J.Sunderland
Well-Known Member
No niin, lopputekstit rullasivat reilun 16h seikkailun jälkeen ja hyvä fiilis jäi Doom Eternalista. Olen oikeastaan todella positiivisesti yllättynyt kuinka monipuolinen peli kyseessä oli, ei todellakaan mikään tusina-FPS, vaan todella paljon enemmän, kuten jo aikaisemmin mainittu.
Ja kontrollit on tässä pelissä kyllä viimeisen päälle pääosissa sekä myös hyvin toimivat, vaikka melko monimutkainen setti kaikenlaista on tarjolla. Hienointa on kun lopulta kaikenlaiset eri kombinaatiot kyvyistä, eri aseista ja niiden modeista on tuttuja ja ne alkaa löytymään ihan 9/10 kertaa oikein heti ensimmäisellä. Melkoista ammusbalettia tämä parhaillaan on, kun siinä kaiken hurmoksen seassa hyppiessä lähes jokainen ohjaimen nappula on käytössä. Ja näin siis jopa helpoimmalla vaikeustasolla, joka onneksi antaa anteeksi virheitä.
Ja tuo helpoin vaikeustaso oli kyllä lopulta varmasti oikea valinta itselle, kun ei ollut edes tällä tasolla mikään läpikävely, vaan henkensä puolesta sai ihan jatkuvasti pysyä liikkeessä ja käyttää eri tekniikoita. Eli jos joku tätä aloitteleva miettii kehtaako helpoimmalla pelata, niin oma kokemukseni on, että kehtaa hyvinkin ja peliä pääsee siltikin pelaamaan kuten sitä pitäisikin pelata.
Arvosana 4.5/5 ja siinä on melkein puolikas piste ekstraa siitä, että onnistuivat yllättämään positiivisesti. ID on onnistunut tuomaan Doomiin monipuolisesti uutta, mutta kuitenkin samalla säilyttäen samalla paljon vanhaa henkeä. Taistelun monipuolisuus on raikas tuulahdus FPS-genreen ja ainakin allekirjoittaneelle tuli sellainen fiilis, että tässä on oikeasti alan kovimpia pelimekaniikkoja noin muutenkin. Harkittu ja tasapainoinen kokonaisuus, jossa sorminäppäryyttä vaaditaan monella eri tavalla. Tämä on kaikkea muuta kuin perus-FPS.
Ja kontrollit on tässä pelissä kyllä viimeisen päälle pääosissa sekä myös hyvin toimivat, vaikka melko monimutkainen setti kaikenlaista on tarjolla. Hienointa on kun lopulta kaikenlaiset eri kombinaatiot kyvyistä, eri aseista ja niiden modeista on tuttuja ja ne alkaa löytymään ihan 9/10 kertaa oikein heti ensimmäisellä. Melkoista ammusbalettia tämä parhaillaan on, kun siinä kaiken hurmoksen seassa hyppiessä lähes jokainen ohjaimen nappula on käytössä. Ja näin siis jopa helpoimmalla vaikeustasolla, joka onneksi antaa anteeksi virheitä.
Ja tuo helpoin vaikeustaso oli kyllä lopulta varmasti oikea valinta itselle, kun ei ollut edes tällä tasolla mikään läpikävely, vaan henkensä puolesta sai ihan jatkuvasti pysyä liikkeessä ja käyttää eri tekniikoita. Eli jos joku tätä aloitteleva miettii kehtaako helpoimmalla pelata, niin oma kokemukseni on, että kehtaa hyvinkin ja peliä pääsee siltikin pelaamaan kuten sitä pitäisikin pelata.
Arvosana 4.5/5 ja siinä on melkein puolikas piste ekstraa siitä, että onnistuivat yllättämään positiivisesti. ID on onnistunut tuomaan Doomiin monipuolisesti uutta, mutta kuitenkin samalla säilyttäen samalla paljon vanhaa henkeä. Taistelun monipuolisuus on raikas tuulahdus FPS-genreen ja ainakin allekirjoittaneelle tuli sellainen fiilis, että tässä on oikeasti alan kovimpia pelimekaniikkoja noin muutenkin. Harkittu ja tasapainoinen kokonaisuus, jossa sorminäppäryyttä vaaditaan monella eri tavalla. Tämä on kaikkea muuta kuin perus-FPS.