Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Aikamoista "miettimistä" kun samalla lyttää muiden mielenkiinnon kohteita.
Enhän minä ainakaan tarkoituksella lytännyt mitään. Kunhan ihmettelin ääneen, mikä noiden pelien suurempi tarkoitus on. Sainkin siihen sitten vastauksen, kun joku ylempänä mainitsi, että heillä noiden pelien päällimmäinen tarkoitus on, että niitä pelataan 'vakavampien pelien välissä muutama hetki silloin ja tällöin'. Eihän siinä mitään, jos haluaa vapaa-aikansa tuolla tavalla jaksottaa.
Ei kannata perustella hyvälläkään vitsillä/huumorilla jos se argumentti ei muuten ole millään lailla järkevä vaan pelkkää ylimielistä "onpa paska pelimaku muilla"-heittelyä.
En missään kohtaa sanonut muiden pelimausta mitään tuollaista, että älä viitsi edes yrittää työntää sanoja minun suuhuni. Kuten yllä jo totesin, niin ihmettelin vain rehellisesti ääneen asiaa, kun nyt tulivat tuon genren pelit tässä esille. Odotin saavani ihmettelylleni vastauksia ja jokusen sainkin. Joku toinen osa sitten jostain syystä päätti loukkaantua, kun ihmettelin, keitä varten nuo pelit nyt sitten ovat.
Huoh. Onko niin vaikea ymmärtää että ihmiset pelaavat eri pelejä ja tykkäävät eri asioista? En minäkään tajua monia asioita mitä muut ihmiset tekevät mutta en nosta itseäni jalustalle ja ole ylimielinen mulkku (tai siihen ainakin pyrin) vaan ymmärrän että ihmiset pitää eri asioista.
Olen tälläkin foorumilla todella moneen kertaan kyllä sanonut, että jokainen saa toki käyttää aikansa ja rahansa juuri niihin peleihin, mihin haluaa. Ollaan kuitenkin pelifoorumilla, joten otan asioita esille pelejä koskien. Nyt tuon pesusimulaattorin tullessa esille mieleeni palasivat ajatukset tuosta genrestä ja päätin asian ääneen sanoa, kun pelifoorumilla ollaan. En kuitenkaan missään sanonut, että kyseisestä genrestä pitävillä olisi huono pelimaku, vaan sanoin, että kyseisen genren tarkoitus/hienous ei ole minulle vielä tähän mennessä auennut. Joku tuossa ylempänä sanoikin, että on kymmeniä tunteja ajanut virtuaalista nurmikkoa, eikä siinä mitään, jos niin haluaa tehdä. Se on jokaisen oma valinta, mutta minä en sitä silti oikein ymmärrä. En ole asiaa kieltämässä kuitenkaan, vaan jokainen saa tehdä niin, jos haluaa.

Mulkku-vihjailut ja -haukkumiset voisit kuitenkin jättää pois, kiitos.
Meinaatko nyt ihan oikeasti että kaikki "höpöhöpö"-pelit on tehty vain "tuollaiseen vuokrapalveluun"?
En toki meinaa. Tosin nyt kun kysyit asiaa, niin tulipa mieleeni, että en ole kyllä noita vuohisimulaattoreita ja vastaavia paikallismarketin pelihyllyssä nähnyt fyysisinä kopioina, kun olen hyllyjä katsellut, että ihan samaa kohtelua eivät tunnu saavan kuin isommat AAA-nimikkeet. Toki otanta nyt on vain parin eri marketin hylly, että en väitä tämän olevan mikään ultimaattinen totuus.
Oletko seurannut muiden vuokrapalveluiden lisäyksiä?
En ole seurannut, enkä seuraa oikeastaan Game Passiakaan tai Sonyn vastaavia palveluita. Foorumille näitä uusimpia lisäyksiä linkitetään ja jos ketju näyttää olevan uusimpien ketjujen listalla, niin yleensä lukaisen lävitse, mitä ketjuihin on kirjoitettu. Jos tulee siltä pohjalta mieleen jotain sanottavaa tai kommentoitavaa, niin saatan viestin kirjoittaa. Tämä lienee ihan normaalia foorumikäyttäytymistä.
Sekin oli varmaan niin paska vain siksi koska se oli Game Passiin nopeasti ja hutiloiden tehty? :D
Kukas se nyt tässä niitä olkiukkoja rakenteleekaan ja tunkee sanoja toisen suuhun? Et nimittäin voisi tämän(kään) oletuksesi kanssa olla kauempana totuudesta. Pelasin aikanaan hyvinkin mielelläni Top Spin-sarjan pelejä ja muutamia Virtua Tenniksen pelejä myös. Valitettavasti Top Spin 4:n jälkeen tennispelien yleinen taso on ollut varsin heikkoa. Kun tässä ketjussa otettiin tuo Match Point edellisellä sivulla esille, niin havahduin, että jaa niin nyt tuokin on sitten tullut ulos. Piti käydä katsomassa pari videota ja olin aidosti harmistunut, kun pelin yleinen vastaanotto oli negatiivinen. Harmin paikka, ettei vieläkään tullut sellaista tennispeliä ulos, jonka itselleni kelpuuttaisin.

Se on sitten sinun/teidän puhdasta väärinymmärrystä, jos tuosta aikaisemmasta kommentistani koskien kyseistä peliä haluatte jonkun aasinsillan rakentaa, että olisin mukamas jotain tuollaista tarkoittanut, mitä ylemmässä lainauksessasi vihjailet. Tähän samaan täytyy oikeastaan sanoa ihan suoraan, että melkoisilla ennakkoasenteilla saa kyllä viestejäni lukea, jos oikeasti siitä Match Pointin vastaanoton ja laadun harmittelusta oikeasti vetää tuollaisen yllä esille tulleen johtopäätöksen ja oletuksen.

Pelaatko sinä itse ikinä mitään vai keskitytkö vain täällä morkkaamaan GamePassia ja sen tarjontaa? Ulkoisesta annistasi tulee mieleen kateellinen 10-vuotias, joka ei ole saanut sitä mitä muut ovat saaneet, joten sitten pitää kiukutella ja sanoa kuinka huonoa se nyt on päläpälä.
Kyllähän sitä tulee pelattua sitä ja tätä. Viime aikoina on tullut nautiskeltua noista Sonyn yksinoikeuksista. Gran Turismo 7 on erittäin mieleinen peli ja näin autoihmisenä siitä nauttii vielä enemmän. Uusien autojen keräily, kokeilu ja niiden historiaan perehtyminen on mielekästä puuhaa. Nytkin olen huomannut, että pari uusinta autoa pelissä(Ferrari F40 ja Porsche Carrera GT) ovat saaneet minut perehtymään kyseisten mallien suunnitteluun ja historiaan ihan pelin ulkopuolellakin. Aloyn seikkailut Horizonissa vievät myös kivasti aikaa ja koripallointoilijana NBA 2K käynnistyy aikalailla päivittäin konsolissani, kun joka päivälle on jotain tekemistä tai grindattavaa.

Henkilökohtaisuuskuittailuihin olen päättänyt olla tästä eteenpäin yksinkertaisesti vastaamatta.
PS. "Oma vapaa-aikani on liian kallisarvoista siihen, että suostuisin tuollaisia tuotteita pelaamaan edes ilmaiseksi." Oikeasti? Uskotko tuohon itsekään kun katsoo kuinka paljon arvokasta vapaa-aikaasi käytät täällä aivan turhaan riidankylvämiseen.
Päivän aikana tulee vietettyä monista eri syistä tietokoneen edessä sen verran paljon aikaa, että foorumin uusimpien viestien osion ehtii muutamaan kertaan kurkistamaan. Jos tulee vastaan jotain, johon on jotakin sanottavaa, niin sanon, jos sattuu sellainen hetki olemaan, että ehtii viestin kirjoittamaan. Kirjoittelusta huolimatta ehdin kyllä pelaamaan ihan riittävästi, että kiitos vain huolenpidosta :)

Se on sitten jokaisen oma asia, millaisella asenteella viestejä lukee. Jos kriittiset tai kritisoivat viestit haluaa lokeroida suoraan 'pelkäksi riidan kylvämiseksi', niin sehän on jokaisen oma asia sitten. Asioista keskustellessa kuitenkin usein erilaiset mielipiteet ja näkökulmat lentelevät ja tulevat esille. Tylsäksi ja hedelmättömäksi sellainenkin keskustelu vaan äkkiä käy, jos pelkät kehut ja ylistykset ovat sallittuja ja sitten joukolla vaan nyökytellään ja peukutellaan toisten kehuja. Kritiikki ja 'haastaminen' ovat ihan normaaleja argumentoinnin muotoja nekin. Väittely on ihan samalla tavalla normaali keskustelun muoto kuin ringissä nyökyttely.

PS. Moderointi/Ylläpito siirtäkööt avautumisketjuun, jos kokevat tarpeelliseksi. En tässä viittä vaille nukuksissa itse huomannut vaihtaa ketjua.
 
Enhän minä ainakaan tarkoituksella lytännyt mitään. Kunhan ihmettelin ääneen, mikä noiden pelien suurempi tarkoitus on. Sainkin siihen sitten vastauksen, kun joku ylempänä mainitsi, että heillä noiden pelien päällimmäinen tarkoitus on, että niitä pelataan 'vakavampien pelien välissä muutama hetki silloin ja tällöin'. Eihän siinä mitään, jos haluaa vapaa-aikansa tuolla tavalla jaksottaa.
Ok. Täällä, kuten netissä yleensä on vähän vaikea tulkita millä tavoin kirjoittaja tekstinsä on tarkoittanut. Sinulla tuo GP:n näkyvä lyttääminen saa aikaan sen että tekstejäsi tulkitsee pakostakin siihen peilaten. Minä taas ihan oikeasti ihmettelen miten voi olla vaikea ymmärtää pelien olevan nimenomaan viihdettä. Ja eikö höpöhöpö ole terminäkin oikein hyvä viihdettä kuvaamaan? Vastasit siis tavallaan itsekin itsellesi jo tuolla termilläsi.

En missään kohtaa sanonut muiden pelimausta mitään tuollaista, että älä viitsi edes yrittää työntää sanoja minun suuhuni. Kuten yllä jo totesin, niin ihmettelin vain rehellisesti ääneen asiaa, kun nyt tulivat tuon genren pelit tässä esille. Odotin saavani ihmettelylleni vastauksia ja jokusen sainkin. Joku toinen osa sitten jostain syystä päätti loukkaantua, kun ihmettelin, keitä varten nuo pelit nyt sitten ovat.
Älä nyt viitsi. Tekstisi voi tulkita nimenomaan niin että et ymmärrä miksi tuollaista "höpöhöpöä" kukaan pelaisi eli kun lyttäät pelin turhaksi ajankäytöksi niin samalla lyttäät ihmisten mieltymyksiä. Eikö tuo ole ihan loogista ajattelua? En minä esimerkiksi vieraisilla kehtaisi sanoa ääneen että "kuka tätäkin paskaa lehteä lukee" kun löytäisin vaikka Seiskan pöydältä. Joku sitä lukee ja kokee sen aikansa arvoiseksi vaikka minä en. Helvetin loukkaavaahan tuollainen olisi, vai oletko eri mieltä?

Olen tälläkin foorumilla todella moneen kertaan kyllä sanonut, että jokainen saa toki käyttää aikansa ja rahansa juuri niihin peleihin, mihin haluaa. Ollaan kuitenkin pelifoorumilla, joten otan asioita esille pelejä koskien. Nyt tuon pesusimulaattorin tullessa esille mieleeni palasivat ajatukset tuosta genrestä ja päätin asian ääneen sanoa, kun pelifoorumilla ollaan. En kuitenkaan missään sanonut, että kyseisestä genrestä pitävillä olisi huono pelimaku, vaan sanoin, että kyseisen genren tarkoitus/hienous ei ole minulle vielä tähän mennessä auennut. Joku tuossa ylempänä sanoikin, että on kymmeniä tunteja ajanut virtuaalista nurmikkoa, eikä siinä mitään, jos niin haluaa tehdä. Se on jokaisen oma valinta, mutta minä en sitä silti oikein ymmärrä. En ole asiaa kieltämässä kuitenkaan, vaan jokainen saa tehdä niin, jos haluaa.
Ok. Ihmetellä toki saa mutta ehkä kannattaa miettiä miten sen ilmaisee. Ei ainakaan kannattaisi ilmaista sitä niin että pääosa, ellei kaikki, tulkitsevat tekstin nimenomaan mollaavana. Vastuu ei ole lukijalla vaan kirjoittajalla.

Mulkku-vihjailut ja -haukkumiset voisit kuitenkin jättää pois, kiitos.
Ohops, eihän tuo ollut edes vihjailu kun nyt itsekin tuon kohdan luin. Joo, ehkä vähän kärkkäästi oli laitettu mutta koin että se oli osuva kuvaus siinä kohtaa. Lähinnä kuitenkin tarkoitin viestisi asennetta kuin varsinaisesti sinua kirjoittajana tai henkilönä. Korjaamista/hiomista toki minunkin kirjoituksissani varmasti olisi/on, totta kai.

En toki meinaa. Tosin nyt kun kysyit asiaa, niin tulipa mieleeni, että en ole kyllä noita vuohisimulaattoreita ja vastaavia paikallismarketin pelihyllyssä nähnyt fyysisinä kopioina, kun olen hyllyjä katsellut, että ihan samaa kohtelua eivät tunnu saavan kuin isommat AAA-nimikkeet. Toki otanta nyt on vain parin eri marketin hylly, että en väitä tämän olevan mikään ultimaattinen totuus.
Syy on looginen: ne on niin pienen budjetin pelejä että ei niistä tehdä fyysisiä painoksia samalla tapaa kuin isommista peleistä. Ei varsinkaan kun nykyään kuka tahansa voi käytännössä saada pelinsä diginä myyntiin. Mutta se että niitä ei näy marketeiden hyllyillä ei kerro oikeastaan mitään siitä että ostaako niitä joku ja myykö ne.

Ei niitä tehtäisi jos ne eivät myisi. Toki hupipelejä ilmestyy myös täysin ilman kaupallisia tarkoituksia mutta kyllä nuo GP:n teokset taitaa kaikki olla ihan rahallakin ostettavissa.

En ole seurannut, enkä seuraa oikeastaan Game Passiakaan tai Sonyn vastaavia palveluita. Foorumille näitä uusimpia lisäyksiä linkitetään ja jos ketju näyttää olevan uusimpien ketjujen listalla, niin yleensä lukaisen lävitse, mitä ketjuihin on kirjoitettu. Jos tulee siltä pohjalta mieleen jotain sanottavaa tai kommentoitavaa, niin saatan viestin kirjoittaa. Tämä lienee ihan normaalia foorumikäyttäytymistä.
Okei. Ehkä ihan kaikkeen ei ole pakko kommentoida omaa mielipidettään :D Tämä on siis asia minkä itse olen oppinut vuosien aikana. Ei ole pakko ottaa vinkistä "vaarin" mutta sanonpahan vain. Monelta väännöltä olen varmasti itse ainakin välttynyt kun ei ole heti kommentoimassa omaa mielipidettään joka asiaan - vaikka moneen silti onkin.

Kukas se nyt tässä niitä olkiukkoja rakenteleekaan ja tunkee sanoja toisen suuhun? Et nimittäin voisi tämän(kään) oletuksesi kanssa olla kauempana totuudesta.
Huomaatko nyt kuinka hankala täällä on tulkita toisen tekstiä? Minullakin siinä oli se hymiö etkä huomannut että se oli sarkasmia sinun viestiesi asenteesta ja ihmettelyistä eikä mikään oikea väittämä mitä sinä olisit sanonut tai mitä luulisin sinun ajattelevan. Ei siis olkiukkoilua vaan ihan vain sarkasmia eli vitsi. Täten se hymiö siellä.
 
@Fabre#4 Yksi pointti noista erinäisistä simuista vielä, aika moni pelailee noita samalla kun tekee jotain muuta, esim kuuntelee podcastiä, tai kattoo striimiä. Tiiän muutaman tapauksen kun on etäpalaverien aikana noita kanssa pelaillut. :D Itte tulee striimejä katottua samalla, kun nurtsia pistää lakoon. Se toimii siinä tosi hyvin kun ei tarvitse paljoa siihen pelaamiseen silleen keskityttyä. Joku Horizon Zero Dawn sitten taas kaipaa vähän ajatusta mukaan pelaamiseen, niin sen kanssa olisi vähän nihkeetä kattoa striimiä samalla, tai Dirt Rally 2.0 olisi aika mahdoton pelata samaan aikaan, kun kattoo striimiä. Kuuntele siinä nuottia ja luotsaa ralliohjusta sorarännissä, kun samalla koitat kattoa/kuunnella mitä striimissä tapahtuu. Itteltä ei ainakaan onnistu.
 
Onko täältä porukka vielä kokeillu tuota Escape Academya? Vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta kontrollit on niin kankeat että ei pysty vaan pelaa, kokeilin siis Series X:llä.
 
Onks näil GP peleillä jotain tiettyä aikaa kun tulee. Näytti jo osa uusista tulleen mutta ei päässy vielä vesileikkejö harrastamaan.
 
Netflixin uusin petikaveri on Microsoft. Miten pitkään menee, että Netflix = Microsoft ja osa Game Passia?


En tiedä mikä olisi ollut oikeampi ketju tälle, saa siirtää parempaan.
Tässä taitaa olla kyseessä Netflixin seuraava suuntaus mainoksilla rahoitettuun tilausmalliin (nykyisten mainoksettomien tilausmallien lisäksi). Tuskin on siis mistään sen isommasta kyse, vaikka iso diili se on vissiin tämäkin.

Pidemmällä tähtäimellä voi toki jotenkin liittyä myös pelaamiseen. Esim. Game Passiin liittyviä mainoksia Netflixissä tai Game Passin puolella Netflixiin liittyviä etuja, kuten ilmaisia kuukausia tai muuta vastaavaa. En jotenkin usko että Netflix = Microsoft. Vai onko Netflix niin pahoissa vaikeuksissa? Sitten ehkä.
 
Tässä taitaa olla kyseessä Netflixin seuraava suuntaus mainoksilla rahoitettuun tilausmalliin (nykyisten mainoksettomien tilausmallien lisäksi). Tuskin on siis mistään sen isommasta kyse, vaikka iso diili se on vissiin tämäkin.

Pidemmällä tähtäimellä voi toki jotenkin liittyä myös pelaamiseen. Esim. Game Passiin liittyviä mainoksia Netflixissä tai Game Passin puolella Netflixiin liittyviä etuja, kuten ilmaisia kuukausia tai muuta vastaavaa. En jotenkin usko että Netflix = Microsoft. Vai onko Netflix niin pahoissa vaikeuksissa? Sitten ehkä.

Mainoksista on tosiaan tässä kyse, mutta ajattelin asiaa pari askelta eteenpäin. Netflixin tilanne taitaa olla se, että ensimmäistä kertaa tilaajamäärä on laskenut.
 
Netflixin uusin petikaveri on Microsoft. Miten pitkään menee, että Netflix = Microsoft ja osa Game Passia?


En tiedä mikä olisi ollut oikeampi ketju tälle, saa siirtää parempaan.
Olisi kyllä hienoa, jos MS pelastaisi Netflixin, mutta tuollaisesta yhteistyöstä ei voi sitä päätellä. MS tekee samankaltaista yhteistyötä mm. Sonyn kanssa, joten varmaan PS plussa paukahtaa kohta Game Passiin?
 
Onks näil GP peleillä jotain tiettyä aikaa kun tulee. Näytti jo osa uusista tulleen mutta ei päässy vielä vesileikkejö harrastamaan.
Ei pääse vieläkään. :confused:

Kannattaa huomioida että Game Passiin juuri lisätyt pelit ei aina näy heti viimeksi lisättyjen listassa mutta löytyvät Y-napin takana olevalla haulla ja ovat ladattavissa.
Kannattaa myös käyttää puhelimen Xbox-sovelluksessa olevaa mahdollisuutta ladata mikä vaan peli konsolille vaikka ei omistaisi sitä tai jos se ei ole Game Passissa vielä. Itse just äsken imuttelin Powerwash Simulatorin odottelemaan GP-julkaisua. :cool:
 
Ei pääse vieläkään. :confused:

Kannattaa huomioida että Game Passiin juuri lisätyt pelit ei aina näy heti viimeksi lisättyjen listassa mutta löytyvät Y-napin takana olevalla haulla ja ovat ladattavissa.
Kannattaa myös käyttää puhelimen Xbox-sovelluksessa olevaa mahdollisuutta ladata mikä vaan peli konsolille vaikka ei omistaisi sitä tai jos se ei ole Game Passissa vielä. Itse just äsken imuttelin Powerwash Simulatorin odottelemaan GP-julkaisua. :cool:

Hyvä kun muistutit että voi ladata ennakkoon. Vielä puolitoista tuntia niin pääsee ruiskimaan.
 
Tuli nyt Powerwashia sen verran kokeiltua et sen ekan auton pesin. Yllättävän hyvin tehty miten vesi käyttäytyy ja jotkut paikat sai aika tarkkaan pestä. Oli paljon ostettavia osia ja asuja myös. Saa nähdä miten isoiksi ja monimutkaisiksi nuo pesualueet menevät mutta vaikuttaa tosi mukavalta ja rennolta ajanvietteeltä. Ei ehkä vaikuta niin monipuoliselta kuin House Flipper mutta katsotaan nyt kun pidemmälle pääsee.
 
Powerwash simulatoria testailtu nyt täälläkin ja on kyllä rentouttava peli, musat soimaan taustalle ja pesuri heilumaan. :D PC-versio on hyvin optimoitu, pyöri vakaasti mihin näyttö pystyy 144fps. Testasin peliä myös Xbox one x:llä ja siitä ei jäänyt kyllä hyvää sanottavaa. Tökkivä ruudunpäivitys ja mielettömästi ruudun repeilyä. Täytyy jatkaa hommia pc:llä. Suosittelen!
 
Ylös Bottom