MariusFin
Active Member
Tietenkin kirjoitan.
Katsoin todella paljon haastatteluja ja sellaisia making off juttuja ennen Doom Eternal julkaisua. Oli päivän selvää että tekijä kaksikko painotti kahta asiaa ylitse muiden.
1. oli se että konsoliversiota mainostettiin joka käänteessä ja etenkin niille jotka ajattelivat että fps-peli ei voi olla hyvä konsoleilla. kuulemma jopa studiolla heillä on kaikki paikat täynnä konsoleita ja tiimi pelaa sillä pääasiassa eternalia
2. usein tuli puheeksi tekijöiden omat lapset, nuoret. heidän pelimakunsa, ylipäätään se miten tuoda doom tähän aikaan.
Nyt jos ajatellaan että nämä tyypit, siis nyky nuoret pelaavat paljon: Valorant, Fortnite, Apex, Overwatch tyylistä sisältöä esim. niin joku doom on siitä aika kaukana. no sitten Quake ja > Quake Champions. sehän oli hienosti tehty, mutta jo se että hahmoilla on kykyjä oli monille ihan liikaa. (Hero Shooter)
On ihan selvää että tämän päivän nuoret pelaavat valtavasti, käytännössä kaikki. siksi se on minusta saman tekevää onko siellä K-12 tai K-18 jos peli on suosittu. minusta on todella lapsellista että joku doom on K-18, millä ihmeen perusteella? joka tapauksessa pointtini on että ainakin tekijä kaksikon puheista sai sellaisen käsityksen että peliä tehdään nyt ns. uudelle yleisölle. ei pelkästään mutta kuitenkin.
ei ole tarkoitus saada Doom 1 veteraaneja peliin mukaan, joka on käytännössä tasohyppelyn ja 1person shooterin yhdistelmä. jos vanha yleisö tykkää niin hyvä. olen toki itsekkin kovasti pohtinut miltä alkuperäinen doom voisi näyttää ja tuntua jos se tehtäisiin nyt ikään kuin uusiin kuoriin. millainen se olisi... tavallaan doom on onnistunut uudistamaan koko genren, se on aika coolisti tehty peli. pelaajallahan on tämä oma basekin, ikään kuin "man cave" vaikka en tuosta sanasta pidä.
ollaan suurten asioiden äärellä kun vihut ovat valtaamassa maapalloa. saa nähdä mikä on sarjan tulevaisuus, itse en odottaisi ihan pian mitään jatkoa. nettipeli ainakin oli jo syntyessään kuollut idea, 1v2 ... ja sitä rataa.