Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan hyvä vaan, että mode laittoi stopin tolle turhalle vänkäämiselle. Tuskin olen yksin mielipiteeni kanssa jos totean, että turhan moni peliketju muuttuu lukukelvottomaksi roskaksi, kun siellä alkaa se sivukaupalla kestävä vänkääminen, jossa (lähes aina) sinä olet osapuolena.

Samaa huomasin jo pari vuotta sitten uuden Zeldan julkaisun kynnyksellä. Julkaisua seuraavana päivänä olin innoissani, kun peliketjuun oli tullut pari sivua uutta luettavaa, mutta pettymys oli suuri, kun huomasin, että viestit olivat vaan turhaa vääntöä jostain pelin ensimmäisestä pulmasta.

Syy ei tietenkään ole täysin yksin sinun, koska väittelyyn tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, mutta turhan monessa vänkäämisessä sinä tunnut olevan aina se toinen osapuoli.

Ja tähän viestiin ei sitten kannata vastata millään yli puolen sivun tekstimerellä. En tule sitä lukemaan. Kunhan halusin vähän avautua ketjun hengen mukaisesti. Kaikesta huolimattta, hyvää tiistai päivän jatkoa.
Niin, olen tietysti tietoinen että jään asioista vääntämään, mutta kuten kirjoitit, niin siihen vaaditaan kaksi - tai tässä tuoreimmassa tapauksessa useita muita.

Kirjoitin myös monesta muustakin asiasta mutta muut jäivät roikkumaan lähinnä siihen yhteen. Minä sitten vastailin niihin kirjoituksiin koska niissä minun viestiäni lainattiin.

Zeldasta olen muuten yhä samaa mieltä vaikka Tears of the Kingdom olikin lopulta loistava peli ja kokemus. Kritiikkini kohteet on silti siinä olemassa enkä vieläkään ymmärrä miten tietyt asiat ovat innovaatioita vasta Zeldassa kun samaa on ollut muuallakin tarjolla. Ei ehkä täysin identtisenä yhdistelmänä mutta silti. Esimerkkinä vaikka fysiikan käyttö pulmissa, mikä oli ihan kuin täysin uusi asia, vaikka on ollut olemassa jo vähintään Half-Life 2:sta lähtien. Yritin siis siinäkin sanoa että vaihtoehdot ja vapaus tai kivien pyörittäminen ei itsessään ole mikään ennennäkemätön vuosisadan innovaatio. Siitä saatiin sitten väittely aikaiseksi. Mutta se vääntö on käyty, joten sitä arkkua en tässä enempää enää availe.

Mielestäni pelien mekaniikoista tai ominaisuuksista keskustelu kuuluu kyseisten pelien ketjuihin ihan ilman muuta. Toki joku raja pitää olla jossain sillekin, kuinka paljon/kauan mistäkin 'pikkuasiasta' on suotavaa vängätä. Jos joku asia harmittaa, tai ottaa aivoon, pelissä, josta on maksanut isosti rahaa, niin kyllä pelin ketju on aivan oikea paikka siitä ilmoittaa. Tiirikointi on muuten juurikin sellainen asia ja mekaniikka, joka on helppo toteuttaa 'päin mäntyä' ja pelaajaa ärsyttävästi. Itsellä otti päähän Star Wars: Outlawsissa se perustason tiirikointi, joten helpotin sen pois hyvin äkkiä.

Toinen asia nykypäiväisessä hektisessä maailmassa on tallentaminen. Suoraan sanottuna tallennus on p*skasti toteutettu, jos manuaalinen tallennus ei löydy suoraan taukovalikoista. Jos manuaalista tallennusta varten pitää jotain pelin sisäisiä itemejä rakennella, niin silloin se on liian monimutkaisesti toteutettu.

Tiirikointi on muuten juurikin sellainen asia ja mekaniikka, joka on helppo toteuttaa 'päin mäntyä' ja pelaajaa ärsyttävästi. Itsellä otti päähän Star Wars: Outlawsissa se perustason tiirikointi, joten helpotin sen pois hyvin äkkiä.
Se rytmiin perustuva tiirikointi oli mulle taas ihan tolkuttoman helppoa. KCD:ssä kahen tatin systeemi oli mulle käytännössä mahdoton 100%:sti. Peukut ei vaan taivu. Simplified-asetuksella saan lukot auki, mutta ei se silti oikeen nappaa.
Toinen asia nykypäiväisessä hektisessä maailmassa on tallentaminen. Suoraan sanottuna tallennus on p*skasti toteutettu, jos manuaalinen tallennus ei löydy suoraan taukovalikoista. Jos manuaalista tallennusta varten pitää jotain pelin sisäisiä itemejä rakennella, niin silloin se on liian monimutkaisesti toteutettu.
Jos jostain pelistä ei pääse koska vaan poistumaan menettämättä edistymistä siinä, on se auttamatta paska systeemi, mitä ei voi puolustella.

En kokenut, että tähän vastaaminen kuuluu AC Shadows ketjuun niin vastaan täällä: Voi hemmetti, että tuo gamereactor on kamala sivusto. Tuota varmaan ylläpitää ala-asteikäiset lapset ja sivusto on sellainen, että tuntuu niinku se itse uutinen olisi yhden valtavan mainoksen sisään upotettu. Hyi hemmetti sentään!

En kokenut, että tähän vastaaminen kuuluu AC Shadows ketjuun niin vastaan täällä: Voi hemmetti, että tuo gamereactor on kamala sivusto. Tuota varmaan ylläpitää ala-asteikäiset lapset ja sivusto on sellainen, että tuntuu niinku se itse uutinen olisi yhden valtavan mainoksen sisään upotettu. Hyi hemmetti sentään!
Huomattu toki tämä asia.

Donald Pu...eikun siis Trump siellä jo pohtii puolitosissaan (vaiko puolileikillään) Grönlannin valloitusta, NATO liittolaismaaTanskalta. NATO liittolaismaa Kanadan liittämistä USA:aan, Panaman kanavan takaisin ottamista. Vaikka asein.

Välissä on toki juotu kahvit ja kampaviinereihin päästessä päätetty nimetä Meksikonlahti uudelleen Amerikanlahdeksi.

Ja niin edelleen.

Tosielämän Hugo Drax. Trumpin ykköslakeija Elon "F U retard" Musk peesaamassa lumoavalla fuck europeans asenteella, samalla kun pistää seuraajansa äänestämään siitä että pitäisikö jenkkien valloittaa Englanti...

Mulla on ruvennut viime aikoina olemaan kovin paljon unettomia öitä. Ei tule uni ei.

Mutta ehkä tämä kaikki on vain suurta sirkusta ja herroilla on vain niin sofistikoitunut huumorintaju että mä en sitä vain ymmärrä. Niinhän?

Niinhän?
Kannattaa nukkua rauhassa.
Pidetään ryssät vain rajan toisella puolella, niin kaikki hyvin.

Jossain kohtaa (ennen Ukrainan tilannetta jne.) pidin tyyppiä hauskana ja virkistävänä poikkeuksena massimiehiin mutta onkin osoittautunut kuspäiseksi opportunistiksi, johon narsistin tunnusmerkitkin tuntuu aika kohdalleen osuvan.
Ite pohtinut onko Musk aineilla sekoittanut päänsä vaan niin pahasti. Ei se ennen näin hoopolta vaikuttanut.

Ite pohtinut onko Musk aineilla sekoittanut päänsä vaan niin pahasti. Ei se ennen näin hoopolta vaikuttanut.
Eikös ukolla ole adhd? Mutta samaa mieltä, että varmasti vetää joitain nappeja ja tämä sitten adhd:n kanssa heiluttelee miestä laidasta laitaan. Kuten totesin toisessa keskustelussa - musk oli niin sekaisin roganin ekassa podcastissa vuosia sitten, että ei pystynyt kuuntelemaan pitkään. Kaksi viimeistä on taas ollut paljon tasapainoisempia keskusteluja useamman tunnin aikana.

En tiedä mutta ei sitä mitään aineita tarvitse että päätyy kaikenlaisiin porukoihin mukaan ja ajatusmaailma muuttuu. Opportunismia jos on yhtään niin sittenhän sitä vasta tuuliviiri voikin olla.

Musk tosiaan ihan tunnetusti pysyy liikkeellä ketamiinin voimin ja ainakin hän uskoo sen auttavan masennukseen.

“There are times when I have sort of a … negative chemical state in my brain, like depression I guess, or depression that’s not linked to any negative news, and ketamine is helpful for getting one out of the negative frame of mind,” Musk told Lemon. Musk added that he has a prescription for the drug from “an actual, real doctor” and uses “a small amount once every other week or something like that.”

Lähde: https://edition.cnn.com/2024/03/18/tech/elon-musk-ketamine-use-don-lemon-interview/index.html

Musk tosiaan ihan tunnetusti pysyy liikkeellä ketamiinin voimin ja ainakin hän uskoo sen auttavan masennukseen.

“There are times when I have sort of a … negative chemical state in my brain, like depression I guess, or depression that’s not linked to any negative news, and ketamine is helpful for getting one out of the negative frame of mind,” Musk told Lemon. Musk added that he has a prescription for the drug from “an actual, real doctor” and uses “a small amount once every other week or something like that.”

Lähde: https://edition.cnn.com/2024/03/18/tech/elon-musk-ketamine-use-don-lemon-interview/index.html
Parhaat kohdat tässä on "an actual, real doctor" ja määrästä puhuttaessa "or something like that". :D

Sain kerran ketamiinia ensiavussa onnettomuuden jälkeen. Todella epämiellyttävä kokemus, ainakaan minulle sopinut ollenkaan. Näin harhoja ja luulin kuolevani. No ei se nyt oikeastikaan ihan kaukana ollut.. myöhemmin jatkotoimenpiteiden aikana varmistin aina, ettei vaan anneta ketamiinia.

Viimeksi muokattu:
Jyri jo tuolla kysyikin mitä on woke ja miksi se pelottaa, eikä siihen näköjään saada vieläkään vastauksia kun maalitolpat siirtyy ihan järjettömällä vauhdilla kerta toisensa jälkeen.

Vastaan toisen puolesta, mutta vastaan kuitenkin. Oletko tutustunut mm. peleihin Dragon Age the Failguard tai Concord? Tai no, tiedän kyllä että olet. Se että sinä itse selvästikin pidät tuosta äärimmilleeen vedetystä DEI-humputtelusta, ei kuitenkaan sinänsä pitäisi johtaa siihen, ettet mitenkään pystyisi näkemään, miksi niin monet pitävät sitä niin irvokkaana tai vastenmielisenä peleissään.

Omassa Concord arvostelussasihan totesit, että pelin hahmosuunnittelu on kerrassaan mainiota, ja ihan ihmettelit, miksiköhän yhtään kukaan ei peliä halua pelata. Samaan aikaan, pelaajien yhteisöstä noin 99% naureskeli epäuskoisena sille, miten hirveällä tavalla voi jättibudjetilla tehty heroshooter vetää hahmonsa näin vihkoon. Ei millään pahalla, mutta et kyllä taida olla ihan hirveän hyvä tuossa pelien analysoinnissa. Siihen nähden kovin hassua, että haukut yhtenään mm. arvostettua peli-influensseria, Asmongoldia, jolla on selvästi enemmän lahjoja tuohon hommaan kuin sinulla. Ei nyt siis mitään henkilökohtaista, rakentavaa palautetta vain. Olisi hyvä koittaa opetella taitoa asettua muiden asemaan, ja jonkinlaista empatiakykyä.

Vastaan toisen puolesta, mutta vastaan kuitenkin. Oletko tutustunut mm. peleihin Dragon Age the Failguard tai Concord? Tai no, tiedän kyllä että olet. Se että sinä itse selvästikin pidät tuosta äärimmilleeen vedetystä DEI-humputtelusta, ei kuitenkaan sinänsä pitäisi johtaa siihen, ettet mitenkään pystyisi näkemään, miksi niin monet pitävät sitä niin irvokkaana tai vastenmielisenä peleissään.

Omassa Concord arvostelussasihan totesit, että pelin hahmosuunnittelu on kerrassaan mainiota, ja ihan ihmettelit, miksiköhän yhtään kukaan ei peliä halua pelata. Samaan aikaan, pelaajien yhteisöstä noin 99% naureskeli epäuskoisena sille, miten hirveällä tavalla voi jättibudjetilla tehty heroshooter vetää hahmonsa näin vihkoon. Ei millään pahalla, mutta et kyllä taida olla ihan hirveän hyvä tuossa pelien analysoinnissa. Siihen nähden kovin hassua, että haukut yhtenään mm. arvostettua peli-influensseria, Asmongoldia, jolla on selvästi enemmän lahjoja tuohon hommaan kuin sinulla. Ei nyt siis mitään henkilökohtaista, rakentavaa palautetta vain. Olisi hyvä koittaa opetella taitoa asettua muiden asemaan, ja jonkinlaista empatiakykyä.

Mikään ei vahvista argumenttien asemaa kuin henkilökohtaiset hyökkäykset ja subjektiivisesta mielipiteestä kinastelu jonkinlaisena todisteena, että henkilö on objektiivisesti väärässä. Hienosti sinä vedät!

99 % on aika iso osuus noin perstuntumalta revittynä. Varmaan tästä löytyy jotain tilastollista tutkimusta? Minusta juuri millään ihmisten elämismaailmaan liittyvällä ilmiöllä ei saada noin suuria lukemia reväistyä. Ehkä joku kannibalismi voisi päästä lähelle.

Joku syyhän sille on olemassa, että @FleeingNevada on saanut kirjoituksiaan/arvosteluitaan näkyville Rotten Tomatoes'n ja Open Criticin tasoisille sivuille. Vaikka en hänen arvostelujensa kanssa aina välttämättä olekaan samaa mieltä, niin kyllähän tuo yllä mainittu saavutus kertoo jotain. Nostan hattua. Lisäksi on aina, aina, positiivista, kun pystyy näkemyksensä ja väitteensä perustelemaan lähdelinkkien ja vastaavien kautta.

PS. Viestin uskottavuus kärsii aika rankasti, jos ei voi käyttämänsä esimerkkipelin nimeä edes oikein kirjoittaa, vaan pitää jotain mukahauskoja sanaväännöksiä veistellä, joiden taso on luokkaa ala-aste.

Mikään ei vahvista argumenttien asemaa kuin henkilökohtaiset hyökkäykset ja subjektiivisesta mielipiteestä kinastelu jonkinlaisena todisteena, että henkilö on objektiivisesti väärässä. Hienosti sinä vedät!

Kiitos, on vaan niin hauskaa, kun kaveri joka tituleeraa itseään niinkin taitavaksi ja näkemykselliseksi kirjoittelijaksi, muttei kuitenkaan näe metsää puilta. Itse olen ihan perus typerys, enkä todellakaan osaa kirjoittaa taitavasti mistään taikka analysoida kulttuuria taitavasti kuten sinä. Siksi pidänkin niin jännänä, kun noin pätevällä kaverilla sellaiset jotkut päivänselvät asiat on niin vaikeata huomata, taikka hyväksyä. Toki osaat heittää erinomaisesti äärioikeisto/foobikko dogwhistle termejä, kun näet sellaiset tarpeellisiksi, eli melkoisen usein.

99 % on aika iso osuus noin perstuntumalta revittynä. Varmaan tästä löytyy jotain tilastollista tutkimusta? Minusta juuri millään ihmisten elämismaailmaan liittyvällä ilmiöllä ei saada noin suuria lukemia reväistyä. Ehkä joku kannibalismi voisi päästä lähelle.

Pieni kärjistys, mutta siis oikeasti, vain pieni kärjistys tuo 99%. Et varmaan tarvitse vertaisarvioitua tutkimusta nähdäksesi, millaisen kohtalon kyseinen DEI-ideologialla ladattu roskispalopeli koki.

Sitaatteja tarvitaan.
Olen iloinen että kysyit;

"Kritiikki perustuu koettuun informaatioon, joka puolestaan rikastuu lukemalla ja oppimmalla. Se, että käytetään lähteinä täälläkin mainittuja ihmishirviöitä kuten Asmongoldeja, ei sitä edesauta. Varsinkin kun nykyään on porukkaa, jotka tienaavat elantonsa vihan myymisellä.

Fantasia puolestaan aina ollut progressiivista ja täynnä allegoriaa. Dragon Age ei sarjana edes ole yrittänyt peitellä tätä. Katsotaan vaikka ekan osan avointa dialogia siitä, miten Leliana joutui piilottelemaan suhdettaan naiseen, koska häntä syrjittiin seksuaalisuutensa vuoksi. Tai toisen pelin avointa feminismiä, jossa Isabella puhuu matriarkaalisen yhteiskunnan puolesta. Tai Inquisitionia, jossa Iron Bullin sarvet ovat todella selkeä vertauskuva seksuaalisuudelle ja libidolle (joiden puutetta hän puolestaan purkaa sadomasokistisiin seksileikkeihin).

Näistä voi sitten alkaa hakea entistä enemmän syvempää vertausta lähdemateriaaliin, josta Dragon Age lainaa vapaasti. Tekijät ovat aiempien pelien parissa puhuneet esimerkkeinä käytettävän vaikka Dragonlancea, Robin Hobbin kirjoja ja kreikkalaista mytologiaa.

Ongelma onkin, että harvassa on tyypit Youtubessa, jotka osaavat ottaa näitä asioita huomioon. Asmongold ei osaa edes pitää huonettaa siistinä, saati sitten harjoittaa medialukutaitoaan. Monella ärsytyskäyrä nousee, kun "kritiikki" on tasoa "tämä on tyhmää koska agenda", sillä se pelkistää valtavan genren historian muottiin, johon se ei ole ikinä mahtunut"

Tuossa yksi snobimaisen ylenkatsova vastauksesi Veilguard-ketjun puolelta viestiin, jossa oltiin puhutu pidetyn ja arvostetun somevaikuttajan, Asmongoldin näkemyksistä peliin liittyen. Luonnollisesti, väläyttelit paremmuuttasi mitä tulee pelin ymmärtämiseen ja muistitpa myös haukkua Asmongoldia täysin asiaan liittymättömien asioiden varjolla. Saat identifoitua minun puolestani niin hyväksi kirjoittajaksi kuin haluat, ja kuka tahansa saa arvostelujasi tietenkin lukea. Itse vain koitan antaa palautetta. Kun itse nuo arvostelusi haluat julkaista, olet varmastikin valmis siihen että ne saavat osakseen myös kritiikkiä.

Ylös Bottom