjoituksellani ottanut kantaa siihen, paljonko tuote saa maksaa tai onko se ok vai ei. Täällä on jo moneen otteeseen ynnäilty yhteen noita Gigantin bundlen tuotteita ja monelta on jäänyt huomaamatta se, että se perushinta Gigantissa PS5:lle on 549.
 
Mikäköhän mahtaa olla sellainen yhteismäärä että riittäis kauppojen hyllylle Suomessa. Puhutaanko 100k määristä vai pitäiskö niitä tulla yksintein 1milj kpl pelkästään Suomeen. Lähinnä yleisesti pohdin. Vai liioittelenko
 
Mikäköhän mahtaa olla sellainen yhteismäärä että riittäis kauppojen hyllylle Suomessa. Puhutaanko 100k määristä vai pitäiskö niitä tulla yksintein 1milj kpl pelkästään Suomeen. Lähinnä yleisesti pohdin. Vai liioittelenko
Nordisk Film ei ole tainnut PS2:n jälkeen Pleikkareiden myyntimääriä Suomessa virallisesti kertoa, mutta PS2 möi Suomessa aikanaan hieman yli 500 000 kappaletta. Ja siitäkin oli alussa huutava pula, mutta se helpotti kyllä about vuoden jälkeen.
 
Jos vaan olisi lukuja saatavilla, niin kannattaisi katsella ennemmin PS4:n lukuja. Mutta ilmeisesti ei ole olemassa kuin arvailuita?

PS5suomessacomissa on vielä vähän päälle 10k sähköpostia sisässä. Tuo on tässä kuukauden sisään laskenut noin tuhannella, kun saatavuus on ollut parempi. Myös näiden Gigantin kalliiden bundlejen jäljiltä on lähtenyt pois semmoset 150 sähköpostiosoitetta per kerta (joita siis oli kaksi).
 
Noh, nyt tais mennä kaikki ne gigantin ylihintaiset bundlet. "Tuote ei ole saatavilla tällähetkellä" Kauanko sitä nyt sit kesti? Meni ne nyt sit sekunneissa tai ei, on näköjään ihmiset valmiita maksaa hieman extraa.
On siinä silti ihan järkyttävä ero että ehtii yön nukkua rauhassa ja olisi vielä saanut verrattuna siihen että ei ehdi nähdä edes koko osto-nappulaa aktiivisena kun menee niin nopeaa. Ja jos vertaa muuten lähempiin aikoihin niin sanotaan että puhutaan tunneista ja harvemmin kai alle viittä tuntia on ollut myynnissä mutta nyt oli yö välissä. Oliko jopa vuorokausi kokonaisuudessaan? Ihan hirveä ero eikä kenellekään pitäisi olla ihmetyksen aihe että minkä vuoksi.

Minä en kirjoituksellani ottanut kantaa siihen, paljonko tuote saa maksaa tai onko se ok vai ei. Täällä on jo moneen otteeseen ynnäilty yhteen noita Gigantin bundlen tuotteita ja monelta on jäänyt huomaamatta se, että se perushinta Gigantissa PS5:lle on 549.
Minä otin sen huomioon ja otti sen joku muukin mutta myös se on osa ongelmaa. Sinä huomauttelet ettei muka sinun pointtia konsolin hinnasta Gigantissa huomioida mutta itse et tunnu myöskään huomaavan että se on jo huomioitu sekä selitetty miksi sitä ei alunperinkään huomioitu, koska se oli osa sitä ongelmaa (ekstrahintaa) eikä mikään argumentti, joka lievittää tuota bundleasiaa.

Ja muutenkin monia lievennyksiä on täällä huomioitu: jos tarvitsee kyseisiä tuotteita, jos haluaa konsolin heti, jne. jne.

Miksei saisi sanoa että jos konsolin ja/tai bundlen hinta on kallis tai siinä on ekstraa? Ei se tarkoita että on välttämättä typerää ostaa sitä vaan se on tapauskohtaista. Ekstraa siinä silti maksaa jos asiaa yhtään yrittää objektiivisesti tarkastella. Samoin Gigantin touhu on objektiivisesti tarkasteltuna melkoista tilanteen maksimoimista. Ja tekevät sitä muutkin ja sama mielipide on minulla niitäkin kohtaan mutta mikään ala-asteikäisten argumentointi tyyliin "koska muutkin" ei tuota asiaa lievennä.
 
Mitä tuohon sanoisi. Ota rauhallisesti, kehenkään ei ole sattunut.
Mikä siinä on että jos kirjoittaa vähänkin enemmän tekstiä niin pitää "ottaa rauhallisesti"? Onko se joku juttu nykyään että ihmiset jaksaa kirjoittaa pidempään vain kun raivoavat? No, minulla tuota tekstiä syntyy vähän puolivahingossakin, joten ei ole mitään tarvetta ottaa rauhallisesti. Varsinkaan kun en näitä mitenkään hektisestikään kirjoittele vaan ihan rauhassa näppäilen. Toki tässä vuosien varrella on ehtinyt oppia sen verran nopeaksi kirjoittamaan että teksti tulee kohta nopeampaa mitä sitä ehtii päässä miettiä. Ehkä hyvässä ja pahassa siis koska sitä tekstiä sitten voi tulla.

Mutta joka tapauksessa kummaksuttaa aina nämä tulkinnat. Mutta kai se on nykyaikaa kaiken maailman tiktokkeineen kun ei enää jakseta videoitakaan katsoa vaan pitää olla sekunneissa mitattavia "tiktokkeja" :D
 
En nyt tiedä minkä tässä pitäisi olla yllättävää tai edes parranpärinän arvoista. Järkevää liiketoimintaa vaan. Jos joltakin jää ostamatta ylimääräisten tuotteiden takia, niin sittenpähän jää. On ostajia näemmä löytynyt siitä huolimatta tarpeeksi, jotta erä on saatu myytyä.

En näkisi tässä myöskään mainehaittaa syntyvän, mikäli bundletetut tuotteet olivat heidän listahintojensa mukaan ynnätty.
 
No ne nyt meni eikä koske mua, mutta ihan sama miten mä sen asian laskin nii toi 717e bundle oli mun mielestä ihan järkevä hintapyyntö plus sen pelin ja kuulokkeet voi myydä pois jos ei itse haluaa nii saa jotain hyvitystä takas, jos ne ois pyytänyt jotain 900-1000euroa olis kyseessä kunnon silmämunaan virtsailu. Ite ainakin maksaisin muutaman kympin ylimäärästä jos himoitsisin konsolia ja haluaisin sen heti, tai toinen vaihtoehto sit istua jonossa puolesta vuodesta vuoteen niiku ite tein, lähinnä sen takia ku ei ollut kiire eikä jaksanut kyylätä eri sivustoja.
 
Väännän vielä kerran rautalangasta: halusin vain ja ainoastaan painottaa tuota, että Gigantin ovh-hinnoilla bundle oli oikein hinnoiteltu. Tämä oli sikäli ärsyttävä keskustelu, että ihan niin kuin olisin suututtanut sanomisillani jonkun henkilön, enkä todellakaan ymmärtänyt, miten onnistuin niin tekemään. Mutta hei, ihan kuten vaimonkin kanssa keskustellessa, pyydän ihan varmuuden vuoksi anteeksi: anteeksi!

Takaisin aiheeseen, kun tämä on nyt taputeltu enkä halua tähän enää palata: Powerin myynti tänään on sekin bundle. Kuulokkeet tulee mukaan. Heillä Ps5 529 ja kuulokkeet 99, eli bundlen hinta on laskennallisesti oikein. Onko se moraalisesti oikein, keskustellaanpa siitä seuraavaksi!
 
En nyt tiedä minkä tässä pitäisi olla yllättävää tai edes parranpärinän arvoista. Järkevää liiketoimintaa vaan. Jos joltakin jää ostamatta ylimääräisten tuotteiden takia, niin sittenpähän jää. On ostajia näemmä löytynyt siitä huolimatta tarpeeksi, jotta erä on saatu myytyä.
Toki tätä siis voi tarkastella monelta kantilta.

Touhu on järkevää kenties liiketoiminnallisesti mutta ainakin minä käsittelen tätä itseni eli kuluttajan kannalta koska en ole tässä yrityksessä millään lailla mukana. Isona liikkeenä heillä on myös helpompi tehdä tuota mutta jos joku pieni paikallinen Pentin Elektroniikka & Omenat tekisi samaa niin mainehaitta olisi pahempi. Tosin eipä noita pienempiä enää edes ole kun kaikki isot on syöneet ne niin kuin about kaikilla aloilla.

Mutta iso saa taas "kyykyttää" koska ei ole kunnollista pelkoa että se lopulta haittaa mitään.
En näkisi tässä myöskään mainehaittaa syntyvän, mikäli bundletetut tuotteet olivat heidän listahintojensa mukaan ynnätty.
Näköjään olivat, joten myönnän että olin tässä tavallaan väärässä. Sinänsä kuitenkaan en, koska missään vaiheessa en vertaile asioita vain yhden liikkeen sisällä koska minulle ostovaihtoehtoja ovat myös muut liikkeet sekä käytettynä ostaminen. Toristahan näitä bundle-tuotteita saa varmaan puoleen hintaan nyt kun näitä porukka ostaa, joten vielä vähemmän syytä/järkeä ostaa tuota bundlea Gigantista, erityisesti jos noita bundlekamoja tarvitsee.

Mutta kiirus saada konsoli heti ja muut muuttujat toki ratkaisee tapauskohtaisesti.

No ne nyt meni eikä koske mua, mutta ihan sama miten mä sen asian laskin nii toi 717e bundle oli mun mielestä ihan järkevä hintapyyntö plus sen pelin ja kuulokkeet voi myydä pois jos ei itse haluaa nii saa jotain hyvitystä takas, jos ne ois pyytänyt jotain 900-1000euroa olis kyseessä kunnon silmämunaan virtsailu.
Ei se mikään mahdoton hinta ole enkä ole tarkoittanut niin asiaa ilmaista. Bundlekamojen myynnissä on ostajan markkinat kun näitä on aika paljon tarjolla, joten tappiolle siinä hommassa jää auttamatta. Eniten hyötyy jos noita tarvitsee itse mutta silloinkin säästäisi mielestäni reilusti kun ostaisi ne kilkkeet muualta.

Ite ainakin maksaisin muutaman kympin ylimäärästä jos himoitsisin konsolia ja haluaisin sen heti, tai toinen vaihtoehto sit istua jonossa puolesta vuodesta vuoteen niiku ite tein, lähinnä sen takia ku ei ollut kiire eikä jaksanut kyylätä eri sivustoja.
Tätä samaa olen tainnut jo useasti kirjoittaa, eli ymmärrän kyllä jos konsolin haluaa heti niin ei tuo nyt mikään paha hinta ole, mutta käsittelen tätä vähän niinkuin yleisemmin/periaatteen tasolta.

Väännän vielä kerran rautalangasta: halusin vain ja ainoastaan painottaa tuota, että Gigantin ovh-hinnoilla bundle oli oikein hinnoiteltu.
Tämä tuli minulle oikeastaan selväksi vasta tänään. Minusta täällä on huomauteltu vain konsolin Gigantti-hinnasta enkä ollut tajunnut missään vaiheessa että myös nuo bundlatut kamat on siellä ylihinnoiteltu.

Toki se ei muuta vieläkään sitä pointtiani että Gigantissa nuo on ylihintaisia sekä yksittäin että bundlessa, jossa taitaa säästää huimat 3 euroa 95 senttiä verrattuna erikseen ostamiseen. Jos siis ostaa Gigantista. Muualta hankittaessa ne säästöt on sitä 40-60 euroa.

Tämä oli sikäli ärsyttävä keskustelu, että ihan niin kuin olisin suututtanut sanomisillani jonkun henkilön, enkä todellakaan ymmärtänyt, miten onnistuin niin tekemään. Mutta hei, ihan kuten vaimonkin kanssa keskustellessa, pyydän ihan varmuuden vuoksi anteeksi: anteeksi!
Tämä nyt lienee vain sinun tulkintasi keskustelusta. Ei minulla ole mitään käsitystä että tässä joku olisi jollekin vihoitellut, vihainen tai muutenkaan mukana olisi mitään henkilökohtaista.

Takaisin aiheeseen, kun tämä on nyt taputeltu enkä halua tähän enää palata: Powerin myynti tänään on sekin bundle. Kuulokkeet tulee mukaan. Heillä Ps5 529 ja kuulokkeet 99, eli bundlen hinta on laskennallisesti oikein. Onko se moraalisesti oikein, keskustellaanpa siitä seuraavaksi!
Sen verran on vielä pakko sanoa että en tarkalleen tiedä mitä tässä meinaa "laskennallisesti oikein" mutta ainakin kuulokkeita saa muualta siihen 80 euroon. Mutta jos kyse jälleen on Powerin hinnoista niin ok, en itse vain ymmärrä mitä järkeä on verrata hintaa kaupan omaan myyntihintaan kun kuluttajana kai on mahdollisuus vertailla kaikkia kauppoja ja ostopaikkoja.

Mutta onhan tuo muutenkin parempi kun ei ole kuin yksi ylimääräinen kama mukana ja sen kautta ekstraa muualle verrattuna ei ole enää kuin 19 euroa.

Painotan nyt vielä että ei minulla tässä ole mitään vihoittelua tms. Olin ainakin ymmärtänyt osaa kirjoittajista väärin/vajaasti tai asiaa ei oltu tarpeeksi alleviivattu. Noin muutenkin se oman pointtini ydin oli lähinnä vain se, että halvemmallakin saa jos ei ole pakko ostaa heti ja nimenomaan Gigantin hinnoilla. Noin yleensä ottaen kuitenkin varteenotettava mahdollisuus saada himoittu PS5.
 
Viimeksi muokattu:
Shamaniac puhuu paljon ja ihan asiaa, arvostan. Ehkä sävy oli sellainen, että tulkitsin jotain mielipahaa aiheuttaneeni. Mutta asiat on nyt kunnossa sen suhteen.

Laskennallisesti oikein tarkoittaa minulle juuri sitä, että Powerin ovh-hinnoilla jos lasketaan, niin bundle on oikein hinnoiteltu. Ja siis se mitä minä tällä haluan taklata, on se, kun monet sanoo noita bundle-hintoja ryöstöhinnoiksi. On niitäkin sankareita, jotka eivät edes huomaa kyseessä olevan bundlen!

Noilla "muualta saa [bundlen tuotteet] halvemmalla" perusteilla voi sanoa yhtä lailla, että Prisma on ihan kauhea ryöstöfirma ja sitä pitäisi boikotoida, kun PS5 maksaa siellä 569. Ehkä tässä voi pitää mielessä sen, että Sony ei kerro, millä hinnalla laite on myytävä. Sehän on vain jokin suositushinta. Jollain herrasmiessopimuksellako kauppojen pitäisi pitää hinta siinä samassa 529:ssä... Kyllä tässä on vaan otettava hattu nöyrästi kouraan ja todettava, että kauppa saa pyytää laitteesta mitä haluaa. Niin ikävältä kuin se tuntuukin.
 
Koko bundlehommassa oksettavinta on se, että kaupat selvästi testaavat kepillä jäätä mitä kaikkea voidaan varastosta myydä halutun tuotteen kylkeen. Yksittäinen peli tai jopa se toinen ohjain on vielä jossain määrin järkeviä bundletuksia. Sen sijaan nuo kuulokkeet on aika härski pakkomyynti. Aika moni omistaa jo jotkut kuulokkeet. Lisäksi ne tuovat bundlen hintaan eniten lisää verrattuna nyt vaikka yksittäiseen peliin tai lisäohjaimeen. Gigantti sitten päättikin laittaa kaksi tuotetta PS5:n kylkeen. Se oli myös aika karua pakkomyyntiä, kun Telia (vai Elisa?) pakotti ostamaan liittymän, jotta voi ostaa PS5:n.

Mielenkiintoista nähdä missä menee raja, kun nuo Gigantin bundlet kuitenkin myytiin, vaikka siinä vähän kauemmin meni. Onko Gigantin seuraavassa bundlessa vielä toinen peli mukana tai vaikka se lisäohjain kuulokkeiden päälle. Vai kehtaavatko myydä jopa jotain vielä enemmän epäoleellista konsolin kylkeen.
 
Mielenkiintoista nähdä missä menee raja, kun nuo Gigantin bundlet kuitenkin myytiin, vaikka siinä vähän kauemmin meni. Onko Gigantin seuraavassa bundlessa vielä toinen peli mukana tai vaikka se lisäohjain kuulokkeiden päälle. Vai kehtaavatko myydä jopa jotain vielä enemmän epäoleellista konsolin kylkeen.

Täällä briteissä vuosi sitten GAME pelikauppa myi pakkobundlena lisäohjaimen ja pelin lisäksi vielä T-paitaa ja avaimenperää ym. turhaa huttua jolla hinnat hilattiin taivaisiin. Toivotaan että siellä ei ihan samaa kehdattaisi tehdä.
 
Powerissa myös pakotetaan mukaan pulset ja hintaa paketilla 628€
Mitähän ihmettä siellä touhutaan vai missä kohtaa info on vääristynyt kun aiemmin tänne infottiin ensin että:

ja
Poweriin tulossa erä myyntiin 3.6 kello 14:00. Hinta 529, ei bundleja.

Tuossa MrBeachin linkissä mainittiin vielä tuo 529 hinta, joten jossain vaiheessa Power on selvästi ottanut mallia Gigantilta. Vai oliko tuohon uutiseen vain eksynyt se konsolin ovh-hinta eikä mitään varmuutta edes ollut?
No, tämä bundlausmyynti tuntuu nyt olevan joku juttu. Myykö mikään paikka enää tuolla 529 hinnalla? Pelkkää konsolia sentään taitaa saada mutta ne on sitten kuorrutettu parin kympin lisähinnalla. Mikä siis on tietenkin paljon pienempi paha kuin maksaa ylihintaisista ja itselleen turhista tuotteista ekstraa pelkän konsolin hinnan lisäksi.
 
Ylös Bottom