Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gotham Knights

Pelin Special Editionin hain äsken PS5:lle Hämeenlinnan Gigantista hintaan 59,95€. Arvostelujen perusteella en odota peliltä paljoa, vaikka tämä loppuvuoden odotetuin peli itselleni onkin. Huomenna alkaa neljän päivän vapaa niin kerkeää tätä pelailla. Hitman 2 saa jäädä tauolle ja tämä pääse tulille tänään tai huomenna.
 
Pelin Special Editionin hain äsken PS5:lle Hämeenlinnan Gigantista hintaan 59,95€. Arvostelujen perusteella en odota peliltä paljoa, vaikka tämä loppuvuoden odotetuin peli itselleni onkin. Huomenna alkaa neljän päivän vapaa niin kerkeää tätä pelailla. Hitman 2 saa jäädä tauolle ja tämä pääse tulille tänään tai huomenna.
Tämä on mainettaan parempi peli, mutta ikävä kyllä monella on se "pelaamatta paskaa, koska eivät kopioineet kaikkea Arkham peleistä" asenne tämän kohdalla.

Sitten jos olisi kopioitu, niin jotkut pelaajat olisi varmaan syytellyt studiota siitä, että eivät keksi tai uskalla tehdä mitään omaa :D

Toivon, että tämä myy hyvin niin ehkä saataisiin jatkoa tai muita DC pelejä tältä studiolta.
 
Hitto nyt alkaa kutkuttamaa jo hankinta. Peli meinaan saanut patchin konsoleilla mikä tuo dynaamisen resoluution ja puheet ainakin sen mukaiset että pyörii huomattavasti paremmin.

Further optimization to improve framerate stability
Implemented dynamic resolution
Crash fixes
Server side update to help address co-op connection stability
 
Hitto nyt alkaa kutkuttamaa jo hankinta. Peli meinaan saanut patchin konsoleilla mikä tuo dynaamisen resoluution ja puheet ainakin sen mukaiset että pyörii huomattavasti paremmin.

Further optimization to improve framerate stability
Implemented dynamic resolution
Crash fixes
Server side update to help address co-op connection stability
Pitääkin huomenna päivitellä ja testailla.
 
Kyl mä oon aika monilta interneteis ketkä tätä pelannut ovat tykänneet ja jopa melko paljon, tuskin tää nyt mikä ihan ripuli kuitenkaa oo? Tai siis, "ripuliks" aika monet kuitenkin tykänneet vaik ei nyt virallisesti ookka mikää 100/100.
 
Itse lvl olikohan 17 eli olen jonkun aikaa kuitenkin pelannut ja vaikka ei millään muotoa minkään Arkham pelin tasoa niin olen kyllä hyvin viihtynyt pelin parissa ja tarina on ollut omaan makuun mielenkiintoinen eli täältä ainakin huolettomat suositukset jos ei maata mullistavaa odota vaan perushyvää ajanvietettä. Eikä edes perushyvää vaan oikeasti hyvää peliviihdettä
 
Peli päivitetty ja eipä tuossa tarvinnut, kun kameraa vähän liikutella niin huomasi, että on paljon sulavampi nyt.

Jotkut valittaa Twitterissä, että eivätkö saaneet peliään toimimaan kunnolla ilman resoluution laskua, mutta ei mua ainakaan dynaaminen resoluutio haittaa yhtään ja sitä saisivat muutkin käyttää enemmän eikä tavoitella sitä 4K:ta suorituskyvyn kustannuksella.
 
Noniin peli läpi ja muutamia mietteitä
Joo eli ei peli oikein kantanut loppuun saakka ja oli kliseisen tylsä kiirehditty loppuosa joka jätti kyllä kylmäksi.. Jotenkin vaan puolenvälin tienoilla odotin lopusta parempaa ja isompia sivutehtäväkokonaisuuksiakaan ei ollut kuin kolme. Mutta silti kun nyt jonkinlaiset raamit on tehty niin kyllä mä silti jonkun tiukan tarinalisärin tähän haluisin monipuolistaan tylsää mutta valmista Gotham Cityä
Kyllä silti 7/10
 
Itse lvl olikohan 17 eli olen jonkun aikaa kuitenkin pelannut ja vaikka ei millään muotoa minkään Arkham pelin tasoa niin olen kyllä hyvin viihtynyt pelin parissa ja tarina on ollut omaan makuun mielenkiintoinen eli täältä ainakin huolettomat suositukset jos ei maata mullistavaa odota vaan perushyvää ajanvietettä. Eikä edes perushyvää vaan oikeasti hyvää peliviihdettä
Samaa mieltä, yllätti positiivisesti.
 
Onhan tämä mainio tekele. Tunnelma kohdillaan ja tekemistä piisaa sopivasti. Aika hieno on ajella batbikella ympäri Gothamia. Tässä on hyvin toteutettu liikkuminen kohteeseen. Suosittelen kokeilemaan, voit jopa yllättyä positiivisesti!
 
Itse ostin Xbox series x version Gigantista, tais olla 59,90. Ei havaittavia bugeja. Kannattaa katsoa pelivideoita YouTubesta , niin näkee vähän grafiikoita ja tehtäviä.
 
Juuri noin pelaan itsekin. On kyllä hieno ajella batbikella tai hyppiä kattoja pitkin kohtia uutta rikosta estämään.
Arkham Knightissa se ajelun kohokohta oli se kun pystyi hyppäämään kyydistä suoraan viitan varaan liitelemään. Niin kauan kuin sitä ja liitoa ylipäänsä ei Gotham Knightsissa ole, niin jää ainakin minun osaltani kauppaan.

Yksi olennaisimmista ominaisuuksista tuollaisena "yön ritarina" toimimisessa on se että voi partioida katoilla ja liidellä sitten hiljaisesti muualle tai vihujen selustaan taistelua varten.

Tuon puuttuminen on minulle isoin GK:n ongelma.
 
Arkham Knightissa se ajelun kohokohta oli se kun pystyi hyppäämään kyydistä suoraan viitan varaan liitelemään. Niin kauan kuin sitä ja liitoa ylipäänsä ei Gotham Knightsissa ole, niin jää ainakin minun osaltani kauppaan.

Yksi olennaisimmista ominaisuuksista tuollaisena "yön ritarina" toimimisessa on se että voi partioida katoilla ja liidellä sitten hiljaisesti muualle tai vihujen selustaan taistelua varten.

Tuon puuttuminen on minulle isoin GK:n ongelma.
Löytyyhän tästä Batgirl jos liidellä haluaa.
 
Löytyyhän tästä Batgirl jos liidellä haluaa.
Sekö vastaa siis aiempien pelin Batmania siltä osin? Jos näin niin saattaa lähteä alesta mukaan joskus :)

EDIT: Tein pienen googlauksen ja näköjään Batgirl lenteli jo Arkham-pelin lisärissä, eli loistava homma jos edes yksi hahmo on siltä osin Batman :)
 
4h takana ja täytyy sanoa että alun perusteella tässä saattaa olla vuoden kovin yllättäjä.

Peli on hieno, varmasti hienoin Batman universumin peli. Todella tunnelmallinen yleisilme.
Soundtrack on myös todella loistava ja ääninäyttely parempaa kuin yhdessäkään Batman pelissä.

Pidän siitä että peli antaa sinun ihan vapaasti pelata vain yhdellä hahmolla jos haluat. Batgirl on loistava hahmo ja jos haluaa pelata Batman tyylisellä hahmolla niin tämä on aika lähelle varsinkin kun unlokkaa liito kyvyn. Nämä hahmojen Special kyvyt ei vie kovin kauaa avata.

Gameplay puolella tämä eroaa aika paljon Arkham sarjasta. Vaikka taistelu on samantyylistä, se on paljon raskaampaa ja hetken menee totutellessa. Myös RPG ja hahmon muokkaus elementit tuovat eroa Arkham sarjaan ja on todella kova lisäys että saat valita miltä näytät, äärimmäisen komeita asuja näkyi olevan ainakin Batgirlille. Myös Batbikea saa kustomoida värivaihtoehdoilla.

Juoni vaikuttaa huomattavasti synkemmältä kuin Arkham sarjassa ja mielestäni paljon mielenkiintoisempi. Toki en sanoisi että se ikinä oli Arkham sarjan vahvuus.

Ainoat miinukset tällä hetkellä on 30 fps ja batbike tarvii boosti napin. En sanoisi että sen vakio nopeus on ongelma koska sillä olisi muuten liian vaikea ajaa Gothamin kujilla, mutta kun ajelet vaikka niitä siirtymä siltoja pitkin niin voisi kyllä kelvata pieni boosti niissä kohdin.

Nämä ovat siis fiilikset alun perusteella ja ehkä sieltä voi ongelmia nousta esille kun pidemmälle pääsee kuka tietää. Mutta todella mielissäni olen tämän ostosta tällä hetkellä.
 
Läpi pamahti niin että heilahti. Easyllä reilu 20h.


Lähdetään liikkeelle pelin ulkoasusta. Itse pidin todella paljon pelin lookista, tunnelmallinen Gotham täynnä elämää ja rikoksia. 30 FPS ei ollut gamebraker mutta valehtilisin jos sanoisin ettei tämä olisi paljon parempi 60 FPS. Äänimaailma on vähän kaksijakoinen. Ääninäyttely on suurimaksi osaksi todella erinomaista, poislukien eräs hahmo jonka ääninäyttelijänä on herra Deus Ex, Elias Toufexis ei toimi itselle oikeen hyvin koska on niin tunnistettava ääni ja ei vaan toiminut tälle hahmolle. Soundtrack on loistava tarinatehtävissä, todella eeppinen ja tunnelmallinen. Mutta kaupungilla on paljon sivuaktiveetteja joissa on aivan karmeaa jumputus musiikkia ja alkaa korvia särkeä. Myöskin Batbikella ajaessa olisin toivonut mahdollisuutta hiljentää se musiikki joka alkaa soida, se sopi joihinkin tilanteisiin mutta suurimman osan ajasta se häiritse itseä.

Tarina oli hyvä varsinkin alkuun, eräs twisti oli niin ennalta arvattava että ei oikeen nostanut fiilistä. Tosin lopun twisti oli kyllä hyvä ja vaikka odotin jotain tällaista se miten se oli tehty oli mielestäni hyvä. Kokonaisuutena mielestäni paras "Batman" tarina. Päätarinan lisäksi pelissä on 3 "sivutarinaa" Gothamin pahiksista mutta ovat samalla laadulla tehty kuin päätarinakin ja kaikki oli hyvin mielenkiintoisia, vähän kun omia pikku action elokuvia.

Gameplay on sitten se missä peli onnistuu tai ei onnistu riippuu pelaajan odotuksista. Jos halaut Arkham peliä petyt, mutta se on ihan oma syy jos sellaista odottaa kuin ei tämä ikinä ole mainostanut itseään Arkham pelinä. Mutta jos haluat Open World, RPG, loot, action pelin niin tulet pitämään tästä todella paljon. Lähimpänä pelin tyylistä tulee mieleen Insomniacin Spiderman, lisää tähän kaavaan loottia niin ollaan aika lähellä. Tosin Manhattan ja Spiderman ei pääse lähellekkään Gothamin tunnelmaa ja rikollisten napsiminen on tässä paljon hauskempaa, ainakin Batgirlillä kun muilla en pelannut. Pelin taistelut ovat myös todella erinomaisia, tässäkin sanoisin että parempi esimerkki on Spiderman kuin Arkham sarja. Todella näyttävää ja hauskaa, aina viimesen vihun hidastetut lopetusliikkeet ovat varsinkin erittäin onnistuneita.

Kaupungilla on hauska tehdä näitä pikku tehtäviä joita kaikissa open world peleissä on, tässä sillä erolla että karttaa ei tavallaan voi putsata niistä, joka yö on tietty määrä tehtäviä ja kun olet ne tehnyt niin seuraavana yönä tulee uusia. Näitä tulee myös paljon erilaisia kun etenet tarinassa ja avaat uusia tehtävä tyyppejä.

Itse pleasin kuten sanoin niin easyllä mutta jopa sillä tasolla huomasi että RPG elementit ovat tärkeitä. Esim. Bossi taistelussa jos pahis on jäätä ja sinulla on jääase, kestää sen voittaminen äärettömän paljon kauemmin kuin jos sinulla on tuli ase. Erästä bossia hakkasin valehtelamatta 15 min että sain edes yhden energia "palkin" kulutettua. Sitten kun jouduin ottamaan matsin uusiksi ja vaihdoin tuli aseisiin niin koko matsi oli ohi alta 15 min. Voin vaan kuvitella että tämä korostuu vaikeemmilla tasoilla.

Hahmon kustomointi optiot on myös aika kattavat, yli 10 eri tyyliä ja värejä saa vaihdella valmiista paleteista. Myös glamour systeemi löytyy jos ei pidä juuri sen hetkisestä ulkoasusta niin sen voi vaihtaa toiseen, mutta statsit tulee silti siitä joka on niin sanotusti aktiivisena.

Suurimpina miinuksina sanoisin 30 FPS, musiikit joissain sivuaktiviteeteissa ja musiikkia batbikella ajaessa ärsytti eniten välillä myös pelin vähän epätarkat kontrollit aiheutti ongelmia kun piti olla pikkutarkkaa liikettä. Pelissä on myös NG+ jossa maksimi taso nostetaan 40 (30 ekalla kerralla), saat parempaa loottia ja vaikeampia vihuja.

Jos Spidermanin kaltainen open world action peli missä on RPG ja lootti ominaisuuksia napostelee niin suosittelen, jos haluat Arkhamia niin pysy kaukana. 4/5 ja iloinen yllätys, jos jollain ihmeellä saa joskus 60 FPS patchin niin aloitan NG+ ja annan puolikkaan pisteen lisää, itse tykkäsin ja viihdyin.
 
Ylös Bottom