Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirate fin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pelasitko PC:llä?

Sillä käsittääkseni enemmän bugeja ja muita ongelmia, kuin boksilla.

Itse alan vähitellen lämpenemään tälle, vaikka kaukana ollaan siitä mitä oletin tämän olevan, mutta ihan ok pienissä pätkissä.

Itse jaksoin paloasemalla ja poistelin veks, katotaan jos joskus latailis uudelleen kun 60fps tulee ja peli ei enää näytä Xbox 360 peliltä. Ei tuo myöskään oikeen pelillisesti napannut :(
 
Pelasitko PC:llä?

Sillä käsittääkseni enemmän bugeja ja muita ongelmia, kuin boksilla.

Itse alan vähitellen lämpenemään tälle, vaikka kaukana ollaan siitä mitä oletin tämän olevan, mutta ihan ok pienissä pätkissä.
Joo PC:llä pelasin. Pitää kyllä tehdä paljon korjauksia ja viilauksia, että viitsii pelata.
 
Kokeilin tuota kanssa ja oli kyllä ensivaikutelmat sellaisia että millä vuosikymmenellä nyt ollaankaan ... Erityisesti pisti silmään siinä aloituslaivan sisällä sen rekan kyljessä ollut todella pieniresoinen ja suureksi skaalattu joku logo jonka teksteistä hädin tuskin sai yhtään mitään selvää. Eipä tuota kovin pitkälle jaksanut (osittain senkään takia mitä tästä jo oli lukenut), mutta pitipä testata jotta saako vapautettua 77 gigaa tilaa, ja saihan sitä.
 
Paloasemalta kun jatkoin eteenpäin, niin vahvistui vaan se fiilis, että itselleni peli olisi jopa varsin toimiva ilman aivan helvetin typerää AI:ta sekä myöskin ihmeellisen tahmaista, mutta kuitenkin samalla oudon epätarkkaa ohjausta. Toki kai noiden vihujen on pakko olla noin tolloja, jotta niihin voisi jotenkin järkevästi osua tuolla paskalla ohjauksella.

Mutta tuo AI tosiaankin! Ei helvetti nyt ei meinaa kirosanat riittää kuvaamaan miten tolloa ja järjenvastaista sen toiminta on! Huhhuh! Siis en olisi uskonut, että koskaan valittaisin näin paljon AI:sta, mutta kun nyt on sitten tämän osalta uskomattoman onneton tapaus kyseessä!

Vihut seisovat paikallaan ja jollain 2 sekunnin viiveellä alkavat ampumaan, kun huomaavat sinut. Ja kun vaihdat paikkaa niin niillä on taas joku 2 sekunnin viive reagoida siihen mitä teit. Ei tarvitse kuin vähän satunnaisesti siirtyä ja ampua taas vähän sinne päin (mitä tarkemmin ei tuolla ohjauksella oikein onnistukaan) niin vihut on sekaisin kuin seinäkello. Ja kuten joku edellä jo kertoi, niin ison porukan hyökätessä voi mennä itse johonkin sisätilassa olevan oven sisäpuolelle seisoskelemaan ja napsia vihut peräkkäin jonossa. Jonottavat nätisti kuin muinaisessa Neuvostoliitossa aikoinaan.

En tiedä sitten auttaisiko vaikeustason nosto vaikeimpaan, kun nyt itse olen pelaillut default-tasolla. Pahoin pelkään, että vaikeustasoa nostamalla lopputuloksena on vain tavallisten kuolevaisten tollojen sijasta superkestäviä bulletsponge-tolloja. Sellaisella kuviolla en sitten ainakaan jaksa tuota pelata.

Ehkä se on vaan pakko jättää peli tauolle, kun tuo AI vituttaa liikaa. Toisaalta harmi, koska itse tykkään noin yleisesti pelin ulkoasusta sekä pelimekaniikoista tuota paskaa ohjattavuutta lukuunottamatta. No, vielä jonkin matkaa testiä tänään, mutta kyllä nyt aika todennäköiseltä näyttää päivitystauko vähintäänkin.
 
Testaa laittaa se "input response preset" low asetukselle ja sitten sensitivity vaikka 3 tai 3,5.

Omalla kohdalla tuo auttoi paljon.
Joo testattu ja tää muuttaa tuon kyllä huomattavasti paremmaks!

Edit: tähän ku saa 60fps ja vähän hiotaan sieltä täältä niin melko varmasti tulen tämän pelaamaan. Pakko jäädä vaan oottelemaan vaikka tuo ohjaus paransi jo paljon
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoin myös itse eilisestä, eli paloasemalta eteenpäin ja kävin tuon ensimmäisen kopterin raadon ihmettelemässä. Tässä ajassa näin mm. näkymättömän tohtorin asemalla, enkä usko että näin piti olla ja sain myös kertaalleen kenkää koko pelistä. Ja kyllä, pääsin myös todistamaan tuota tekoälyn älyttömyyttä. Ohjausta viilasin jo eilen, mutta en ole varma olenko vieläkään tuon kanssa sujut. Musiikista pidin, se oli oikein hyvää ja luo tunnelmaa.

Laitetaan tämä nyt kuitenkin vähintään tauolle, jos tuota vaikka saisivat jotenkin pelastettua päivityksillä. Toivoin tämän muutenkin tarjoavan soolona sopivaa ajanvietettä, mutta jotenkin kaikesta huokuu se, että suuntaa on ilmeisesti hyvin myöhään lähdetty hakemaan soolonkin suunnalta Jos tämän saavat soimaan vielä teknisesti paremmin, niin ehkä tätä voisi vielä myöhemmin co-oppina kokeilla. Josko sieltä vielä se Arkanen omaleimaisuus jostain löytyy taitojen ja maailman auetessa.
 
Jatkoin myös itse eilisestä, eli paloasemalta eteenpäin ja kävin tuon ensimmäisen kopterin raadon ihmettelemässä. Tässä ajassa näin mm. näkymättömän tohtorin asemalla, enkä usko että näin piti olla ja sain myös kertaalleen kenkää koko pelistä. Ja kyllä, pääsin myös todistamaan tuota tekoälyn älyttömyyttä. Ohjausta viilasin jo eilen, mutta en ole varma olenko vieläkään tuon kanssa sujut. Musiikista pidin, se oli oikein hyvää ja luo tunnelmaa.

Laitetaan tämä nyt kuitenkin vähintään tauolle, jos tuota vaikka saisivat jotenkin pelastettua päivityksillä. Toivoin tämän muutenkin tarjoavan soolona sopivaa ajanvietettä, mutta jotenkin kaikesta huokuu se, että suuntaa on ilmeisesti hyvin myöhään lähdetty hakemaan soolonkin suunnalta Jos tämän saavat soimaan vielä teknisesti paremmin, niin ehkä tätä voisi vielä myöhemmin co-oppina kokeilla. Josko sieltä vielä se Arkanen omaleimaisuus jostain löytyy taitojen ja maailman auetessa.
Itse jatkoin itse asiassa parisen tuntia, ja aloin oikeastaan hetkittäin nauttiakin pelaamisesta (tiedän, taidan olla vähän perverssi :D). Varsinkin nuo vampyyrivihut ovat ainakin jonkin verran fiksumman oloisia, kuin nuo ammuskelevat ihmishahmot. Ja vampyyreitä on tullut enimmillään kolmekin kerralla kimppuun, jolloin taisteluun on tullut jo ihan mukavasti haastetta. Myös nuo ihmistollot ovat jo vähän haastavampia, kun niitä on isompi porukka aukealla paikalla. Ilmeisesti vaikka joukossa tyhmyys tiivistyy, niin kuitenkin myös löytyy joukkovoimaa…:D

Edelleen täytyy todeta, että jos tuo AI fiksattaisiin edes kohtuulliseksi noiden ihmisvihujen osalta, niin sittenhän tässä olisi kyseessä varsin mukava lootershootteri. Aivot narikkaan meininkiä toki, mutta en nyt kovin syväluotaavaa tarinaa tältä koskaan odottanutkaan. Todennäköisesti, olen sen verran perverssi että jatkan tämän pelaamista edelleen. Toki pieninä annoksina kerrallaan. Niin perverssi en sentään ole, että tätä tuntikausia jaksaisin putkeen vääntää pelin nykykondiksessa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ja vampyyreitä on tullut enimmillään kolmekin kerralla kimppuun, jolloin taisteluun on tullut jo ihan mukavasti haastetta. Myös nuo ihmistollot ovat jo vähän haastavampia, kun niitä on isompi porukka aukealla paikalla.

Kyllä nämä isommat aallot myös täälläkin suunnalla ihan haastetta antoivat, varsinkin tosiaan kun vamppyyreita oli useampia seassa. Kuolema korjasi muutamankin kerran ja joutui hieman miettimään miten tilannetta kannattaa lähestyä.
 
Testaa laittaa se "input response preset" low asetukselle ja sitten sensitivity vaikka 3 tai 3,5.

Omalla kohdalla tuo auttoi paljon.
Ai niin, kiitos ohjauksen säätövinkeistä! Auttoivat kyllä tekemään pelaamisesta paljon miellyttävämpää. Itse laitoin sensitivityn 3,5:een, ja se tuntui olevan oikein passeli.
 
Peli on viiden tunnin perusteella ollut ihan viihdyttävä. Bugeja vaan turhan paljon. Saas nähä muuttuuko peli huonompaan suuntaan.
Juu, kyllä itsekin törmännyt joihinkin kummallisiin bugeihin tuon AI:n koomailujen lisäksi. Kerran yksi joukkotaistelun jäsen olikin yllättävästi kokonaan maan alla taisteluvalmiudessa ja huuteli sieltä hahmolleni uhkauksia. Hoitelin toki päiviltä hänen kaverinsa, joka oli vähän heikommin naamioitunut, eli pää pilkisti sieltä maan alta. Kuuluisalla niskalaukauksella hoitui, joten ihmekös, että se toinen kaveri siellä sitten maan alla vielä vihaisena lateli uhkauksia… :D
 
Kaiken parjauksen jälkeen jota täältä ja muualta sai pelistä lukea, niin jopa hieman yllättäen viihdyin Redfallin maisemissa eilen neljä tuntia. Ja nimenomaan viihdyin. Mikään pakko ei olisi ollut peliä pelata, jos se ei olisi ollut hauskaa. Redfallin muusta maailmasta suljettu kaupunki vampyyreineen vei alkutunnelmissa paremmin mukanaan kuin vaikka äsken pelattu Ghostwire Tokyo.

Peli on teknisesti aika heikoilla kannattimilla, se on selvää. Isoimpina huolenaiheina rivivihollisten tekoälyttömyys ja Xboxilla 30fps. Pelasin siis myös PC:llä eilen ja se on selvästi sulavampi kokemus suoraan paketista. Myös konsolilla pelattavuus parani ihan huolella, kun sääti asetukset @Nosferatu vinkkien mukaan. Kiitokset siitä.

Arkanen DNA näkyy pelin ulkoasussa, joka on sarjakuvamainen ja jopa paikoin vanhentuneen näköinen, mutta ei se menoa haitannut. Paikoin peli onnistuu leikittelemään valolla ja varjolla tosi hienostikin, kun UV valonheitin heittää sinisen valokeilan pimeälle kujalle tai kun auringon himmenevä punainen sävy valaisee metsäistä maisemaa. Onneksi Arkanen DNA näkyy myös kenttäsuunnittelussa. Rakennuksiin pääsee sisään useampaa reittiä. Katot ovat yhtä lailla taistelutannerta kuin maankamara ja sankarien kyvyt hyötyvät kentän antamista mahdollisuuksista. Konsepti teknisten ongelmien takana on omaan makuun oikein onnistunut. Bugeja ei ole tähän mennessä tullut vastaan, mutta oletan kyllä että niitä on vielä tulossa.

Siinä missä ihmisviholliset olivat lähinnä tykinruokaa, niin vampyyrit kävivät päälle oikein kunnolla. Kuolema korjasi useammin kuin kehtaan myöntää. Oli myös kiva huomata kuinka monta erilaista verenimijää sieltä tuli vastaan. Achievementtien perusteella siellä on vielä monta sellaista, joita en ole nähnyt. Lisäksi naapurustoalueiden putsaukseen vaadittavat välipomojen kukistukset tarjosivat jälleen uudenlaista vastusta. No ainakin jo nähtyjen mekaniikkojen yhdistelyä.

Sitten se ehkä pahin kritiikin aihe, joka oli jo tiedossa ennen pelin julkaisua. Miksi cooppia pelaillessa vain hostin peli tallentuu? Tämä on iso miinus. Kaikki saavat toki kerätyt kamat ja levelit, mutta tuskin sitä jaksaa pelata samoja tehtäviä niin monta kertaa uudelleen. Ilman tätä lapsusta Redfall olisi seuraavien muutaman viikon päässä häämöttävien lanien ykköspeli. Nyt se ei sitä ole.
 
Kaiken parjauksen jälkeen jota täältä ja muualta sai pelistä lukea, niin jopa hieman yllättäen viihdyin Redfallin maisemissa eilen neljä tuntia. Ja nimenomaan viihdyin. Mikään pakko ei olisi ollut peliä pelata, jos se ei olisi ollut hauskaa. Redfallin muusta maailmasta suljettu kaupunki vampyyreineen vei alkutunnelmissa paremmin mukanaan kuin vaikka äsken pelattu Ghostwire Tokyo.

Peli on teknisesti aika heikoilla kannattimilla, se on selvää. Isoimpina huolenaiheina rivivihollisten tekoälyttömyys ja Xboxilla 30fps. Pelasin siis myös PC:llä eilen ja se on selvästi sulavampi kokemus suoraan paketista. Myös konsolilla pelattavuus parani ihan huolella, kun sääti asetukset @Nosferatu vinkkien mukaan. Kiitokset siitä.

Arkanen DNA näkyy pelin ulkoasussa, joka on sarjakuvamainen ja jopa paikoin vanhentuneen näköinen, mutta ei se menoa haitannut. Paikoin peli onnistuu leikittelemään valolla ja varjolla tosi hienostikin, kun UV valonheitin heittää sinisen valokeilan pimeälle kujalle tai kun auringon himmenevä punainen sävy valaisee metsäistä maisemaa. Onneksi Arkanen DNA näkyy myös kenttäsuunnittelussa. Rakennuksiin pääsee sisään useampaa reittiä. Katot ovat yhtä lailla taistelutannerta kuin maankamara ja sankarien kyvyt hyötyvät kentän antamista mahdollisuuksista. Konsepti teknisten ongelmien takana on omaan makuun oikein onnistunut. Bugeja ei ole tähän mennessä tullut vastaan, mutta oletan kyllä että niitä on vielä tulossa.

Siinä missä ihmisviholliset olivat lähinnä tykinruokaa, niin vampyyrit kävivät päälle oikein kunnolla. Kuolema korjasi useammin kuin kehtaan myöntää. Oli myös kiva huomata kuinka monta erilaista verenimijää sieltä tuli vastaan. Achievementtien perusteella siellä on vielä monta sellaista, joita en ole nähnyt. Lisäksi naapurustoalueiden putsaukseen vaadittavat välipomojen kukistukset tarjosivat jälleen uudenlaista vastusta. No ainakin jo nähtyjen mekaniikkojen yhdistelyä.

Sitten se ehkä pahin kritiikin aihe, joka oli jo tiedossa ennen pelin julkaisua. Miksi cooppia pelaillessa vain hostin peli tallentuu? Tämä on iso miinus. Kaikki saavat toki kerätyt kamat ja levelit, mutta tuskin sitä jaksaa pelata samoja tehtäviä niin monta kertaa uudelleen. Ilman tätä lapsusta Redfall olisi seuraavien muutaman viikon päässä häämöttävien lanien ykköspeli. Nyt se ei sitä ole.
Kiva kuulla, itekin epäilin hieman että ei voi olla niin susi mitä ihmiset antaa ymmärtää. Itse odotan pätsejä juuri sen takia että mainitsemasi asiat eli heikko A.I ja tekniset ongelmat saisivat korjattua. Voi tulla hyvinkin kelpo pelikokemus.
 

Yksi vuoden huonoimpia pelejä ja jälleen kova takapakki Xboxin Game Pass palvelulle, joka ei tunnu löytävän sitä kultaista keskitietä yksinoikeuksien parissa.
Meinasin tulla asioikseni tänne taivastelemaan miten huono esitys Redfall on, mutta näemmä arvostelusi jo kokosi saman täyslaidallisen lyttäystä, jota olin suunnitellut sanovani. Tympeä tehtäväsuunnittelu, luokaton AI, väsyneet sarjakuvat juonenkuljetukseen, graafinen ilme, joka näyttää olevan sukupolven pari myöhässä -- ja silti toimii nuhaisesti... 60 fps pätsi tuskin pelastaa mitään muuta osa-aluetta.

Missä ihmeessä on Arkanen taika? Dishonoredit, Prey ja Deathloop ovat kaikki olleet suosikkejani ja loistaneet nimenomaan omaperäisellä otteellaan. Tämä Redfall näyttää ihan unohdetulta demolta kymmenen vuoden takaa. Sääliksi käy tosiaan pelaajia, jotka ovat täyden pelin hinnan tästä maksaneet. Kehittäjätiimin kymmenet ellei sadat jäsenetkin ovat varmaan jo vuosi pari sitten alkaneet ymmärtää, että sutta ja sekundaahan täältä on tuloillaan. Mahtaa olla moraalia murtava kokemus. Harmin paikka kaiken puolin.
 
Oho, tämähän bombasi vielä pahemmin kuin kuvittelin. Trailereiden perusteella ei näyttänyt niin yhtään omalta jutulta, mutta yllätyin ettei tämä taida olla oikein kenenkään juttu sitten lopulta :eek:
 
Oho, tämähän bombasi vielä pahemmin kuin kuvittelin. Trailereiden perusteella ei näyttänyt niin yhtään omalta jutulta, mutta yllätyin ettei tämä taida olla oikein kenenkään juttu sitten lopulta :eek:
AI:n, bugien ja ylipäätään heikon viimeistelyn osalta tuskin kukaan on toki millään tasolla peliin tyytyväinen. Sama pätee myös omalla kohdallani. Mutta kyllä tuossa ihan hyviä aineksia on niille, jotka pitävät co-op-lootershootereista. Varsin paljon olen jo lukenut sinänsä noista pelin perusaineksista pitäneiden pelaajien kommentteja eri sateilla, ja jaan ne kyllä siltä osin, että jos tuo AI fiksattaisiin, niin pelin taso paranisi jo itsellenikin merkittävästi. Nytkin reilut neljä tuntia pelin parissa ovat olleet ainakin hetkittäin kohtalaisen maistuvia, vaikka toki tuo AI:n tolloilu on varsin usein ärsyttänyt ja myöskin huvittanut. Mutta tosiaan muille kuin lootershootereiden ystäville Redfall ei sitten todellakaan ole, vaikka se joskus päivitysten kautta korjattaisiinkin
 
Ylös Bottom