Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirate fin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kehittäjätiimin kymmenet ellei sadat jäsenetkin ovat varmaan jo vuosi pari sitten alkaneet ymmärtää, että sutta ja sekundaahan täältä on tuloillaan. Mahtaa olla moraalia murtava kokemus. Harmin paikka kaiken puolin.

Hyvin tiivistetty asian inhimillinen puoli. Ja Redfall tuli tässä kunnossa ulos vaikka siis Arkane Austinia on ollut jeesimässä ainakin Roundhouse ja iD sekä Microsoft antoi vuoden lykkäyksellä aikaa yrittää pelastaa sen mitä nyt pelastettavissa on.

Toivottavasti jossain vaiheessa päästään vähän kuulemaan miten kehityskaari on mennyt, niin ehkäpä tämä kuvio selkeytyy myös sitä kautta enemmän. En yllättyisi, jos Arkanen immersive simien kaupallinen menestys ei olisi riittänyt ZeniMaxille ja siksi heiltä on haluttu jotain erilaista. Toki voihan se olla, että Arkane Austin on itse ehdottanut tätä projektia ja nyt vaan sitten konsepti vaan karkasi vähän käsistä.

Joka tapauksessa, toivottavasti studion kehittäjät eivät rintaa leuassa liian pitkään vedä, vaan ottavat tämän rutistuksen jälkeen rauhassa happea - ja uutta projektia vaan sisään sitten kun pöly on laskeutunut (mikä on nykymaailmassa viikkoja maksimissaan). Redfallin toinen ohjaaja Harvey Smith on Deus Ex ja Dishonored taustallaan kokenut kettu, joka on nähnyt alan ylä- ja alamäkiä, joten eiköhän tiimi tästäkin toivu.
 
Kunhan nyt eivät vain hylkää tätä heti, vaan päivittelisivät mahdollisimman paljon.

Kyllä itseä ottaisi päähän ihan helvetisti, jos olisin tästä sen 80€ maksanut :D

Jotain satunnaisia tapahtumia voisivat tuonne pelimaailmaan lisätä, kun nyt siellä on muutama vihollinen joissakin paikoissa ja ne kun tappaa niin taas vaan juostaan tyhjissä kulisseissa seuraavaa tehtävää kohti.

Tämä video muuten antoi hieman erilaisen kuvan pelistä, kuin mitä se nyt on.

 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tulee semmonen fiilis että microsoftil on ajatus takaraivos että "koska pelit tulee ilmaiseks gamepässiin" nii sinne voidaan lykätä mitä tahansa ripulia ku ei ne niistä kuitenkaan "mitään" maksa.
 
Tulipa katsottua tuo SkillUpin arvio ja herranjestas, en ikinä osannut kuvitella että peli on näin kamalassa kunnossa. Kuten mies arvostelussaan sanoo niin tää projekti olis pitänyt ottaa letkuista pois kärsimästä jo aikoja sitten.

Jos tämä nyt ikinä saa sen 60 fps patchin niin aion kyllä silti kokeilla, ehkä sitä on hivenen korjailtu myös muuten sillä aikaa. Sääliksi käy jos joku tästä rahaa maksoi.
 
En odottanut mitään tältä, mutta silti nämä pökäleet harmittavat. Ehkä tuota saadaan päivittämällä parempaan kuntoon, mutta samalla tiimillä voisi tehdä Preyn jatko-osaa, kuten SkillUp sanoi. Prey on kuitenkin yksi parhaista peleistä ja sieltä huipulta sitten sukelletaan näihin syvyyksiin. MS:llä ei ole selkeästi laadunvalvonta kuosissa.
 
En odottanut mitään tältä, mutta silti nämä pökäleet harmittavat. Ehkä tuota saadaan päivittämällä parempaan kuntoon, mutta samalla tiimillä voisi tehdä Preyn jatko-osaa, kuten SkillUp sanoi. Prey on kuitenkin yksi parhaista peleistä ja sieltä huipulta sitten sukelletaan näihin syvyyksiin. MS:llä ei ole selkeästi laadunvalvonta kuosissa.
Prey oli kyllä yksi parhaista sen kaltaisista peleistä. Mieti kun olisivat tehneet Prey 2:en tämän tilalle ja olisit tällä hetkellä sitä paukuttamassa ? Haikeus iskee :D
 
Juu tänään tuli reilu tunti jatkettua, ja kyllä tämä nyt jää tauolle. On kyllä hetkittäin niin viimeistelemätöntä, että oikein hirvittää. Minkähänlaisia harjoittelijoita suoraan koulunpenkiltä tätä on ollut tekemässä? Sellainen tunne tulee niistä huonoista hetkistä, joita on kyllä aivan liian paljon.

Hetkittäin peli on jopa ihan ok, ja antaa lupaavia viboja, mutta sitten alkaa taas bugifesti ja AI onnistuu kerta kerralta jopa ylittämään aiemmat typeryytensä. Ja vaikka lootershootereita rakastankin, niin on tässä tuo tekeminen ja pelimaailmakin toistaiseksi alkanut olla liian monotonista. Kyllä tässä aika tekeminen kieltämättä on, että tästä saisi edes kohtuullisen hyvän pelin kasaan. En tiedä onnistuuko se, ja onko Microsoftilla ja Arkanella enää siihen halujakaan. Aika surkea floppi kyllä, vaikka joskus saataisiin edes kohtuulliseen kuosiin.

Laadunvalvontakin ehkä jonkin sortin ongelma Microsoftilla, tai ainakin nimenomaan tämän pelin kanssa. Mutta kyllä se suurin ongelma on nyt se, että on liian kova kiire ja paine puskea Game Passia ja Xboxin konsoleita varten se suuri system seller AAA-peli. Mutta sellaisia ei todellakaan kiirehtimällä saada aikaan. Hyvän ja viimeistellyn AAA-pelin tekemiseen kun menee helposti viisi vuotta tai ylikin. Nyt niitä yritetään väkisin puskea ulos pienemmässä ajassa, ja ovat sitten todella viimeistelemättömiä. Halo: Infinitessäkin oli tätä ongelmaa, vaikkakaan ei todellakaan yhtä pahasti. Olennaisia toimintoja jäi kuitenkin alussa pois, mikä oli toki sekin varsin suuri harmi. Mutta kyllä itse peli muutoin varsin viimeistelty sentään oli, enkä kyllä Halon kuviota sitten kuitenkaan varsinaiseksi flopiksi pysty laskemaan, vaikka ei se toki nappiin sekään mennyt.

Nyt on joka tapauksessa tärkeää antaa tällä hetkellä tekeillä oleville AAA-peleille todellakin tarpeeksi aikaa ja resursseja. Jos aikaa tarvitaan lisää, niin sitten vaan lykkäystä vaikka vuodella eteenpäin. Enempää tällaisia sekavia kiirehdittyjä julkaisuja ei Microsoftin pelialan maine enää kestä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu tänään tuli reilu tunti jatkettua, ja kyllä tämä nyt jää tauolle. On kyllä hetkittäin niin viimeistelemätöntä, että oikein hirvittää. Minkähänlaisia harjoittelijoita suoraan koulunpenkiltä tätä on ollut tekemässä? Sellainen tunne tulee niistä huonoista hetkistä, joita on kyllä aivan liian paljon.

Hetkittäin peli on jopa ihan ok, ja antaa lupaavia viboja, mutta sitten alkaa taas bugifesti ja AI onnistuu kerta kerralta jopa ylittämään aiemmat typeryytensä. Ja vaikka lootershootereita rakastankin, niin on tässä tuo tekeminen ja pelimaailmakin toistaiseksi alkanut olla liian monotonista. Kyllä tässä aika tekeminen kieltämättä on, että tästä saisi edes kohtuullisen hyvän pelin kasaan. En tiedä onnistuuko se, ja onko Microsoftilla ja Arkanella enää siihen halujakaan. Aika surkea floppi kyllä, vaikka joskus saataisiin edes kohtuulliseen kuosiin.

Laadunvalvontakin ehkä jonkin sortin ongelma Microsoftilla, tai ainakin nimenomaan tämän pelin kanssa. Mutta kyllä se suurin ongelma on nyt se, että on liian kova kiire ja paine puskea Game Passia ja Xboxin konsoleista varten se suuri system seller AAA-peli. Mutta sellaisia ei todellakaan kiirehtimällä saada aikaan. Hyvän ja viimeistellyn AAA-pelin tekemiseen kun menee helposti viisi vuotta tai ylikin. Nyt niitä yritetään väkisin puskea ulos pienemmässä ajassa, ja ovat sitten todella viimeistelemättömiä. Halo: Infinitessäkin oli tätä ongelmaa, vaikkakaan ei todellakaan yhtä pahasti. Olennaisia toimintoja jäi kuitenkin alussa pois, mikä oli toki sekin varsin suuri harmi. Mutta kyllä itse peli muutoin varsin viimeistelty sentään oli, enkä kyllä Halon kuviota sitten kuitenkaan varsinaiseksi flopiksi pysty laskemaan, vaikka ei se toki nappiin sekään mennyt.

Nyt on joka tapauksessa tärkeää antaa tällä hetkellä tekeillä oleville AAA-peleille todellakin tarpeeksi aikaa ja resursseja. Jos aikaa tarvitaan lisää, niin sitten vaan lykkäystä vaikka vuodella eteenpäin. Enempää tällaisia sekavia kiirehdittyjä julkaisuja ei Microsoftin pelialan maine enää kestä.
Vaikea käsittää mitä ne on siellä oikein kelannut. Siis ajatteliko ne oikeasti että nyt kun siellä on yks tripla-A peli niin voidaan syvään huokaista ja pelaajat kiittää ? Siis niinku mitä helvettiä... Olis ny edes odottanut sinne Starfieldiin saakka niin olisi saanut vähän paremman kuvan koko touhusta... Laaduvalvonta kyllä pistää mietityttämään.
 
Juu tänään tuli reilu tunti jatkettua, ja kyllä tämä nyt jää tauolle. On kyllä hetkittäin niin viimeistelemätöntä, että oikein hirvittää. Minkähänlaisia harjoittelijoita suoraan koulunpenkiltä tätä on ollut tekemässä? Sellainen tunne tulee niistä huonoista hetkistä, joita on kyllä aivan liian paljon.

Hetkittäin peli on jopa ihan ok, ja antaa lupaavia viboja, mutta sitten alkaa taas bugifesti ja AI onnistuu kerta kerralta jopa ylittämään aiemmat typeryytensä. Ja vaikka lootershootereita rakastankin, niin on tässä tuo tekeminen ja pelimaailmakin toistaiseksi alkanut olla liian monotonista. Kyllä tässä aika tekeminen kieltämättä on, että tästä saisi edes kohtuullisen hyvän pelin kasaan. En tiedä onnistuuko se, ja onko Microsoftilla ja Arkanella enää siihen halujakaan. Aika surkea floppi kyllä, vaikka joskus saataisiin edes kohtuulliseen kuosiin.

Laadunvalvontakin ehkä jonkin sortin ongelma Microsoftilla, tai ainakin nimenomaan tämän pelin kanssa. Mutta kyllä se suurin ongelma on nyt se, että on liian kova kiire ja paine puskea Game Passia ja Xboxin konsoleita varten se suuri system seller AAA-peli. Mutta sellaisia ei todellakaan kiirehtimällä saada aikaan. Hyvän ja viimeistellyn AAA-pelin tekemiseen kun menee helposti viisi vuotta tai ylikin. Nyt niitä yritetään väkisin puskea ulos pienemmässä ajassa, ja ovat sitten todella viimeistelemättömiä. Halo: Infinitessäkin oli tätä ongelmaa, vaikkakaan ei todellakaan yhtä pahasti. Olennaisia toimintoja jäi kuitenkin alussa pois, mikä oli toki sekin varsin suuri harmi. Mutta kyllä itse peli muutoin varsin viimeistelty sentään oli, enkä kyllä Halon kuviota sitten kuitenkaan varsinaiseksi flopiksi pysty laskemaan, vaikka ei se toki nappiin sekään mennyt.

Nyt on joka tapauksessa tärkeää antaa tällä hetkellä tekeillä oleville AAA-peleille todellakin tarpeeksi aikaa ja resursseja. Jos aikaa tarvitaan lisää, niin sitten vaan lykkäystä vaikka vuodella eteenpäin. Enempää tällaisia sekavia kiirehdittyjä julkaisuja ei Microsoftin pelialan maine enää kestä.
Uskomatonta kyllä, niin Redfallia tehtiin hieman yli viisi vuotta :D

 
Juu, kyllä tämä Redfall julkaisu tuossa kunnossa on mielestäni anteeksi antamatonta ja Xbox pelaajien sekä PC pelaajien aliarvioimista. Ei todellakaan naurata, tuollainen kämmäily Arcane studiolta eikä Microsoftilta, jotain täytyis alkaa jo tekemään. Microsoft alkaa olemaan pelipuolen osalta jo kriisissä, eipä kuulu niistä muista tulevista yksinoikeuksista oikein mitään. Tällaisia julkaisuja kuin tämä Redfall julkaisu oli, ei enää toista tarvita.

Olen itse kuitenkin Xbox pelaaja ja aion pelata jatkossakin Xbox konsoleilla mutta tällaisella menolla MS varmasti jo menettää mahdollisia ostajia kilpailijoille. Game pass ei mielestäni yksin riitä valttikortiksi vaikka hyvä palvelu onkin, yksinoikeuksia tarvitaan varsinkin kun nuo monialusta pelitkin näyttävät jo useasti pyörivän hieman paremmin Playstationilla.
Sääliksi käy jos joku tästä rahaa maksoi.
Kyllä, eipä voisi suositella edes ale-hintaan. Game passilla voi kokeilla jos siltä tuntuu, itse en aio edes siihen ryhtyä. Katson sitten myöhemmin jos tätä saavat parsittua parempaan kuntoon. Tuo vanha pelimoottori voi kyllä aiheuttaa sen että tätä ei saada koskaan sellaiseksi kuin se on suunnittelu vaiheessa visioitu.
 
Viimeksi muokattu:
Arkanen pelejähän on aina haukuttu ulkonäön suhteen mutta nyt pelissä tuntuisi olevan vähän pahempiakin ongelmia.

Itse olen Arkanen pelien "maalausmaisesta" (erityisesti Dishonoredeissa) ulkonäöstä pitänyt mutta paljon niistä on lukenut juuri sellaista kommenttia että näyttää huonolta ja "exgeniltä".

Tässähän kaiken huippu on että ei ulkoasusta huolimatta edes pyöri järkevästi.

Iso harmi Arkanen puolesta mutta toivotaan että palaavat siihen minkä osaavat. Tai jos siellä oli joku oikeasti hyvä idea pohjalla, niin saisivat seuraavalla kerralla palaset kohdilleen jos uutta haluavat yrittää.

Tosin moninpeli ja/tai palvelupelit ei ole sellainen juttu, jota kauheasti toivoisin parhailtakaan kehittäjiltä. Ne kuitenkin on pohjimmiltaan tehty rahaa pumppaamaan.
 
Jää kyllä peli tauolle. Bugeja ja suorituskyky ongelmia niin paljon ettei enää naurata. Tehtävät toistavat itseään pahasti. Alku oli viihdyttävä ja tykkään grafiikoista silloin kun popuppia ei näe eikä varjot bugita ja suttuisia tekstejä näe. Keskustaan kun menee, niin fps putoo reilusti 30 alle ja aika ankaraa popuppia tulee silmille. Onko kukaan huomannut miten ruumiit bugittaa? Ihme nykimistä.

Vähän kyllä huolettaa Arkanen ja Microsoftin tulevaisuus, kun tällaista keskeneräistä pistetään ulos. Tulevaisuudessa varmaan kaikki pelistudiot ovat jonkin suuren megayrityksen puristuksessa/alaisuudessa.
 
Oli tuossa pari tuntia luppoaikaa, niin ajattelin tätä testata, kun se Game Passiin oli isketty. Noh, aikamoista suttaa ja sekundaahan se oli. Peli kiinnosti ennen julkaisua paljonkin, kun kuulin, että Arkanelta on tulossa uusi peli, mutta kiinnostus laski kyllä kuin lehmän häntä ensimmäisten gameplay videoiden jälkeen.

Ihmetyttää kyllä, että miten Arkane on tällaiselle linjalle lähtenyt. Peli tuntuu halvalta kopiolta Arkanen tyylisistä immersive sim peleistä, jota on viety enemmän ”trendikkääseen” ja valtavirtamaisempaan suuntaan. Pelin musiikit, hahmot ja dialogi eivät ole ollenkaan sitä mihin Arkanen peleissä on tottunut.

Pelissä oli kyllä hyviäkin valonpilkahduksia ja ajoittain se tuntui ihan jopa pelattavalta, mutta välillä taas aivan karmealta. Ehdottomasti suurimmat ongelmat, jotka toistuivat oli AI:n ja suorituskyvyn kanssa. Varsinkin keskusta-alueella peli pyöri todella huonosti. Nämä siis sen lisäksi, että pelistä tuntui puuttuvan yksinkertaisesti sielu.

Jos aikaa jää Jedi Survivorin jälkeen ennen Diablon julkaisua, niin saatan palata pelin pariin, mutta mitään pakottavaa tarvetta tähän ei kyllä ole. Ei tätä kyllä täyteen hintaan kannata kenenkään ostaa.
 
En tiedä mikä on, mutta minua tämä onnistuu viihdyttämään hämmentävän hyvin teknisistä ongelmistaan huolimatta. Nyt kuusi ja puoli tuntia takana ja ensimmäisen kartan kaikki safe houset löydetty ja sivutehtävät tehty. Ensimmäinen vampyyrien pesäkin tuli putsattua. Pääjuoni vie kohti Hollow Mania. Vähän paljastuu kokoajan kuka on kuka ja miksi Redfall on joutunut tähän tilaan.

Ongelmista: kultistien tekoälyttömyys on edelleen se isoin harmistus. Ne ovat välillä täysin sokeita pelaajan suhteen. Suorituskyky on tietysti toinen, mutta onneksi ohjattavuutta saa säädettyä. Se parantaa tilannetta. Edelleenkään mitään bugeja ei ole tullut vastaan. Kukaan ei ole tippunut kentän läpi, kaikki tehtävät ovat rekisteröityneet ja niin edelleen.
 

Phil Spencer kävi juttelemassa vähän kaikesta uudessa Xcastissa, mutta Redfall ja varsinkin Bethesdan hankinta oli tapetilla. Ihan en täysin niele selittelyä siitä, miten Redfallin julkaisu sai hänet tuntemaan olonsa huonoksi, sillä eihän pelin kunto voinut tulla yllätyksenä varsinkaan pitkän viivästyksen jälkeen. Mutta ainakin Spencer on avoin ongelmista, mikä on harvinaista alalla, jossa viat ovat aina muissa.
 
Ylös Bottom