Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Onko tässä vaikeusasteessa jotain bugia? 90% vaikeusasteella tulee monttessa ihan yli minuutin pohjia ja nostin sataan niin helpolta vaikutti vieläkin. Taas joku toinen ralli, oliko nyt Japani niin samoilla vaikeusasteella jäin paljon kärjestä. Jotenkin tuntuu omituiselta tuo. Muuten peli nyt ruvennut maittaan, nyky Wrc:t on kivoja ajaa, mutta vanhoista autoista ei saa samaa fiilistä kuin DR2:sessa..
Jokin bugi AI:n ajoissa kyllä on. Ilmeisesti minuuttien pohjia tulee ainakin todennäköisemmin, jos yksittäistä rallia ei aja yhden pelisession aikana vaan palaa tallennukseen myöhemmin. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan, sillä näin ei ole tapahtunut kertaakaan yhden pelisession aikana ajettujen rallien osalta.

Bugi löytyy myös toiseen suuntaan, eli parissa kisassa olen jostain käsittämättömästä syystä saanut kokonaistulokseen useita minuutteja aikatappiota jokaisen erikoiskokeen jälkeen, vaikka olisin pätkille ajanut pohja-ajat. Tämän bugin triggerin jäljille en ole päässyt, mutta se on tuntunut korjaantuvan sulkemalla peli ja käynnistämällä sovellus uudestaan. Toivotaan että näihin molempiin tulee pian korjauspäivitys, sillä ilman bugeja toimiessaan uramoodi on aivan loistavasti toteutettu pelimuoto.
 
Pari asiaa henkilökohtaisesti harmittaa tässä, mitkä Kylotonn teki vähän paremmin.

Renkaat.. hieman epäilen ettei pelissä renkaan kulumista mallinneta oikein sen syvemmin kuin että "tämä pätkä kuluttaa yhden palkin verran rengasta". Lisäksi ei esimerkiksi sekasettejä saa heitettyä alle ollenkaan, oikeassa rallissakin tuo on ihan arkipäivää. Vähän kaipaisi lisää syvyyttä tuohon rengashommaan.

Uramoodi ei nyt jotenkin imaise mukaansa. Ajattelin että tuo car builder olisi tosi kiva mutta onkin niin ettei mielikuvitusautolla tule ihan samaa fiilistä ajella. Vähän kuin punainen lanka hiukan uupuisi koko moodista. Itse ajamisen lisäksi ei tuossa ole näprättävää ja kehitettävää kauhean paljoa. Tänään mä aloitan tuon kolmannen kerran uusiksi ja unohdan car builderin, katsotaan pääsiskö siihen sit jotenkin sisälle. Kai siinä tarttis tehdä niin että päättää ne pari mestaruutta mitä koittaa haalia ja sitten kun kalenteri tyrkyttää muita juttuja niin niille viikoille tiimin kehittämistä kalenteriin. En kyllä oikein välitä tuosta pelkän kalenterin kautta kaiken tekemisestäkään. Enpä mä silti mitään kauniit ja rohkeat touhujakaan halua mitä on näkynyt joissain muissa EA:n peleissä. Mun puolesta on riittävästi draamaa jo kisatapahtumissa.

Ei sillä, kyllä tuossa hyvää ajettavaa riittää ilman uramoodiakin.
 
Itse taas olen tykännyt uramoodin toteutuksesta ja car builderilla tehdyistä parista autosta. Mestaruussarjojen ulkopuoliset kilpailutkaan eivät ole tuntuneet lainkaan pakkopullalta, kun vuodenajat vaihtelevat ja kisat sekä autot ovat riittävän erilaisia. Tiimin kehittäminen on sopivan yksinkertaista verrattuna entisen WRC:n kykypuuhun.

Rengastaktiikoissa saisi tosiaan olla enemmän - tai oikeastaan vähemmän - pelivaraa. Nyt tuntuu että jokaiselle lenkille on aina mahdollista valita optimaalinen rengastus, mikä ei tietenkään tosielämässä ole asian laita. Koko rengassetti myös ilmeisesti kuluu yhtenäisesti, eikä esimerkiksi auton vetotapa vaikuta etu- tai takarenkaiden kulumiseen. Mutta noin yleisesti olen pitänyt uramoodista todella paljon, ja päällimmäinen syy on se, että pätkät ovat loistavia ja itse ajaminen edelleen lähes uskomattoman kivaa.
 
toi ura moodi ei kuulu wrc peliin ihan typerä laitaa se sotkemaan tuota wrc peliä ja ajomalli on ihan susi myös helpolmalla tasolla
 
Mitä enemmän tätä pelaa, sitä paremmin tämä itselle maistuu.
Wrc-pelit ovat aina parhaimmillaan niillä pääluokan autoilla, eli nyt Ralli-1 autoilla. Muut ovat vähän enemmän vain lisänä mielestäni.
Eilen ajoin ensimmäisen kerran ratilla ja vaikutti todella hyvältä. Ajomalli on hyvä Ralli-1:llä, mikä on pääasia.
Ratin asetuksetkin sai yllättävän nopeaan hyviksi. Toki säätyvät varmasti vielä, kun tulee lisää ajoa.
Muutamalla pätkällä ajonäkymä sisältä silmistä oli vähän liikaa suoraan eteenpäin, eikä välillä nähnyt tietä lainkaan ainakaan Meksikon syheröisillä teillä, mutta täytyy katsastaa nuo näppäimet vielä, onnistuuko näkymän suuntaus kuten DR:ssä? Olikohan tuo auto kohtainen vai pysyykö kaikissa autoissa sama katsekulma, kun sitä säätää?
 
Kyllä toi tekoäly on vähintääkin huvittava. Montessa Ogier oli rallin hitain. Kolmella viimeisellä pätkällä Bertelli ja Serderidis keikkui neljän parhaan joukossa. Dr2.0:ssa oli kuitenkin jotain logikkaa tuloksissa ja älykuskitkin voi keskeyttää rallin. Luulis et ei olis ollu tähänkään vaikea tuota toteuttaa. Jospa sitä päivitettäs?
 
Vähän nyt lämpenin tuolle uratilalle, heittäähän se kivasti erilaisia autoja ajettavaksi. Esimerkiksi etuvetoihin en ominpäin vapaaehtoisesti juuri koske, mutta paria lystikästä etuvetopösöä pääsi siellä koittamaan. Kumpikin osoittautui ihan hauskoiksi kulkineiksi. Edelleen toi car builder ei ihan minulle toimi.. jos pääsisi vielä kattavammin näpräämään niin ehkä sitten. Susirumiakin ne kaikki on, vaikka mitä palikoita iskisi kiinni. :D

Ajettavuus on edelleen pelissä ihan timanttia, ja paranee vaan mitä enemmän ajelee. Rattiin välittyy kokoajan selkeästi mitä auto tekee, ja joka virheen jälkeen kyllä heti tietää mitä teki itse väärin.
 
Tuliskohan huomenna päivitys. Ei vaan, toivotaan että Shader Compilation toimii ja suurinosa stuttereista häviää ja voi alkaa pelata tätä.
 
Etäpäivän lomassa pääsi hiukan testailemaan päivitystä. Onhan tuo parannus ja rullaa nyt sujuvammin enkä havainnut screen tearingia. Eikä replayssä enää puut ja pensaat ilmesty tyhjästä, myöskin ajaessa objektien piirtoetäisyys parantunut. Pimeässä Monacossa huomasin että edelleen ajovalot valaisee koomisesti myös kivimuurin takaa pystysuoran pudotuksen.

Yksi juttu mikä ärsyttää näin H-kaavio shifterin omaavana, ettei löydy asetusta "manual sequental or H-pattern" kuten Dirteissä vaan joutuu koko ajan räpläämään asetusta auton mukaan.
 
Nyt pääsi kokeilee.Eka plussat.Ajettavuus omasta mielestä hyvä,välillä nakkaa tosin oudosti ympäri auton.Sitten maisemat on myös hyvät,ei valittamista.sitten miinukset.Nykii aivan saatanasti,suoralla ei juuri mut sivuttaisnykiminen ihan jäätävää,en ole vuosiin nähnyt moista.Luulin jo että telkkari jotenkin rikki mut muissa peleissä ei esiinny ni kai se sit pelissä on.Ihan hirveen näköstä jo ekalla pätkällä.Jos tää jatkuu niin pelillä ei ole kyllä mitään tulevaisuutta.

Edellinen wrc generations oli kyllä ajettavuutta lukuunottamatta ihan helvetin paljon parempi,ei mitään nykimisiä ollut.Srkä pari aijempaakin wrc peliä.
Minkä verran porukka muuten kattoo ralleissa/muissa autopeleissä noita uusintoja?Itte en ole ikinä katellu
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys PS5:lla ehkä paransi peliä aivan minimaalisesti. Tekisi mieli väittää, että kuvanlaatu on aivan aavistuksen parempi. Saattaa olla placebo. Moni sanonut muualla samaa, joten ehkä se sitten aivan vähän parani. Eipä se silti vielä riitä.

Suorituskyky edelleen heikko. Kroatiassa kuva repeili ihan hulluna yhdellä pätkällä. Japanissa oli myös yksi pätkä missä fps tippusi useamman kertaa ja Korsikan kylissä todella pahaa fps dippausta. Oli kuitenkin erikoiskokeita, jossa suorituskyky oli aika normaali.

Replayt on vähän parantanut, nyt ne on sentään katsottavia. Tosin uusintojen laatu edelleen paljon heikompi kuin DR2.0:ssa. Tekstuurit, objektien laatu vähän parantunut ja maaston pop-uppia on vähemmän (jonkun verran sitä on edelleen). Kuva kuitenkin edelleen suttuinen, auto täynnä sahalaitaa ja taustalla olevat puut PS3-laatua. Katson peleissä uusintoja paljon, mutta tässä ei oikein huvita. Laatu heikko.

Kerran, kun käynnistin pelin niin kirkkaussäätö oli tippunut 0 ja kuva oli ihan tumma. Muita bugeja en ole vielä nähnyt. Hankala löytää mitään oikeasti selkeästi positiivista tästä päivityksestä (PS5).
 
Kertokaa joku mulle, että mihin nuo reilut 9 sekuntia jää tuonne radalle? Mä ehkä säätämällä ja puhtaammalla ajolla pystyn 1-2 sekuntia tiputtamaan mutta silti jäisin vielä yli 7 sekuntia kärjelle.. hämmentävää.



Tänään on uramoodissa tullut eteen taas monen monta uutta autoa ja rallia. Sanoi väki mitä sanoo, mutta noita todella hyviä erikoiskokeita on pelissä ihan hillitön määrä, ja autojen erot tuntuu näpeissä todella mukavasti. Jos vaikka nyt malttais luovuttaa tälle päivälle ja huomenna on taas aikaa rallata sydämen kyllyydestä kun on vp. :cool:
 
Kertokaa joku mulle, että mihin nuo reilut 9 sekuntia jää tuonne radalle? Mä ehkä säätämällä ja puhtaammalla ajolla pystyn 1-2 sekuntia tiputtamaan mutta silti jäisin vielä yli 7 sekuntia kärjelle.. hämmentävää.



Tänään on uramoodissa tullut eteen taas monen monta uutta autoa ja rallia. Sanoi väki mitä sanoo, mutta noita todella hyviä erikoiskokeita on pelissä ihan hillitön määrä, ja autojen erot tuntuu näpeissä todella mukavasti. Jos vaikka nyt malttais luovuttaa tälle päivälle ja huomenna on taas aikaa rallata sydämen kyllyydestä kun on vp. :cool:

Näyttääpä toi ajaminen helpolta, osaisipa itsekkin. Yli 20 tuntia tullut pelattua ja en oo saanut yhtään ns ehjää ek:ta ajettua että oisin itse tyytyväinen siihen. Aina tulee sähellettyä ym.

Tää on yksi mun ehjimmistä ajoista, ja siin osuttiin aitaan ym säheltelyä. Mutta ehkä tää joskus alkaa sujumaan.

 
Juu, on hyviä pätkiä. Suurin osa on vieläpä itseltä kokematta. Taisin vasta tänään ajaa ensimmäistä kertaa täyden 30km ek:n ja samalla oli myös ekaa kertaa testissä Group B neliveto.

Ajoin sen päivän virallisen Historic Rallyn, 30km auringonlaskuun Sardiniassa ja Lancia S04 oli aivan huikea auto. Siellä Italian vuoren huipulla tuli sellainen olo, että tämän jos kokisi VR-laseilla niin voisi jopa huimata. Jo nyt korkeusero tavallisesta televisiosta tuntui merkittävästi.

Ajaminen oli puhdasta nautintoa, vaikka ei se veto lähelläkään puhtaasti mennyt. Pätkän tiet sekä ympäristö oli maagisesti tehty ja rallifiilis aika korkealla. Tätä EA WRC on parhaimillaan, jotain ainutlaatuista. Aina ei kuitenkaan kokemukset ihan näin hyviä ole tämän pelin parissa.
 
Ylös Bottom