Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

SH2 on mun käsittääkseni ihan Day 1 saatavilla sekä PC että PS5



Toki julkasupäivää ei oo kerrottu, mut en muista et oltais puhuttu muusta kun konsoliyksinoikeudesta. Joka sekin tosiaan varmaan pelkästään ajallinen.

Aivan totta. Kiitos korjauksesta. Jotenkin muisti teki tepposet, että tämä tulisi ensin vain PS5:lle. Toki parempi näin, uskaltaa itsekin vähän innostua, vaikka tuskin julkaisussa olen siltikään hommaamassa.

Oliko se @Ippenator kun jossain toisessa ketjussa sanoi että kun ostaa pelin Switchille, niin kohtahan se ilmestyykin jollain toisella laitteella millä sen mieluummin pelaisi. Minulla on vähän sama tilanne näiden PC julkaisujen kanssa. Mieluummin aina ottaisin Xbox/Windows Store version, jotta olisi cross-save ja Xbox achievementit, joten paha mennä julkaisussa ostamaan, jos sieltä sitten hetken päästä tuleekin se itselle mieluisampi versio pelistä. Toki muutenhan Steam versio on oikein hyvä.

Nyt kun kävin virkistämässä muistia, niin Silent Hill 2 Remaken yhteydessä puhutaan ainakin joissain paikoissa vuoden ajallisesta yksinoikeudesta. Toki Xbox versio ei ole siltikään taattu. Onhan se esim. FF7 Remaken kohdalla nähty, mutta kuitenkin mahdollinen nyt ainakin.
 
Aivan totta. Kiitos korjauksesta. Jotenkin muisti teki tepposet, että tämä tulisi ensin vain PS5:lle. Toki parempi näin, uskaltaa itsekin vähän innostua, vaikka tuskin julkaisussa olen siltikään hommaamassa.

Oliko se @Ippenator kun jossain toisessa ketjussa sanoi että kun ostaa pelin Switchille, niin kohtahan se ilmestyykin jollain toisella laitteella millä sen mieluummin pelaisi. Minulla on vähän sama tilanne näiden PC julkaisujen kanssa. Mieluummin aina ottaisin Xbox/Windows Store version, jotta olisi cross-save ja Xbox achievementit, joten paha mennä julkaisussa ostamaan, jos sieltä sitten hetken päästä tuleekin se itselle mieluisampi versio pelistä. Toki muutenhan Steam versio on oikein hyvä.

Nyt kun kävin virkistämässä muistia, niin Silent Hill 2 Remaken yhteydessä puhutaan ainakin joissain paikoissa vuoden ajallisesta yksinoikeudesta. Toki Xbox versio ei ole siltikään taattu. Onhan se esim. FF7 Remaken kohdalla nähty, mutta kuitenkin mahdollinen nyt ainakin.
Aika varmaa on joo et on pelkkä ajallinen yksinoikeus. Eikä toikaan mitenkään kovin iso julkasu muutenkaan ole, niin aika vähän järkeä maksaa suuria summia yksinoikeudesta. Ehkä enemmän yllättyny siitä et MGS3:n remake ei oo yksinoikeus, siinä kun ois ehkä ollut enemmän järkeäkin, mut oiskohan Konami ollut vailla poskettoman suurta summaa siitä sit.

No, oli miten oli niin toi SH2 Remakekin jää kyllä julkasun jälkeen ostettavaks, mikäli sitä ei täysin olla onnistuttu teurastamaan. SH2 on kuitenkin yks niistä harvoista esimerkeistä että peleissäkin voidaan käsitellä tosi raskaita teemoja, ilman et niitä tarttee varsinaisesti hieroa naamaan tai niillä ruveta mässäilemään. Tota remakea kehittävä studio on sit taas näyttäny taitonsa aikalailla päinvastaisesti, eikä se niitten uusin The Medium ainakaan kyseisessä hommassa onnistunu. Aiemmat Layers of Fearit tjsp on sit ollukkin aika kävelysimulaattoreja ja yhtälailla nekin koittanut lainata muualta asioita, samalla tehden ne huonommin kun esikuvansa (P.T.). Pelätään pahinta, mut toivotaan parasta, nyt on kuitenkin aika valmis pohjapiirrustus mistä lähteä.
 
En katsonut videota, joka oli ilmeisesti varsinainen lähde mutta eipä tuossa mitään maatamullistavaa ollut.

Minäkin voin tarjota samanlaista lisätietoa: kyse on uudesta konsolista, jossa on aika lailla enemmän kaikkea kuin aiemmassa :D

Itselle olisi 512gt sisäinenmuisti plussaa niin ei tarvi erikseen kortteja ostella. Pelit ilmeisesti pyörivät vielä omalta kasetiltaan :D
 
Itselle olisi 512gt sisäinenmuisti plussaa niin ei tarvi erikseen kortteja ostella. Pelit ilmeisesti pyörivät vielä omalta kasetiltaan :D
Surkean pieni tuo ainakin itselleni on, jos noin todellakin tulee olemaan. Mutta se on kyllä hyvä juttu, jos pelit toimivat nimenomaan niiltä kaseteilta, eivätkä vaadi silloinkin suurta asennusta kovalevylle. Silloin säästää kyllä mukavasti kovalevytilaa ostamalla fyysisiä kappaleita peleistä. Niin olen aika paljon Switchillä tehnytkin. Toki silläkin minulla on ollut ostettuna 512 GT:n muistikortti, joten olen kyllä jonkin verran mielelläni ostanut myös diginä Switchin pelejä. Ovat kuitenkin miellyttävämpiä käyttää ja säilyttää kuin nuo fyysiset kappaleet.
 
Viimeksi muokattu:
Surkean pieni tuo ainakin itselleni on, jos noin todellakin tulee olemaan. Mutta se on kyllä hyvä juttu, jos pelit toimivat nimenomaan niiltä kaseteilta, eivätkä vaadi silloinkin suurta asennusta kovalevylle. Silloin säästää kyllä mukavasti kovalevytilaa ostamalla fyysisiä kappaleita peleistä. Niin olen aika paljon Switchillä tehnytkin. Toki silläkin minulla on ollut ostettuna 512 GT:n muistikortti, joten olen kyllä jonkin verran mielelläni ostanut myös diginä Switchin pelejä. Ovat kuitenkin miellyttävämpää käyttää ja säilyttää kuin nuo fyysiset kappaleet.

No joo varmana riippuu paljon ihmisten tarpeista millainen tallennustila sopii ja kellekin. Itsellä ei taida olla edes 25% nykyisestä kortista käytettynä joka on lähemmäs sitä 300gt :D
 
No joo varmana riippuu paljon ihmisten tarpeista millainen tallennustila sopii ja kellekin. Itsellä ei taida olla edes 25% nykyisestä kortista käytettynä joka on lähemmäs sitä 300gt :D
Sama täällä. Mulla on Switchillä tainnut riittää joku 64gt lisäkortti oikein hyvin. Onhan nuo Swirchin pelitkin selvästi pienempiä koon puolesta, kun vaikka PS5 ja XSX pelit.
 
Minä en ole tarvinnut Switchillä muistikorttia mihinkään muuhun kuin kuviin ja videoihin. Eihän se konsolin tila lopu "ikinä" kun pelit pyörii korteilta :D
 
Nyt voisi tulla joku kunnon vuoto Switch 2:sta. Viimeisin todellinen vuoto taisi olla tuo Tegra Orin vuoto ja se oli kuitenkin sen verran vanhaa tietoa, että mahdollinen tekninen päivitys noihin tietoihin olisi mahdollinen. Uuden Zeldan jälkeen kun iski todellisuus, että Switchin rajat on viety pelissä äärimmilleen ja seuraava taso vaatii todella uutta rautaa. Tämän johdosta on kyllä odotukset uuden konsolin ilmestymiselle kasvaneet kovasti. Olisi hienoa saada jotakin konkreettista Hypetys tietoa Switchin seuraajasta. Virallisesti sitä taitaa tulla vasta keväällä 2024, ja vaikka olen usein kironnut pelivuotoja niin uuden konsolin tietovuodot eivät haittaisi ollenkaan niin paljon kuin julkaisemattomien tuntemattomien pelinimikkeiden vuodot.
Toivottavasti todella päästään vähintään sille tasolle kuin mitä Switch vs Xbox 360/PS 3 on nyt. Eli parempaa resoluutiota ja fps jo kannettavana ja telakassa vielä suurempaa eroa edellisen sukupolven tehokonsoleihin.

Saa nähdä miten Switchin seuraaja nimetään. Toivottavasti ei ainakaan Switch Uuuksi. Yksinkertainen Switch 2 olisi ainakin markkinoiden ja myynnin kannalta minusta paras vaihtoehto. Samalla olisi hyvä aloittaa uuden Switch sukupolven nimenvaihdos sarja numerolla Playstationin tapaan mutta kyllähän Nintendon aivotukset on välillä sitä luokkaa, ettei mistään voi olla täysin varmaa ennen kuin tieto on virallista. Jokohan Nintendo olisi seuraavassa sukupolvessa oppinut driftaamisongelmista ja käyttäysi ohjaimissaan erilaista/parempaa/kestävämpää tekniikkaa?
Sama täällä. Mulla on Switchillä tainnut riittää joku 64gt lisäkortti oikein hyvin. Onhan nuo Swirchin pelitkin selvästi pienempiä koon puolesta, kun vaikka PS5 ja XSX pelit.
Luulisi, että tulevan konsolin pelien koko tulisi olemaan maltillinen verrattuna kilpailijoihin DLSS 2.2 tekniikan ansiosta. Itsellä on 128 Gt kortti, jossa on vielä reilusti tilaa mutta olenkin ostanut kaiken mahdollisen fyysisenä.
 
Saa nähdä miten Switchin seuraaja nimetään. Toivottavasti ei ainakaan Switch Uuuksi. Yksinkertainen Switch 2 olisi ainakin markkinoiden ja myynnin kannalta minusta paras vaihtoehto. Samalla olisi hyvä aloittaa uuden Switch sukupolven nimenvaihdos sarja numerolla Playstationin tapaan mutta kyllähän Nintendon aivotukset on välillä sitä luokkaa, ettei mistään voi olla täysin varmaa ennen kuin tieto on virallista.
Switch 2 se ei kuitenkaan voi olla ellei siinä ole se "switch"-idea eli sen täytyy sitten olla myös telakoitava käsikonsoli. Jos ei sattuisi olemaankaan, niin sitten pakko olla nimikin jotain muuta.

Mutta kyllä minäkin uskon että jatkavat hybridikonsolilla. Toivoisin toki että nyt olisi vielä joku turbo-ominaisuus vielä telakassa niille, jotka ei niitä käsikonsolin rajoitteita halua. Joitain juttuja lukenut missä Switchin tegra vapautetaan oletusnopeudelle ja jos se nopeuttaa/vakauttaa pelejä huomattavasti. Eli Switch olisi ihan sen suorittimen norminopeudella jo hieman tehokkaampi mitä se on nyt kun se on rajoitettu että akunkesto ja kenties kuumuus pysyvät hallussa. Ja siis tegra itsessään kestää sen nopeuden ja kuumuuden mutta siinä switchissä voi muuten olla jotain mikä ei kestäisi sitä ekstra kuumuutta tms.

Joka tapauksessa kuitenkin niin että käsikonsolina toimiminen rajoittaa mihin jo Switch raudaltaan pystyisi jos se ei olisi käsikonsoli.

Jokohan Nintendo olisi seuraavassa sukupolvessa oppinut driftaamisongelmista ja käyttäysi ohjaimissaan erilaista/parempaa/kestävämpää tekniikkaa?
Tätä toivoisi. Onneksi nuo on niin huonoa mainosta että ainahan RROD:t, YLOD:t ja muut on pyritty korjaamaan kuntoon ettei maine mene jne. Tämän kautta uskon aika vahvasti että siellä on mietitty miten ei jatkossa saataisi haasteita oikeuteen driftaamisten vuoksi :D
 
Akun kesto on paljon suurempi ongelma kuin lämmöt. Nykyään kännyköissäkin on jo se melkein 4 TFLOPia eli lähelle PS4 Pron tehoja ja kännykkään nähden Switchissä on ruhtinaalisesti tilaa jäähdytykselle. Olisi kuitenkin vaikea myydä Nintendon konsolia, jossa akku kestää tunnin.
 
Akun kesto on paljon suurempi ongelma kuin lämmöt. Nykyään kännyköissäkin on jo se melkein 4 TFLOPia eli lähelle PS4 Pron tehoja ja kännykkään nähden Switchissä on ruhtinaalisesti tilaa jäähdytykselle. Olisi kuitenkin vaikea myydä Nintendon konsolia, jossa akku kestää tunnin.
Valmistusprosessin pienennys Samsungin 8nm 5nmiin auttaisi varmasti akunkestossa kuten myös tehojen hyödyntämisessä tulevassa konsolissa. Tästäkin liikkui jonkunlaista huhua, että Switchin seuraajan tegrapiirin valmistus tultaisiin toteuttamaan uudemmalla Samsungin 5nm valmistustekniikalla. Toivoa sopii ja pelätä pahinta kun kyseessä on Nintendo. Toki käytettiinhän Switchissä käytännössä uusinta ja parasta tekniikkaa jos mietitään 2 vuoden aikajanaa joka on konsolin tekniikan kiinnilyömisestä julkaisuun. Toivottavasti Switchin tapaan Nintendo antaa Campomin vaikuttaa Switchin seuraajan tekniikkaan. Jos oikein muistan niin Capcomin ansiostahan Switchi sai 4Gt muistia 3Gt sijaan.
Switch 2 se ei kuitenkaan voi olla ellei siinä ole se "switch"-idea eli sen täytyy sitten olla myös telakoitava käsikonsoli. Jos ei sattuisi olemaankaan, niin sitten pakko olla nimikin jotain muuta.

Mutta kyllä minäkin uskon että jatkavat hybridikonsolilla. Toivoisin toki että nyt olisi vielä joku turbo-ominaisuus vielä telakassa niille, jotka ei niitä käsikonsolin rajoitteita halua. Joitain juttuja lukenut missä Switchin tegra vapautetaan oletusnopeudelle ja jos se nopeuttaa/vakauttaa pelejä huomattavasti. Eli Switch olisi ihan sen suorittimen norminopeudella jo hieman tehokkaampi mitä se on nyt kun se on rajoitettu että akunkesto ja kenties kuumuus pysyvät hallussa. Ja siis tegra itsessään kestää sen nopeuden ja kuumuuden mutta siinä switchissä voi muuten olla jotain mikä ei kestäisi sitä ekstra kuumuutta tms.

Joka tapauksessa kuitenkin niin että käsikonsolina toimiminen rajoittaa mihin jo Switch raudaltaan pystyisi jos se ei olisi käsikonsoli.


Tätä toivoisi. Onneksi nuo on niin huonoa mainosta että ainahan RROD:t, YLOD:t ja muut on pyritty korjaamaan kuntoon ettei maine mene jne. Tämän kautta uskon aika vahvasti että siellä on mietitty miten ei jatkossa saataisi haasteita oikeuteen driftaamisten vuoksi :D
Lämpö, laitteen koko, akkun kesto ja fyysiset pelit tuottavat kyllä höyrykanteen nähden haasteita Nintendon tulevalle konsolille. Käyttäjäkunta kun tulee olemaan kasuaali, lapsi, perhe ja "tosipelaajatkin". Toki se, että kyseessä tulee olemaan pelkästään pelaamiseen tarkoitettu laite yksinkertaisella käyttöjärjestelmällä (käsittääksen höyrykansi on windowspohjainen laite) antaa minusta samanlaisen hinta/teho edun kuin tehokonsolit vs saman hintainen pelitietokone. Itse olen kyllä melkein varma, ettei Nintendo tule vaihtamaan Switchin konseptia, sillä resurssien yhdistäminen yhden konsolin taakse aikana, jolloin pelien kehitys vaatii aina vain enemmän resursseja on yksinkertaisesti viisasta/pakollista.


Loppujen lopuksihan yksi konsoli on pelaajien etu. Ainakin itse olen päässyt pelaamaan Nintendo kannettavien konsolien sarjoja, joita en olisi kahden konsolin taktiikalla koskaan tullut pelaamaan. Toki tehokompromissi on välttämätön, mutta jos tehoissa päästään tosiaan yli PS4:sen niin se mahdollistaa 3rd vahvan tuen, tasaisemman fpssän ja Nintendopelien nousemisen uudelle tasolle. Nähdään entistä suurempi Sienivaltakunta ja öljyväritauluja muistuttava Hyrule sekä uskomattoman massiivinen Xenoblade.
 
Viimeksi muokattu:
Kiertääkseen pilvipelaamisen huolet Activision Blizzard -kaupan suhteen Isossa-Britanniassa Microsoft myy oikeudet Activision Blizzard pelien pilvijulkaisuihin Ubisoftille. Tällä tavoin päätäntävalta ei ole pelien julkaisuista pilvipalveluihin pelkästään Microsoftilla. Käsitin kuitenkin, että saavat tietysti omalla päätöksellä julkaista pelit xCloudissa. Tämä myös tarkoittaisi sitä, että Activision Blizzardin pelit tulisivat Ubisoft+ -palveluun ja että muutenkin Ubisoftilla olisi vapaat kädet sopia uusia sopimuksia pelien julkaisuista eri palveluihin.



 
Ylös Bottom