Niin, olen tietysti tietoinen että jään asioista vääntämään, mutta kuten kirjoitit, niin siihen vaaditaan kaksi - tai tässä tuoreimmassa tapauksessa useita muita.Ihan hyvä vaan, että mode laittoi stopin tolle turhalle vänkäämiselle. Tuskin olen yksin mielipiteeni kanssa jos totean, että turhan moni peliketju muuttuu lukukelvottomaksi roskaksi, kun siellä alkaa se sivukaupalla kestävä vänkääminen, jossa (lähes aina) sinä olet osapuolena.
Samaa huomasin jo pari vuotta sitten uuden Zeldan julkaisun kynnyksellä. Julkaisua seuraavana päivänä olin innoissani, kun peliketjuun oli tullut pari sivua uutta luettavaa, mutta pettymys oli suuri, kun huomasin, että viestit olivat vaan turhaa vääntöä jostain pelin ensimmäisestä pulmasta.
Syy ei tietenkään ole täysin yksin sinun, koska väittelyyn tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, mutta turhan monessa vänkäämisessä sinä tunnut olevan aina se toinen osapuoli.
Ja tähän viestiin ei sitten kannata vastata millään yli puolen sivun tekstimerellä. En tule sitä lukemaan. Kunhan halusin vähän avautua ketjun hengen mukaisesti. Kaikesta huolimattta, hyvää tiistai päivän jatkoa.
Kirjoitin myös monesta muustakin asiasta mutta muut jäivät roikkumaan lähinnä siihen yhteen. Minä sitten vastailin niihin kirjoituksiin koska niissä minun viestiäni lainattiin.
Zeldasta olen muuten yhä samaa mieltä vaikka Tears of the Kingdom olikin lopulta loistava peli ja kokemus. Kritiikkini kohteet on silti siinä olemassa enkä vieläkään ymmärrä miten tietyt asiat ovat innovaatioita vasta Zeldassa kun samaa on ollut muuallakin tarjolla. Ei ehkä täysin identtisenä yhdistelmänä mutta silti. Esimerkkinä vaikka fysiikan käyttö pulmissa, mikä oli ihan kuin täysin uusi asia, vaikka on ollut olemassa jo vähintään Half-Life 2:sta lähtien. Yritin siis siinäkin sanoa että vaihtoehdot ja vapaus tai kivien pyörittäminen ei itsessään ole mikään ennennäkemätön vuosisadan innovaatio. Siitä saatiin sitten väittely aikaiseksi. Mutta se vääntö on käyty, joten sitä arkkua en tässä enempää enää availe.