Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

Laittaa pelin jäihin ja jää odottelemaan päivityksiä jos alkaa kauheena tökkimään. Todella harmillista jos tästä nyt tulee uus normaali että pelit julkaistaan rikki/keskeneräisinä kuten ilmeisesti kävi Jedi Survivorin kanssa.
 
Senkin Uuden-Seelannin hätähousut :D. Hyvät yöunet ja pirteänä kokeilemaan.

Ensitunnelmia alla, pelattu pari tuntia.

+ mainiot valikkomusiikit, sopivat tämän tyyliseen peliin
+ menuissa on hyvin säätömahdollisuuksia
+ ennakkoasetukset ovat varsin hyvin kohdillaan, ei tarvitse paljoakaan hienosäätöä
+ vampyyritaistot herättävät sopivasti pelkoa, jotain silti puuttuu
+ musiikin paisuminen toimintakohtauksissa
+ loottia on paljon, keräilijälle tämä maistuu
+ loottien automaattinen merkitseminen helpottaa tutkimista
+ aloittelijaystävällinen, pidän peliä toistaiseksi helppona kokemuksena medium-tasolla
+ tutkimisen vapaus

– Kirottu Bethesda, kuulkaapas nyt. Jos haluan kokeilla uutta peliä, niin on se jukolauta, kun pakotatte kirjautumaan Bethesda-tilille ennen kuin pääsee edes aloittamaan, joten haistakaapa pitkä paska. Olin unohtanut tunnuksen salasanan, mutta en saanut sitä nollattua, koska mitään ei tullut sähköpostiin. Piti tehdä uusi tunnus

– Tiedän olevani vähemmistössä tässä asiassa, mutta en vain muista alitajuntatasolla, mitä hemmetin nappeja ovat esimerkiksi A, X, Y, B ja RB. Varsinkin, kun X löytyy myös PS-ohjaimesta, ollen eri kohdassa. Vaan olisihan se huvittavaa jos DualShock-pelaaja voisi vaihtaa pelin sisältä vastaavat painikkeet näkymään Xbox-painikkeiden sijaan oman padin kuvakkeina, kun kyseessä on kuitenkin Microsoftin peli

– Redfall on alun perusteella enemmän räiskintäpeli kuin kauhutunnelmainen eepos, jollaista siitä odotin

– Välillä oma hahmo jää kiinni mitä ihmeellisempiin esteisiin

– Tällaista vanhaa partaa ei haittaa, vaikka peli on 30 fps, koska olen tottunut siihen jo nuoruusvuosina. 60 fps toki parantaa kokemusta, mutta aikaisempien kommenttien perusteella vikoja on enemmänkin

– Välillä turhaa backtrackingia, koska kohdetta ei meinaa löytää

– Karttaan saisi olla jokin suora oikopolku, esim. valikkopainike pohjaan painettuna

– Kun valitset hahmoa ja tarkastelet näiden kykyjä, niin kykykuvakkeen kuvaus ei lähde edestä pois, edes hahmoa vaihtaessa. Kykyteksti siis peittää esillä olevan hahmon taustatarinan tekstejä. Hyvin ärsyttävää

– Liikaa ns. tyhjiä hetkiä, edes orastava verenpaineen kohoaminen katkeaa kuin kanan lento

– Tämä on makuasia, mutta en oikein osaa arvostaa välianimaatioiden still-kuvia, jotka on piirretty taidekouluun pyrkivän lupaavan taiteilijasielun pensselillä. Samaa graafista tyyliä on nähty esim Walking Dead -peleissä ja Dead Nationissa. Ei vain iske

Vähän on vielä nähty, mutta oletettavasti tekemistä on paljon ja tarina pitkä, koska kokoa asennuksella on niin hurjasti. Ehkä tämän pariin tulee vielä palattua parannusten jälkeen.
 
No onpas aika iso pettymys itelle, että tästä tuli tämmönen mahalasku. Arkanen pelit ei ole tähän mennessä yksikään pettänyt mutta nyt näyttää siltä, että sekin päivä koitti. Noh, onneksi tässä on muutakin pelattavaa ja ensi viikolla tulee uusi Zelda niin sen jälkeenpä sitä ei hetkeen muuta ehdi pelaamaankaan. Mutta harmi silti.
 
Hyvä klikki uutisen otsikko jos ei muuta.
Tätä ideaa en kyllä muutenkaan osta. Meinaat että peli on sitä mitä on johtuen yleisesti vuokrauspalveluiden mallista ? peliähän taidettiin alunperin suunnitella PS5.

Auttaa, jos lukee tuo koko lauseen (tai vielä parempaa, arvostelun). Game Passin tarkoituksena on tuottaa yksinoikeuksia, jotka houkuttelevat väkeä käyttämään sitä. Redfallin piti olla iso sisäänheittäjä kesälle, joka toisi lisää väkeä mukaan. Näin ei todennäköisesti tule käymään, sillä peli on susi. Halo epäonnistui myös. Toki hienojakin pelejä on tullut, mutta Game Pass ei ole vielä osoittanut löytäneensä keinoa tehdä yksinoikeuksia, jotka myyvät konsoleita tai palvelua välttämättömyytenä. Sen sijaan siitä puhutaan nytkin netissä tasolla "no, ei haittaa jos on kehnompi peli, pelataan sitten Game Passissa", mikä ei ole sellainen maine, mitä Xbox varmaankaan haluaa palvelulle.
 
Nyt on tullut paloasemalle asti ja vähän yli testailtua. Näkyyhän tässä kieltämättä monella tapaa, että heikolle tolalle on jäänyt viimeistely. Bugeihin en silti ehtinyt tunnin pelaamisella törmätä, ellei tuon AI:n varsin typerän näköistä touhua lasketa. Ja tokihan se lasketaan. En nyt sinänsä kaipaa yleensä mitään huippu AI:takaan peleihin, mutta kyllähän alun perusteella tuo AI on tämän pelin selkeä heikkous.

Grafiikkojen heikkoutta en kyllä mitenkään allekirjoita, vaan tuo lienee sitten enemmän tyylikysymys, että toimiiko se vai ei. Omasta mielestäni ihan hyvän näköinen peli, eli siinä ei ongelmia. Ohjaus on jotenkin hiukan tahmaisen oloinen, mutta siihenkin aloin kyllä hieman tottumaan, eikä se kuitenkaan ihan kamalalta loppujen lopuksi tunnu. Parempi voisi toki olla.

Varsin viimeistelemätön peli toki on kyseessä ja jo heti alkuun näkyy joitakin heikohkoja suunnitteluratkaisuja, kuten mm. se, että online-seuran matchmakingia ei ilmeisesti ole. Kyllä sellainen tämänkaltaisissa peleissä pitäisi ehdottomasti olla, vaikkapa Borderlandsin tyyliin.

30 FPS ei kyllä sitten häirinnyt itseäni pätkääkään, ja muutenkin on pakko sanoa, että hurjaa exageraatiolisällä varustettua kommenttia on, jos tämä muka on vuoden huonoimpia pelejä. Alun perusteella ei toki mitään vuoden parhaita pelejä missään tapauksessa, mutta uskaltaisin jo nyt väittää, että pelaan tämän varsin mielelläni loppuun asti. AI:ta kun nyt vaikka päivityksellä parannettaisiin, niin voisi olla jopa jo varsin hyvä peli itselleni.
 
Auttaa, jos lukee tuo koko lauseen (tai vielä parempaa, arvostelun). Game Passin tarkoituksena on tuottaa yksinoikeuksia, jotka houkuttelevat väkeä käyttämään sitä. Redfallin piti olla iso sisäänheittäjä kesälle, joka toisi lisää väkeä mukaan. Näin ei todennäköisesti tule käymään, sillä peli on susi. Halo epäonnistui myös. Toki hienojakin pelejä on tullut, mutta Game Pass ei ole vielä osoittanut löytäneensä keinoa tehdä yksinoikeuksia, jotka myyvät konsoleita tai palvelua välttämättömyytenä. Sen sijaan siitä puhutaan nytkin netissä tasolla "no, ei haittaa jos on kehnompi peli, pelataan sitten Game Passissa", mikä ei ole sellainen maine, mitä Xbox varmaankaan haluaa palvelulle.
Luin kyllä ihan koko arvostelun ennen kuin kirjoittelin mitään. Peli on paska siitä ei pääse mihkään, mutta sitä en ymmärrä miten tämän pelin kehitys ja vuokrauspalvelu liittyy näin vahvasti toisiinsa ?. Lähinnä nyt otin kantaa kun vetelet melkosia ääriviivoja vuokrauspalveluihin ja niiden sisältöön esim. sitä maintsemaasi halvempaa täytettä tulee indie puolelta melkolailla paljon.
 
Lisäisivät edes sen co-op progression muillekin kuin hostille. Siihen asti saa jäädä coopit. Pikku moka kävi, ei siinä mitään. Jännä miten Arkanekin voi kämmätä pelin näin pahasti. Tai kyllähän Respawnkin haparoi Fallen Order 2 kanssa, jota odotan päivitetyksi pelattavaan muotoon pcllä.

En ole arvioita lukenut, mutta näkeehän sen jo numeroista että nyt ei ole laatua tarjolla. Mites Starfieldin käy, jota oikeasti odotan paljon.. No tämä on Redfall-ketju, mutta ei mene Xboxilla hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmistus kun lukee kommentteja. Itse en ole vielä testannut mutta koska peli kiinnostaa aion odottaa että saavat päivityksissä paranneltua peliä edes jonkun verran.
 
Vähän alkaa pahalta tuntua että tuleva kovasti microsoftin rummuttama starfield tulee olemaan samanlainen pannukakku kuin tämäkin...lukittu 30 fps joka täynnä bugeja ellei sitä sitten siirretä hamaan tulevaisuuteen ja tulee suoraan sulava 60 fps mestariteos....ei vain taida pelimoottori taipua siihen. Ei voi kyllä muuta kuin ihmetellä mikkisoftan betshesda ym. kauppoja kun tälläistä skeidaa suolletaan ulos. Gamepass in my ass. Luulen että kohta alkaa päitä tippumaan pikkuhiljaa. Boxin alku oli musta ihan hyvä ja tuli paljon eloa etenkin vanhoihin peleihin fps boostin ym. Takia mutta on se kyllä itsekkin todettava kun katselin tulevia julkaisuja...etenkin exluja niin ainoastaan forza ja hellblade 2 siellä kiinnostavia. Ja niittenkään julkaisusta ei mitään hajua. Series x ollut kyllä hyvä kone mitä mulla ollut, mutta on toi pelitarjonta kyllä aika onnetonta valitettavasti.
 
Series x ollut kyllä hyvä kone mitä mulla ollut, mutta on toi pelitarjonta kyllä aika onnetonta valitettavasti.
Pelitarjonta on aina mielipidekysymys. Omasta mielestäni pelattavaa on liikaakin, mutta Xboxilta tosiaan uupuu ne isot hyvät julkaisut.
 
Vähän alkaa pahalta tuntua että tuleva kovasti microsoftin rummuttama starfield tulee olemaan samanlainen pannukakku kuin tämäkin...lukittu 30 fps joka täynnä bugeja ellei sitä sitten siirretä hamaan tulevaisuuteen ja tulee suoraan sulava 60 fps mestariteos....ei vain taida pelimoottori taipua siihen.
Bethesdan pelit tuppaavat olemaan sen verran bugisia joka kerta että en usko hypoteettisen julkaisupäivän siirron vaikuttavan mihinkään. Se on yksi syy miksi en ole enää vuosikausiin mitään Bethesdan tekemää ostanut.
 
Pelitarjonta on aina mielipidekysymys. Omasta mielestäni pelattavaa on liikaakin, mutta Xboxilta tosiaan uupuu ne isot hyvät julkaisut.
Juu on itselläkin paljon pelattavaa noissa vanhoissa peleissäkin ja hyvin on maistunutkin, mutta oikeassa olet ja sitä tarkoitinkin että ne omat isot hyvät julkaisut puuttuu.
 
Pelitarjonta on aina mielipidekysymys. Omasta mielestäni pelattavaa on liikaakin, mutta Xboxilta tosiaan uupuu ne isot hyvät julkaisut.
Aivan samaa mieltä muutoin, mutta kyllä siellä isoja mutliplattereita toki on ollut Xboxillekin. Ja itse asiassa itselleni ovat nuo multiplatterit olleet parhaita pelejä sekä pleikkarille että boxille moniin vuosiin. Paras pleikkarille ostamani peli ikinä oli Elden Ring. Niin loistava peli, että ostin sen sitten alesta boxillekin, ja tulen silläkin sen vielä jossain vaiheessa pelaamaan läpi. Ja seuraavaksi parhaat ostamani pelit boxille ovat viime vuosina olleet Cyberpunk 2077 sekä AC Valhalla, juuri tuossa järjestyksessä.

En minä oikeasti innostu juuri lainkaan nykyään noista Sonynkaan elokuvapeleistä, vaikka on niissä kai se hyvä puoli, että ne yleensä julkaistaan ainakin kohtuullisen viimeisteltyinä. Mutta ei niiden sisältö vaan ole aikoihin itselleni kolahtanut. Esim. God of War Ragnarok tuntui niin pahasti saman toistolta ja uudelleenlämmittelyltä, että jäi kesken n. 5 tunnin pelaamisen jälkeen. Oli jotenkin niin puisevaa ja väkinäistä sen pelaaminen, että en ole millään saanut motivoitua itseäni pelaamaan sitä loppuun.

Kai se pitää toki vielä mahikset antaa, kun kuitenkin GoW 2018 oli minulle huippupeli, vaikkakin siinäkin alkoi jotenkin loppua kohden into hyytymään. Sama tuppaa noissa melkein kaikissa Sonyn yksinoikeuspeleissä minulla käymään.

Spider-Man jäi pitkälle tauolle, kunnes sen lopulta sain sitten puoliväkisin pelattua parin vuoden tauon jälkeen loppuun. DLC:eitä sitten vähän aloitin, ja olivat sitten niin kuraa, etten kauaa niiden parissa jaksanut. Horizon Forbidden Westkin oli jonkin sortin pettymys, kun sekin tuntui kovin toistolta monessa suhteessa. Siinä kuitenkin on saatu pelimaailmaan sen verran mielenkiintoista tekemistä ja nähtävää sisällytettyä, että sitä ei kovin väkinäisesti ole tarvinnut pelata.

Sonyn elokuvamaisissa peleissä ärsyttää ja tylsistyttää minua erityisesti se Hollywoodmainen tarinankerronta erityisesti hahmojen kuvausten osalta. Jotenkin siirappisia ja tönkköjä kovin usein minun mieleeni. Ja muutenkin kovin samaan tapaan laskelmoituja tuntuvat nuo Sonyn yksinoikeuspelit olevan, ainakin minun makuuni.

Parhaat Sonyn yksinoikeuspelit PS5:lle ovat minulle olleet Astro sekä Gran Turismo 7. Gran Turismon voittaja löytyi kuitenkin boxille Forza Horizon 5:n muodossa, vaikka toki vaihtelun vuoksi on ollut mukavaa välillä vaihtaa FH 5:stä GT 7:ään. Molemmissa on toki puolensa.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan samaa mieltä muutoin, mutta kyllä siellä isoja mutliplattereita toki on ollut Xboxillekin. Ja itse asiassa itselleni ovat nuo multiplatterit olleet parhaita pelejä sekä pleikkarille että boxille moniin vuosiin. Paras pleikkarille ostamani peli ikinä oli Elden Ring. Niin loistava peli, että ostin sen sitten alesta boxillekin, ja tulen silläkin sen vielä jossain vaiheessa pelaamaan läpi. Ja seuraavaksi parhaat ostamani pelit boxille ovat viime vuosina olleet Cyberpunk 2077 sekä AC Valhalla, juuri tuossa järjestyksessä.

En minä oikeasti innostu juuri lainkaan nykyään noista Sonynkaan elokuvapeleistä, vaikka on niissä kai se hyvä puoli, että ne yleensä julkaistaan ainakin kohtuullisen viimeisteltyinä. Mutta ei niiden sisältö vaan ole aikoihin itselleni kolahtanut. Esim. God of War Ragnarok tuntui niin pahasti saman toistolta ja uudelleenlämmittelyltä, että jäi kesken n. 5 tunnin pelaamisen jälkeen. Oli jotenkin niin puisevaa ja väkinäistä sen pelaaminen, että en ole millään saanut motivoitua itseäni pelaamaan sitä loppuun.

Kai se pitää toki vielä mahikset antaa, kun kuitenkin GoW 2018 oli minulle huippupeli, vaikkakin siinäkin alkoi jotenkin loppua kohden intoon hyytymään. Sama tuppaa noissa melkein kaikissa Sonyn yksinoikeuspeleissä minulla käymään. Spider-Man jäi pitkälle tauolle, kunnes sen lopulta sain sitten puoliväkisin pelattua parin vuoden tauon jälkeen loppuun. DLC:eitä sitten vähän aloitin, ja olivat sitten niin kuraa, etten kauaa niiden parissa jaksanut. Horizon Forbidden Westkin oli jonkin sortin pettymys, kun sekin tuntui kovin toistolta monessa suhteessa. Siinä kuitenkin on saatu pelimaailmaan sen verran mielenkiintoista sisällytettyä, että sitä ei kovin väkinäisesti ole tarvinnut pelata.

Sonyn elokuvamaisissa peleissä ärsyttää ja tylsistyttää minua erityisesti se Hollywoodmainen tarinankerronta erityisesti hahmojen kuvausten osalta. Jotenkin siirappisia ja tönkköjä kovin usein minun mieleeni. Ja muutenkin kovin samaan tapaan laskelmoituja tuntuvat nuo Sonyn yksinoikeuspelit olevan, ainakin minun makuuni.

Parhaat Sonyn yksinoikeuspelit PS5:lle ovat minulle olleet Astro sekä Gran Turismo 7. Gran Turismon voittaja löytyi kuitenkin boxille Forza Horizon 5:n muodossa, vaikka toki vaihtelun vuoksi on ollut mukavaa välillä vaihtaa FH 5:stä GT 7:ään. Molemmissa on toki puolensa.
Paljon samoja mietteitä täälläkin noiden multiplättereiden osalta ja niitä olenkin ostanut järjestään boxille...mulle taas maistuu noi ps4/ps5 exlut niin paljon että ei taida mahemmin muita kuin yksinoukeuksia pleikalta mulla löytyäkkään.

Xboxia olen myös pitänyt ajo/ rattipeleissä ykkoskonsolina ja sille ratin hommasinkin mutta psvr2 / gt7 jälkeen joka ajopeli jää sille kakkoseksi. Varmaan tulen kyllä ostamaan uuden forzankin mutta suurin odotus itsellä on tulevassa wrc23 että tulisi kunnon ralli peli vr tuella. Toi gt7 on jo aivan huikea ja flättipelit ei yllä immerssiossa enään lähellekään.

Mulla meni muuten forza horizon 5 poistoon ja tykkäsin nelosesta paljon enemmän.

Voi kun tulisikin uusi astro vr nä pelattavaksi niin ei paremmasta väliä.
 
Pitihän tämäkin kokeilla passin kautta mutta kyllä on ongelmia pelissä. Peli jäätyy vähän väliä moneksi sekunniksi. Kuka helkkari muka maksaa 80€ tästä?:eek: Jos peli pyörisi kunnolla ja tökkimättä niin voisi olla jopa ihan pelattava mutta tässä kunnossa lähes pelikelvoton tapaus.
 
Pitihän tämäkin kokeilla passin kautta mutta kyllä on ongelmia pelissä. Peli jäätyy vähän väliä moneksi sekunniksi. Kuka helkkari muka maksaa 80€ tästä?:eek: Jos peli pyörisi kunnolla ja tökkimättä niin voisi olla jopa ihan pelattava mutta tässä kunnossa lähes pelikelvoton tapaus.
Pelasitko PC:llä?

Sillä käsittääkseni enemmän bugeja ja muita ongelmia, kuin boksilla.

Itse alan vähitellen lämpenemään tälle, vaikka kaukana ollaan siitä mitä oletin tämän olevan, mutta ihan ok pienissä pätkissä.
 
Ylös Bottom