Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosielämän Hugo Drax. Trumpin ykköslakeija Elon "F U retard" Musk peesaamassa lumoavalla fuck europeans asenteella, samalla kun pistää seuraajansa äänestämään siitä että pitäisikö jenkkien valloittaa Englanti...
Musk on yksi parhaita argumentteja rajusti progressiivisen pääomatuloverotuksen (ja yleensäkin verotuksen puolesta). Raha on valtaa, ja yhdelle ihmiselle kasautuvan vallan määrää pitää rajoittaa.

On kyllä "jännä" nähdä, mitä tuolla rapakon toisella puolen tapahtuu seuraavan neljän vuoden aikana.
 
Oikeastaan Trumpin kikkelinheiluttelun ja valloitushaaveiden ongelma on, että se antaa Kiinalle valtakirjan harjoittaa samanlaista politiikkaa ja Kiina voi oikeasti toteuttaa valloituksiaan. Järkevintä olisi pidättää Trump maanpetturina ennen kuin hän pääsee astumaan virkaan. Sen verran haitallista hänen toimintansa on Yhdysvalloille tällä hetkellä. Yhdysvaltojen on hyvin vaikea myös tulevaisuudessa vastustaa Venäjän valloituspolitiikkaa, kun itse on lähtenyt uhittelemaan samoilla asioilla. Todennäköisesti Trumpille hyvät liittolaissuhteet eivät ole minkään arvoisia ja se virhearvio tulee todennäköisesti kostautumaan aika nopeasti. Eniten harmittaa niiden viattomien siviilien puolesta, joiden henki menee sapelinkalistelun yltyessä. Ei ole siis ihan turhia puheita tällaiset sotajutut ja niillä on oikeasti vaikutusta.
 
Jos jonain päivänä ostan sähköauton, niin sen merkki ei missään nimessä ole Tesla.

Voin vain kuvitella millainen pikkusieluinen pikkumies Musky on, jos/kun googlailee päivät pitkät nimeään sosiaalisessa mediassa ja käy heittelemässä tällaisia "f u r*tard" -kommentteja.

Edit:
Ajatus karkasi ja tuli kaksi eri asiaa yhteen lauseeseen. Sanat korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se pitää jonkinlainen mielikuva saada ennen ostopäätöstä.
Tällaisena pienenä välikevennyksenä pitää todeta, että mitä kovempaa tietty sakki huutanut joidenkin pelien, elokuvien, sarjojen jne. kohdalla "wokea!", sitä enemmän olen itse kyseisestä tuotoksesta pitänyt. :D
 
Tällaisena pienenä välikevennyksenä pitää todeta, että mitä kovempaa tietty sakki huutanut joidenkin pelien, elokuvien, sarjojen jne. kohdalla "wokea!", sitä enemmän olen itse kyseisestä tuotoksesta pitänyt. :D
Joo ei mua tuo woke homma kiinnosta pätkääkään, enkä jaksa siitä jauhaa. Siis siinä mielessä että onko sitä olemassa siinä peleissä vai ei. Minulle se on aivan sama, kunhan peli on hyvä. Ja tuossa keskustelussa oli siitä vain kysymys.
 
Olipas pettymys vr2 lasit. Ei oo paljoakaan kehittyneet ensimmäisen polven laseista jotka möin jo monta vuotta sitten. Täytynee laittaa nuokin myyntiin jos joku pöljä erehtys ostamaan
Olen sanonut sen ennenkin ja sanon sen taas: Sannin p****reikä on vert.. Eiku siis, älkää syöttäkö trollia.
 
Koska moderaattori(e?)n mielestä Kingdom Come-pelin mekaniikoista keskustelu ei kuulu Kingdom Come-keskusteluun, niin vastaan varmuuden vuoksi tänne, johon toivon tämän paremmin sitten sopivan:

No kun ei se ole paska systeemi! Se, että et jotain osaa, ei tee siitä paskaa systeemiä! Minä pelasin Xboxilla, ohjaimella, eikä ollut ongelmia.
Ei kyse ole osaamisesta vaan työläydestä ja ihan suoraan huonoudesta/sopimattomuudesta: systeemi on optioitu ihan muulle kuin ohjaimelle.

Ennen kuin puolustelet omalla osaamisellasi tuota yhtään enempää, niin toivoisin sinun vähän katsovan vertailua tai jos mahdollista, niin itse kokeilevan alkuperäistä ohjaustapaa ja miettivän sitten hetken, että olisiko ongelma kuitenkin muualla kuin siinä että joku toteaa tuon faktan.

Vastavuoroisesti voidaan toki myös sanoa että jos sinä Xboxilla ohjaimella pelatessa et kokenut ongelmia, ei se tarkoita että systeemi on hyvä. Siitä voidaan päätellä vain että homma toimi sinulla. Jos siis haluat tuolle valitsemallesi linjalle mennä. Minä en ole (ainakaan tarkoittanut) asiassa nojata mihinkään omaa osaamiseeni vaan nimenomaan siihen, miltä tuo systeemi vaikuttaa. Sinä taisit itse vetää sen johtopäätöksen että kritisoisin asiaa vain sen takia ettei se yksistään minulla suju.

Ja jos kritisoiminen vaatii homman osaamisen, niin montako arkkua pitää saada auki että oman epäonnistumisen osuus keskustelusta saadaan pois? Tällä hetkellä suhdeluku lienee 1/4, sillä neljän viimeisimmän arkun kohdalla vain yksi tiirikka hajosi. Saako silti sanoa että tuo on paska systeemi ohjaimella pelattavaksi ja se "paranee" vain kyvyillä ja perkeillä, joista merkittävimpänä kestävämpi tiirikka, jolla uskon tuosta tulevan sellainen, mikä sen olisi pitänyt olla jo lähtökohtaisesti.
 
Koska moderaattori(e?)n mielestä Kingdom Come-pelin mekaniikoista keskustelu ei kuulu Kingdom Come-keskusteluun, niin vastaan varmuuden vuoksi tänne, johon toivon tämän paremmin sitten sopivan:


Ei kyse ole osaamisesta vaan työläydestä ja ihan suoraan huonoudesta/sopimattomuudesta: systeemi on optioitu ihan muulle kuin ohjaimelle.

Ennen kuin puolustelet omalla osaamisellasi tuota yhtään enempää, niin toivoisin sinun vähän katsovan vertailua tai jos mahdollista, niin itse kokeilevan alkuperäistä ohjaustapaa ja miettivän sitten hetken, että olisiko ongelma kuitenkin muualla kuin siinä että joku toteaa tuon faktan.

Vastavuoroisesti voidaan toki myös sanoa että jos sinä Xboxilla ohjaimella pelatessa et kokenut ongelmia, ei se tarkoita että systeemi on hyvä. Siitä voidaan päätellä vain että homma toimi sinulla. Jos siis haluat tuolle valitsemallesi linjalle mennä. Minä en ole (ainakaan tarkoittanut) asiassa nojata mihinkään omaa osaamiseeni vaan nimenomaan siihen, miltä tuo systeemi vaikuttaa. Sinä taisit itse vetää sen johtopäätöksen että kritisoisin asiaa vain sen takia ettei se yksistään minulla suju.

Ja jos kritisoiminen vaatii homman osaamisen, niin montako arkkua pitää saada auki että oman epäonnistumisen osuus keskustelusta saadaan pois? Tällä hetkellä suhdeluku lienee 1/4, sillä neljän viimeisimmän arkun kohdalla vain yksi tiirikka hajosi. Saako silti sanoa että tuo on paska systeemi ohjaimella pelattavaksi ja se "paranee" vain kyvyillä ja perkeillä, joista merkittävimpänä kestävämpi tiirikka, jolla uskon tuosta tulevan sellainen, mikä sen olisi pitänyt olla jo lähtökohtaisesti.
Siis, alusta asti sinä olet kritisoinut KCD:tä kaikesta niistä asioista mitkä tehneet siitä monen mielestä erinomaisen pelin ja mitä kehittäjät halunneet, mitkä tehneet siitä sen pelin mikä sen on tarkoitus ollakin. Jatko-osassa oli muutamia asioita muutettu helpommaksi kyllä palautteen vuoksi, mutta pitkälti se on sama peli edelleen. Olet jopa kritisoinut peliä koska se ei ole tehty kuin Souls-pelit. Tämän ei ole tarkoituskaan olla Souls-peli. Tämä on juonellinen seikkailu/roolipeli.
 
Siis, alusta asti sinä olet kritisoinut KCD:tä kaikesta niistä asioista mitkä tehneet siitä monen mielestä erinomaisen pelin ja mitä kehittäjät halunneet, mitkä tehneet siitä sen pelin mikä sen on tarkoitus ollakin.
Ei, en ole. Olen kritisoinut toteutusta enkä sitä mitä se niillä haluaa tehdä. Se on ihan eri asia.

Ehkä en sitten vain ole osannut tuota tarpeeksi hyvin selittää, mutta toteutus on se mikä mättää eikä se mihin sillä pyritään.

Jatko-osassa oli muutamia asioita muutettu helpommaksi kyllä palautteen vuoksi, mutta pitkälti se on sama peli edelleen.
Minusta jo se, miten positiivisesti nuo muutokset (eli parannukset/"helpotukset") on otettu vastaan pelkästään täällä, saati yleisesti, tukee mielestäni näkemystäni. Pelin suunta ei siis ole minulle ongelma vaan se, miten se on käytännön tasolla toteutettu.

Käytännön toteutuksesta tosin tuntuvat monet olevan samaa mieltä ja siitä tuo kakkosen hyvä vastaanotto mielestäni kertoo: asioita on hiottu paremmiksi, joten se mihin pyrittiin, pääsee esille vähemmällä työllä ja tuskalla.

Olet jopa kritisoinut peliä koska se ei ole tehty kuin Souls-pelit. Tämän ei ole tarkoituskaan olla Souls-peli. Tämä on juonellinen seikkailu/roolipeli.
Otapa nyt tänne se kohta missä olen sanonut että KC:n pitäisi olla Souls-peli. En nimittäin varmasti ole näin sanonut.

Olen tarkoittanut verrata pelejä nimenomaan siinä, miten mielekästä tai luontevaa tekeminen ja/tai hahmonkehitys on. Soulsit olivat vain yksi esimerkki ja tilalle voi ottaa melkein minkä vain muun vähemmän työlään pelin. KC on oikeasti paljon tönkömpi ja nimenomaan työläämpi peli kuin monet, monet muut. Eikä työläys, haaste tai vaikeustaso ole itsessään edes huono asia, kunhan tekeminen olisi mielekästä.

Soulsit otin verrokiksi lähinnä siksi, että nekin koetaan työläiksi, grindaaviksi ja vaikeiksi, mutta niiden pelimekaniikat ovat tästä huolimatta sujuvia ja viihdyttäviä. Itse tekeminen, vaikka vain kuolisi jatkuvasti, ei ole puuduttavaa tai tympeää.

Vielä yksi esimerkki, joka ei varmasti ole souls: Celeste. Ihan hiton vaikea tasohyppely, jossa itse liikkuminen on kuitenkin timanttia. Haastetta ja turhauttavuutta on ihan helvetisti mutta itse tekeminen on sujuvaa ja miellyttävää. Yksinkertaisesti ei tunnu paskalta yrittää (=pelata) vaikka epäonnistuisi. Pelimekaniikka siis toimii eikä ole se, joka vie intoa koko pelaamisesta. Sitten kun tuntuu ettei vain pysty, niin pystyy ihan hyvin sanomaan että oma taidot ei riitä. Kyse ei ole siitä ettäkö pelimekaniikka ei toimisi vaan ei vain itse pysty tai jaksa opetella.

KC:n tiirikointi (se paras esimerkki) tuntuu heti huonolta eikä paremmaksi muutu vaikka lukot aukeaisivatkin. Iso ero on siis siinä, miten esim. soulseissa ja vaikka Celestessä tuntuu heti alussa että "hei, on tämä mahdollista" ja mekaniikka tulee heti selkäytimestä. Tai vaikka Halon pelkkä liikkuminen: hiton sujuvaa ja tietää ettei kyse ole ainakaan siitä, että mekaniikka olisi huonosti toteutettu. Silloin voi ongelmitta todeta että ongelma on pelaajassa eikä toteutuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy kyllä saada tarkennusta: mistä ei saa enää puhua? Pelistäkö? Sen omassa aiheessa? :O

Ihan hyvä vaan, että mode laittoi stopin tolle turhalle vänkäämiselle. Tuskin olen yksin mielipiteeni kanssa jos totean, että turhan moni peliketju muuttuu lukukelvottomaksi roskaksi, kun siellä alkaa se sivukaupalla kestävä vänkääminen, jossa (lähes aina) sinä olet osapuolena.

Samaa huomasin jo pari vuotta sitten uuden Zeldan julkaisun kynnyksellä. Julkaisua seuraavana päivänä olin innoissani, kun peliketjuun oli tullut pari sivua uutta luettavaa, mutta pettymys oli suuri, kun huomasin, että viestit olivat vaan turhaa vääntöä jostain pelin ensimmäisestä pulmasta.

Syy ei tietenkään ole täysin yksin sinun, koska väittelyyn tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, mutta turhan monessa vänkäämisessä sinä tunnut olevan aina se toinen osapuoli.

Ja tähän viestiin ei sitten kannata vastata millään yli puolen sivun tekstimerellä. En tule sitä lukemaan. Kunhan halusin vähän avautua ketjun hengen mukaisesti. Kaikesta huolimattta, hyvää tiistai päivän jatkoa.
 
Ihan hyvä vaan, että mode laittoi stopin tolle turhalle vänkäämiselle. Tuskin olen yksin mielipiteeni kanssa jos totean, että turhan moni peliketju muuttuu lukukelvottomaksi roskaksi, kun siellä alkaa se sivukaupalla kestävä vänkääminen, jossa (lähes aina) sinä olet osapuolena.

Samaa huomasin jo pari vuotta sitten uuden Zeldan julkaisun kynnyksellä. Julkaisua seuraavana päivänä olin innoissani, kun peliketjuun oli tullut pari sivua uutta luettavaa, mutta pettymys oli suuri, kun huomasin, että viestit olivat vaan turhaa vääntöä jostain pelin ensimmäisestä pulmasta.

Syy ei tietenkään ole täysin yksin sinun, koska väittelyyn tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, mutta turhan monessa vänkäämisessä sinä tunnut olevan aina se toinen osapuoli.

Ja tähän viestiin ei sitten kannata vastata millään yli puolen sivun tekstimerellä. En tule sitä lukemaan. Kunhan halusin vähän avautua ketjun hengen mukaisesti. Kaikesta huolimattta, hyvää tiistai päivän jatkoa.
Niin, olen tietysti tietoinen että jään asioista vääntämään, mutta kuten kirjoitit, niin siihen vaaditaan kaksi - tai tässä tuoreimmassa tapauksessa useita muita.

Kirjoitin myös monesta muustakin asiasta mutta muut jäivät roikkumaan lähinnä siihen yhteen. Minä sitten vastailin niihin kirjoituksiin koska niissä minun viestiäni lainattiin.

Zeldasta olen muuten yhä samaa mieltä vaikka Tears of the Kingdom olikin lopulta loistava peli ja kokemus. Kritiikkini kohteet on silti siinä olemassa enkä vieläkään ymmärrä miten tietyt asiat ovat innovaatioita vasta Zeldassa kun samaa on ollut muuallakin tarjolla. Ei ehkä täysin identtisenä yhdistelmänä mutta silti. Esimerkkinä vaikka fysiikan käyttö pulmissa, mikä oli ihan kuin täysin uusi asia, vaikka on ollut olemassa jo vähintään Half-Life 2:sta lähtien. Yritin siis siinäkin sanoa että vaihtoehdot ja vapaus tai kivien pyörittäminen ei itsessään ole mikään ennennäkemätön vuosisadan innovaatio. Siitä saatiin sitten väittely aikaiseksi. Mutta se vääntö on käyty, joten sitä arkkua en tässä enempää enää availe.
 
Mielestäni pelien mekaniikoista tai ominaisuuksista keskustelu kuuluu kyseisten pelien ketjuihin ihan ilman muuta. Toki joku raja pitää olla jossain sillekin, kuinka paljon/kauan mistäkin 'pikkuasiasta' on suotavaa vängätä. Jos joku asia harmittaa, tai ottaa aivoon, pelissä, josta on maksanut isosti rahaa, niin kyllä pelin ketju on aivan oikea paikka siitä ilmoittaa. Tiirikointi on muuten juurikin sellainen asia ja mekaniikka, joka on helppo toteuttaa 'päin mäntyä' ja pelaajaa ärsyttävästi. Itsellä otti päähän Star Wars: Outlawsissa se perustason tiirikointi, joten helpotin sen pois hyvin äkkiä.

Toinen asia nykypäiväisessä hektisessä maailmassa on tallentaminen. Suoraan sanottuna tallennus on p*skasti toteutettu, jos manuaalinen tallennus ei löydy suoraan taukovalikoista. Jos manuaalista tallennusta varten pitää jotain pelin sisäisiä itemejä rakennella, niin silloin se on liian monimutkaisesti toteutettu.
 
Tiirikointi on muuten juurikin sellainen asia ja mekaniikka, joka on helppo toteuttaa 'päin mäntyä' ja pelaajaa ärsyttävästi. Itsellä otti päähän Star Wars: Outlawsissa se perustason tiirikointi, joten helpotin sen pois hyvin äkkiä.
Se rytmiin perustuva tiirikointi oli mulle taas ihan tolkuttoman helppoa. KCD:ssä kahen tatin systeemi oli mulle käytännössä mahdoton 100%:sti. Peukut ei vaan taivu. Simplified-asetuksella saan lukot auki, mutta ei se silti oikeen nappaa.
Toinen asia nykypäiväisessä hektisessä maailmassa on tallentaminen. Suoraan sanottuna tallennus on p*skasti toteutettu, jos manuaalinen tallennus ei löydy suoraan taukovalikoista. Jos manuaalista tallennusta varten pitää jotain pelin sisäisiä itemejä rakennella, niin silloin se on liian monimutkaisesti toteutettu.
Jos jostain pelistä ei pääse koska vaan poistumaan menettämättä edistymistä siinä, on se auttamatta paska systeemi, mitä ei voi puolustella.
 
En kokenut, että tähän vastaaminen kuuluu AC Shadows ketjuun niin vastaan täällä: Voi hemmetti, että tuo gamereactor on kamala sivusto. Tuota varmaan ylläpitää ala-asteikäiset lapset ja sivusto on sellainen, että tuntuu niinku se itse uutinen olisi yhden valtavan mainoksen sisään upotettu. Hyi hemmetti sentään!
 
En kokenut, että tähän vastaaminen kuuluu AC Shadows ketjuun niin vastaan täällä: Voi hemmetti, että tuo gamereactor on kamala sivusto. Tuota varmaan ylläpitää ala-asteikäiset lapset ja sivusto on sellainen, että tuntuu niinku se itse uutinen olisi yhden valtavan mainoksen sisään upotettu. Hyi hemmetti sentään!
Huomattu toki tämä asia.
 
Donald Pu...eikun siis Trump siellä jo pohtii puolitosissaan (vaiko puolileikillään) Grönlannin valloitusta, NATO liittolaismaaTanskalta. NATO liittolaismaa Kanadan liittämistä USA:aan, Panaman kanavan takaisin ottamista. Vaikka asein.

Välissä on toki juotu kahvit ja kampaviinereihin päästessä päätetty nimetä Meksikonlahti uudelleen Amerikanlahdeksi.

Ja niin edelleen.

Tosielämän Hugo Drax. Trumpin ykköslakeija Elon "F U retard" Musk peesaamassa lumoavalla fuck europeans asenteella, samalla kun pistää seuraajansa äänestämään siitä että pitäisikö jenkkien valloittaa Englanti...

Mulla on ruvennut viime aikoina olemaan kovin paljon unettomia öitä. Ei tule uni ei.

Mutta ehkä tämä kaikki on vain suurta sirkusta ja herroilla on vain niin sofistikoitunut huumorintaju että mä en sitä vain ymmärrä. Niinhän?

Niinhän?
Kannattaa nukkua rauhassa.
Pidetään ryssät vain rajan toisella puolella, niin kaikki hyvin.
 
Jossain kohtaa (ennen Ukrainan tilannetta jne.) pidin tyyppiä hauskana ja virkistävänä poikkeuksena massimiehiin mutta onkin osoittautunut kuspäiseksi opportunistiksi, johon narsistin tunnusmerkitkin tuntuu aika kohdalleen osuvan.
Ite pohtinut onko Musk aineilla sekoittanut päänsä vaan niin pahasti. Ei se ennen näin hoopolta vaikuttanut.
 
Ite pohtinut onko Musk aineilla sekoittanut päänsä vaan niin pahasti. Ei se ennen näin hoopolta vaikuttanut.
Eikös ukolla ole adhd? Mutta samaa mieltä, että varmasti vetää joitain nappeja ja tämä sitten adhd:n kanssa heiluttelee miestä laidasta laitaan. Kuten totesin toisessa keskustelussa - musk oli niin sekaisin roganin ekassa podcastissa vuosia sitten, että ei pystynyt kuuntelemaan pitkään. Kaksi viimeistä on taas ollut paljon tasapainoisempia keskusteluja useamman tunnin aikana.
 
Ylös Bottom