Jak x: combat racing (ps2)
Tämä tuli joskus ilmaiseksi kun tilasin joko pelit lehden tai pelaajan vuodeksi.
Tuolloin sitä pelasin kunnes vkäyrä meni katosta läpi ja levy lensi voimalla sängyn alle jossa se vietti mukavasti likemmäs 20 vuotta kunnes pari vuotta sitten satuin sen löytämään sieltä.
Testasin ja totesin, että antaa olla.
Kaikki nämä vuodet mulla oli kuitenkin mielessä, että jos tuolloin olisin pelannut tuollaiset vittumaiset pelit kiljun voimalla läpi niin aivan varmasti olisin saanut pelattua sen loppuun asti ja tänään tuo kävi toteen.
Mulla oli vielä vanha tallennuskin tallessa sillä muistikortilla jonka satuin viime vuonna löytämään ja näköjään olin pelannut viis tuntia ja suorittanut ne kaks ekaa cuppia.
Nyt tais mennä joku vajaa neljä tuntia lisää kunnes peli oli läpi ja pari kertaa varmaan naapurikin kuuli kuinka "kivaa" mulla oli
Ensinnäkin, miks helvetissä boost aktivoituu kun painaa nopeasti X:ää kahdesti kun sille kuitenkin on ihan omistettu nappula eli r2.
Nyt se aktivoituu ihan jatkuvasti silloin kun et halua ja tuota ei saa mistään pois.
Miks autoilla on armor statsi jos se ei pahemmin tunnu vaikuttavan mitään ja esim joku ilmassa leijuva miina tappaa laakista vaikka ajoin autolla jossa on koko pelin paras armor ja samoin välillä henki lähti yhdestä ohjus hyökkäyksestä.
Sitten tässäkin on tietenkin se mario kartin sinisen kilven korvike joka tietenkin ammutaan heti sun perään kun saat sopivasti keulaa.
Vielä tuon lisäksi autot saattaa lähteä täysin lapasesta pienen pompun jälkeen ja varsinkin yks viemärirata oli sellaista paskaa ettei mitään rajaa.
Auto joko spinnaa jatkuvasti tai sitten vaan aliohjaa suoraan seinään. Tässä on talviratoja joissa on parempi pito mitä tuolla ja kun googletin, että missaanko jotain niin kävi ilmi etten todellakaan ole ainoa joka tuota vihaa.
Plussana latausajat on nopeammat mitä monessa modernissa pelissä.
Kun painan "start" niin ehdin ottamaan pullon lattialta, avaamaan korkin, ottamaan huikan ja sitten onkin pakko laittaa peli pauselle jotta ehtii laittamaan sen korkin kiinni. Peli siis lataa dvd levyltä kisan muutamassa sekunnissa.
Lisäksi Keiran ääninäyttely sai mut aina hymyilemään sillä sen äänenä on Tara Strong jolla on lähinnä se yks ääni ja mulle se on aina my little ponyn twilight sparkle joten kun sen kuulee puhuvan ohjuksista ja vastustajien tuhoamisesta niin väkisinkin alkaa naurattaa.
No nyt on koko jak & daxter sarja koettu ja tämä on ihan heittämällä huonoin koko sarjasta ja jak 2 on toiseks viimeisenä niiden älyttömien vaikeustasopiikkiensä takia.
Precursor legacy on edelleen se paras ja ainoa jonka olen vissiin pelannut kolmesti läpi ellen jopa neljästi.
Edit:
Tony hawk pro skater 1 & 2 (ps1)
Nämä on kestäneet yllättävän hyvin aikaa vaikka ykkösen kanssa oli hieman ongelmia.
Alunperin tilasin molemmat vpd:sta, mutta taas kerran saldovirheen takia jäi se ykkönen saamatta joten päätin pelata sen playstation classicilla, koska halusin kokea sen ennen kakkosta.
Aluksi kaikki oli ok, mutta kun vauhti kasvoi ja asioissa tarvittiin tarkkuutta niin alkoi olemaan ongelmia ja san franciscon secret tape haasteessa oli jo pakko turvautua savestaten käyttöön kun en vaan onnistunut menemään sitä veistosta pitkin tai mikä onkaan.
Epäilin input lagia, mutta kun perus tasaisella alustalla vaan näpäytti dpadia niin hahmo kuitenkin tuntui reagoivan siihen normaalisti.
Muuten peli oli edelleen ihan ok enkä edes kaivannut tasapaino mittaria grindatessa joka oli yllätys.
Toinen yllätys oli se kuinka nopeasti tämän pelasi läpi sillä siihen taisi mennä korkeintaan kolme tuntia.
Kakkonen tuli sitten pelattua ihan ps2:lla putkitelkkarin kautta ja heti oli selvää kuinka paljon paremmin hahmo reagoi ohjaukseen.
Luonnollisesti peli myös näytti putkitelkkarin ruudulla paljon paremmalta varsinkin kun se ps2:n smoothing asetus oli päällä.
Täällen peräkkäin pelattuna myös huomasi selvästi kuinka paljon kentät on kehittyneet ihan piirtoetäisyyttä myöden.
Tämä on myös sarjan ainoa peli jossa hahmo kaatuu tarpeeksi korkealta hypätessä ellei just ennen laskeutumista paina X namiskaa pohjaan.
Niin ja viikko sitten sain myös sen ekan pelin hyllyyn ja kyllähän se oli paljon parempi pelata nyt ps2:n kautta ja se san franciscon kohtakin meni ekalla yrittämällä joten vika ei ollut pelissä.
Mä oikeasti tykkäsin näistä orkkis versioista paljon enemmän mitä siitä remakesta joka johtuu varmaan siitä kuinka näissä on rauhallisempi vauhti ja vaikka nämä on visuaalisesti aika vaatimattomia nykyään niin sen ansiosta kentät on myös selkeämpiä ja esim kakkosessa löysin ne hajotettavat kellot koulun seinistä paljon helpommin mitä remakessa.
Tuli myös kolmonen pelattua loppuun kun se jäi viimevuonna kesken ja oletin sen johtuvan siitä 2 minuutin aikarajasta, mutta koska kaks ekaa maistui hyvin ja pelasin ykkösen jopa vielä toisen kerran läpi ps2:lla niin ajattelin pelata kolmosen loppuun, mutta ei se vieläkään iskenyt vaikka aikoinaan se oli ihan helvetin hyvä.
Joku siinä nyt vaan tökkii, mutta tuli se loppuun pelattua kuitenkin.