Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Miksi pitäisi vaihtaa jo olemassa oleva ps5 tuohon huhuttuun "slim" versioon?

Järjen vastainen idea itselleni.
Eihän se pakko olekaan mutta jos se on tarpeeksi parempi kuin nykyinen ja vielä hinnaltaan perustelee vaihdon niin en näe syytä miksei menisi harkintaan. Minulle myös uuden takuu on yksi syy, varsinkin kun yksi PS5 jo sippasi täysin. Jos on liian vanha vehje niin ei tule uutta tilalle. Vähemmän tarvitsee tapella jos se virallinen vuoden takuu on voimassa vaikka Suomessa kai onkin oikeasti pitempi aika, minkä ajan sisällä laite ei saa hajota tai muuten täytyy korvata.

Itsellä tuo PS5:n päivitys menee tuonne mahdollisen PRO:n ilmestymisen suuntaan. Nykyistä toimivaa levyasemallista en viitsi enää turhaan mihinkän slimmiin päivitellä, koska itse en siitä mitään hyötyä saa tämänhetkiseen tilanteeseen verrattuna. Jos tuo ulkoinen levyasema ilmestyy, niin luulisi sen toimivan nykyisissäkin konsoleissa ilman kikkailua ja silloinhan nykyiset digin omistajat saisivat sen halutessaan ostaa.

Vieläkin harmittaa mun 60gb ps3 julkkarikone mistä aika nopee kosahti levyasema ja hölmönä en siitä ikinä mihinkään reklamoinut ja myin ihan muutamalla kympillä. Ku ois sillo valittanu tai sit ollu mahis tollaseen ulkoseen asemaan niin mun spessu kone ois vieläkin mulla.

Laitetaan tämä vaikka tänne:

Aivan kuten klassikko elokuvia päivitetään teräväpiirtoon niin myös Sonyn E3 2006 pressi on saanut oman päivityksensä. Eräs klassikko tämä kyllä onkin :D

Ei ole uudelle Xboxille pahemmin löytynyt käyttöä. Viikon verran testattiin Series S isän kanssa ja nyt se on ollut kaksi viikkoa Power off. Eipä ole ikinä ennen uusi laite ollut näin vähäisellä käytöllä.

Talvella varmaan taas junat ja lentokoneet liikkuu enemmän sekä toivottavasti itse jaksaisi Starfieldiä pelata ihan tosissaan.

Raudan puolesta Series S on hyvä FullHD televisiolle ja Quick Resume toimii loistavasti, mutta tässä tapauksessa sille ei hirveästi ole tarvetta.

Aika isoja tuntuu olevan Microsoftin omat pelit tilan tarpeen suhteen, sitä pakkaus puolta voisi vähän parantaa.

Kokonaisuutena Series S on hyvä konsoli. Ja todellakin fiksu veto Microsoftilta iskeä vähän halvempaan hintaryhmään. Saa sitten nähdä mikä on tämän mallin tulevaisuus ja onko yhtä vetovoimainen tuote mitä nyt ensimmäiset vuodet.

Henk.koht. tuli jälleen se varmistus, että itselleni Xbox on viimeksi iskenyt Xbox 360 aikana. Ehkä vielä jonain päivänä Xbox sykkii uudestaan sydämessä, mutta ainakaan toistaiseksi se ei sinne mahdu ja oma kiinnostus menee muualle.

Paljon Microsoft tekee hyviä asioita eri osa-alueella kokoajan, mutta ne ei välttämättä osu aivan omaan makuhermoon ja pidän edelleen enemmän sen kilpailijoista, vaikka ne saattavat välillä tehdä tyhmempiä ratkaisuja tai sanoa tyhmiä juttuja (esim. Jim Ryan, jumalauta!)

Series S arvosana (9)

Ei ole uudelle Xboxille pahemmin löytynyt käyttöä. Viikon verran testattiin Series S isän kanssa ja nyt se on ollut kaksi viikkoa Power off. Eipä ole ikinä ennen uusi laite ollut näin vähäisellä käytöllä.
Minulla on aika sama fiilis PS5:n suhteen ja siksi se on jäänyt vielä ostamatta. Varmasti ihan pätevä laite, mutta kun tiedän että se jäisi niin vähällä käytölle. Ihan samoin kuin kävi PS4:n ja PS3:n kanssa.

Muutamat hyvät yksinoikeudet siellä PS5:llä olisi, mutta kun näyttää siltä että suurin osa niistäkin valuu tietokoneelle, niin ei anna järki ostaa laitetta. Silti, eiköhän se joskus tartu mukaan, kun hinta vähän laskee. Hieman halvemmalla hinnalla on helpompi perustella vähäiselle käytölle jäävä laite. :)

Viimeksi muokattu:
Minulla on se että oikeastaan jokainen laite tuntuu ajoittain turhalta :D

Lienee siis enemmän kiinni siitä että onko siellä sisällä joku kiinnostava peli vaiko ei. Kaikilla kuitenkin tasaisesti pelaan ja tilanne on nyt pitkään ollut se että en ehdi pelata niin paljon että miltään laitteelta loppuisi pelattava. Jopa Switchin pelijono on kohta kymmenen peliä pitkä kun yleensä siellä on ollut vain "Zeldat ja Mariot". Toki niitä siellä nytkin on mutta myös muutakin.

Minulla on se että oikeastaan jokainen laite tuntuu ajoittain turhalta

Tämähän se on. Koko kesä on pelaaminen jäänyt vain Switchiin, kiitos Zeldan. Tietysti noin muutenkin pelaaminen vähentyy itselläni kesällä aika radikaalisti, kun muut harrastukset vievät menneessään. (Pelaamisen lisäksi, perhokalastus kuuluu intohimoihini.)

Xbox tulee sitten syksyllä olemaan kovilla, kun Starfield saadaan pihalle ja PS5 sitten Spiderman 2:n julkaisun yhteydessä. Jokainen konsoli saa vuorollaan huomionsa pelitilanteesta riippuen.

Lienee siis enemmän kiinni siitä että onko siellä sisällä joku kiinnostava peli vaiko ei. Kaikilla kuitenkin tasaisesti pelaan ja tilanne on nyt pitkään ollut se että en ehdi pelata niin paljon että miltään laitteelta loppuisi pelattava. Jopa Switchin pelijono on kohta kymmenen peliä pitkä kun yleensä siellä on ollut vain "Zeldat ja Mariot". Toki niitä siellä nytkin on mutta myös muutakin.
Totta tämäkin.

Pelattavaa on jokaisella laitteella jo nyt liikaa. Siksikin on PS5:n hankkiminen tuntunut turhalta. Xbox, Switch, Steam Deck ja PC vie enemmän peliaikaa, kuin mihin on päivässä vapaita tunteja pelata. Tämän lisäksi kun vielä tykkään silloin tällöin retroilla, niin laitekavalkaadi yli tuplaantuu.

Näinhän se on. Kesällä varsinkin koneet pysyy kiinni ihan ylipäätään pääosin ja vaikka kolmikon tuorein hankinta PS5 on "kerännyt pölyä" jo kuukauden päivät, niin ei se itselleni sitä sinänsä turhaksi tee - ja pelattavaa kyllä riittäisi jokaisella kolmikon konsolilla.

Jos näitä järjellä ajattelisi, niin yksi konsoli riittäisi kyllä omaan käyttöön, mutta minkäs teet, kun lopulta ne kaikki sukupolven konsolit tulee hankittua, vaikka aikaa ei riitä edes sen yhden konsolin kiinnostavien pelien pelaamiseen.

Playstation 5 alessa "399 virallista valuuttaa:"

Siittä se lähtee vanhan kaavan kautta.
399€ voisi olla passelimpi hinta exlupeleihin. Nyt kun PC:lle saa jo mainiosti Sonyn kirjastoa, lähinnä Demon’s Souls ja Silent Hill 2 remaket kiinnostaisivat.

Taaksepäinyhteensopivuus kun varmistetaan niin hyvin varma ostos vaikka ei olisi mitään erityistä pelattavaa. Eli sillä idealla että Switchin pelit toimivat paremmin tuolla uudella vehkeellä. Samalla logiikalla tuli ostettua PS5 ja Series X.

Demon's Souls on tietysti ihan arvoitus, mutta ihmettelisin suuresti jos Silent Hill 2 Remake ei tule ajallisen yksinoikeuden päätyttyä PC:lle ja jopa Xboxille.
SH2 on mun käsittääkseni ihan Day 1 saatavilla sekä PC että PS5

Toki julkasupäivää ei oo kerrottu, mut en muista et oltais puhuttu muusta kun konsoliyksinoikeudesta. Joka sekin tosiaan varmaan pelkästään ajallinen.

Ylös Bottom