En nyt tiedä minkä tässä pitäisi olla yllättävää tai edes parranpärinän arvoista. Järkevää liiketoimintaa vaan. Jos joltakin jää ostamatta ylimääräisten tuotteiden takia, niin sittenpähän jää. On ostajia näemmä löytynyt siitä huolimatta tarpeeksi, jotta erä on saatu myytyä.
Toki tätä siis voi tarkastella monelta kantilta.
Touhu on järkevää kenties liiketoiminnallisesti mutta ainakin minä käsittelen tätä itseni eli kuluttajan kannalta koska en ole tässä yrityksessä millään lailla mukana. Isona liikkeenä heillä on myös helpompi tehdä tuota mutta jos joku pieni paikallinen Pentin Elektroniikka & Omenat tekisi samaa niin mainehaitta olisi pahempi. Tosin eipä noita pienempiä enää edes ole kun kaikki isot on syöneet ne niin kuin about kaikilla aloilla.
Mutta iso saa taas "kyykyttää" koska ei ole kunnollista pelkoa että se lopulta haittaa mitään.
En näkisi tässä myöskään mainehaittaa syntyvän, mikäli bundletetut tuotteet olivat heidän listahintojensa mukaan ynnätty.
Näköjään olivat, joten myönnän että olin tässä tavallaan väärässä. Sinänsä kuitenkaan en, koska missään vaiheessa en vertaile asioita vain yhden liikkeen sisällä koska minulle ostovaihtoehtoja ovat myös muut liikkeet sekä käytettynä ostaminen. Toristahan näitä bundle-tuotteita saa varmaan puoleen hintaan nyt kun näitä porukka ostaa, joten vielä vähemmän syytä/järkeä ostaa tuota bundlea Gigantista, erityisesti jos noita bundlekamoja tarvitsee.
Mutta kiirus saada konsoli heti ja muut muuttujat toki ratkaisee tapauskohtaisesti.
No ne nyt meni eikä koske mua, mutta ihan sama miten mä sen asian laskin nii toi 717e bundle oli mun mielestä ihan järkevä hintapyyntö plus sen pelin ja kuulokkeet voi myydä pois jos ei itse haluaa nii saa jotain hyvitystä takas, jos ne ois pyytänyt jotain 900-1000euroa olis kyseessä kunnon silmämunaan virtsailu.
Ei se mikään mahdoton hinta ole enkä ole tarkoittanut niin asiaa ilmaista. Bundlekamojen myynnissä on ostajan markkinat kun näitä on aika paljon tarjolla, joten tappiolle siinä hommassa jää auttamatta. Eniten hyötyy jos noita tarvitsee itse mutta silloinkin säästäisi mielestäni reilusti kun ostaisi ne kilkkeet muualta.
Ite ainakin maksaisin muutaman kympin ylimäärästä jos himoitsisin konsolia ja haluaisin sen heti, tai toinen vaihtoehto sit istua jonossa puolesta vuodesta vuoteen niiku ite tein, lähinnä sen takia ku ei ollut kiire eikä jaksanut kyylätä eri sivustoja.
Tätä samaa olen tainnut jo useasti kirjoittaa, eli ymmärrän kyllä jos konsolin haluaa heti niin ei tuo nyt mikään paha hinta ole, mutta käsittelen tätä vähän niinkuin yleisemmin/periaatteen tasolta.
Väännän vielä kerran rautalangasta: halusin vain ja ainoastaan painottaa tuota, että Gigantin ovh-hinnoilla bundle oli oikein hinnoiteltu.
Tämä tuli minulle oikeastaan selväksi vasta tänään. Minusta täällä on huomauteltu vain konsolin Gigantti-hinnasta enkä ollut tajunnut missään vaiheessa että myös nuo bundlatut kamat on siellä ylihinnoiteltu.
Toki se ei muuta vieläkään sitä pointtiani että Gigantissa nuo on ylihintaisia sekä yksittäin että bundlessa, jossa taitaa säästää huimat 3 euroa 95 senttiä verrattuna erikseen ostamiseen. Jos siis ostaa Gigantista. Muualta hankittaessa ne säästöt on sitä 40-60 euroa.
Tämä oli sikäli ärsyttävä keskustelu, että ihan niin kuin olisin suututtanut sanomisillani jonkun henkilön, enkä todellakaan ymmärtänyt, miten onnistuin niin tekemään. Mutta hei, ihan kuten vaimonkin kanssa keskustellessa, pyydän ihan varmuuden vuoksi anteeksi: anteeksi!
Tämä nyt lienee vain sinun tulkintasi keskustelusta. Ei minulla ole mitään käsitystä että tässä joku olisi jollekin vihoitellut, vihainen tai muutenkaan mukana olisi mitään henkilökohtaista.
Takaisin aiheeseen, kun tämä on nyt taputeltu enkä halua tähän enää palata: Powerin myynti tänään on sekin bundle. Kuulokkeet tulee mukaan. Heillä Ps5 529 ja kuulokkeet 99, eli bundlen hinta on laskennallisesti oikein. Onko se moraalisesti oikein, keskustellaanpa siitä seuraavaksi!
Sen verran on vielä pakko sanoa että en tarkalleen tiedä mitä tässä meinaa "laskennallisesti oikein" mutta ainakin kuulokkeita saa muualta siihen 80 euroon. Mutta jos kyse jälleen on Powerin hinnoista niin ok, en itse vain ymmärrä mitä järkeä on verrata hintaa kaupan omaan myyntihintaan kun kuluttajana kai on mahdollisuus vertailla kaikkia kauppoja ja ostopaikkoja.
Mutta onhan tuo muutenkin parempi kun ei ole kuin yksi ylimääräinen kama mukana ja sen kautta ekstraa muualle verrattuna ei ole enää kuin 19 euroa.
Painotan nyt vielä että ei minulla tässä ole mitään vihoittelua tms. Olin ainakin ymmärtänyt osaa kirjoittajista väärin/vajaasti tai asiaa ei oltu tarpeeksi alleviivattu. Noin muutenkin se oman pointtini ydin oli lähinnä vain se, että halvemmallakin saa jos ei ole pakko ostaa heti ja nimenomaan Gigantin hinnoilla. Noin yleensä ottaen kuitenkin varteenotettava mahdollisuus saada himoittu PS5.