Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom: Eternal

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc ps4 switch xone
Itse aloitin juuri 2016 Doomin uudelleen peluun ja tarkoitus on tietysti tätäkin pelata ennen uutukaisen tuloa. Jos vaikka yrittäis tällä kertaa pelata läpi asti. Peli on varmasti vähän muuttunut julkaisun jälkeen balance muutoksilla. Onkos ne DLC:t ostamisen arvoisia ?

Itse aloitin juuri 2016 Doomin uudelleen peluun ja tarkoitus on tietysti tätäkin pelata ennen uutukaisen tuloa. Jos vaikka yrittäis tällä kertaa pelata läpi asti. Peli on varmasti vähän muuttunut julkaisun jälkeen balance muutoksilla. Onkos ne DLC:t ostamisen arvoisia ?
En muista, että olisi saanut koskaan mitään isompia balancepäivityksiä tms muutakaan isompaa. Tämä oli minusta erinomaisesti tasapainossa heti julkaisussa. Pidin myös noista dlc paketeista. Ei ne kauheasti mitään isoja muutoksia kaavaan tuonut mutta lisää Doomia riitti itelle ainaki vallan hyvin.

Tämä on kyllä yksi kaikkien aikojen parhaista räiskintäpeleistä. Pidin tuosta combat loopista aivan valtavan paljon ja nuo tasoloikat toi mukavasti vastapainoa tuolle nopeatempoiselle räiskinnälle. Kenttien salaisuuksia oli myös hauska tonkia ja hahmonkehitys ja aseiden päivitys oli kiinnostavaa puuhaa. Odotukset TDA:n suhteen on kyllä korkealla. :)

Ostin aikanaan molemmat lisärit itse tykkäsin kyllä.

Mä en erityisemmin syttynyt noista DLC:istä silloin. Muistaakseni sitä jo alkup. vihaamaani tasohyppelyä oli vielä enemmän ja se oli vielä hankalampaa. Olisiko niissä ollut joku uusi ase. Ja tietysti kovempi vaikeutaso.

2016 on kyllä edelleen kova! Ja tietysti yksi parhaista videopeli-soundtrackeistä (Mick Gordon).

The Dark Ages kiinnostaa siksikin, koska tasohyppelyä ei nyt ilmeisesti ole yhtään. Myös Eternalin ”ammuskeluhippa” kävi aika nopeasti väsyttämään ihan fyysisestikin käsiä, liekö vielä uudessa samaa.

Vaikkakin ihan Strattonin vuoksi tekisi mieli jättää koko uusi Doom ostamatta :D

Mä en erityisemmin syttynyt noista DLC:istä silloin. Muistaakseni sitä jo alkup. vihaamaani tasohyppelyä oli vielä enemmän ja se oli vielä hankalampaa. Olisiko niissä ollut joku uusi ase. Ja tietysti kovempi vaikeutaso.

2016 on kyllä edelleen kova! Ja tietysti yksi parhaista videopeli-soundtrackeistä (Mick Gordon).

The Dark Ages kiinnostaa siksikin, koska tasohyppelyä ei nyt ilmeisesti ole yhtään. Myös Eternalin ”ammuskeluhippa” kävi aika nopeasti väsyttämään ihan fyysisestikin käsiä, liekö vielä uudessa samaa.

Vaikkakin ihan Strattonin vuoksi tekisi mieli jättää koko uusi Doom ostamatta :D
Olihan tuo siinä TDA esittelyssäkin, että tasohyppelyä ja kenttien tutkimista on edelleen. Ja hyvä niin. Tuo tuo vastapainoa tuolla räiskinnälle mukavasti. Pelkkä silmitön räiskintä kävisi puuduttavaksi jos mitään muuta ei olisi vastapainona. Enkä itse oikein ymmärrä mitä niin kamalaa noissa Eternalin tasohyppelykohdissa oli. Hyvinhän ne oli tehty kaikinpuolin.

Jokainen toki tavallaan mutta en myöskään alkaisi yhden kaverin takia boikotoimaan koko peliä. Sanoihan tuota samaa myös Mick Gordon itse, että ei halua, että peliä boikotoidaan, koska tuolla on älytön määrä tekijöitä, jotka tekevät loistavaa työtä ja ansaitsevat, että peli myy hyvin ja menestyy.

Julkaisussa pelasin tämän läpi ja kiroilin, että kuinka paskaa kaikki muutokset oli, mutta nyt aloittelin tuon PS5 version pelaamisen, kun sai ilmaiseksi päivitettyä ja onhan tää ihan helvetin kova peli ja parhaimmillaan tämä on jos laittaa hudin minimiin. Itsellä nyt vain tähtäin ja kompassi näkyvissä :D

Mick Gordonin musiikin on kyllä ihan parasta ja täytyy toivoa, että TDA:han musiikit tehnyt porukka onnistuisi samalla tavalla.

Kunnon flown, kun saa päälle niin tulee ihan voittamaton fiilis ja ei voi kun nauraa täydessä psykoosissa demoneita tappaessa :cool:

Against all the evil that Hell can conjure, all the wickedness that mankind can produce, we will send unto them... only you. Rip and tear, until it is done.

Enkä itse oikein ymmärrä mitä niin kamalaa noissa Eternalin tasohyppelykohdissa oli. Hyvinhän ne oli tehty kaikinpuolin.

Se koko pelimekaniikka: ensin kiinniotto metallilevystä (joka voi olla myös sijoiteltuna johonkin erikoiseen paikkaan), sitten kikkailua "ilmalennon" loppumisen ja keltaisten "jumppatankojen" kanssa, jatkaen liikettä kulmien taakse tai pyörivien piikkirullien välistä tms. Not my idea of fun, ja olen eri mieltä siitä että olisivat hyvin tehtyjä - mielestäni ne olivat nimenomaan kömpelöä lisuketta FPS-vinkkelistä.

Mick Gordonin musiikin on kyllä ihan parasta ja täytyy toivoa, että TDA:han musiikit tehnyt porukka onnistuisi samalla tavalla.

Niin siis nimenomaan Eternalissahan sitä ei juuri ole, tai on vain pätkiä tai osittain. Suurimman osan teki Chad Mossholder ja id Softwaren oma porukka.

Viimeksi muokattu:
Niin siis nimenomaan Eternalissahan sitä ei juuri ole, tai on vain pätkiä tai osittain. Suurimman osan teki Chad Mossholder ja id Softwaren oma porukka.
Eikös tuo mennyt, niin että tuo mainitsemasi tyyppi miksasi erikseen myytävän soundtrackin tai ainakin niin tämän ymmärrän.

Stratton says that id agreed to the extension with a new deadline set for mid-April. However, once April arrived Stratton says “we grew increasingly concerned about Mick delivering the OST to us on time. I personally asked our Lead Audio Designer at id, Chad [Mossholder], to being work on id versions of the tracks” as a backup plan. Mossholder would mix music Gordon previously submitted for use in-game into soundtrack form, which requires a different kind of sound-mixing.

Stratton says that as the deadline approached Gordon was the one who suggested he and Mossholder combine the work they both completed into a full soundtrack, leading to the final version of the Doom Eternal OST that includes tracks mixed by Gordon and tracks edited by Mossholder using Gordon’s original music he previously submitted for use in-game.

Eikös tuo mennyt, niin että tuo mainitsemasi tyyppi miksasi erikseen myytävän soundtrackin tai ainakin niin tämän ymmärrän.

Ymmärtääkseni tämä Mossholder myös räpelsi itse jotain, tai editoi Gordonin lähettämiä pätkiä yhteen. Gordonin mukaan kömpelösti, osittain jopa demoja. Mun ymmärrys on että kaiken kaikkiaan Gordon ei ehtinyt saamaan pakettia valmiiksi, ennen kuin töpseli vedettiin seinästä.

Pääpiirteissään Gordon joutui tekemään (lähes vuoden palkatta, muistaakseni) jatkuvasti kehitysvaiheessa olevaan peliin "valmista musiikkia", jonka id kuitenkin vaati noudattelemaan kenttäsuunnittelua. Lisäksi ymmärtääkseni id uutisoi kysymättä collector's editionin soundtrack-vinyylistä, jonka Gordon tekisi täysin. Lopputulos - se ensimmäinen versio - oli joku id:n oma edittiräpellys, jonka Gordon olisi halunnut korjata. En ole enää kartalla tuliko tuota soundtrackia lopulta koskaan, vai onko se nykyinen joku yhdessä "korjattu" versio.

Tää pari vuotta tehty Mild Convictionin video selvittää asian aika juurta jaksain

Se koko pelimekaniikka: ensin kiinniotto metallilevystä (joka voi olla myös sijoiteltuna johonkin erikoiseen paikkaan), sitten kikkailua "ilmalennon" loppumisen ja keltaisten "jumppatankojen" kanssa, jatkaen liikettä kulmien taakse tai pyörivien piikkirullien välistä tms. Not my idea of fun, ja olen eri mieltä siitä että olisivat hyvin tehtyjä - mielestäni ne olivat nimenomaan kömpelöä lisuketta FPS-vinkkelistä.
No sitten voidaan kai sopia, että ollaan asiasta vain eri mieltä. :) Ei ne toki helppoja ollut mutta sekin oli vain hyvä homma. Mutta missään kohtaa oma kämmi ei pannut ajattelemaan, että ompas nämä paskasti tehty sillä pystyin syyttämään noista vain itseäni.

Päätin olla idiootti ja ostin ne lisärit vaikka niissä tulee aivan varmasti menemään hermot :D
Ne oli yhteensä nyt pleikan storessa 12e joten päätin kokeilla.
Sinänsä hyvä, että noista on myös standalone versiot tarjolla sillä peruspeli on pelattuna boxilla, mutta pikaisen googletuksen mukaan mikään perus pelin puolella avattu ei siirry noihin lisäreihin vaan niissä on heti kaikki aseiden modit ja runet auki. Edes peruspelin puolella kerätyt lisärit ei siirry.

Lisäksi nyt mä voin laittaa edgen takanapeille hypyn ja dashin joille tulee varmasti tarvetta.

Pääsin mä ekan lisärin toiselle alueelle ennen kuin alkoi vituttaa.
Eka marauder kulutti kaikki mun lisärit vaikka ekalla alueella noita tuli tapettua varmaan kuusi yhteensä, mutta siellä oli paljon seiniä ja pilareita jotka suojasi, nyt ei ollut mitään tuollaista.
Paras tapa tappaa toi on eka ampua super shotgunilla ja heti perään ballistalla, mutta kun siinä haulikossa ei montaa laukausta ole ja tuo kusipää warppailee ympäriinsä niin siitä on helppo ampua ohi ja kun haulit loppuu niin sen stunnaaminen on melkein mahdotonta.
En tiedä missaanko jotain, mutta mä en aina ehdi edes ampumaan sitä ballistalla kun sen stunnaus on mennyt jo ohi ja mä painan aseenvaihto nappia välittömästi haulikolla ampumisen jälkeen, mutta ei tuo ainakaan sen animaation perusteella siltä quick swapilta näytä kun ihan yhtä hitaasti se ase vaihtuu mitä oikein weapon wheelin kauttakin.
Lisäksi se ehtii vielä tekemään osumaa ennen ku edes tiedät mihin se meni ja sitten se kutsuu vielä sen saatanan sudenkin mukaan.

En halua edes kuvitella millaista paskaa tuo alue on sitten kun pitää siellä jossain kaasun keskellä olla pienessä kuplassa ja taistella ja sitten mukaan heitetään vielä ne henget jotka ottaa demoneita valtaansa ja buffaa niitä ihan helvetisti.
Olis vaan pitäny kuunnella omaa vaistoa ja jättää ostamatta.

Pääsin mä ekan lisärin toiselle alueelle ennen kuin alkoi vituttaa.
Eka marauder kulutti kaikki mun lisärit vaikka ekalla alueella noita tuli tapettua varmaan kuusi yhteensä, mutta siellä oli paljon seiniä ja pilareita jotka suojasi, nyt ei ollut mitään tuollaista.
Paras tapa tappaa toi on eka ampua super shotgunilla ja heti perään ballistalla, mutta kun siinä haulikossa ei montaa laukausta ole ja tuo kusipää warppailee ympäriinsä niin siitä on helppo ampua ohi ja kun haulit loppuu niin sen stunnaaminen on melkein mahdotonta.
En tiedä missaanko jotain, mutta mä en aina ehdi edes ampumaan sitä ballistalla kun sen stunnaus on mennyt jo ohi ja mä painan aseenvaihto nappia välittömästi haulikolla ampumisen jälkeen, mutta ei tuo ainakaan sen animaation perusteella siltä quick swapilta näytä kun ihan yhtä hitaasti se ase vaihtuu mitä oikein weapon wheelin kauttakin.
Lisäksi se ehtii vielä tekemään osumaa ennen ku edes tiedät mihin se meni ja sitten se kutsuu vielä sen saatanan sudenkin mukaan.

En halua edes kuvitella millaista paskaa tuo alue on sitten kun pitää siellä jossain kaasun keskellä olla pienessä kuplassa ja taistella ja sitten mukaan heitetään vielä ne henget jotka ottaa demoneita valtaansa ja buffaa niitä ihan helvetisti.
Olis vaan pitäny kuunnella omaa vaistoa ja jättää ostamatta.

Marauderi se tappo oman mielenkiinnon pääpelissä kun peli ilmestyi. Nyt on Doom 2016 lähestymässä loppua niin aion tietysti antaa uuden mahdollisuuden mutta kstotaan kuin käy.

Silt, yksi pelihistorian typerimmistä vihollisista.

Vaatii vain opettelua ja kärsivällisyyttä. Haulikon kudit ei ehdi loppua kun noissa on aina joku rivivihu mukana jonka voi pilkkoa lihoiksi. Ihan vasta pelailin viimeiset trophyt tästä ja en tainnut kuolla kertaakaan tähään sillä Ultra Violence tasollakaan.

Vaatii vain opettelua ja kärsivällisyyttä. Haulikon kudit ei ehdi loppua kun noissa on aina joku rivivihu mukana jonka voi pilkkoa lihoiksi. Ihan vasta pelailin viimeiset trophyt tästä ja en tainnut kuolla kertaakaan tähään sillä Ultra Violence tasollakaan.
Niinhän siellä oli, mutta ammuksia saa vaan moottorisahalla ja se latautuu paljon hitaampaa ku mitä minä kulutan ammuksia ja lisäksi se marauder warppailee ja hyökkää jatkuvasti ja sitten tulee se susikin riesaksi ja kaiken pitäs vaan tulla suoraan selkäytimestä.
No pääsin mä tuon bloody swamp alueen aika neutraaleilla fiiliksillä vaikka myöhemmin täytyi tapella vielä buffattua marauderia vastaan.
En mä kyllä oikeasti nauttinut pelaamisesta kertaakaan kun se on sitä jatkuvaa päätöntä juoksua ja loikkimista kohtuu pienillä areenoilla ja välillä koittaa kovempia tyyppejä osua kerran tai pari ja sitten taas sahata joku pikku vihu jotta saa lisää ammuksia ja lisää taas loikkimista, ampumista, jäädytystä, sahaamista kunnes se äärimmäisen pitkä taistelu on viimeinkin ohi.

Nyt sentään tiedän miten se quick swap toimii. Siinä kuuluu pitää R2 pohjassa ja sitten painaa sitä aseen vaihto namiskaa.
Jos nyt alkas se marauder tippumaan edes hitusen helpommin kun voi ketjuttaa sitä haulikkoa ja ballistaa.

Lisäksi redditin puolelta opein, että mitä nopeammalla sulla on se weapon wheelin aukeamis nopeus niin sitä hitaammin tuo swappi toimii ja sitä tuo videon tyyppikin varmaan tarkoittaa kun sillä on weapon wheelin aukeamis aika 210 kun vakiona se on 70.

Opein tänään myös sen, että niitä henkien riivaamia demoneja ei kannata ampua ballistalla sillä se ei tehoa niihin ollenkaan.
Peli on täynnä tutorial ikkunoita, mutta tuota se ei sitten voinut kertoa. Ei ihme, että nuo tuntui aina kestävän ihan helvetisti runtua.
Peli ei myöskään kertonut tuota quick swappia. Tai kyllä se sanoi kuinka sä voit vaihtaa kahden viimeksi käytetyn aseen välillä painamalla R1:sta joka on vaan se normaali nopeuksinen vaihto.

Viimeksi muokattu:
Niinhän siellä oli, mutta ammuksia saa vaan moottorisahalla ja se latautuu paljon hitaampaa ku mitä minä kulutan ammuksia ja lisäksi se marauder warppailee ja hyökkää jatkuvasti ja sitten tulee se susikin riesaksi ja kaiken pitäs vaan tulla suoraan selkäytimestä.
No pääsin mä tuon bloody swamp alueen aika neutraaleilla fiiliksillä vaikka myöhemmin täytyi tapella vielä buffattua marauderia vastaan.
En mä kyllä oikeasti nauttinut pelaamisesta kertaakaan kun se on sitä jatkuvaa päätöntä juoksua ja loikkimista kohtuu pienillä areenoilla ja välillä koittaa kovempia tyyppejä osua kerran tai pari ja sitten taas sahata joku pikku vihu jotta saa lisää ammuksia ja lisää taas loikkimista, ampumista, jäädytystä, sahaamista kunnes se äärimmäisen pitkä taistelu on viimeinkin ohi.

Nyt sentään tiedän miten se quick swap toimii. Siinä kuuluu pitää R2 pohjassa ja sitten painaa sitä aseen vaihto namiskaa.
Jos nyt alkas se marauder tippumaan edes hitusen helpommin kun voi ketjuttaa sitä haulikkoa ja ballistaa.

Lisäksi redditin puolelta opein, että mitä nopeammalla sulla on se weapon wheelin aukeamis nopeus niin sitä hitaammin tuo swappi toimii ja sitä tuo videon tyyppikin varmaan tarkoittaa kun sillä on weapon wheelin aukeamis aika 210 kun vakiona se on 70.

Opein tänään myös sen, että niitä henkien riivaamia demoneja ei kannata ampua ballistalla sillä se ei tehoa niihin ollenkaan.
Peli on täynnä tutorial ikkunoita, mutta tuota se ei sitten voinut kertoa. Ei ihme, että nuo tuntui aina kestävän ihan helvetisti runtua.
Peli ei myöskään kertonut tuota quick swappia. Tai kyllä se sanoi kuinka sä voit vaihtaa kahden viimeksi käytetyn aseen välillä painamalla R1:sta joka on vaan se normaali nopeuksinen vaihto.

Mutta miten tuossa ehtii kudit noin pahasti loppua, kun eihän tuota Marauderia kannata ampua, kun silloin, kun se välähtää vihreänä? Eikä siitä wrappailusta tarvitse kauheasti välittää, kun saa vain pidettyä sen näkökentässä. Ja tuo susi kuolee yhdestä kudista.

Mutta tuota nopeaa liikkumista, väistelyä ja hippaahan tuo combat on. Jos se ei maistu niin sitten tuskin nauttii missään kohtaa pelistä. Itselle tuo oli nimenomaan sitä mistä nautin suunnattomasti. Kokoajan joutui miettimään mitä seuraavaksi tehdä, että selviää siitä vihollishelvetistä. Päätöntä tuo ei minusta ole missään kohtaa vaan nimenomaan tuossa joutuu kokoajan miettimään mitä tekee samalla, kun liikkuu tai muuten kuolo korjaa nopeasti.

Menikös kauan noissa moninpelin trophyissä? Muuten tässä ei vaikuttaisi olevan mitenkään mahdottoman vaikea platina, mutta noin moninpelipuolen trophyt mietityttää, että meneekö niissä ihan älyttömän kauan.

Menikös kauan noissa moninpelin trophyissä? Muuten tässä ei vaikuttaisi olevan mitenkään mahdottoman vaikea platina, mutta noin moninpelipuolen trophyt mietityttää, että meneekö niissä ihan älyttömän kauan.
Valitettavasti meni vähän turhan kauan. Vähän väkisin joutu noita vääntämään. Olen tehnyt sen vielä kaksi kertaa. :D

Mutta miten tuossa ehtii kudit noin pahasti loppua, kun eihän tuota Marauderia kannata ampua, kun silloin, kun se välähtää vihreänä? Eikä siitä wrappailusta tarvitse kauheasti välittää, kun saa vain pidettyä sen näkökentässä. Ja tuo susi kuolee yhdestä kudista.

Mutta tuota nopeaa liikkumista, väistelyä ja hippaahan tuo combat on. Jos se ei maistu niin sitten tuskin nauttii missään kohtaa pelistä. Itselle tuo oli nimenomaan sitä mistä nautin suunnattomasti. Kokoajan joutui miettimään mitä seuraavaksi tehdä, että selviää siitä vihollishelvetistä. Päätöntä tuo ei minusta ole missään kohtaa vaan nimenomaan tuossa joutuu kokoajan miettimään mitä tekee samalla, kun liikkuu tai muuten kuolo korjaa nopeasti.

Sä selvästikin aliarvioit sen kuinka huono mä olen välillä tähtäämään :D
Mitä tiukempi ajoitus johonkin osumisessa on niin sitä isommalla todennäköisyydellä ammun ohi.
Ja mulla nimenomaan on ongelmia pysyä marauderin liikkeissä mukana kun se warppaa johonkin. Pelaan ihan vakio sensseillä.
Jos areenalla on paljon seiniä niin tuo ei ole niin paha kun voi vaan syöksyä seinän taa suojaan jos ampuu ohi.

No eihän siinä nimenomaan ehdi mitään miettimään kun kaiken pitäs tulla selkäytimestä välittömästi.
Mulla ainakin menee välillä aivot ihan solmuun ja kun mietin mitä asetta kannattas käyttää niin samalla saa juosta areenan ainakin kerran ympäri.
Onneks on sentään nuo edgen takanapit käytössä niin voi jatkuvasti katsella ympäriinsä vaikka hyppii ja käyttää dashia.
Tuo olis ihan suolesta jos jatkuvasti tarttis ottaa sormi pois tatilta sillä se loikkiminen ja dashaus on ihan jatkuvaa.
Laitoin vielä sen tuli hyökkäyksen vasemman tatin klikkaukseen niin ei tartte senkään takia nostaa sormea tateilta.

No huomenna lisää uudella tiedolla varustettuna.
Äsken vielä opein kuinka se chaingunin shield mod on aivan helvetin hyvä kun sen kanssa vaan dashaa päin vihollista. Ellei sitä sitten olla nerffattu kun video taisi olla kolmisen vuotta vanha.

Ylös Bottom