Fabre#4
Well-Known Member
Enhän minä ainakaan tarkoituksella lytännyt mitään. Kunhan ihmettelin ääneen, mikä noiden pelien suurempi tarkoitus on. Sainkin siihen sitten vastauksen, kun joku ylempänä mainitsi, että heillä noiden pelien päällimmäinen tarkoitus on, että niitä pelataan 'vakavampien pelien välissä muutama hetki silloin ja tällöin'. Eihän siinä mitään, jos haluaa vapaa-aikansa tuolla tavalla jaksottaa.Aikamoista "miettimistä" kun samalla lyttää muiden mielenkiinnon kohteita.
En missään kohtaa sanonut muiden pelimausta mitään tuollaista, että älä viitsi edes yrittää työntää sanoja minun suuhuni. Kuten yllä jo totesin, niin ihmettelin vain rehellisesti ääneen asiaa, kun nyt tulivat tuon genren pelit tässä esille. Odotin saavani ihmettelylleni vastauksia ja jokusen sainkin. Joku toinen osa sitten jostain syystä päätti loukkaantua, kun ihmettelin, keitä varten nuo pelit nyt sitten ovat.Ei kannata perustella hyvälläkään vitsillä/huumorilla jos se argumentti ei muuten ole millään lailla järkevä vaan pelkkää ylimielistä "onpa paska pelimaku muilla"-heittelyä.
Olen tälläkin foorumilla todella moneen kertaan kyllä sanonut, että jokainen saa toki käyttää aikansa ja rahansa juuri niihin peleihin, mihin haluaa. Ollaan kuitenkin pelifoorumilla, joten otan asioita esille pelejä koskien. Nyt tuon pesusimulaattorin tullessa esille mieleeni palasivat ajatukset tuosta genrestä ja päätin asian ääneen sanoa, kun pelifoorumilla ollaan. En kuitenkaan missään sanonut, että kyseisestä genrestä pitävillä olisi huono pelimaku, vaan sanoin, että kyseisen genren tarkoitus/hienous ei ole minulle vielä tähän mennessä auennut. Joku tuossa ylempänä sanoikin, että on kymmeniä tunteja ajanut virtuaalista nurmikkoa, eikä siinä mitään, jos niin haluaa tehdä. Se on jokaisen oma valinta, mutta minä en sitä silti oikein ymmärrä. En ole asiaa kieltämässä kuitenkaan, vaan jokainen saa tehdä niin, jos haluaa.Huoh. Onko niin vaikea ymmärtää että ihmiset pelaavat eri pelejä ja tykkäävät eri asioista? En minäkään tajua monia asioita mitä muut ihmiset tekevät mutta en nosta itseäni jalustalle ja ole ylimielinen mulkku (tai siihen ainakin pyrin) vaan ymmärrän että ihmiset pitää eri asioista.
Mulkku-vihjailut ja -haukkumiset voisit kuitenkin jättää pois, kiitos.
En toki meinaa. Tosin nyt kun kysyit asiaa, niin tulipa mieleeni, että en ole kyllä noita vuohisimulaattoreita ja vastaavia paikallismarketin pelihyllyssä nähnyt fyysisinä kopioina, kun olen hyllyjä katsellut, että ihan samaa kohtelua eivät tunnu saavan kuin isommat AAA-nimikkeet. Toki otanta nyt on vain parin eri marketin hylly, että en väitä tämän olevan mikään ultimaattinen totuus.Meinaatko nyt ihan oikeasti että kaikki "höpöhöpö"-pelit on tehty vain "tuollaiseen vuokrapalveluun"?
En ole seurannut, enkä seuraa oikeastaan Game Passiakaan tai Sonyn vastaavia palveluita. Foorumille näitä uusimpia lisäyksiä linkitetään ja jos ketju näyttää olevan uusimpien ketjujen listalla, niin yleensä lukaisen lävitse, mitä ketjuihin on kirjoitettu. Jos tulee siltä pohjalta mieleen jotain sanottavaa tai kommentoitavaa, niin saatan viestin kirjoittaa. Tämä lienee ihan normaalia foorumikäyttäytymistä.Oletko seurannut muiden vuokrapalveluiden lisäyksiä?
Kukas se nyt tässä niitä olkiukkoja rakenteleekaan ja tunkee sanoja toisen suuhun? Et nimittäin voisi tämän(kään) oletuksesi kanssa olla kauempana totuudesta. Pelasin aikanaan hyvinkin mielelläni Top Spin-sarjan pelejä ja muutamia Virtua Tenniksen pelejä myös. Valitettavasti Top Spin 4:n jälkeen tennispelien yleinen taso on ollut varsin heikkoa. Kun tässä ketjussa otettiin tuo Match Point edellisellä sivulla esille, niin havahduin, että jaa niin nyt tuokin on sitten tullut ulos. Piti käydä katsomassa pari videota ja olin aidosti harmistunut, kun pelin yleinen vastaanotto oli negatiivinen. Harmin paikka, ettei vieläkään tullut sellaista tennispeliä ulos, jonka itselleni kelpuuttaisin.Sekin oli varmaan niin paska vain siksi koska se oli Game Passiin nopeasti ja hutiloiden tehty?
Se on sitten sinun/teidän puhdasta väärinymmärrystä, jos tuosta aikaisemmasta kommentistani koskien kyseistä peliä haluatte jonkun aasinsillan rakentaa, että olisin mukamas jotain tuollaista tarkoittanut, mitä ylemmässä lainauksessasi vihjailet. Tähän samaan täytyy oikeastaan sanoa ihan suoraan, että melkoisilla ennakkoasenteilla saa kyllä viestejäni lukea, jos oikeasti siitä Match Pointin vastaanoton ja laadun harmittelusta oikeasti vetää tuollaisen yllä esille tulleen johtopäätöksen ja oletuksen.
Kyllähän sitä tulee pelattua sitä ja tätä. Viime aikoina on tullut nautiskeltua noista Sonyn yksinoikeuksista. Gran Turismo 7 on erittäin mieleinen peli ja näin autoihmisenä siitä nauttii vielä enemmän. Uusien autojen keräily, kokeilu ja niiden historiaan perehtyminen on mielekästä puuhaa. Nytkin olen huomannut, että pari uusinta autoa pelissä(Ferrari F40 ja Porsche Carrera GT) ovat saaneet minut perehtymään kyseisten mallien suunnitteluun ja historiaan ihan pelin ulkopuolellakin. Aloyn seikkailut Horizonissa vievät myös kivasti aikaa ja koripallointoilijana NBA 2K käynnistyy aikalailla päivittäin konsolissani, kun joka päivälle on jotain tekemistä tai grindattavaa.Pelaatko sinä itse ikinä mitään vai keskitytkö vain täällä morkkaamaan GamePassia ja sen tarjontaa? Ulkoisesta annistasi tulee mieleen kateellinen 10-vuotias, joka ei ole saanut sitä mitä muut ovat saaneet, joten sitten pitää kiukutella ja sanoa kuinka huonoa se nyt on päläpälä.
Henkilökohtaisuuskuittailuihin olen päättänyt olla tästä eteenpäin yksinkertaisesti vastaamatta.
Päivän aikana tulee vietettyä monista eri syistä tietokoneen edessä sen verran paljon aikaa, että foorumin uusimpien viestien osion ehtii muutamaan kertaan kurkistamaan. Jos tulee vastaan jotain, johon on jotakin sanottavaa, niin sanon, jos sattuu sellainen hetki olemaan, että ehtii viestin kirjoittamaan. Kirjoittelusta huolimatta ehdin kyllä pelaamaan ihan riittävästi, että kiitos vain huolenpidostaPS. "Oma vapaa-aikani on liian kallisarvoista siihen, että suostuisin tuollaisia tuotteita pelaamaan edes ilmaiseksi." Oikeasti? Uskotko tuohon itsekään kun katsoo kuinka paljon arvokasta vapaa-aikaasi käytät täällä aivan turhaan riidankylvämiseen.
Se on sitten jokaisen oma asia, millaisella asenteella viestejä lukee. Jos kriittiset tai kritisoivat viestit haluaa lokeroida suoraan 'pelkäksi riidan kylvämiseksi', niin sehän on jokaisen oma asia sitten. Asioista keskustellessa kuitenkin usein erilaiset mielipiteet ja näkökulmat lentelevät ja tulevat esille. Tylsäksi ja hedelmättömäksi sellainenkin keskustelu vaan äkkiä käy, jos pelkät kehut ja ylistykset ovat sallittuja ja sitten joukolla vaan nyökytellään ja peukutellaan toisten kehuja. Kritiikki ja 'haastaminen' ovat ihan normaaleja argumentoinnin muotoja nekin. Väittely on ihan samalla tavalla normaali keskustelun muoto kuin ringissä nyökyttely.
PS. Moderointi/Ylläpito siirtäkööt avautumisketjuun, jos kokevat tarpeelliseksi. En tässä viittä vaille nukuksissa itse huomannut vaihtaa ketjua.