Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Uudet autot taas ostettu, viritetty, vähän tuunailtu ja ajeltu kisoja sekä time trialia. Peliä pelattu nyt 751 tuntia.
Carry 127 hevosvoiman siivittämänä on sellainen ajaa kun voi olettaakin, ei mikään raketti.
196d74a7f2070-screenshotUrl.jpg

Honda CR-V on taas sellainen kysymysmerkki, että miksi. Autoa ei voi oikeastaan mitenkään virittää, siihen saa vain 188 hevosvoimaa. Ihan turha lisäys peliin.

196d74a98ae67-screenshotUrl.jpg

Sitten päästään näihin sata kertaa parempiin autoihin. Ferrari 812 Superfast. 997 hevosvoimaa. Nätti auto, Nyrren kiersin sillä aikaan 6:40. Hieno ajella sisältä ratin takaa. Kulkee hyvin, pientä hallinta ongelmaa kääntyvyydessä ja paikoitellen jarruttamisessa vaikka parhaimmat osat autoon laitettu. Upea auto ajaa. Pääsispä oikeaa 812 Superfastia ajamaan.

196d74ab8db76-screenshotUrl.jpg

Viimeisenä tämän päivityksen paras auto, Corvette Z06. 904 hevosvoimaa. Ajolleen mahtava peli. Kulkee 350 vai oliko enemmänkin. Vähän hävis kuitenkin Nyrressä 812 Superfastille kun vetellä meni 6:50. Tällä ja Ferrarilla pitää ajella lisää.


196d74ad3b260-screenshotUrl.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä toi honda cr-v oli ihan ok kun laittoi vaan paremmat renkaat alle ja repi n.500kg painoa pois ja meni ajamaan niille pienemmille radoille kuten tsukuba ja ne kaks lyhintä willow springs versiota.
Myös unimog pääsi laihikselle ja siihen laitoin myös niin paljon tehoja mitä sai ja lyhyemmät välitykset niin se oli varsin hauska ralliauto ja ajoin sillä kaikki radat kumpaankin suuntaan ja kerrankin olisin halunnut lisää eri rallipätkiä.
 
Täytyy myöntää, että itsellä tuli 1000h viime kesänä täyteen. Mutta sen kesän ison päivityksen jälkeen on tullut vain vajaa 100h enää siihen päälle melkein vuodessa.

Meni omasta mielestäni ajaminen tylsäksi, kun on liikaa pitoa. Varsinkin urheiluautot, klassikot ja perus autot on tylsiä. Rata-autojen ja hirmutykkien suhteen se päivitys meni vähän parempaan suuntaan, mutta ei ne oikein itseäni kiinnosta.

Ennen jaksoi ajaa vaikka esimerkiksi perus Civicllä time trialia tyhjällä radalla 30 min helposti. Nyt nukahtaa 10 sekunnin jälkeen.
 
Täytyy myöntää, että itsellä tuli 1000h viime kesänä täyteen. Mutta sen kesän ison päivityksen jälkeen on tullut vain vajaa 100h enää siihen päälle melkein vuodessa.

Meni omasta mielestäni ajaminen tylsäksi, kun on liikaa pitoa. Varsinkin urheiluautot, klassikot ja perus autot on tylsiä. Rata-autojen ja hirmutykkien suhteen se päivitys meni vähän parempaan suuntaan, mutta ei ne oikein itseäni kiinnosta.

Ennen jaksoi ajaa vaikka esimerkiksi perus Civicllä time trialia tyhjällä radalla 30 min helposti. Nyt nukahtaa 10 sekunnin jälkeen.
Ajatko jollain spesifeillä renkailla, vai yleisesti ottaen kaikki renkaat liian pitäviä?
 
Ajatko jollain spesifeillä renkailla, vai yleisesti ottaen kaikki renkaat liian pitäviä?
Kaikki renkaat liian pitäviä, tai ainakin Comfort ja Sport renkaat. Yleensä suosin vakio renkaita ja sitten, jos virittää autoa ja tarvitsee pitoa lisää niin laittaa vähän paremmat renkaat.

Racing renkaiden huippupito mielestäni ihan hyvällä tasolla.
 
Kaikki renkaat liian pitäviä, tai ainakin Comfort ja Sport renkaat. Yleensä suosin vakio renkaita ja sitten, jos virittää autoa ja tarvitsee pitoa lisää niin laittaa vähän paremmat renkaat.

Racing renkaiden huippupito mielestäni ihan hyvällä tasolla.
kerrotko vielä jonkun esimerkin autosta/renkaista? Yritän juuri miettiä autokatalogia läpi, mutta ei mieleeni tule autoa, jossa olisi liian grippyt renkaat alla vakiona.
Mulla oli ennen tapana laittaa joka autoon SS- renkaat, mutta niillä ne kulkee melkein ku kisoilla ajais. Ne renkaat mitkä on alla ns tehdasasetuksena, taitaa Gran turismossa simuloida parhaiten kunkin auton ajo-ominaisuuksia oikeassa elämässä.

Sitten on näitä klassikkoja, vanhat Ferrarit ja vaikkapa Lambon Miura tai Countach, joissa on alla Comfort mediumit, jotka kuvastaa sen aikakauden rengaspolitiikkaa hienosti. Onko niissäkin sun milelestä pitoa liikaa? On meinaan semmosia luisupulkkia .
 
No saattaa tuo peli olla edelleen itsellä rikki, kun ajaa padin kanssa. Ero on niin valtava siihen, kun ajaa ratin kanssa. Ratilla autot tuntuu lähes samalta kuin ennenkin eli ovat eläväisiä, ei liian pitäviä ja ajaminen on hauskaa.

Täytyy jossain vaiheessa kokeilla (kunhan jaksaa) vaikka lisenssitesteissä sitä pitoa, sieltä saa hyvän esimerkin. Sen ainakin huomasin muutama kuukausi sitten, että se eräs lisenssi testi Span ekaan mutkaan vanhalla Porschella oli ihan superpitävä. Kun ennen sitä viime kesän päivitystä, oli todella haastavaa pitää auton perä hallinnassa ja ajaa samalla kulta aika.
 
Ei johtunut renkaista, vaan löysin sen bugin mikä itsellä oli kaasuun liittyen ja sain kuntoon padilla ajamisen. Thank god!

Testasin Ferrari 812 Superfastilla viikkokisassa ratilla. Auto oli elävä, suostui kääntymään kaasun avulla ja auton perä lähti irti jopa TCS 1 asetuksella. Kaikki toimi hyvin.

Sama auto ja kisa padin kanssa, tuntui takavetoinen auto puskevan, kaasulla auto ei käänny ja perä ei lähde millään irti. Tylsää ja kankeata ajamista.

Molemmat mun Dual Senset toimivat normaalisti ja pelin datan mukaan kaasu toimii oikein ja huippunopeus sama kuin ratilla, mutta kaasu/kierrokset on aavistuksen laiskemman oloiset.

Joku bugi itsellä oli, kun tykkään pitää acceleration trigger effect (off) ja heti, kun sen laittoi (weak) asentoon niin kaasu rupesi toimimaan oikein. Ferrarista sai perän irti ja auto suostui kääntymään kaasulla. Laitoin takaisin (off) asentoon ja toimi edelleen.

Joten lähes vuosi tässä meni hukkaan pienen bugin takia. Ja nyt pettymys on taas vaihtunut siihen, että GT7 on oma lempipelini PS5:lla, vaikka kaukana onkin täydellisestä ajopelistä.

Kiitoksia vaan DoubleH mukavasta keskustelusta, löytyi se tarvittava motivaatio taas testata ja vahingon avulla myös ratkaisu ongelmiin. Tästä on hyvä palata aktiivisesti taas pelin pariin ja samalla kohti GT8 odotusta!
 
WEC-sarjan kilpa-autoja olen itse toivonut jo pitkään peliin lisättäväksi. Näistä viime aikoina lisätyistä kauppakasseista ja pakettiautoista en välitä ollenkaan, eivätkä ne mielestäni sovi Gran Turismo -henkeen ollenkaan, ja kun vielä miettii, mitä sanat gran turismo oikeasti tarkoittaa.
Sori, pakko laittaa. :)

Peli on kyllä erinomainen, mutta en ihan edes joka kerta ole ymmärtänyt näitä viimeaikaisia autopäivityksiä. Olihan tuossa uusi Ferrari ja Corvette, mutta kuitenkin.

FB_IMG_1747487390642.jpg
 
No niin nyt on kesäloman verran aikaa pelata pelejä. Vois keskittyä Gran Turismoon. Osaisiko joku ihan lyhyesti laittaa jonkun progression miten tässä pelissä pitäisi edetä? Jotenkin vaikuttaa monimutkaiselta. Kahvilastako pitää aloittaa? Entä sen jälkeen?
 
No niin nyt on kesäloman verran aikaa pelata pelejä. Vois keskittyä Gran Turismoon. Osaisiko joku ihan lyhyesti laittaa jonkun progression miten tässä pelissä pitäisi edetä? Jotenkin vaikuttaa monimutkaiselta. Kahvilastako pitää aloittaa? Entä sen jälkee
Kahvilamenu on tässä se 'pääjuoni', sen oheen sitten lisenssejä. Muutoin aika vapaata mitä tekee. Nyt on tullut yksinpelipuolellekin nuo viikottaiset kisat jotka ajalen silloin kun muistaa.
 
No niin nyt on kesäloman verran aikaa pelata pelejä. Vois keskittyä Gran Turismoon. Osaisiko joku ihan lyhyesti laittaa jonkun progression miten tässä pelissä pitäisi edetä? Jotenkin vaikuttaa monimutkaiselta. Kahvilastako pitää aloittaa? Entä sen jälkeen?

Ehottomasti ensin ne kahvilakisat, niissä pääsee hyvin tutustumaan peliin, sen jälkeen vaikka circuit experience/aika ajot jossa yrittää saada kulta aikoja, niistä myös tulee hyvin rahaa, lisenssit toki myös. Sitten jos innostuu kerää autoja jne. Myöhemmin online time trialit jne, tai vaikka kaikkea vähän sekaisin, ite pelasin ensin kahvila kisat ja lisenssit, sen jälkeen circuit aika ajot, sitten kaikkea vähän sekaisin. Nykyään sit käy lähinnä testaa uusia autoja tai muuten vaan fiilistelee eri autoilla nyrres jne. Ohan tässä tunteja kertynyt jo päälle 1400, ei pelkästään mun eniten pelattu autopeli vaan ylipäänsä top 3 eniten pelattu peli heti GTA5/online ja division 2 jälkeen.
 
Lisenssejä täytyy ajaa myös sen takia, että pääsee etenemään kahvilakisoissa.
Hyppää ratin taakse vaan, kyllä se eteneminen siitä aukeaa.
 
Ilmeisesti seuraavassa päivityksessä saadaan uusi huipputehokas sähköinen ratatykki. Todella mielenkiintoista päästä tuo testaan.

 
Ilmeisesti seuraavassa päivityksessä saadaan uusi huipputehokas sähköinen ratatykki. Todella mielenkiintoista päästä tuo testaan.

Ei tosin taida olla varmuutta, että tulee nimenomaan seuraavassa päivityksessä. PD:n Kazunori Yamauchi taisi kirjoitella joskus alkukesästä(?) päässeensä ajamaan 1500- heppaista autoa. Ja kuten tiedämme, se vie aikaa, ennen kuin auto on näyttöjemme edessä pelattavana.

Itsekin odotan melkosella hypellä. Varmasti tykki peli, nollasta sataan Xiaomin mukaan 1.97 sekuntia! Varttimaili 8- alkuinen :O
 
Kiitos vastauksista!! Aloitin lisenssien ajamisella. Vähän kyllä ärsyttävää kun peliä ei voi täysin alusta aloittaa. Joskus 3 vuotta sitten olen aloittanut ja vähän eteenpäin päässyt kahvilan tehtävissä. Olisi mukavaa aloittaa täysin alusta, mutta ei vissiin onnistu muuten kuin tekemällä uusi psn tunnus. Ei kyllä jaksa sellaista joten jatketaan tästä sitten
 
Tällä viikolla saadaan kolme autoa lisää.

 
Tällä viikolla saadaan kolme autoa lisää.


Jaha, ton kuvan perusteella taas jotain vanhoja pannuja.
 
Ylös Bottom