Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Näyttääpä toi ajaminen helpolta, osaisipa itsekkin. Yli 20 tuntia tullut pelattua ja en oo saanut yhtään ns ehjää ek:ta ajettua että oisin itse tyytyväinen siihen. Aina tulee sähellettyä ym.

Tää on yksi mun ehjimmistä ajoista, ja siin osuttiin aitaan ym säheltelyä. Mutta ehkä tää joskus alkaa sujumaan.


Olihan tuossa jo paljon hyvää. Vähän ehkä hassuna vinkkinä voisin sanoa, että koitappa tiputtaa hiukan vauhtia ja esim. jarrutella aiemmin. Keskity vain siihen että saat hyvän linjan mutkien läpi. Kello tykkää ja ajamisen tarkkuus paranee. Tulee lisää puhtaita pätkiä ja siitä on sit hyvä lähteä nostamaan nopeutta.
 
Pakkohan se oli käydä kokeilee kun patchin sai ladattua. Ensimmäiseksi tietenkin suunnattiin siihen Kfin ryhmän Japanin ekaan erikoiskokeeseen ja peli oli sellaista töksähtelyy ettei siitä tullut mitään. Joka 5 sekunnin välein töks töks töks. Sitten kokeilin pari muuta pätkää, suomi ja toinen japani pätkä ja töksähtely väheni 90%, tiedä sitten oliko siellä taustalla ekassa pätkässä joku shader lataus menossa tosin ei kyllä näkynyt siihen viittavaa.

Ajamisesta ei tietenkään tullut mitään kun keskityin pelkästään lähinnä tekniseen puoleen. Autot näyttää todella hyvältä ja vaurimallinuskin oli asiallista. Ympäristöt on sitten jopa aika rumia ja tämä PC maksimi asetuksilla. Eihän se tietenkään pelaamista estä mutta kyllä siihen aluksi kiinnittää huomiota kun peli näyttää PS3 grafiikoilta, ainakin suomi oli tosi ruma. Myöskin huomasin että menetin 20-30 fps jos ajoin jollain kuvakulmalla missä näkyy autosta mitään. Eli se yksi kuvakulma missä ei näy autosta mitään pyörii 20-30 framea paremmin.

Noh nämä oli tämmöisiä pikaisia teknisiä tuntemuksia.
 
PC:llä taitaa auttaa, jos laskee jotain heijastus asetuksia. Sillä on iso vaikutus. Sen takia suorituskyvyssä voi olla isoja eroja eri kameroissa. Muuten en ole perehtynyt PC-versioon.
 
PC:llä taitaa auttaa, jos laskee jotain heijastus asetuksia. Sillä on iso vaikutus. Sen takia suorituskyvyssä voi olla isoja eroja eri kameroissa. Muuten en ole perehtynyt PC-versioon.

Joo muistan lukeneeni jotain tällaista. Täytyy aamusella testata vähän lisää.
 
Joku tässä pelin fysiikassa on ihan päin persettä tai sitten Dirt rally 2.0 on täysin arcadea tähän peliin verrattuna. Ja siksi paljon helpompi ajaa. Alkaa ärsyttämään pikkuhiljaa kun ei ikinä tiedä millä voimakkuudella jarrut toimii tai millä kaasulla tai ratin kääntöasteella auto pyörähtää ympäri. Ja käsijarru on aivan käyttökelvoton nappi tässä pelissä. Kävin edellistä Dirtiä kokeilemassa niin huomasin että siellä on käsijarrulle voimakkuuden säätö ja se oli minulla 50%. Ratin nappia käytän käsijarruna. Jotkut autot ja alustat tässä tuntuu kyllä ihan yhtä hyville ajettaville kuin dirtissä mutta käsijarru on kyllä paskaa kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Ja korjauspäivityksen jälkeen minulla alkoi peli taas tökkimään. Niitä ongelmia ei minulla ollut alun jälkeen ollut tai sitten olen ajanut niitä ratoja jotka ei niistä ongelmista niin paljon kärsi.
 
Kertokaa joku mulle, että mihin nuo reilut 9 sekuntia jää tuonne radalle? Mä ehkä säätämällä ja puhtaammalla ajolla pystyn 1-2 sekuntia tiputtamaan mutta silti jäisin vielä yli 7 sekuntia kärjelle.. hämmentävää.



Tänään on uramoodissa tullut eteen taas monen monta uutta autoa ja rallia. Sanoi väki mitä sanoo, mutta noita todella hyviä erikoiskokeita on pelissä ihan hillitön määrä, ja autojen erot tuntuu näpeissä todella mukavasti. Jos vaikka nyt malttais luovuttaa tälle päivälle ja huomenna on taas aikaa rallata sydämen kyllyydestä kun on vp. :cool:

Racenetistä voit käydä tämän vertaamassa wr:ään. Sieltä löytyi yksi oikominen josta hävisit reilun sekunnin suoraan, mutta muutoin ero tuli ihan tietä pitkin. Merkkasin alle kuvaan kohdat missä wr-kuski vetää nostamatta sulla pientä nostelua. Oli sillä myös pikkasen ahnaampaa ajolinjaa. Sun käyrät on keltaisella, wr-kuski sinisellä.

1699489231929.png

Noista laittomista oikomisista on muuten tämmöinen tiedoksianto redditissä liittyen erääseen toiseen oikomiseen:
1699489579995.png
 
Kertokaa joku mulle, että mihin nuo reilut 9 sekuntia jää tuonne radalle? Mä ehkä säätämällä ja puhtaammalla ajolla pystyn 1-2 sekuntia tiputtamaan mutta silti jäisin vielä yli 7 sekuntia kärjelle.. hämmentävää.



Tänään on uramoodissa tullut eteen taas monen monta uutta autoa ja rallia. Sanoi väki mitä sanoo, mutta noita todella hyviä erikoiskokeita on pelissä ihan hillitön määrä, ja autojen erot tuntuu näpeissä todella mukavasti. Jos vaikka nyt malttais luovuttaa tälle päivälle ja huomenna on taas aikaa rallata sydämen kyllyydestä kun on vp. :cool:

Hienosti vedetty!

Itse olen yrittänyt keskittyä uramoodiin nyt pari päivää, ja ajosuoritukset ovat sinänsä olleet ihan hyviä, aina siihen saakka kunnes joku nuotti jää kuuntelematta ja pöpelikössä ollaan. WRC2-kauden toiseksi viimeisessä kilpailussa pelkkä maaliintulo olisi riittänyt varmistamaan mestaruuden, mutta onnistuin säheltämään auton jyrkänteeltä alas Kreikan viimeisen erikoiskokeen viimeisellä sektorilla, ja automaattinen keskeytyshän siitä napsahti. :D

Viime päiviltä myös esimerkki mitä tapahtuu heti ensimmäisestä mutkasta lähtien, kun oma fokus ei ole ihan sataprosenttisesti rallissa. Puolustuksena muistutan, että pätkä todella kääntyy tuohon suuntaan Dirt Rallyissa. :D
 
Racenetistä voit käydä tämän vertaamassa wr:ään. Sieltä löytyi yksi oikominen josta hävisit reilun sekunnin suoraan, mutta muutoin ero tuli ihan tietä pitkin. Merkkasin alle kuvaan kohdat missä wr-kuski vetää nostamatta sulla pientä nostelua. Oli sillä myös pikkasen ahnaampaa ajolinjaa. Sun käyrät on keltaisella, wr-kuski sinisellä.

Näytä liitetiedosto 12042
No huhhuh, ei kyllä ihan default säädöillä pysty tolleen veteleen eli pitää koittaa jos sitä kautta löytyis hiukan, ja ilmiselvästi ajamalla hiukan. On aika raju saavutettava tuo 9+ sekuntia noin lyhkäselle pätkälle, mutta jos edes vähän sais vielä kehityttyä niin olisin iloinen. Enpäs hoksannut että wr-aikojakin pääsee tuolta vertaamaan noin.
Viime päiviltä myös esimerkki mitä tapahtuu heti ensimmäisestä mutkasta lähtien, kun oma fokus ei ole ihan sataprosenttisesti rallissa. Puolustuksena muistutan, että pätkä todella kääntyy tuohon suuntaan Dirt Rallyissa. :D

Tuo näyttää ihan omilta touhuilta sitten kun alkaa kaipaamaan taukoa. Alkaa sen verran olemaan ikää (42) että joku pari tuntia on aika maksimi ajella putkeen ja sitten tarvii jo nuppi tuuletusta. Toki lapset sun muut ulkoiset ärsykkeet romuttaa sen keskittymisen helposti alkuunsa.
 
Tuo näyttää ihan omilta touhuilta sitten kun alkaa kaipaamaan taukoa. Alkaa sen verran olemaan ikää (42) että joku pari tuntia on aika maksimi ajella putkeen ja sitten tarvii jo nuppi tuuletusta. Toki lapset sun muut ulkoiset ärsykkeet romuttaa sen keskittymisen helposti alkuunsa.
43 tuli mittariin tossa pari kk sitten ja huomannu ton saman, pari tuntia menee aika hyvin että pystyy keskittymään ja sitten alkaa ajaminen menemään vaan soheltamiseksi. :D
 
Osaako joku sanoa kokemuksia ps5 ohjaimella pelaamisesta? Muutaman vuoden takaa olisi kyllä melkein käyttämätön T150, mutta ei ole tullut ostettua mitään telinettä sille niin varmaan ainakin aluksi tulisi ohjaimella pelailtua.
 
Osaako joku sanoa kokemuksia ps5 ohjaimella pelaamisesta? Muutaman vuoden takaa olisi kyllä melkein käyttämätön T150, mutta ei ole tullut ostettua mitään telinettä sille niin varmaan ainakin aluksi tulisi ohjaimella pelailtua.
Ite pelaan ohjaimella juuri PS5. Alussa tuntu että ei niin hyvä ohjaimella kuin generations mutta jotenki tottu ja yllättävän hyvä pelata etenkin sorarallit, asfaltilla on haastavaa kun saattaa suuren pidon takia lähtee lapasesta ku vauhdit on suuret eikä ohjaimella se ohjaus ole niin tarkkaa kuin ratilla

Edit: Default ohjain säädöillä.
 
No huhhuh, ei kyllä ihan default säädöillä pysty tolleen veteleen eli pitää koittaa jos sitä kautta löytyis hiukan, ja ilmiselvästi ajamalla hiukan. On aika raju saavutettava tuo 9+ sekuntia noin lyhkäselle pätkälle, mutta jos edes vähän sais vielä kehityttyä niin olisin iloinen. Enpäs hoksannut että wr-aikojakin pääsee tuolta vertaamaan noin.
Ai niin unohdin kokonaan että time trialissa voi tosiaan säätää autoja. Racenet on kyllä yksi pelin kohokohdista tässä vaiheessa. Pyöriikin hyvin heti julkaisussa, toisin kuin aiemmissa peleissä. 36v kuski täällä.
 
Olihan tuossa jo paljon hyvää. Vähän ehkä hassuna vinkkinä voisin sanoa, että koitappa tiputtaa hiukan vauhtia ja esim. jarrutella aiemmin. Keskity vain siihen että saat hyvän linjan mutkien läpi. Kello tykkää ja ajamisen tarkkuus paranee. Tulee lisää puhtaita pätkiä ja siitä on sit hyvä lähteä nostamaan nopeutta.
No mutta kun ei malta. :D Jos saisin kaikki sektorit ajettua niin kuin joskus vetänyt, niin aika paranis melkein 10 sekkaa, mutta ei vaan pysty. :D Ei muuta kuin lisää treeniä vaan.
 
Ai niin unohdin kokonaan että time trialissa voi tosiaan säätää autoja. Racenet on kyllä yksi pelin kohokohdista tässä vaiheessa. Pyöriikin hyvin heti julkaisussa, toisin kuin aiemmissa peleissä. 36v kuski täällä.
Löysin mä säätämällä vielä vissiin pari sekuntia, mutta sit kyllä loppuu taidot, kädet, jalat ja pää kesken. :D
 
Joo tulipa nyt testattua tuota car reflection säätöä ja onhan se raiskain yksittäinen asetus pelissä. Ultra -> Ultra Low saattoi antaa 40-50 fps parannuksen ja ainakaan konepelti kuvakulmasta ajaessa ei mitään eroa juuri huomaa. Ohjaamosta ajaessa ultra low saattaa joskus pistää tuulilasiin outoja ylimääräisiä heijastuksia joten sen käyttö ei ole suotavaa tässä kuvakulmassa. Tosin pelin Ultra preset asetus ei edes laita auton heijastuksia ultralle joten jos sitä ei ole itse laittanut niin boosti ei ole noin suuri. Kannattaa testailla tuota heijastus asetusta ja katsoa jos itse saatte myös kunnon boosteja sillä.

Tuli myös kaikki ajokokeet ajeltua tuossa ja lumella osa oli kyllä haastavia kun sai useaan kertaan yrittää. Kyllähän tämä maukas peli on, vielä tarvii hivenen performance boostia että olisi täydellisne sulava.
 
Miten muilla toi asvaltilla ajo sujuu tässä pelissä? Itsellä Thrustmasterin T300 alcantara edition ja tosi vaikeata asvaltilla, ei oo tuntumaa ollenkaan. Ihan oudosti lähtee koko auto aina käsistä ihan helpoissa paikoissa. Ei auton kuulu käyttäytyä noin asvaltilla. :D
 
Miten muilla toi asvaltilla ajo sujuu tässä pelissä? Itsellä Thrustmasterin T300 alcantara edition ja tosi vaikeata asvaltilla, ei oo tuntumaa ollenkaan. Ihan oudosti lähtee koko auto aina käsistä ihan helpoissa paikoissa. Ei auton kuulu käyttäytyä noin asvaltilla. :D
Mulla on samaa ohjaimella :D
 
Miten muilla toi asvaltilla ajo sujuu tässä pelissä? Itsellä Thrustmasterin T300 alcantara edition ja tosi vaikeata asvaltilla, ei oo tuntumaa ollenkaan. Ihan oudosti lähtee koko auto aina käsistä ihan helpoissa paikoissa. Ei auton kuulu käyttäytyä noin asvaltilla. :D

Mulla on tällä hetkellä Työntömestarin T248, minkä löysin käytettynä kun piti nopsaan ratti saada tauon jälkeen.. ihan "ok" vaikka kyllä sitä parempaa kaipaisi.. rattaiden pykälät tuntuu aivan liikaa tässä.

T300 oli kyllä kiva ratti mutta jouduin silloin omani avaamaan heti uutena ja voitelemaan kun oli vissiin rasvat kuivuneet ja piti ikäviä sivuääniä.. pitää tutkailla löytyiskö jostain pelkkä wheelbase käytettynä niin sais pikku upgraden itsekin.

Asiasta kukkaruukkuun, tässä on mun ffb säädöt mitkä on jonkun T300:aa varten tekemät ja tykkään ihan pirusti, ehkä toimii sullakin. Ainoa ero screenshottiin on se että "self aligning torque" on 95.
 

Liitetiedostot

  • 18bb3b09ee468-screenshotUrl.jpg
    18bb3b09ee468-screenshotUrl.jpg
    514,7 KB · Lukukerrat: 28
Mulla on tällä hetkellä Työntömestarin T248, minkä löysin käytettynä kun piti nopsaan ratti saada tauon jälkeen.. ihan "ok" vaikka kyllä sitä parempaa kaipaisi.. rattaiden pykälät tuntuu aivan liikaa tässä.

T300 oli kyllä kiva ratti mutta jouduin silloin omani avaamaan heti uutena ja voitelemaan kun oli vissiin rasvat kuivuneet ja piti ikäviä sivuääniä.. pitää tutkailla löytyiskö jostain pelkkä wheelbase käytettynä niin sais pikku upgraden itsekin.

Asiasta kukkaruukkuun, tässä on mun ffb säädöt mitkä on jonkun T300:aa varten tekemät ja tykkään ihan pirusti, ehkä toimii sullakin. Ainoa ero screenshottiin on se että "self aligning torque" on 95.

Mulla on mun mielestä about tollaiset asetukset, ainoa että thrustmasterin ohjelmassa kun PC:llä pelaan niin mulla on toi force feedback 75%. Se toiminut oikeastaan kaikissa peleissä ja tässä wrc:ssäkin ihmisillä on ne, ehkä omat ajotaidot ei sit oo riittävät. :D
Eikös se oo jos konsolilla pelaa, niin se ns ffb on aina 100% vai oonko ihan pihalla? Eli jos laittaisin sieltä ohjelmasta 100% ja testaisin noi asetukset niin saattais olla ihan samat? :D
 
Mulla on mun mielestä about tollaiset asetukset, ainoa että thrustmasterin ohjelmassa kun PC:llä pelaan niin mulla on toi force feedback 75%. Se toiminut oikeastaan kaikissa peleissä ja tässä wrc:ssäkin ihmisillä on ne, ehkä omat ajotaidot ei sit oo riittävät. :D
Eikös se oo jos konsolilla pelaa, niin se ns ffb on aina 100% vai oonko ihan pihalla? Eli jos laittaisin sieltä ohjelmasta 100% ja testaisin noi asetukset niin saattais olla ihan samat? :D

Älä laita 100, siihen on erittäin hyvät syyt että kaikki käyttää 75. T-300 ylikuumenee helposti ja forcet katoaa. Lisäksi kun on liian korkeat forcet control panelista niin ffb "clippaa" eikä efektien yksityiskohdat toistu enää oikein.

Mulla on ratin firmwaresta tiputettu kokonaisvoimat muistaakseni n.50%. Taitaa riippua ratista miten onnistuu/onnistuuko.. osassa muistaakseni pelkästään pc:n avulla, mutta mun tapauksessa ihan ratissa itsessään on pieni näyttö ja paljon firmissäätöjä.
 
Ylös Bottom