Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter Wilds

HideoMiyamoto

Well-Known Member
mpgs2gbyic6c1.jpeg

Nimi: Monster Hunter Wilds
Kehittäjä: Capcom
Julkaisija: Capcom
Alustat: PC,PS5,Xbox Series
Lajityyppi: Toiminta roolipeli, hirviön metsästys
Julkaisu: 28.2.2025
Kotisivut: https://www.monsterhunter.com/wilds/en-us/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/monster-hunter-wilds





A wild and unrelenting new frontier.​

Dynamic, ever-changing environments. A story of monsters and humans in a world with two faces: one in which the lands are harsh and unforgiving, where monsters fight for scant resources—and another in which the lands are vibrant and brimming with life.

You play as a professional monster hunter, protecting the balance of the ecosystem and hunting monsters. Use the resources you gain from hunts to craft ever more powerful weapons and armor in your quest to unravel the mysteries of the new lands.

Experience the most evolved action and improved immersion in any Monster Hunter to date.


Tehdääs tällekin oma ketju kun pelistä tulee kokoajan uutta tietoa ja videota. Peli ei varmasti esittelyjä kaipaa, se on jatko-osa Capcomin ylivoimaisesti menestyneimmälle pelille (ja pelisarjalle) Monster Hunter Worldille. Odotukset peliä kohtaan jokaisella joka Worldista piti on varmasti kohtalaisen korkealla.
 
Viimeksi muokattu:
Monster Hunterin YT kanavalta löytyy aseluokka esittelyjä, onko kukaan katsellut niitä ja mikä on muiden suosikki tähän mennessä tai ylipäätänsä ollut sarjassa. Itse ollut aina Long Sword miehiä, mutta monesti miettinyt pitäisikö kokeilla Bow:ia ja täytyy sanoa että se näyttää erinomaiselta tässä uudessa.

 
Monster Hunterin YT kanavalta löytyy aseluokka esittelyjä, onko kukaan katsellut niitä ja mikä on muiden suosikki tähän mennessä tai ylipäätänsä ollut sarjassa. Itse ollut aina Long Sword miehiä, mutta monesti miettinyt pitäisikö kokeilla Bow:ia ja täytyy sanoa että se näyttää erinomaiselta tässä uudessa.

Itsellä oli Worldissa käytössä Greatswordit ja Insect Glaive, josta jälkimmäisestä pidin kyllä tosi paljon. Mitään hajua ei ole mikä tässä valikoituu aseeksi. Greatswordia tuskin tulen käyttämään, sillä alkoi tympiä se miten hidas ja kankea se oli, mutta saa nähdä.
 
Monster Hunter suomi yhteisön discord servu löytyy täältä - https://discord.com/invite/npzGZ8rV8u

Nyt kun MHwilds on lähenemässä julkisuaan, on tärkeää, että pelaajat löytää pelikavereita.
Suunnitelmana on myös Gamecom 2024 jälkeen järjestää discord serverin kanssa pienet pelisessiot Iceborne pelin parissa muistojen vuoksi.

Gamescom 2024 tulee sisältämään paljon uutta infoa MHWilds pelistä ja monille kontentin luojille on sallittu mahdollisuus jopa striimata peliä.
Gamecom päivät: keskiviikko 21. elokuuta 2024 – sunnuntai 25. elokuuta 2024
 
Mahtava uudistus! Ite pelaan onlinessa niin ei vaikuta mut toi tuo peliin varmasti uusia pelaajia. Muutenkin tuntuu että ovat ottaneet suunnan houkutella uutta väkeä pelisarjan pariin, se on huikeeta sillä nää on tosi hyviä pelejä.
 
Mahtava uudistus! Ite pelaan onlinessa niin ei vaikuta mut toi tuo peliin varmasti uusia pelaajia. Muutenkin tuntuu että ovat ottaneet suunnan houkutella uutta väkeä pelisarjan pariin, se on huikeeta sillä nää on tosi hyviä pelejä.

Se myös auttaa kun pelin pelaajamäärät joskus putoaa niin ei tarvi pelata solona.
 
Peli vaatii ihan hirvittvää rautaa PC:llä joten eiköhän sieltä tule Dragona Dogma 2 optimointia ja konsoleilla ei taida 60 FPS tulla.

 
uuh!, Monster Hunter Wildsin betaa pääsee jo pelaamaan PS5:lla, ainakin tietyissä Regioneissa. pistetääs peli testiin. Ausseissa ja japanissa peli on ainakin jo pelattavissa. tietty se vaatii psn plus jäsenyyden.

edit.

jep ainakin ausseissa toimii, hahmoa pääsin luomaan justiin
 
Viimeksi muokattu:
pelistä otettu maistiaiset ja itse peli vaikuttaa loistavalta mutta valitettavasti samaa ei voi sanoa PS5 performancesta. peli on tosiaan max 30fps ja vielä sen lisäksi stutteroi aikalailla, performance on siis luvalla sanoen surkea. ehdottomasti tosiaan peli tulee sitten itse ostettua pc:lle. tai vaihtoehtoisesti jos päätänkin hommata PS5 Pro ennen pelin julkaisua niin ehkä sille, mutta normi PS5 ei ole vaihtoehto itselle pelin kohdalla. harmi että uus pc tuskin ehtii tällä viikolla tulemaan joten pelin testaamainen jää aikalailla minimiin. ei vain pysty nauttimaan pelistä tuolla performancella PS5:lla.'

Editoin tuon hahmonluontiin liittyvän osion pois koska se tosiaan on ihan kunnossa että jotain vain itse kämmäsin hahmoa luodessa. että kyllä hahmossa on tosiaan hyvä hahmon luontisysteemi. ellei jopa erinomainen, johtuen tuosta performancesta niin ainakin voi sitten viettää paljon aikaa betan parissa luodessa kunnon hahmon, jos tuon perfomanceen ei tule betan aikana patchia.
 
Viimeksi muokattu:
olikin näköjään pakoitettu 120hz tapättynä ja Resolution mode päällä, otin 120hz mode rastin pois, ja vaihdoin moden performanceen niin nyt peli pyöriikin paljon paremmin, ihmettelinkin että ei tää nyt näin huono voi olla performancen suhteen. nyt peli siis pyörii ihan hyvin mutta graafisesti peli on hiukan suttuinen tuolla performance modella. no nyt peli pyörii onneksi lähes 60fps

tuossa videota betan gameplaystä noilla kahdella modella.

 
Viimeksi muokattu:
Voisko joku kertoa että mikä Monster Huntereissa on "se juttu" mikä siitä tekee erinomaisen pelisarjan?

Kysyn siis ihan tosissaan, oon tätä ihmetellyt jo varmaan 15 vuotta. Testasin (muistaakseni) Worldin demoa joskus mutta ei napannut, eikä trailerit anna mitään erityisen kiinnostavaa kuvaa. Pelkkien dinosaurusten lahtaamista geneerisen näköisissä ympäristöissä.

Taistelusysteemi ilmeisesti hyvä mutta onko näissä mitään muuta tarjolla kuin loputonta tehtäväpohjaista grindiä moninpeli painotteisesti?
 
Voisko joku kertoa että mikä Monster Huntereissa on "se juttu" mikä siitä tekee erinomaisen pelisarjan?

Kysyn siis ihan tosissaan, oon tätä ihmetellyt jo varmaan 15 vuotta. Testasin (muistaakseni) Worldin demoa joskus mutta ei napannut, eikä trailerit anna mitään erityisen kiinnostavaa kuvaa. Pelkkien dinosaurusten lahtaamista geneerisen näköisissä ympäristöissä.

Taistelusysteemi ilmeisesti hyvä mutta onko näissä mitään muuta tarjolla kuin loputonta tehtäväpohjaista grindiä moninpeli painotteisesti?

Varmaan se monsterien tappaminen, resurssien kerääminen ja varusteiden kehittely/parantelu on varmasti ne mitkä näissä kiehtoo. Sekä tietysti osalle se on se coop mäiske. Eihän tällainen peli kaikille sovi niinkuin ei sovi mikään muukaan peli, mutta yli 20 miljoonaa kertoo että aika monia se kiehtoo. Nämä monsterit on vähän kuin Soulslike bosseja jotka vaatii niiden liikkeiden opettelua ja reagoimista niihin. Sitten on tietysti vielä toistakymmentä eri aseluokkaa jotka tarjoavat aika erilaisen tavan taistella näitä monsuja vastaan.
 
Ylös Bottom