Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Hiirimoden patentti kertoo miten se toimii. En kyllä näe tälle kovin suuria käyttömahdollisuuksia varsinkaan kun kovin monella ei ole mitään tasaista alustaa lähettyvillä millä sitä käyttää.

Kyllä se tällä tapaa se uusi Mario Paint, joka siis toooootta kai on tuloillaan, toimii parhaiten. Toki strategiapelit, Civilizationit ja muut myös.
 
Mulla on edelleen sormet ja varpaat ristissä että saataisiin Wind Wakerin remasterointi heti julkaisun yhteydessä. Maksaisin siitä oikein käypää cash moneyta.
Minä näkisin mieluummin 3-D Zeldojen puhtaita remakeja samaan tapaan kun Capcomi on harrastanut Resident Evilien kanssa. Toki jos remasteri toteutetaan Metroid Prime remasterin tapaan niin sen juuri hyväksyisi. Primen uudelleen käsittely oli lähellä remakea.
 
Hiirimoden patentti kertoo miten se toimii. En kyllä näe tälle kovin suuria käyttömahdollisuuksia varsinkaan kun kovin monella ei ole mitään tasaista alustaa lähettyvillä millä sitä käyttää.

En usko että ite tuun löytämään käyttöä, mut jos jostain syystä FPS:ää tai strategiaa pelailee switchillä niin toihan on ihan kirkkaasti paras tapa pelata jos vaan ne on tajunneet laittaa riittävän tarkan sensorin siihen kapulaan.
 
En usko että ite tuun löytämään käyttöä, mut jos jostain syystä FPS:ää tai strategiaa pelailee switchillä niin toihan on ihan kirkkaasti paras tapa pelata jos vaan ne on tajunneet laittaa riittävän tarkan sensorin siihen kapulaan.
Ja miten otetaan/ otetaanko huomioon tyypit ketkä haluaa pelata pädillä. Pitäisikö porukka jakaa eri peli tavoilla pelaaviin porukoihin vai onko oletus että kaikkien pitäisi pelata "hiirellä". Kuitenkin todennäköisesti hiirellä pelatessa voipi olla etu FPS peleissä ja vielä enemmän strategia peleissä.
 
Ja miten otetaan/ otetaanko huomioon tyypit ketkä haluaa pelata pädillä. Pitäisikö porukka jakaa eri peli tavoilla pelaaviin porukoihin vai onko oletus että kaikkien pitäisi pelata "hiirellä". Kuitenkin todennäköisesti hiirellä pelatessa voipi olla etu FPS peleissä ja vielä enemmän strategia peleissä.
Mikäli kaikille jaetaan ne samat vehkeet niin silloin ei tarvitse periaatteessa jakaa ryhmiin. Se jakohan on tehty yleensä juuri siksi että ne hiire+näppis-combot on pitänyt hankkia erikseen, joten se on ns. kilpavarustelua mutta nyt se on kaikilla, joten ei ole tarvetta jaolle. Voit pelata tai olla pelaamatta.

Toki käytännössähän se meinaa että jäät etua vaille jos et pelaa tietyllä tapaa. Vähän sama kuin jos et pelaa haulikolla Gearsia niin käytännössä olet hävinnyt jo sen takia. Ärsyttävää kyllä.
 
Toivottavasti wi-fi ominaisuuksia parannettaisiin uudella laitteella. Nyt ykkösellä iphonen netillä toimii pääosin mutta pätkii ajoittain. Modeemin jakajalla toimii joskus ja vaatii lan-adapteria.
 
Taitaa olla toiveajattelua, mutta olisi siistiä, jos Nintendo julkaisisi uuden konsolinsa yhteydessä achievementtien kaltaisen saavutussysteemin. Niin ja kunnon party chat -ominaisuudet olisi poikaa.
 
Taitaa olla toiveajattelua, mutta olisi siistiä, jos Nintendo julkaisisi uuden konsolinsa yhteydessä achievementtien kaltaisen saavutussysteemin. Niin ja kunnon party chat -ominaisuudet olisi poikaa.
Kallistuisin melkein enemmän siihen että olisi edes yksi alusta, jossa trophy-kerääjät saisivat hengähtää. Ei siis mitään saavutussysteemiä sinne.

Switchin peleissä "saavutuksettomuudella" on sekä hyvät että huonot puolensa. Hyvää se, että ei ole pakko tehdä asioita vain koska joku turha pokaali kilahtaa tilille ja huonoa se, että pelejä on joskus vaikeampi aloittaa kun ei saa "palkintoa" pelaamisesta, kun samalla aikaa vaikka pleikkarilla on joku platina-pokaalin jahti menossa.

Nyt kun tämän tähän kirjoitin auki, niin itsellekin realisoituu entistä paremmin kuinka häiritseviä nuo systeemit voi olla. Tai ehkä kyse on siitä, että ne saavutukset on niin huonoja? Siitä että ennen pelit oli lyhyempiä ja vaikka joku "pelaa myös hardilla"-pokaali oli ihan ok koska peli kesti 15 tuntia läpäistä eikä sataa. Ehkä ne systeemit on siis turhan paljon jääneet kiinni sinne menneisyyteen eikä niitä ole osattu skaalata nykyajan peleihin.

Olen toki myös saanut noiden takia paljon hyviäkin kokemuksia. Pelannut eri tavoilla tai kokenut pelimuotoja, joita en olisi muuten testannut.

Isoin vika lienee kuitenkin noiden vaatimuksissa, mikä taas on kehittäjistä kiinni. Systeemi siis voisi olla ihan ok, kunhan niissä trophivementseissa olisi jotain järkeäkin. Mutta koska ei ole, niin ei tarvitse systeemiäkään. Ihmiset pilaa tässäkin hyvät asiat, kuten yleensä.
 
Kallistuisin melkein enemmän siihen että olisi edes yksi alusta, jossa trophy-kerääjät saisivat hengähtää. Ei siis mitään saavutussysteemiä sinne.
Entä jos ei halua hengähtää. :)

Niin ja vaikka saavutussysteemi olisi ympätty jokaiseen Switchillä julkaistuun peliin, niin eihän kukaan pakota niitä keräämään. Monihan pelaa pelinsä Xboxilla ja Playstationillakin niin että viis veisaa achievementeista tai trophyistä. Mitä taas tykkään juuri siitä että jää vähän kuin itselle tulokset siitä mitä on tehnyt missäkin pelissä ja mitä pelejä on pelannut ja kuinka "täydellisesti" läpi. Omassa kaveripiirissä on useampi, jotka pelaa pelejä Xboxilla, eivätkä välitä achievementeista tuon taivaallista.

Eikä minulla ole mikään ongelma pelata peliä vain läpi ja jättää loput saavutukset keräämättä. Silloinkin jää kuitenkin merkintä, että peli on pelattu läpi. Siitä tykkään.
Switchin peleissä "saavutuksettomuudella" on sekä hyvät että huonot puolensa. Hyvää se, että ei ole pakko tehdä asioita vain koska joku turha pokaali kilahtaa tilille ja huonoa se, että pelejä on joskus vaikeampi aloittaa kun ei saa "palkintoa" pelaamisesta, kun samalla aikaa vaikka pleikkarilla on joku platina-pokaalin jahti menossa.

Nyt kun tämän tähän kirjoitin auki, niin itsellekin realisoituu entistä paremmin kuinka häiritseviä nuo systeemit voi olla. Tai ehkä kyse on siitä, että ne saavutukset on niin huonoja? Siitä että ennen pelit oli lyhyempiä ja vaikka joku "pelaa myös hardilla"-pokaali oli ihan ok koska peli kesti 15 tuntia läpäistä eikä sataa. Ehkä ne systeemit on siis turhan paljon jääneet kiinni sinne menneisyyteen eikä niitä ole osattu skaalata nykyajan peleihin.
Tämä on pelintekijöistä, mutta myös pelaajasta kiinni. Jos platinajahti tuntuu puurtamiselta, niin ehkä siitä kyseisestä pelistä ei tarvitse saavuttaa platinaa.
Olen toki myös saanut noiden takia paljon hyviäkin kokemuksia. Pelannut eri tavoilla tai kokenut pelimuotoja, joita en olisi muuten testannut.

Isoin vika lienee kuitenkin noiden vaatimuksissa, mikä taas on kehittäjistä kiinni. Systeemi siis voisi olla ihan ok, kunhan niissä trophivementseissa olisi jotain järkeäkin. Mutta koska ei ole, niin ei tarvitse systeemiäkään. Ihmiset pilaa tässäkin hyvät asiat, kuten yleensä.
Sanoisin, että enimmäkseen omat kokemukset ovat olleet hyviä, kun on achievementteja metsästänyt. Joskus on mennyt vähän junnaamiseksi, mutta silloin vain pitäisi itse tajuta lopettaa. Yleensä silloin ne vaatimukset on nimenomaan liian älyttömiä, eikä sitä ajantuhlausta jaksa, jos kyseisen pelin pelaaminen ei muuten ole kivaa.
 
Tais Miyamoto itse sanoa joskus, että Nintendolle ei tule saavutuksia, koska he haluavat, että ihmiset pelaa ja nauttii niistä peleistä ja se itse pelaaminen tuo sen tyydytyksen eikä jokin digitaalinen pokaali. Mutta mielihän noilla on voinut tuon kommentin jälkeen muuttua monta kertaa tuossa asiassa, että saa nähdä. Itelle ei kauheasti ole väliä tuleeko vai ei. Onhan noita mukava keräillä monesti mutta sitten taas helposti rupeaa tuntumaan työltä, kun ”pitää” kaikki jostain pelistä saada. Sitten joku peli roikkuu konsolilla vain sen takia, kun ei ole vielä ”läpi”. Mutta nuo on toki ihan henkilökohtasia ongelmia ja voisihan tuossa ajatusta koettaa kääntää, että ei noita kaikkia saavutuksia ole pakko saada.
 
Niin ja vaikka saavutussysteemi olisi ympätty jokaiseen Switchillä julkaistuun peliin, niin eihän kukaan pakota niitä keräämään.

Tämäpä se. Joskus Xbox 360/PS3 aikoihin noita jaksoi kerätä, mutta nyt en edes muista, koska viimeksi olen edes vilkaissut jonkun pelin saavutuslistaa.

Mutta eihän ominaisuudesta mitään haittaa ole, joten eipä sitä voi oikein vihata.
 
Joo ihan sama tuleeko niitä saavutuksia vai ei omalla kohdalla mutta kun ne on kuitenkin valinnaisia niin ainahan se on hyvä niille jotka niitä haluaa. kunhan voi disabloida ilmoitusket niistä jos joku ei halua niiden häiritsevän pelaamista.
 
Taitaa olla toiveajattelua, mutta olisi siistiä, jos Nintendo julkaisisi uuden konsolinsa yhteydessä achievementtien kaltaisen saavutussysteemin. Niin ja kunnon party chat -ominaisuudet olisi poikaa.
Mäkin oikeastaan haluaisin nämä jo vihdoin. Enkä ihan ensitöikseni keksi syitä fiksuille perusteluille et miks niiden pitäisi olla tulematta sen sijasta että ne joita ne ei kiinnosta ei vaan kiinnitä huomiota niihin tai poistaa ilmotukset käytöstä kokonaan.

Tai no periaattteessa joo, keksin kyllä yhden johon itekin kompastunu pariin otteeseen. Ja se on et lähtee suorittamaan sitä platinapystiä ja kesken matkaa jo liikaa investoineena tajuaa et mielenkiinto sitä peliä kohtaan alkaa jo hiipumaan, mutta on jo "liikaa" investoinut aikaa siihen pystien jahtaamiseen että kannattais siinä vaiheessa enää pillejäkään pussiin laittaa. Käy useimmiten laajojen open world-pelien kanssa joista oonkin sen jahtaamisen oikeastaan lopettanut, kun se ähky tulee ennemmin tai myöhemmin. Lopputuloksena se, että vaikka joskus siihen peliin olisi voinut palatakin, niin sen platinapystin jälkeen ei oikeastaan juurikaan tee mieli edes koskea siihen peliin enää ja on tavallaan omalta kohdalta myöskin vesittänyt saamaansa kokemusta sit tämän myötä. Nopeasti mieleen tulis Ghost of Tsushima jonka kanssa tää kävi viimeks, ja uskoisin et olisin siitä nauttinut enemmän jos olisin ollut huomioimatta sivutekemistä päätarinan ohella huomattavasti enemmän. Toki myös oma vika tämäkin.
 
Mäkin oikeastaan haluaisin nämä jo vihdoin. Enkä ihan ensitöikseni keksi syitä fiksuille perusteluille et miks niiden pitäisi olla tulematta sen sijasta että ne joita ne ei kiinnosta ei vaan kiinnitä huomiota niihin tai poistaa ilmotukset käytöstä kokonaan.

Tai no periaattteessa joo, keksin kyllä yhden johon itekin kompastunu pariin otteeseen. Ja se on et lähtee suorittamaan sitä platinapystiä ja kesken matkaa jo liikaa investoineena tajuaa et mielenkiinto sitä peliä kohtaan alkaa jo hiipumaan, mutta on jo "liikaa" investoinut aikaa siihen pystien jahtaamiseen että kannattais siinä vaiheessa enää pillejäkään pussiin laittaa. Käy useimmiten laajojen open world-pelien kanssa joista oonkin sen jahtaamisen oikeastaan lopettanut, kun se ähky tulee ennemmin tai myöhemmin. Lopputuloksena se, että vaikka joskus siihen peliin olisi voinut palatakin, niin sen platinapystin jälkeen ei oikeastaan juurikaan tee mieli edes koskea siihen peliin enää ja on tavallaan omalta kohdalta myöskin vesittänyt saamaansa kokemusta sit tämän myötä. Nopeasti mieleen tulis Ghost of Tsushima jonka kanssa tää kävi viimeks, ja uskoisin et olisin siitä nauttinut enemmän jos olisin ollut huomioimatta sivutekemistä päätarinan ohella huomattavasti enemmän. Toki myös oma vika tämäkin.
En keksi mitään syytä + kertoo yhden selkeimmän/merkittävimmän syyn heti perään. :D

Ne tosiaan muuttavat pelaamistapaa ja ovat jo melkeinpä verrattavissa riippuvuuksiin, jotka saattavat muuttaa käyttäytymistä (eli pelaamista tässä tapauksessa). Miyamoto tiesi mistä puhuu (viitaten Murdocin viestiin ylempänä).
 
Ylös Bottom