Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

Sinänsä hienoa, että WSBK tekee taas paluun lisensoituna pelinä, mutta hiukan outoa tosiaan mikäli Milestonen MotoGP-lisenssi ei ole umpeutumassa. Sitten edellisen WSBK-pelin lisensointitilannekin on muuttunut sen verran, että sarjan oikeuksia hallinnoi Dorna, eli sama taho kuin MotoGP:ssäkin. Vielä kun sarjoja ajetaan osittain samoilla radoillakin, niin olisi voinut kuvitella noiden sopivan mainiosti samojen kansienkin sisään. Vaikea kuvitella, että itse pelaaminen eroaisi MotoGP:stä kovinkaan merkittävästi.
 
Aikoinaan Xboxin THQ:n MotoGP oli huippusuosittu..

Pleikkarilla oli Namcon sarja..se nelososa tuli pelattua läpi..oli kyl aika hyvä peli siihen aikaan!
 
Tuli hommattua eka Mxgp sitten 3:sen jälkeen, eli tämä uusin 2021.

Mietin, että jos jotain kiinnostaa ottaa kisaa Mxgp3/2021 niin voi lisäillä Vähis25. Laitoin xboxille klubinkin pystyyn (Mxgp Finland) mutta tuskinpa tuonne ketään eksyy =)
 
Onko tossa Mx vs Atv Legendsissä siis ollenkaan mitään kausimodea? Kun katoin storesta niin kiskovat 20e erikseen tosta Lucas Oilin kansallisesta motocross sarjasta heti julkaisussa. Puhumattakaan pyörien valmistajien paketeista. Jotenkin järjetön ajatus, että nämä eivät ole pelissä itsessään.
 
Onko kellään kokemusta tuosta SBK22 pelistä eli superbiken MM-sarjasta? Lähinnä miten vertautuu Motogp peliin, onko pyörä yhtä vaikea hallittava?
 
Ite pärjänny viimeks MotoGP 17..mistäköhä sen vielä löytäis?

Gamestoppikin lopetettiin..

EDIT:Missä on muuten kuningas,tohtori Rossi?Max Biaggi??Sete Gibernau??
 
Tuli nyt tarjouksesta hommattua series x lle toi next gen versio ride 4 kun halpa hinta ja tubessa hehkutetaan photoreslistisista graffoista. Itsellä oli jo entuudestaan ride 3 joka pyörii jo 60 fps tolla series x llä ja ihan mainion näköinen muutenkin.

Eka reaktio kun pistin tuon ride 4 pyörimään oli että...häh...missä ne next gen graffat??? Ok ..pyörii hyvin... Fillarit ja mittaristot näyttää ihan hyvältä mutta radat on jotenkin kuin 1080p laatua???

Katselin niitä grafiikka asetuksia niin ei ollut siellä kuin hdr nitti säätö ja jotain blur säätöä.... Eli ei vissiin ole mitään säädettävää edes???

Tukeeko toi peli muuten 120 hz tilaa ja toimiiko ja näyttääkö paremmalta vrr päällä??? En ehtin vielä testata.

Ihan muuten maistuva oli, mutta graffat pieni pettymys...ei todellakaan ollut mitään photorealistiset.

Jotain uutta plague tale pelasin niin siinä oli jo jotain photorealismis mut ei kyllä tässä.

Edit.. onko tossa pelissä jotkit määrätyt radat näyttävämmän näköisiä ja paremmin tehtyjä kuin toiset??? Eiks wrc puolella radat tosi vaihtelevalla laadulla...siinä kyllä kyloton ja tässä milestone mut eiks vähän samaa lafkaa.
 
Ei oo ollenkaan sama lafka missään määrin. Milestone italialainen ja Kylotonn ranskalainen firma.
Ok....vissiin sekoittanut itse kun kyloton jatkoi heti milestonin jälkeen wrc sarjaa että samasta lafkasta toinen ryhmä ottan kehityksestä vastuun. Onhan noi kylotonin wrc t olleet kyl parempia. My bad.

Edit... Täyty itse tutkii tota miksi sekoitin noi firmat mutta ollut toi big ben tuottajana ja lisenssin haltijana tuolle wrc sarjalle ni lopetti milestonen kanssa ja teki sopparin kylotonin kanssa.

Silloinhan oli puhetta että kylotonilla ei ollut mitään ihmeempää kokemusta autopeleistä niin oon varmssn satellut että jotain samaa kastia sekin... Tossa jotain keskustelua asiasta...

UK based publisher Big Ben owns the WRC licence... and it appears they have pushed Milestone off the job.





Kylotonn Games who's last game was "Truck Racer". Looks like shovelware. And media sources did a review of this game, there's zero scores listed on Metacritic. Oh I hope they take this licence seriously. Even if it's not a RBR quality sim... hopefully it will be enjoyable.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon aina toivonut Mxgp/Mesx peleihin toivonut vaikeempaa tekoälyä, että peli pysyisi mielenkiintoisena. Mutta täytyy sanoa, että tuo MeSX5 tekoäly on realisticilla ihan typerä ja epäreilu.

Teokäly pystyy corneraamaan sellasta epäreilua vauhtia mitä itse pelaaja ei pysty, ja tuntuu ajavan muutenki täydellisesti ilman virheitä.

Kokeilin omalla suosikkiradalla verrata hardia ja realisticcia. Hardilla voitin kisan about 4 sekunnin marginaalilla, kun taas realisticilla oli 15 vaikka ajoin käytännössä täydellisen kisan. Ja en kumminkaan ole sieltä huonoimmasta päästä näissä peleissä kun on esim Mxgp pelejä tullut pelattua ekasta lähtien. Toki tämä on ensimmäinen mesx peli itelle mutta eivät nuo niin paljoa eroa mekaniikoiltaan toisista.
 
Minusta Monster Energy 5:n vaikeustaso on taas parin osan hapuilun jälkeen palannut ensimmäisten osien mukavalle tasolle ja peli on muutenkin sarjan parhaasta päästä kokonaisuutena. Viime vuosinahan Milestonen pelit ovat olleet hyvin vaikeita ja vaikeustaso on ollut epätasapainossa. Vitosessa AI ajaa edelleen eri tavalla kuin ihminen, mutta selkeästi peliä on saatu korjattua ja tekoäly tekee myös virheitä. Välillä on kyllä itsellekin tullut eteen tilanteita, jossa tekoäly joissakin kisoissa suorastaan pyyhkii pöytää pelaajalla ja yhtäkkiä mikään ei onnistu samaan tapaan kuin normaalisti, mutta en ole keksinyt, mistä se johtuu. Peleinä mielestäni nuo supercrossit ovat ihan erilaisia kuin MXGP ja vaativat eri strategian. Ne ovat enemmän rytmipelejä ja menestyminen perustuu siihen, että osaa toimia oikein jokaisella rataosuudella, joissa on aika lailla samat toistuvat elementit. Hyppyjen rytmittäminen ja tasapainoilu ratkaisevat.

Eniten vitosessa ärsyttää kykypuu, joka on ihan turha rasite eikä tuo peliin mitään lisäarvoa. Lisäksi en ole keksinyt vielä, mitä merkitystä eri ajoavuilla on. En huomaa juurikaan eroa ajamiselle ajoapujen kanssa tai ilman niitä. Eniten tykkään näissä peleissä Time Attackista ja siinä on tosi ärsyttävä piirre, että ajoapuja käytettäessä ruutuun tulee helvetin iso pysyvä ikkuna joka varoittaa siitä, ettei kierrosta hyväksytä. Toisaalta kaikki ajoavut poistamalla ajaminen tuntuu ihan samalta, joten mietin vaan, mitä järkeä niissä ajoavuissa on ylipäätään. Varsinainen kisailu on melko kaoottista, jos joutuu ajamaan tekoälyn parven keskellä. Jos taas onnistuu pääsemään kärkeen, ajaminen muuttuu todella helpoksi. En varsinaisesti nauti siitä, että pelissä usein joutuu muiden kuskien telomaksi ilman syytä ja siksi pelaan sellaisella vaikeustasolla yleensä, jossa pääsen heti ohi tekoälystä ja saan ajaa rauhassa.
 
Lähinnä tuo tekoälyn järjenvastainen corner speed ärsyttää ja se, että vaikka tekoäly kusee rytmi kohdat niin heidän vauhti ei kuitenkaan hidastu nii kuin pelaajalla.

Omasta mielestäni turhin idea on tuo workout session. Tai ideana loukkaantumiset ja workout on okei mutta se mitenkä se on toteutettu on ihan typerä. "kerää compoundissa kirjaimia" hurraa, parempi vaihtoehto olisi esim ajaa tietyissä radoissa vaikka aika tavoite rikki ynm, että olet taas kunnossa.

Sen huomasin kans, että assisted ja advanced fysiikan eroina on Mxgp sarjasta tuttu slaidaaminen mikä on kanssa lajin oikean fysiikan vastainen. Toki se on hallittavissa ja ei niin paha mitä mxgpeissä mutta kyse on kumminkin motocrossista eikä speedwaysta.
 
Vieläkö muistatte Motocross Madnessin? Huikea pelisarja, näyttää edelleen rentouttavalta ja hauskalta. Kylläpäs tämä videokatsaus peliin 25 vuotta myöhemmin toi pinnalle paljon hienoja muistoja MM 1&2 parissa sekä toki myös Midtown Madness oli lähellä sydäntä.
 
Vieläkö muistatte Motocross Madnessin? Huikea pelisarja, näyttää edelleen rentouttavalta ja hauskalta. Kylläpäs tämä videokatsaus peliin 25 vuotta myöhemmin toi pinnalle paljon hienoja muistoja MM 1&2 parissa sekä toki myös Midtown Madness oli lähellä sydäntä.

Tämä oli osa mun lapsuutta, paljo tuli pelattua.
 
Ylös Bottom