Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

Kyllähän tämä on maistunut itselleni enemmän kuin hyvin. Arvostelujen perusteella kuvittelin, että peli on ihan rikki ja tylsä, mutta kahden päivän aikana on tullut pelattua 10 tuntia ja viihtynyt tämän parissa oikein hyvin. Puutteita on, sitä en kiellä. Suurin heikkous on tekoälyn huonous, siihen toivoisin parannusta ja suurempi ruudunpäivitys myös tekisi hyvää.
 
Jos siel mikrosoftil ollaa ajateltu että "ei ne kuitenkaan huomaa mitää bugeja ja jos huomaakin nii kirjoitetaa joku kirje twitterii kuinka life is hard". Pikkuhiljaa microsoft kyl tarttis jonkun kovan yksinoikeuspelin, ei mitää keskeneräistä ripulia ja semmosta "ihan jees kyllähä tämä nyt menee" on jo tyylii totuttuu ripulii nii tuntuu että kaikki menee kun ei muutakaan ole ja ollaan iloisia että saadaan edes jotain. Toivottavasti starfield korjaa tämän asian?
 
Viimeksi muokattu:
Taidan kuulua tässä asiassa vähemmistöön, mutta mielestäni Xboxilla on ollut tähän mennessä enemmän sellaisia pelejä joista olen kiinnostunut enemmän kuin esimerkiksi Playstationilla. Omistan kummankin konsolin. Pidin todella paljon Halo Infinitesta, Forza Horizon 5:sta sekä Hifi Rushista. Playstationilla on varmasti enemmän sellaisia pelejä joista enemmistö tykkää, mutta itse olen aina kuulunut vähemmistöön peleihin liittyvissä asioissa.

Asiaan toki saattaa vaikuttaa se, että olen aina pelannut Playstationilla ja nyt otin tietoisen riskin, kun otin PS5:n rinnalle Xboxin niin olen nyt viimein pystynyt pelaamaan niitä pelejä Xboxilla joita en ole ennen voinut esimerkiksi edellisten Xbox-sukupolvien pelejä.

Se on hyvä että kelpaa, mut oisha se hienoa nähdä joku jymymenestys boxilla mistä kaikki puhuu.
 
Juu, kyllä ne PS yksinoikeudet (arvosteluissa menestyneitä toki) ovat sitä samaa kaavaa ja aika sama murinan huomaa myös jos seuraa niistä käytyjä keskusteluja.

Siksi tälläinen coop pelin olisin toivonut onnistuvat, mutta ei niin ei.

Itsekkään enää en kaipaile näitä Sonyn omia pelejä elleivät ala keksimään jotain vähän erikoisempaa/ täysin uutta peliä. Mutta ehkä se ei sitten kannatakkaan kun voi käydä näin :D
 
Täälläkin komppaan, että kyllä täytyisi Microsoftin pystyä parempaan yksinoikeuspeliensä suhteen. Sonysta ja Nintendo vain ottamaan mallia. Se kertonee jo itsessään kaiken jos autourheilupeli ja Halo on 3 vuoden jälkeen edelleen tämän sukupolven isoin saavutus Xboxilta. Ei sen näin pitänyt mennä!
No ihan samat ajatukset on itsellä ettei sieltä ole mitään ihmeempää ehtinyt ulos tulla 2 vuoden aikana. Paljon enemmän olisin odottanut näin series x omistajana. Enemmän tuosta laatikosta ollut iloa kun pelaillut vanhoja onen pelejä ja ne toden totta saaneetkin aivan uuden elämän. Mutta... Laitteenahan toi on ollut tosi hyvä...hiiren hiljainen...ohjain mainio ja tehoa piisaa. Toivotaan että hyviä pelejä tippuu vielä tämän konsolisukupolven aikana ja aivan varmasti tuleekin...aivan lähitulevaisuudessa starfield,hellblade ja forza. Mutta onhan tuo ps5/psvr2 vienyt viimeaikoina kyllä mulla ajan paljon enemmän. Voi kun microsoft ois ollut viisaampi ja liittoutunut meta kanssa enemmän yhteen niin oltais saatu questistä langaton VR pelailu boxille.
 
No ihan samat ajatukset on itsellä ettei sieltä ole mitään ihmeempää ehtinyt ulos tulla 2 vuoden aikana. Paljon enemmän olisin odottanut näin series x omistajana. Enemmän tuosta laatikosta ollut iloa kun pelaillut vanhoja onen pelejä ja ne toden totta saaneetkin aivan uuden elämän. Mutta... Laitteenahan toi on ollut tosi hyvä...hiiren hiljainen...ohjain mainio ja tehoa piisaa. Toivotaan että hyviä pelejä tippuu vielä tämän konsolisukupolven aikana ja aivan varmasti tuleekin...aivan lähitulevaisuudessa starfield,hellblade ja forza. Mutta onhan tuo ps5/psvr2 vienyt viimeaikoina kyllä mulla ajan paljon enemmän. Voi kun microsoft ois ollut viisaampi ja liittoutunut meta kanssa enemmän yhteen niin oltais saatu questistä langaton VR pelailu boxille.
Niin, nää on vähän näitä mielipide juttuja. Jos ois mikkiksellä joku VR setti niin en sitä pelais koska se ei vaan yksinkertaisesti kiinnostaisi. Ihan sama mistä se tulee.
 
Itse en boxia omista ainakaa vielä, mutta ei toistaseks ole tullut mitään kunnon systemselleriä siihen. Forza voisi kiinnostaa mutta yksin se ei ihan riitä, mitään vahingon iloa ym nauti päinvastoin, kuten sanoin olis hienoa nähdä boxilla joku super menestys. Nintendo switch lähti pelkästään zeldan takia aikoinaan, sit siihen alkoi tulee yhä lisää ja lisää kaikkia menestyksiä, alkuun switch oli pelkkä "zelda machine". Pleikkari ollut taloudes jo ps1 ajoilta.

Boxille olen seurannut sivusilmällä että "no joko nyt tulis". Mutta sitä täs on saanut odottaa ja nyt tämä redfall näyttää siltä että ei tämän(kään) takia viiti ees harkita. Enkä näin köyhänä ihan helposti lähe nyt hommaa ihan vaan koska voin, että se vaatisi mun osalta ainakin jonkun systemsellerin mistä kaikki puhuu ja kehuu ja tietenkin että se supermenestyspeli myös kiinnostais itseäni.
 
Niin, nää on vähän näitä mielipide juttuja. Jos ois mikkiksellä joku VR setti niin en sitä pelais koska se ei vaan yksinkertaisesti kiinnostaisi. Ihan sama mistä se tulee.
No kiinnostaa se vr sitten sinua tai ei, niin ois voinut antaa isossa kuvassa liitoa boxillekin. Ja boxille ois varmaan ollut helpohko portata pcvr pelejäkin. Mutta eihän microsoft siitä ikinä ottanutkaan koppia, oli vain omia ajatuksia. Itselle nämä series x / ps5 jää kyllä viimiseksi konsoleiksi.... Ei enään innosta uusia koko laitteistoa aina kun uutta teknologiaa pusketaan. Ja muutenkin pelien kehitysajat jo nyt on mennyt aivan älyttömän pitkiksi niin onko järkeä ostaa uutta rautaa ja odotella 5 vuotta et saat järkeviä pelejä sille ?? ;)
 
Ihan ihme lista. Siellähän on monta hyvää peliä joukossa.

Oliko tässä nyt joku homma, että co-op ei vielä oikein toimi? Että progressio säilyy vain hostilla?
Tuokin kai joitakin harmittanut paljonkin. Tuo on kuitenkin aika tuttu juttu monista co-op-peleistä (mm. soulsborne-peleistä), joten ei kyllä itseäni haittaisi. Mutta se haittaa, ettei ole matchmakingia, joten randomeiden kanssa ei sitten pysty lainkaan pelaamaan. Juuri tällaisia zombi-/vampyyrimättöjä voisi hyvin pelata myös randomeiden kanssa, mutta nyt se ei tosiaan onnistu.

Suurin ongelma pelissä itselleni on kuitenkin hirvittävän huono ja varsinkin paikoin täysin sekoava AI. Tyhmempään en ole koskaan aiemmin törmännyt. Ja sitten tuon lisäksi hiton buginen peli. Jos nuo nyt mainitsemani ongelmat saadaan korjattua, on kyseessä silloin ihan ok peli itselleni. Ei mikään maailmaa mullistava, mutta ihan ok aivot narikkaan-mättämistä.
 
Olen nyt seurannut tätä keskustelua ja täällä puhutaan arkanesta kuin se olisi vain se yks porukka joten päätin nopeasti googlettaa.
Redfallin on tehnyt arkane austin kuten todettu ja ne teki myös preyn.
Dishonored 2:n, death of the outsiderin sekä deathloopin on tehnyt arkane lyon.

Saman kaavan näkee monen muunkin pelin kohdalla kuten vaikka mass effect andromeda jonka kohdalla heitetään koko bioware bussin alle vaikka pelin teki ihan eri porukka kuin orkkis trilogian.
Sitten joku rockstar ja ubisoft on aivan oma lukunsa kun niillä on ties kuinka monta studiota.
 
Olen nyt seurannut tätä keskustelua ja täällä puhutaan arkanesta kuin se olisi vain se yks porukka joten päätin nopeasti googlettaa.
Redfallin on tehnyt arkane austin kuten todettu ja ne teki myös preyn.
Dishonored 2:n, death of the outsiderin sekä deathloopin on tehnyt arkane lyon.

Saman kaavan näkee monen muunkin pelin kohdalla kuten vaikka mass effect andromeda jonka kohdalla heitetään koko bioware bussin alle vaikka pelin teki ihan eri porukka kuin orkkis trilogian.
Sitten joku rockstar ja ubisoft on aivan oma lukunsa kun niillä on ties kuinka monta studiota.
Mutta tuo Arkane Austin on toki tehnyt aiemmin sen varsin monen täälläkin kehumaan Preyn. Ja kyllä tuo nyt esiin tuomasi asia on tässä keskustelussa ollut jo aiemmin esillä. Tosin silloin juuri todettiin se, että studiolla oli viimeisin peli kuitenkin varsin onnistunut. Eli onhan Redfall siihen nähden aika karu mahalasku.
 
Mutta tuo Arkane Austin on toki tehnyt aiemmin sen varsin monen täälläkin kehumaan Preyn. Ja kyllä tuo nyt esiin tuomasi asia on tässä keskustelussa ollut jo aiemmin esillä. Tosin silloin juuri todettiin se, että studiolla oli viimeisin peli kuitenkin varsin onnistunut. Eli onhan Redfall siihen nähden aika karu mahalasku.
Jep, ja hyvä muistaa se, että Arkane on kuitenkin tuohon nimensä laittanut ja hyväksynyt tämän pelin. Ihan turha tuollaisia tekosyitä on keksiä. Kyllä Arkanella (ja Microsoftilla) on aina loppukädessä vastuu tuotteestaan, riippumatta siitä mikä studio sen on tehnyt. Jos/kun he ovat huomanneet, että peli ei vastaa heidän standardejaan, niin asialle olisi pitänyt tehdä jotain.
 
Olen nyt seurannut tätä keskustelua ja täällä puhutaan arkanesta kuin se olisi vain se yks porukka joten päätin nopeasti googlettaa.
Redfallin on tehnyt arkane austin kuten todettu ja ne teki myös preyn.
Dishonored 2:n, death of the outsiderin sekä deathloopin on tehnyt arkane lyon.

Saman kaavan näkee monen muunkin pelin kohdalla kuten vaikka mass effect andromeda jonka kohdalla heitetään koko bioware bussin alle vaikka pelin teki ihan eri porukka kuin orkkis trilogian.
Sitten joku rockstar ja ubisoft on aivan oma lukunsa kun niillä on ties kuinka monta studiota.

No olkoot mikä tytäryhtiö tai mikä tahansa työharjoittelijan nurkka mut jos firman nimi on pelissä kyllä se kolauksen ottaa koko lafka. Ekana tulee mieleen rockstarin onneton definitive edition gtaasta vaikka sitä ei ollu itse rockstar tekemässä kärsii siitä kuitenkin koko firma.
 
No olkoot mikä tytäryhtiö tai mikä tahansa työharjoittelijan nurkka mut jos firman nimi on pelissä kyllä se kolauksen ottaa koko lafka. Ekana tulee mieleen rockstarin onneton definitive edition gtaasta vaikka sitä ei ollu itse rockstar tekemässä kärsii siitä kuitenkin koko firma.

Ei mulla ainakaan luotto rockstar northia kohtaan tippunut yhtään sen takia, että grovestreet games tai mikä se nykyään sitten onkaan teki nuo vasemmalla kädellä huitaisten.
Eipä sekään tuntunut ihmisten odotuksia muuttavan deathloopin kohdalla, että arkane lyon oli tekemässä machine gamesin kanssa sellaisia laatupelejä kuin wolfenstein: youngblood sekä cyberpilot.

Ja minähän en puolustele mitään. Mua ei oikeasti kiinnosta redfall ollenkaan kuten ei kiinnostanut deathlooppikaan, mutta aina särähtää silmään kun ei oteta huomioon mikä tiimi sen pelin on tehnyt.
Kyllä. Prey oli helvetin hyvä ja ihmettelen itsekin mitä tapahtui jos tämä muka on ollut porukan kunnianhimosin peli ikinä ja sieltä tulee geneerinen looter shooter.
Mutta jotkut on myös ihmetelleet miten voi tulla tällainen tason lasku deathloopin jälkeen vaikka sen teki eri tiimi.
 
Ylös Bottom