Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Älä laita 100, siihen on erittäin hyvät syyt että kaikki käyttää 75. T-300 ylikuumenee helposti ja forcet katoaa. Lisäksi kun on liian korkeat forcet control panelista niin ffb "clippaa" eikä efektien yksityiskohdat toistu enää oikein.

Mulla on ratin firmwaresta tiputettu kokonaisvoimat muistaakseni n.50%. Taitaa riippua ratista miten onnistuu/onnistuuko.. osassa muistaakseni pelkästään pc:n avulla, mutta mun tapauksessa ihan ratissa itsessään on pieni näyttö ja paljon firmissäätöjä.
Okei, no pidän sen 75% sit kun soralla ja lumella ainakin toimii. Mä laitan aina ratin tuulettimen päälle kun ajan, silloin toimii normaalisti eikä tehot hävii.
 
Onkos jengi saanut toimimaan tota penkin säätöä? Bindasin penkin nosto/lasku ja sit tilttaukset, mutta eipä tapahdu yhtään mitään mitään.
 
Kyllä se helmetcamista toimii oikein hyvin. Jos haluaa lähemmäs tuulilasia niin fovia pienemmälle. Itellä 45 0-100 säädössä ja ihan tyydyttävä on.

Ei tuota saa muissa kameroissa säädettyä, mutta ei tämä helmetcam ole ihan sellanen kypäräkamera kuin kuvittelis, eikös tätä jo aiemmin kutsuttu "säädettävä dashcam" ja sitä se munki mielestä on.
 
Kyllä se helmetcamista toimii oikein hyvin. Jos haluaa lähemmäs tuulilasia niin fovia pienemmälle. Itellä 45 0-100 säädössä ja ihan tyydyttävä on.

Ei tuota saa muissa kameroissa säädettyä, mutta ei tämä helmetcam ole ihan sellanen kypäräkamera kuin kuvittelis, eikös tätä jo aiemmin kutsuttu "säädettävä dashcam" ja sitä se munki mielestä on.
Joo, luulinkin olevani jo helmetissä, mutta se olikin yksi taaempi vielä. Jostain syystä en huomannut, tuskailin Kenian klubikisan kanssa kun tie hukkui kolmesti ja pari kertaa piti pyöriä ja ihmetellä että missä se menee. Harmi kyllä, että noita dashcameja ei saa säädettyä. En oikein ymmärrä että miksi ei.
 
Osaako joku sanoa kokemuksia ps5 ohjaimella pelaamisesta? Muutaman vuoden takaa olisi kyllä melkein käyttämätön T150, mutta ei ole tullut ostettua mitään telinettä sille niin varmaan ainakin aluksi tulisi ohjaimella pelailtua.
Itse olen pelannut koko ajan DualSensellä ja todella hyvin se on ohjaamiseen soveltunut. Laitoin herkkyyden maksimiin ja lineariteetin muistakseni kakkoselle, ja sillä on menty varsin sujuvasti. Tuntui että ohjaimelle oli helpompi löytää sopivat asetukset kuin vaikkapa DR2.0:ssa.
 
Ja käsijarru on aivan käyttökelvoton nappi tässä pelissä. Kävin edellistä Dirtiä kokeilemassa niin huomasin että siellä on käsijarrulle voimakkuuden säätö ja se oli minulla 50%. Ratin nappia käytän käsijarruna. Jotkut autot ja alustat tässä tuntuu kyllä ihan yhtä hyville ajettaville kuin dirtissä mutta käsijarru on kyllä paskaa kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Käsijarrun voiman saa säädettyä ainakin PS5:lla kun bindaa ”top right” tilalle R2 (sama nappi) jolloin pääsee säätämään saturaatiota. Laitoin 50% niin auttoi selvästi.
Asiasta kukkaruukkuun, tässä on mun ffb säädöt mitkä on jonkun T300:aa varten tekemät ja tykkään ihan pirusti, ehkä toimii sullakin. Ainoa ero screenshottiin on se että "self aligning torque" on 95.
Samansuuntaiset on toiminu itsellä T300 ihan ok:

IMG_1182.jpeg
 
Miten muilla toi asvaltilla ajo sujuu tässä pelissä? Itsellä Thrustmasterin T300 alcantara edition ja tosi vaikeata asvaltilla, ei oo tuntumaa ollenkaan. Ihan oudosti lähtee koko auto aina käsistä ihan helpoissa paikoissa. Ei auton kuulu käyttäytyä noin asvaltilla. :D
Ihan perseestähän se on tähän asti ollu ja kyllä mulla samalla tavalla välillä lähtee sorallakin käsistä mutta asfaltilla se on lähes jatkuvaa. Tuntuu että vastaohjaus ei välillä auta tässä pelissä yhtään mitään.

1699548512986.png
Tuon kuvan kaltainen on minunkin tunne tästä pelistä noiden pyörähdysten suhteen ja sitten myös tuntuu, että jarrut toimii millä voimakkuudella sattuu niin se johtaa siihen että sitten jarrutellaan enemmän kuin on tarve. Sillon kun tuntuu että toimii koko ajan johdonmukaisesti asiat niin tämä on hyvä peli ja tuntuma hyvä kaikessa muussa paitsi käkkäreissä.
 
Mulla on tällä hetkellä Työntömestarin T248, minkä löysin käytettynä kun piti nopsaan ratti saada tauon jälkeen.. ihan "ok" vaikka kyllä sitä parempaa kaipaisi.. rattaiden pykälät tuntuu aivan liikaa tässä.

T300 oli kyllä kiva ratti mutta jouduin silloin omani avaamaan heti uutena ja voitelemaan kun oli vissiin rasvat kuivuneet ja piti ikäviä sivuääniä.. pitää tutkailla löytyiskö jostain pelkkä wheelbase käytettynä niin sais pikku upgraden itsekin.

Asiasta kukkaruukkuun, tässä on mun ffb säädöt mitkä on jonkun T300:aa varten tekemät ja tykkään ihan pirusti, ehkä toimii sullakin. Ainoa ero screenshottiin on se että "self aligning torque" on 95.
Pakko sanoa että laitoin nää nyt itselle sen jälkeen kun klubit olin ajanut...Ois varmaan ennen pitänyt. :D Ajoin Maahin näillä asetuksilla ja oma aika parani monta sekkaa, pääsin parin sekunnin päähän sun ajasta. Sit kävin Skandiassa ja Fyresdalissa myös testaamassa, sielläkin parani aika sekunneilla. :D
 
Ihan pers kun suositaa enemän ratilla ajettana en edellisessa wrc pelisdä oli parempi ohjttavuus tatilla kuin tässä pelissä
Kyllä ea on pilannut koko wrc pelin siihen eu kuulu mitään uranoodia vaan pelkä wrc juttu
 
Pakko sanoa että laitoin nää nyt itselle sen jälkeen kun klubit olin ajanut...Ois varmaan ennen pitänyt. :D Ajoin Maahin näillä asetuksilla ja oma aika parani monta sekkaa, pääsin parin sekunnin päähän sun ajasta. Sit kävin Skandiassa ja Fyresdalissa myös testaamassa, sielläkin parani aika sekunneilla. :D

Hyvä että toimii! Tykkään itsekin, jotenkin just passelisti tuntumaa siihen mitä auto tekee. Harmi kun en muista yhtään mistä ne kopsasin niin en saa krediittiä annettua oikealle henkilölle.

Ihan pers kun suositaa enemän ratilla ajettana en edellisessa wrc pelisdä oli parempi ohjttavuus tatilla kuin tässä pelissä

FerraroFin on tuon väitteen hyvinkin todistanut vääräksi, tuntuu padilla kulkevan oikein hyvinkin.

Sitäpaitsi niitä autoja kuitenkin ajetaan oikeastikin ratilla, on vain loogista että se on luontevampaa niin.

Saahan sieltä kaikenmaailman apuja päälle?
 
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota että HDR olisi ”rikki”? Itsellä PS5 ja LG oled ja kuva on mielestäni kuin RDR2:ssa HDR asetuksella eli todella haalea värien ja kirkkauden suhteen, kaikki ikään kuin ylivalottunutta?
 
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota että HDR olisi ”rikki”? Itsellä PS5 ja LG oled ja kuva on mielestäni kuin RDR2:ssa HDR asetuksella eli todella haalea värien ja kirkkauden suhteen, kaikki ikään kuin ylivalottunutta?
PC:llä HDR ei ole edes käytössä niin ei pysty sanoo. Sitä ei voi laittaa päälle ollenkaan.
 
Mulla on PC:llä HDR toiminnassa. Tosin tänään pistin gameready driverin Nvidialta yhden version taaksepäin kun tietokone oli ihan uudenlaisia vikoja keksinyt ja mitään muuta kuin sen ajurin olin päivittänyt en keksinyt syyksi. Ja kaikki on toiminut sen jälkeen normaalisti. Minun mielestä tuo pelikin tökki enemmän sen uusimman ajurin kanssa.
 
Kokeilin laittaa konsolin asetuksista HDR:n pois mutta ei vaikutusta, ilmeisesti ”kuuluu” olla tuollainen. Ei kyllä ollenkaan semmoista HDR poppia kuin esim GT7 tai edes Dirt 2. Noh näillä mennään.
 
Mulla Sonyssä hdr heräsi eloon, ainakin silmissä, kun laski brightnessin 20. Poissa on vaalea kalvo kuvan päältä ja värit kuin hdr.
 
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota että HDR olisi ”rikki”? Itsellä PS5 ja LG oled ja kuva on mielestäni kuin RDR2:ssa HDR asetuksella eli todella haalea värien ja kirkkauden suhteen, kaikki ikään kuin ylivalottunutta?
Itse laskin kirkkauden pelistä 40 niin tuli kontrastia lisää kuvaan, eikä se oikeastaan peruskirkkautta sen enempää laskenut. Ja time trialissa päivä ei ole enää niin haalea sekä ylikirkas ja esim. joku Ruotsi päivällä ei pala enää puhki.

On HDR:ssä "poppia", kun ajelee puolipilvisissä tai auringonlaskun olosuhteissa. Täysin pilvetön auringonpaiste taas vastaa aikaa hyvin oikeata maailmaa. Yöt puolestaan on liian vaaleita ja haaleita, niistä puttuu potkua. Vaikka vihdoin on jopa tehty rallipeliin ihan jopa toimivat autonvalot, niitä ei vaan pahemmin tarvitse EA WRC:n yössä.
 
Täytyy kokeilla tuota kirkkauttaa tiputtaa hitusen. Jotain outoa tuossa kuitenkin mielestäni on enkä nopealla googlauksella ole yksin asian kanssa. Mutta varmasti maa/sää kohtaisia eroja, Monacon auringonlasku oli näyttävämpi ja Suomi taas kovin hailakka. Vrt GT7 jossa esim. ratin vaihtovalot, ajovalot ja aurinko oikeasti ”häikäisee”.

Ja samaa mieltä yön pimeydestä, lie tehty sen takia että jos ajaa keulan tuhannen paskaksi ekaan mutkaan nii näkee kuitenkin ajella maaliin, mutta olishan tuo hienoo kun olis oikeasti pimeää. :D
 
Ylös Bottom