Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Vaikeustasosta pohdintaa (Chapter 2):

Tuli varmaankin noin 40 minuutin edestä turpaan tuossa Nightingale-bossissa, joten lopulta pudotin normalista storyyn ja sitten se meni parilla laukauksella läpi. Ehkä tuossa oli vain omaan taitooni nähden hieman liian vaikeaa kenttäsuunnittelua kun pimeässä ja ahtaassa koetit väistellä mörköä. Jatketaan kuitenkin tämän bossin jälkeen vielä normalilla, sillä eka Alan Wake rullasi alusta loppuun sillä ihan sujuvasti.

Jos nyt kuitenkin menee ihan pään seinään takomiseksi, niin varmaan storyllä tämä eka kerta ja new game+ sitten normalilla. Katsellaan.

Tempo tuntuu olevan selkeästi hitaampi kuin ekassa Wakessa ja sitten kun kauhua tulee, niin todellakin on pökäleet housussa.

Onpa siistiä nähdä miten peli tästä etenee! Aivan mieletön kokemus ollut tähän Chapter 3 alkupuoliskolle asti.
Itselläkin toi tuntui aluksi vaikealta, mutta loppu pelissä se oli helppo normaalillakin. Oma virhe oli, että jäin pyörimään liikaa siihen ahtaaseen käytävään, pitää pyrkiä sinne "aukiolle".[/SPOILER
 
Näytti ainakin mulla toimivan tuo Oh Deer Diner villapaita, kun testasin pleikalla.
Ilmeisesti pleikalle on tullut ensimmäinen patch perjantaina, ja boksille se on vasta tulossa. Pidän siis täällä peukkuja, että homma korjautuisi tuossa patchissa. Pleikalla versio on kai 1.005, boksilla 1.003 tai jotain vastaavaa.
 
Ilmeisesti pleikalle on tullut ensimmäinen patch perjantaina, ja boksille se on vasta tulossa. Pidän siis täällä peukkuja, että homma korjautuisi tuossa patchissa. Pleikalla versio on kai 1.005, boksilla 1.003 tai jotain vastaavaa.
Tänään tuli toi 005 päivitys pleikalle.
 
Vaikeustasosta pohdintaa (Chapter 2):

Tuli varmaankin noin 40 minuutin edestä turpaan tuossa Nightingale-bossissa, joten lopulta pudotin normalista storyyn ja sitten se meni parilla laukauksella läpi. Ehkä tuossa oli vain omaan taitooni nähden hieman liian vaikeaa kenttäsuunnittelua kun pimeässä ja ahtaassa koetit väistellä mörköä. Jatketaan kuitenkin tämän bossin jälkeen vielä normalilla, sillä eka Alan Wake rullasi alusta loppuun sillä ihan sujuvasti.

Jos nyt kuitenkin menee ihan pään seinään takomiseksi, niin varmaan storyllä tämä eka kerta ja new game+ sitten normalilla. Katsellaan.

Tempo tuntuu olevan selkeästi hitaampi kuin ekassa Wakessa ja sitten kun kauhua tulee, niin todellakin on pökäleet housussa.

Onpa siistiä nähdä miten peli tästä etenee! Aivan mieletön kokemus ollut tähän Chapter 3 alkupuoliskolle asti.
Muutama yritys vaikeimmalla vaikeudella tuli myös bossilla kun pistoliin oli 15 ammusta ja haulikkoon oli 2
 
Viimeksi muokattu:
Että patcheja jo tullut, vaikka yksi syy (selitys) only-digiin oli, että peli saadaan valmiina ulos ilman mitään ylimääräistä latailua. :D
Eiköhän se ole selvä asia, että bugien liiskauksia ym. pelin päivitystä jatketaan julkaisun jälkeen ja erittäin hienoa, että näin tehdään. Lupaushan piti ja mitään kymmenien gigojen day-one patchia tässä ei ole ollut. Joku voi toki korjata, mikäli tuo 1.005 on sen suuruinen.

Viime vuosien trendihän on ollut, että levyllä ei ole pelistä edes toimivaa versiota, vaan julkaisussa imutetaan verkosta sitten kymmenien gigojen toimiva versio pelistä.

Sinänsä olen sitä mieltä, että digitaalinen/fysikaalinen keskustelua voisi jatkaa sille omistetussa ketjussa, ja tämänkin viestin voisi sinne siirtää.
 
Otin hardin niin tuossa saa välistä kyllä pelata jo ihan tosissaan ja ammukset on vähä väliä kaikki :D
 
Ensimmäistä kertaa huomasin suht selkeän eron quality -ja performance tilojen välillä. Tavallaan tekisi mieli painaa kerrankin peli grafiikkamoodilla, mutta liike on vaan kuitenkin niin paljon miellytävämpää performancella. Pelitilan palkin mukaan molemmissa tiloissa fps olisi mukamas tasaisesti 59 koko ajan ja vrr päällä, mutta huomaa kahden grafiikkatilan välillä selvän eron.

Itse peli lyhyen 30 minuutin pelailun jälkeen eilen vaikuttaa todella kiinnostavalta ja eipä tule mieleen peliä, joka alkaisi tarinallisesti näin itseeni vetoavasti.

Ainoa harmistuksen aihe on melko runsas pop uppien määrä. Välillä voi kokonainen puu pompsahtaa kauempana ruutuun.
 
Nyt on 4h takana ja voi pyhä jysäys tää peli on HYVÄ. Helppo GotY ehdokas jos jatkaa tällä tasolla loppuun asti ja vahva ehdokas jopa vuoden parhaaksi peliksi. Aivan maaginen tarina ja tarinankerronta yhdistettynä koukuttavaan ja tunnelmalliseen pelattavuuteen. Suorastaan nerokasta miten Remedy on yhdistänyt eri pelejään tähän tekeleeseen.

Suomalaisuus näkyy vielä vahvempana kuin Controllissa. 13 vuotta siinä meni mutta tämä peli vaikuttaa heittävän ekan Alan Waken maahan niskaperse otteella, hyppii tasajalkaa sen päällä ja lopulta pudottaa roskikseen. UPEAA SAMI JÄRVI!
 
Nyt on 4h takana ja voi pyhä jysäys tää peli on HYVÄ. Helppo GotY ehdokas jos jatkaa tällä tasolla loppuun asti ja vahva ehdokas jopa vuoden parhaaksi peliksi. Aivan maaginen tarina ja tarinankerronta yhdistettynä koukuttavaan ja tunnelmalliseen pelattavuuteen. Suorastaan nerokasta miten Remedy on yhdistänyt eri pelejään tähän tekeleeseen.

Suomalaisuus näkyy vielä vahvempana kuin Controllissa. 13 vuotta siinä meni mutta tämä peli vaikuttaa heittävän ekan Alan Waken maahan niskaperse otteella, hyppii tasajalkaa sen päällä ja lopulta pudottaa roskikseen. UPEAA SAMI JÄRVI!
Jep, ihan hiton kova peli kyseessä ja jos tämä ei mitään voita Game Awardseissa, niin se on silkkaa vääryyttä.
 
Ylös Bottom