Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

Köyhän miehen black friday tarttui mukaa Uncharted Lost Legacy Collection. Olen siitä onnekas että lost legacya en ole vielä pelannut ja on uncharted nelosestaki sen verran vuosia et mielellään senki vedän vielä uusiks.
 
Viimeisen kahden viikon ostokset.
IMG20231124205637~2.jpg
Gigantti
Bayonetta Origins 29.95€
Crisis Core 29.95€
Star Wars The Skywalker Saga 16.95€
Halo Infinite 4.95€

Coolshop
Soul Hackers 2 21€
No More Heroes 3 17.50€

VPD
Star Ocean: The Second Story R 45.99€

Konsolinet
Robocop: Rogue City 48.95€
 
On se hieno!
Täytyy kyllä sanoa, että aika erinlainen nappula tuntuma X, neliö jne.
Eikä hyvällä tavalla..verrattuna alkuperäiseen ohjaimeen siis.

Mulla oli sama edgen kanssa.
Sitä on vaikea kuvailla kun tavallaan tuntuu kuin ne ottaisi reunoihin kiinni tai jtn, mutta mitään ylimääräistä kitkaa tai vastaavaa ei ole.
Ne vaan tuntuu oudolta.
 
Mulla oli sama edgen kanssa.
Sitä on vaikea kuvailla kun tavallaan tuntuu kuin ne ottaisi reunoihin kiinni tai jtn, mutta mitään ylimääräistä kitkaa tai vastaavaa ei ole.
Ne vaan tuntuu oudolta.
Ehkä siihen tottuu ja äänen myös mitä ne päästää, ekalla kertaa kuullosta kuin naputtaisi leegopalikoita yhteen ontossa pahvilaatikossa.
 
Tulipa lähes 4.5 vuoden jälkeen ostettua uusi hiiri. Jimmsin musta perjantai alesta löytyi uusin langaton Logitechin G502 malli 100€ hintaan niin pitihän se hommata kun kolmannes pois hinnasta.

Uusin malli on siis Nimeltään Logitech G502 X Lightspeed, tämä on ei RGB valoja malli ja sitten on vielä erikseen malli jossa on valot. Mutta minun mielestäni valot hiiressä on jokseenkin turhaa koska ne on sun käden alla piilossa kun pelaat.

Vanha hiireni oli siis tätä edeltävä Logitech G502 Lightspeed, huima ero nimessä tiedän. Eikä hiirtäkään ole mitenkään lähdetty muuttamaan ja miksi lähdettäisiin kun 502 malli on ollut paras hiiri ties kuinka kauan. Uusi malli on 12g kevyempi, siinä on paremmin sijoitellut napit ja sopii omaan käteen paremmin. Eron huomasi heti kun tolla vanhalla mennyt niin kauan että hei täähän tuntuu paremmalta.

Siinä on myös uudet kytkimet jotka estävät tuplaklikkaus ongelmien syntymistä ja uudet erittäin hyvin liukuvat jalat. Voi toki olla että vanhassa on niin kuluneet että tuntuu ero vaan isolta, mutta uusi hiiri vaan liitää maton päällä.

Lisätään vielä että akunkestoksi on luvattu päälle 144h tässä uudessa mallissa joten se on aika kova. Toki itselle tällä ei ole merkitystä kun on powerplay.

IMG20231127151437.jpg
IMG20231127152752.jpg
 
Robocop VPD 59.99e jo muutama viikko sitten ja tänään tuli 25e maksanut Crime boss myös samasta paikasta.
Lisätään tänne, että Crime boss oli kokonaan levyllä ja Roboon tuli vain 4gigan päivitys. Hienoa.
Crime boss muuten 2 levyllä. Eli iso peli. :)
 

Liitetiedostot

  • IMG_20231127_171916_edit_47060041065535.jpg
    IMG_20231127_171916_edit_47060041065535.jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 9
  • IMG_20231128_103631_edit_58013229384274.jpg
    IMG_20231128_103631_edit_58013229384274.jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 2
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt se tuli tehtyä, olen tähän asti ollut melkein ainoastaan Xbox pelaaja mutta nyt tilasin Playstation 5 Slim (digitaalinen, ei levyasemaa) konsolin. Päätin unohtaa nämä "laite uskollisuus" asiat ja hankkia pleikkarin. Onhan minulla nyt pelattavana PlayStationin laadukkaat yksinoikeudet, siis ne kaikki on minulla todellakin pelaamatta.

Aion hankkia niitä PS Storesta peli kerrallaan, pikkuhiljaa. Tuo että konsoli minkä tilasin on levyasematon ei minua haittaa koska hankin melkein kaikki pelini digitaalisina, niin olen tehnyt Xboxillakin. Tuohon PS 5 Slim malliin voi myöhemmin ostaa tuon optisen aseman jos sille on tarvetta. Toki se tulee silloin kalliimmaksi kuin jos olisin heti levyasemallisen version tilannut.

Tämä PS 5 Slim tulee Series X kaveriksi TV:n viereen, Series S taas on liitetty Samsung 1440p 27" näyttöön.
 
Tässä pelkästään marraskuun hankintoja. Kallis kuukausi, mutta vuositasolla ajateltuna säästöä tuli melkoisesti hyvien tarjousten ansiosta. Tarjoushintaiset pelit pääasiassa 12-36e. Tarjouksesta ostin myös bluetooth-adapterin PS1/PS2-käyttöä varten. Kuvasta puuttuu ainakin Super Mario Bros. Wonder sekä aivan liian iso läjä elokuvia.

Jospa näillä selviäisi taas hetkisen.

Peukku Dark Allinacesta ja AitD:sta. Loistavia pelejä.
 
No niin, nyt se tuli tehtyä, olen tähän asti ollut melkein ainoastaan Xbox pelaaja mutta nyt tilasin Playstation 5 Slim (digitaalinen, ei levyasemaa) konsolin. Päätin unohtaa nämä "laite uskollisuus" asiat ja hankkia pleikkarin. Onhan minulla nyt pelattavana PlayStationin laadukkaat yksinoikeudet, siis ne kaikki on minulla todellakin pelaamatta.

Aion hankkia niitä PS Storesta peli kerrallaan, pikkuhiljaa. Tuo että konsoli minkä tilasin on levyasematon ei minua haittaa koska hankin melkein kaikki pelini digitaalisina, niin olen tehnyt Xboxillakin. Tuohon PS 5 Slim malliin voi myöhemmin ostaa tuon optisen aseman jos sille on tarvetta. Toki se tulee silloin kalliimmaksi kuin jos olisin heti levyasemallisen version tilannut.

Tämä PS 5 Slim tulee Series X kaveriksi TV:n viereen, Series S taas on liitetty Samsung 1440p 27" näyttöön.
Hieno hankinta. Itsellä kanssa PS5 Sonyn yksinoikeus koneena. Ne loistavia. Boxilla pelataan sitten kaikki muu.

Kirpparilöytö 5e, Ellie edition ja näyttää ihan uudelta. Muutama pikkuvirheet pahvissa, mutta muuten.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20231128_104909.jpg
    IMG_20231128_104909.jpg
    3,3 MB · Lukukerrat: 34
Viimeksi muokattu:
Black Friday -hankinnat.

Tuli ostettua näköjään tällä kertaa vähän vanhempia kokoelmista puuttuvia, kuin pelkkiä uutuuksia. No on siellä uusi WRC kalleimpana hankintana 32,95 eurolla. Kaikkien kappalehinnat väliltä 4,95 - 32,95€.

IMG20231128141629.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ite pistin kyllä Black Friday -aleissa homman ihan läskiksi ja hankin 18 peliä! Huh, ei ole kyllä mun tapaista tämä ollenkaan.

...tosin koko homma maksoi neljä euroa. Ja kyseessä oli kaksi kokoelmaa Switchille, joissa se 18 peliä ovat. Eli Contra Anniversary Collection ja Castlevania Anniversary Collection.
 
Tänä BF ei tullut ostettua yhtään peliä, jotenkin tuntui että tarjontaa oli todella vähän edellisvuoteen nähden ja ne missä oli isommat alet niin pelien alehinta vastasi isompien kauppojen normihintaa

Tämmöset kuitenkin lähti mukaan
Näytä liitetiedosto 12163
Täälläkin tuli ostettua OnePlus Open. Tosin jo ennen Black Fridayta, kun vanha OnePlus 7 Pro ei oikein enää suostunut lataamaan, eikä akku kestänytkään oikein enää. Sinnittelin niin kauan kuin pystyin kun tiesin että tämä Open on tulossa. Siellä oli silloin puhelimen julkaisun aikoihin tarjous, jossa hinnasta lähti 200e pois ja sai nuo samat Buds Pro 2 -kuulokkeet kaupan päälle. Tiedä sitten kuinka paljon olisi säästänyt jos olisi jaksanut sinnitellä vielä tämän reilun kuukauden. Tahtoo siis kysyä kuinka paljon tästä köyhtyi näin Black Fridayna?
 
Mozan käppäri saapui, vaikuttaa aika pirun hyvältä kun sitä tossa käpistellyt. Nyt kun se standikin tulis, niin sais ton käyttöönkin.. :D
IMG20231128150159~2.jpg


Tuli myös hommattua Pebble V2 2.0 kajarit koneeseen, kun vanha setti otti ja porsi. Kyllä noillakin nyt humppaa kuuntelee, vaikkei niistä nyt kummosta bassoa irtokaan.
 
Mainostetaan nyt itsekkin että tuli hommattua oneplus open tuolla 200€ alennuksella ja vaikka ei se halpa ole missään nimessä niin vähän pisti silmään että samalla muistimäärällä ja isoimmalla näytöllä applen uutukainen maksaa 150€ enemmän. Joten en halua kuvitella mitä heidän tulevat avattavat puhelimet maksaa.

Mutta itse open on ollut mahtava vehje ja todella pieni ottaen huomioon puhelimen mallin. Itse ainakin ollut tyytyväinen.
 
SteelSeries Arctis Nova 7 kuulokkeet - Gigantti, 129,00 €

Sonyn Pulse Explore nappulat oli niiden julkistuksesta asti haaveena, mutta päätin epäilevien arvostelujen vuoksi unohtaa ne ja mukaan tarttui nämä kupit siedettävään hintaan.

Käyttömukavuus: Kevyet ja mukavat päässä, voisin kuvitella näillä jaksavan pelata hyvin pitkiä sessioita. Toivoisin näiden olevan jopa hieman tiukemmat. Minulla on jäätävän kokoinen pää ja tässä jättikurpitsassakin kuulokkeet tuntuvat hieman löysiltä. Käyttömukavuus kuitenkin erinomaisella tasolla. Harvemmin sohvalla tulee liikuttua siten että kuulokkeet voisivat pudota päästä. Yhdistäminen pleikkariin kävi sekunneissa, senkuin tökkäsi vastaanottimen kiinni.

Ääni: Ennen näitä käytössäni on ollut ohjaimeen kiinnitettynä langalliset AKG K701 kuulokkeet. Epäilytti hieman kannattaako erikseen hankkia langattomia pelikuulokkeita. No kannatti! Nova 7 tarjoaa ensikosketuksen perusteella pelatessa paljon syvempää, yksityiskohtaisempaa ja kolmiulotteisempaa ääntä. Äänet toistuvat hienosti eritasoisina ja eri suunnista. AKG:llä kaikki tuntui olevan vähän samanlaista mössöä. Mikä parasta -> USB yhteys toimii ilman viivettä. Ohjaimeen kiinnitetyn AKG:n kanssa joutui tottumaan selkeään viiveeseen.

Ääni ei ole mitään tajunnan räjäyttävää tai veret seisauttavaa tai "siistein juttu ikinä", mutta miellyttävän laadukasta. Herättää pelejä huomattavasti eloon.

Musiikin kuuntelua testasin Questyle M15 kuulokevahvistimeen kytkettynä ja siihen tarkoitukseen nämä eivät ainakaan raskaamman musan kanssa toimineet yhtään. Enpä näitä sitä varten hankkinutkaan, joten ei väliä. Toki kuulokkeisiin on SteelSeriesin ohjelman kautta suuret säätömahdollisuudet, enkä niihin ole vielä edes perehtynyt.

Akun pitäisi kestää reilusti yli 30 tuntia, eli latauskertoja itsellä luvassa 1-2 per kuukausi.

Ihan todella tyytyväinen ostokseen. Eipä malttaisi odottaa, että pääsee kokemaan Alan Wake 2:n uudelleen nämä päässä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20231201_141709_HDR.jpg
    IMG_20231201_141709_HDR.jpg
    822 KB · Lukukerrat: 6
Pukinkonttiin…(pitkä kuukausi tiedossa). Suosituksia lisätarvikkeiden/ohjaimien suhteen, ”puuttuuko” kuvasta jokin QOL-tarvike? Hori Split Pad Pro mietinnässä…Näytä liitetiedosto 12202
Mä oon ikuinen pro controllerin puolesta liputtaja. Omasta mielestä paras ohjain mitä oon koskaan käyttänyt (akunkesto mieletön ja sopii omaan käteen täydellisesti). Mutta varmasti noilla kuvassa näkyvilläkin ohjaimilla pärjää paremmin kuin hyvin. Mukava joulu tulossa teillä selvästi :)
 
Ylös Bottom