Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

No huh. 250 euroa napeista? Onko tuo ihan normaali hintataso tuollaisille?

En voi kyllä käsittää että mikä voi tuollaisessa maksaa noin paljon. Eihän noihin edes mahdu(=) mitään kovin ihmeellistä sisälle hintaa nostamaan :O

Onhan tuo selkeästi erivärinen kuin muu teksti niin helposti näkee missä linkki on.
Jaa'a. Kenties jollain eri teemalla kuin "vaalea". Tummalla teemalla näkee ehkä hitusen paremmin mutta ei tässäkään kyllä niin hyvin etteikö voisi mennä helposti ohi.
 
No huh. 250 euroa napeista? Onko tuo ihan normaali hintataso tuollaisille?

En voi kyllä käsittää että mikä voi tuollaisessa maksaa noin paljon. Eihän noihin edes mahdu(=) mitään kovin ihmeellistä sisälle hintaa nostamaan :O


Jaa'a. Kenties jollain eri teemalla kuin "vaalea". Tummalla teemalla näkee ehkä hitusen paremmin mutta ei tässäkään kyllä niin hyvin etteikö voisi mennä helposti ohi.
Low latency dongle pelaamiseen ja 12 tunnin akun kesto.
Plus muut ps5 integraatiot.
 
Eihän 250e ole mitenkään poikkeuksellinen hinta hyvistä vastamelunappikuulokkeista. Esim. Applen vastaavat napit maksaa hieman enemmänkin kuin tuon. Jos äänenlaatu on hyvä, melunpoisto toimii hyvin, napit sopii korviin (omat korvat on vähän hankalat ja monet napit ei istu niihin hyvin) ja niiden toiminnot vastaa omia tarpeita niin hyvinkin voisin maksaa tuon verran niistä (ja oon maksanutkin Applen napeistani joihin olen myös ollut äärimmäisen tyytyväinen).

Pelaamisesta oon tähän asti pärjännyt hyvin joko soundbarin äänillä tai ihan normaaleilla kuulokkeille, mutta jos nuo normaalit Sonyn ps5 kuulokkeet sanoisi itsensä irti niin saattaisin hyvinkin harkita nappien hankkimista tilalle.
 
Eihän 250e ole mitenkään poikkeuksellinen hinta hyvistä vastamelunappikuulokkeista. Esim. Applen vastaavat napit maksaa hieman enemmänkin kuin tuon. Jos äänenlaatu on hyvä, melunpoisto toimii hyvin, napit sopii korviin (omat korvat on vähän hankalat ja monet napit ei istu niihin hyvin) ja niiden toiminnot vastaa omia tarpeita niin hyvinkin voisin maksaa tuon verran niistä (ja oon maksanutkin Applen napeistani joihin olen myös ollut äärimmäisen tyytyväinen).
No jaa. Ehkä olen pudonnut kelkasta mitä minkäkin "pitäisi" maksaa mutta tuossa heti hyppää silmille tuo "Applen vastaavat", mikä ei asiaa auta kun siellä maksaa kaikki aina ekstraa :D

Ja tosiaan sitten tuo että itse en luultavasti maksaisi edes kuppikuulokkeista noin isoa hintaa. Omat Sennheiserit 180 eurolla tuntui jo sellaiselta summalta että piti hetken miettiä. Toisaalta taas puolison alle 100 euron halvemmat Sennheiset tekee melkein kaiken yhtä hyvin - ainoastaan ei pysty lataamaan yhtä aikaa kun kuuntelee. Mikä sekin tuntuu lähinnä keinotekoiselta rajaamiselta (kalliimpaan hintaluokkaan), vaikka ehkä sille jokin tekninen syykin sitten on, mikä oikeasti nostaa hintaa?
 
No jaa. Ehkä olen pudonnut kelkasta mitä minkäkin "pitäisi" maksaa mutta tuossa heti hyppää silmille tuo "Applen vastaavat", mikä ei asiaa auta kun siellä maksaa kaikki aina ekstraa :D

Ja tosiaan sitten tuo että itse en luultavasti maksaisi edes kuppikuulokkeista noin isoa hintaa. Omat Sennheiserit 180 eurolla tuntui jo sellaiselta summalta että piti hetken miettiä. Toisaalta taas puolison alle 100 euron halvemmat Sennheiset tekee melkein kaiken yhtä hyvin - ainoastaan ei pysty lataamaan yhtä aikaa kun kuuntelee. Mikä sekin tuntuu lähinnä keinotekoiselta rajaamiselta (kalliimpaan hintaluokkaan), vaikka ehkä sille jokin tekninen syykin sitten on, mikä oikeasti nostaa hintaa?
Apple on tosiaan tavallisesti hintava mutta näissä vastamelunapeissa menee aika linjassa muidenkin laadukkaiden vastamelunappien kanssa. Voisi kuvitella että nappeihin vastamelutoiminnan mahduttaminen laadukkaasti ja äänenlaadun pitäminen hyvänä on paljon vaikeampaa kuin kuppikuulokkeissa sama. Hintakin siis ehkä perusteltu.

Nopeasti selasin verkkiksen valikoimaa niin valtaosalla merkeistä näytti merkin kalleimmat (ja oletettavasti parhaat) vastamelunapit olevan hintaluokassa 200-300e. Applen 280e ei siis ollut edes kalleimmat napit mitä on.
 
Minusta taas tuntuu että ne hinnat on nousseet kaikilla muillakin lähinnä siksi että kun ovat hoksanneet että pystyy myymään kalliimmallakin. Minun teoria siis asiasta on se että tavallaan ihmiset vain on totutettu siihen että on ihan normaalia maksaa puhelimesta vaikka 1000 euroa ja "korvanapeista" varttitonni. Samoin se että ihmisille on saatu myytyä tietynlainen "premiumin" idea: tämä maksaa näin paljon eli se on hieno, paras ja pakko olla hintansa arvoinen.

Se nyt lienee ainakin faktaa että mitä ylemmäs mennään hinnoissa niin sitä vähemmän saa ekstraa rahoilleen. Hintatason alapäässä taas totta kai jo parinkympin, saati satasien ero on voi olla järkyttävä. Siitä mitä ylemmäs mennään niin sitä enemmän pitää maksaa että on jotain oikeita käytännön eroja.

Ja tietty niitä merkittäviä eroja voi yksittäisissä ominaisuuksissa olla paljonkin mutta usein ne on jotain ekslusiivisia juttuja, joita ei edes muilta saa. Näin ne voidaan sitten säästää valikoiden tiettyihin malleihin ja/tai hintatason laitteisiin, jonka kautta jokin tuki X voi tuntua premiumilta vain sen takia että se on jemmattu tarkoituksella tiettyyn hintaluokkaan.

Mutta niin. Tavallaan ihan loogista bisnestä tämä ja kenties myös osaltaan ihan omia "foliohattuilujakin" mukana mutta jotenkin näin kyynisesti minä nämä asiat olen nähnyt :D

Puhelimista taas on ajan myötä tehty pelkän käyttöesineen sijasta jotain ihan muuta (kuten statussymboleita) ja saatu sen(kin) kautta ihmiset maksamaan niistä niin hirveitä summia. Ja minusta tuntuu että tuo sama on levinnyt aika pitkälti muihinkin laitteisiin, jonka kautta usein maksetaan siitä laitteen statuksesta kuin oikeastaan siitä mitä se oikeasti tarjoaa.
 
Nyt on taas tullut innostuttua:

Playstation Portal, ennakkotilaus Saksasta

Corsair MP600 Pro LPX 1 Gt SSD

Tintin Reporter: Cigars of the Pharaoh (ennakkotilasin kun halvemmalla sai, nyt tänään julkaisu ja twitter kertoo olevan buginen kuin mikä ja pelinkehittäjä pyytelee anteeksi, lupaillen päivityksiä) Enpä taida tätä edes aloittaa ennen kuin patchit on ulkona.

Somerville

The Invincible (lukenut kirjana teininä, kova scifi kiinnostaa).

Tomb Raider I-III Remastered (ennakkotilaus alennuksella, julkaisu vasta helmikuussa)
 
Viimeksi muokattu:
IMG_5913.jpeg

Final Fantasy Tactics A2 on ollut kiikareissa jo vuosia ja lopulta tuli vastaan järkevään 45e hintaan. Tietyt DS-pelit alkavat olla kyllä hinnoissaan, joten tämä ei ollut mielestäni paha.

Nyt ehkä joulumökillä alan selvittämään, miksi tämä peli jäi vuonna 2008 kesken muutamien tuntien pelailun jälkeen ja myyntiin. Edeltävä FF Tactics Advance oli kuitenkin yksi suosikkipelejäni gba:lla.
 
Muutama peli tuli "pitkästä" aikaa ostettua viime viikolla. Starfieldin ja Forzan jälkeen ei ole tarvinnut kauheasti ostaa mitään. :)

Stray sai nyt vihdoin Xboxin fyysisen version, joten eläin(koira)ihmisenä pitihän se hommata, hinta 29,95€. Samaan pakettiin tarttui Dead Island 2 käytettynä 35€. Nämä molemmat Konsolinetistä. Sitten ruokaostosten yhteydessä Prismasta vielä Far Cry 6, kun oli vain 15€.

IMG20231113130354.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran toi rallin pelailu on purassu, niin nyt lähti GT Omega Apex ständi tilaukseen ja samaan konkurssiin tuli sitten näpättyä vielä Mozan käppärikin.

Nyt sit vaan vartoillaan että kamat saapuu.
 
Ylös Bottom