Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding 2: On The Beach

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Kannattaa muuten välttää eläinten päälle ajamista, lähti 100 tykkäystä kun ajelin jonkun pikku kipittäjän yli ihan testimielessä.
Joo oon ajanu vissii jo kahen yli, ei niit pirulauta nää, ehkä jossain tietys kohas näkee mut jonku viheriön välista ku keskityt kiertää kivilohkareita! Alun tiepätkät oli nöösejä että tällästäkö tää on, mutta ehei onneks, nyt joutuu suunnitella eri paikoista tietyt resurssit ja auto täyteen ja matkaan musat soiden, ah yhtä elämystä tämä peli <3

Edit: Ootteko saanu tykkäyksiä? Mun yks timefall shelter vissii hyväs paikas ku yli 2k tykkäystä siinä jo! Tiepätkis näkyy kans et on ollu osallisena vaikka mielestäni yhenki pätkän rakensin kokonaa ite, silti jonku muun nick siinä, eipä aiheuta harmia silti, keep on keeping on!
 
Joo oon ajanu vissii jo kahen yli, ei niit pirulauta nää, ehkä jossain tietys kohas näkee mut jonku viheriön välista ku keskityt kiertää kivilohkareita! Alun tiepätkät oli nöösejä että tällästäkö tää on, mutta ehei onneks, nyt joutuu suunnitella eri paikoista tietyt resurssit ja auto täyteen ja matkaan musat soiden, ah yhtä elämystä tämä peli <3

Edit: Ootteko saanu tykkäyksiä? Mun yks timefall shelter vissii hyväs paikas ku yli 2k tykkäystä siinä jo! Tiepätkis näkyy kans et on ollu osallisena vaikka mielestäni yhenki pätkän rakensin kokonaa ite, silti jonku muun nick siinä, eipä aiheuta harmia silti, keep on keeping on!

Teistä tulee paljon tykkäyksiä. Nyt on joku 80k kasassa.

Chapter 5 taidan mennä ja kohtasin pari uutta hahmoa. Toinen jonka toivon saavan vähän syvyyttä lisää koska tuntuu vaan oudolta vedolta tuo ensi tapaaminen. Pääsin taas sen verran eteenpäin että pitää jatkaa tieverkoston rakenteluu nyt ja kasvattaa tähtiä.
 
Pelistä tuli Final Trailer -niminen viimeinen traileri julki. Kattelinpa tuon huvin vuoksi, koska en ole pelin kimppuun hyökkäämässä aikoihin, kerta ensimmäinen osa on alkutaipaleella jumissa, ja on vielä PlayStationillakin, eikä Quick resumella varustetulla Xboxilla, joka ehkä jopa mahdollistaisi tuon pelin pelamaamisen joskus läpi, niiiiiiin yksi asia tuli tuosta mieleen kysyä.

Eli kysymys ensimmäisen pelin tarinasta:

Tuossa trailerilla annetaan ymmärtää, että se mukana heiluva vauva on kuollut. Onko näin, onko kovin traagisen surkea se kohtaus, jossa noin kenties käy? Jos näin, niin sitten en ainakaan tule tuota ensimmäistä osaa joskus hamassa tulevaisuudessa jatkamaan. :|

Ja jos joku haluaa spoilata itteään, niin Final Trailer alla.


kohtaus on raskas ja sisältää yllättävän paljon väkivaltaa, vaikka itse lapseen kohdistuvat osat jätetään piiloon. Samaan hetkeen palataan muutamia kertoja tarinan aikana, mutta lopputulos paljastetaan heti kohtauksen yhteydessä eikä jätetä epäselväksi, että pahin on tapahtunut.
 
Peliin on myös tuotu yksi pelaajien ykkösessä erittäin isosti toivoma ominaisuus. Seuraa aivan minimaalinen spoileri, joka ei liity tarinaan. hahmoihin tai edes ympäristöihin mitenkään mutta jos joku haluaa aivan totaalisokeana mennä ilman mitään tietoa mistään.

Eli musiikkisoitin on mukana. Ekassa pelissä varmaan haluttiin olla lisäämättä peliin koska ne musiikkihetket haluttiin pitää erillisinä ja uniikkeina mutta kakkosessa näköjään on. Itse en koskaan ymmärtänyt miksei ykkösessäkin olisi voinut antaa soitinta vaikka päätarinan päättymisen jälkeen, jotta olisi voinut luukuttaa Low Roaria vapaasti, kun platinoi peliä tms.
Ohan tämä "Norman Reedus The walking Simulator". Mutta tämä on maailman paras walking simulator mitä on koskaan tähän mennessä tehty, paljoa en ole vielä ehtinyt pelaa mutta mulla on joku pieni fetissi kaikkiin roadtrip peleihin, semmonen jossa se gameplay loop on niinkin yksinkertainen kun suunittele reittisi ja löydä perille, matkalla sitten voi tulla esteitä, ja nämä sääefektit! Huh huh, kävelin hiekkamyrskyn läpi oli jotain pelottavaa ja jännittävää.
Minusta se on ollut aina hauskaa, kun jotkut käyttää "kävelysimulaattoria" tai "heh sä vaa kuljetat jotain paketteja" jonain vittuiluna peliä kohtaan. Itse vain niitä lukiessa mietin, että "niin? mitä sitten?" (vaikka on pelissä tietty muutakin). Totta kai se on täysin ymmärrettävää, että nämä pelit eivät ole kaikkia varten mutta hyvä niin. "Jokaiselle jotakin on ei mitään kellekään" vai miten se sanonta meneekään. Usein peleissä, kuten muissakin viihdetuotteissa vaarana on se, kun yritetään miellyttää kaikkia, niin päädytään vesittämään alkuperäinen idea niin pitkälle, ettei miellytetä ketään.
 
Mä en tiedä onko tämä paha, kun tulee töistä jossa on purkanut kuormaa koko päivän, tulee himaan, käy suihkussa ja menee päikkäreille ihan vain sen takia että jaksaa sitten videopelissä kantaa kuormaa ja mennä suihkuun sekä päikkäreille bunkkeriin että jaksaa lähtee kuskaa lisää kuormaa? :D
 
Usein peleissä, kuten muissakin viihdetuotteissa vaarana on se, kun yritetään miellyttää kaikkia, niin päädytään vesittämään alkuperäinen idea niin pitkälle, ettei miellytetä ketään.

Tämä on totta. Itse pelasin ensimmäistä Death Strandingia muutaman tunnin, kunnes peli lähti myyntiin. Ei vaan yksinkertaisesti ollut minua varten se peli. Tätä jatko-osaa en missään vaiheessa ole edes harkinnutkaan ostavani. Silti missään vaiheessa en vaadi, että kaikki pelit pitäisi tehdä kaikkille. Kyllä pelirintamalle näitä outoksia mahtuu. Sama asia myös souls-tyyppisissä peleissä, jotka ovat eräitä suosikkejani. Se on ihan ok, jos niistä ei pidä, mutta esimerkiksi monien pelaajien vaatimat vaikeustaso-vaihtoehdot vesittäisivät alkuperäistä ideaa. Onneksi Fromsoftware on kuitenkin pitänyt kiinni omista visioistaan ja jättänyt vaikeustasot pois. 3D-persoonan toimintapelejä vaikeustasoineen löytyy kuitenkin kaupoista metritavarana, joten pelit eivät pelaamalla lopu.

Mutta se tästä off-topicista. Nauttikaa te tästä, niin minä nautin vaikkapa siitä, että tämä kaltaisia pelejä uskalletaan vielä tehdään kaiken tämän kaupallisuuden ja voiton maksimoinnin keskellä.
 
Tämä on totta. Itse pelasin ensimmäistä Death Strandingia muutaman tunnin, kunnes peli lähti myyntiin. Ei vaan yksinkertaisesti ollut minua varten se peli. Tätä jatko-osaa en missään vaiheessa ole edes harkinnutkaan ostavani. Silti missään vaiheessa en vaadi, että kaikki pelit pitäisi tehdä kaikkille. Kyllä pelirintamalle näitä outoksia mahtuu. Sama asia myös souls-tyyppisissä peleissä, jotka ovat eräitä suosikkejani. Se on ihan ok, jos niistä ei pidä, mutta esimerkiksi monien pelaajien vaatimat vaikeustaso-vaihtoehdot vesittäisivät alkuperäistä ideaa. Onneksi Fromsoftware on kuitenkin pitänyt kiinni omista visioistaan ja jättänyt vaikeustasot pois. 3D-persoonan toimintapelejä vaikeustasoineen löytyy kuitenkin kaupoista metritavarana, joten pelit eivät pelaamalla lopu.

Mutta se tästä off-topicista. Nauttikaa te tästä, niin minä nautin vaikkapa siitä, että tämä kaltaisia pelejä uskalletaan vielä tehdään kaiken tämän kaupallisuuden ja voiton maksimoinnin keskellä.

Tähän vastaukseksi sopii lyhyt video. "Peli on liian hyvä joten..." Tiie sitten, mutta Kojima on Kojima.

 
Menikin kesän suunnitelmat kokonaan uusiksi ja vapautui tämä viikonloppu kokonaan pelaamiselle. Nyt 9 tuntia takana ja ai että tämä on kyllä hyvä.

Vähän tuntui aluksi siltä että aika paljon samaa kuin ensimmäisessä pelissä, mutta sitten lähti asiat monipuolistumaan todella isosti. Varsinkin viholliset ovat taas aiheuttaneet sellaista jännityksen fiilistä. En siis kestä yhtään kauhua tai kauhuelementtejä niin BT:kin ovat välillä hieman liikaa. Vaikuttaa myös siltä että yleisesti maaston suunnittelua on uudistettu niin että kaikkialle ei pääse kulkuneuvolla. Ihan hauskaa että pakottaa minun tutusta pelitavasta ulos.

Täytyy myös kehua pelin huumoria. Heti alussa pystyy tekemään "valinnan", jonka lopputulos on taattu, mutta valinnalla saa hyvää huumoria.
Fragilen ehdottaman tehtävän jos kieltäytyy ottamasta, peli hyppää cutscenen alkuun ja siitä hetken jälkeen hyppää takaisin valintaan. Toisen kerran kun kieltäytyy, näyttää siltä että peli on palaamassa kokonaan alkuun jolloin Sam huutaa "No! No! No!" ja peli palaakin valintakohtaan, mutta nyt on enää jäljellä suostuminen. Naurahdin ääneen tämän kanssa :D
 
Täytyy hehkuttaa myös paranneltuja näppäinvalintoja. Aiemmin Chiral Crystalit pystyi keräämään moottoripyörän päällä ollessa painamalla neliötä pitkään. Huono vain että neliöllä poistuttiin pyörän päältä eli vauhdissa jos koitit kerätä ja missasit oikean hetken, Sam hyppäsi pyörän selästä pois vahingoittaen paketteja. Nyt kerääminen on siirretty kolmioon joten tätä samaa ongelmaa ei ole.

Ongelma on siinä että se kyky on pakko ottaa koska siitä seuraava on kyky jonka haluan.
En ole itse kyseistä kykyä nähnyt vielä, mutta noitahan voi myös lähestyä sivusuunnista muiden osa-alueiden puolelta. Ehkä tämänkin voi kiertää toiselta alueelta?
 
Täytyy hehkuttaa myös paranneltuja näppäinvalintoja. Aiemmin Chiral Crystalit pystyi keräämään moottoripyörän päällä ollessa painamalla neliötä pitkään. Huono vain että neliöllä poistuttiin pyörän päältä eli vauhdissa jos koitit kerätä ja missasit oikean hetken, Sam hyppäsi pyörän selästä pois vahingoittaen paketteja. Nyt kerääminen on siirretty kolmioon joten tätä samaa ongelmaa ei ole.


En ole itse kyseistä kykyä nähnyt vielä, mutta noitahan voi myös lähestyä sivusuunnista muiden osa-alueiden puolelta. Ehkä tämänkin voi kiertää toiselta alueelta?

On siihen toinen reitti mutta siihen on pakko ottaa kyky joka kasvattaa skannerin kantamaa mutta alue pienenee, enkä halua sitä.

Edit: Nvm löysin reitin että saan vain sen pois käytöstä. Kiitos kun toit tällaisen asian ilmi, olisi välttis tajunnut katsoa.

Sen nimi on auto aid request joka jättää automaattisesti niitä pyyntöjä.
 
Viimeksi muokattu:
Sen nimi on auto aid request joka jättää automaattisesti niitä pyyntöjä.
Tuon pysty kiertää helposti. Huhhuh 45+h takana ja on kyllä upea peli, yli 900 pakettia toimitettu ja peli tunkee kokoajan uusia elämyksiä peliin, uusia leluja, kaikenlaista! Saakeli että oli iso BT alue mutta tie raivattu ja loistelijas zipline ketju valmis, joutu poistaa muiden tekelöitä ku oli mun suunnitelmissa ihan dorka paikoissa. Vuosikymmenen peli itselle tämä!
 
Tuon pysty kiertää helposti. Huhhuh 45+h takana ja on kyllä upea peli, yli 900 pakettia toimitettu ja peli tunkee kokoajan uusia elämyksiä peliin, uusia leluja, kaikenlaista! Saakeli että oli iso BT alue mutta tie raivattu ja loistelijas zipline ketju valmis, joutu poistaa muiden tekelöitä ku oli mun suunnitelmissa ihan dorka paikoissa. Vuosikymmenen peli itselle tämä!

Voi nyt. Mutta aika pitkään saa pelata että se on mahdollista. Jos ei halua ottaa kykyjä jotka mahdollisesti ei kaivattuja ominaisuuksia.
 
Onko näistä peukutuksista jotain konkreettista hyötyä vai tuleeko vain "sosiaalisen median" dopamiinit että "uiui mun härpäkkeitä on tykännyt jo 1000 oikeeta ihmistä". :D

Vai yritetäänkö näillä ns. "kannustaa" rakentaa teitä ja auttaa muita? Nykyään kun koko yhteiskunta pyörii että pakko saada paljon katsojia ja paljon peukutuksia niin siinä mielessä tämä on Kojimalta nerokas veto. Porukkaa jää koukkuun.
 
Voi nyt. Mutta aika pitkään saa pelata että se on mahdollista. Jos ei halua ottaa kykyjä jotka mahdollisesti ei kaivattuja ominaisuuksia.
En ota niitä ikinä heti ku mahollista, juuri tuon takia, että ne voi kiertää!
Onko näistä peukutuksista jotain konkreettista hyötyä vai tuleeko vain "sosiaalisen median" dopamiinit että "uiui mun härpäkkeitä on tykännyt jo 1000 oikeeta ihmistä". :D

Vai yritetäänkö näillä ns. "kannustaa" rakentaa teitä ja auttaa muita? Nykyään kun koko yhteiskunta pyörii että pakko saada paljon katsojia ja paljon peukutuksia niin siinä mielessä tämä on Kojimalta nerokas veto. Porukkaa jää koukkuun.
Siinä on kai joku että mitä enemmän tykkäät ni sitä enemmän näät muiden tekeleitä ja jaatte resursseja, paremmin tietävä voi tarkentaa, mutta joo, kun annat, myös saat enemmän.
 
3h tuli taas pelailtua ja enhän mä saanut yhtään päätehtävää tehtyä kun tuli vaan availtua uusi reittejä ja tyyppejä. 30h takana ja seuraavaksi sitten
pelastus tehtävä
edessä. Tie verkostot alkaa olee aikamoiset ja voi vaan naatiskellen kuljetta paketteja. Musat soimaan ja eikun menoks.
 
Tavallaan ymmärrän miksei ykköses ollut sitä mp3 soitinta, ne musahetket oli semmosia erikoisia hienoja hetkiä. Nyt voit sit soittaa niitä missä tahansa koska tahansa, mutta näin voit luoda itse ne erikoiset hetket. Ite en vaa käytä niitä koko ajan ettei käy "GTA" että alkaa ne musat jo soimaan päässä ja siitä tulee liian tavallista. Pitkillä reissuilla sit hienoa fiilistellä.
 
Ylös Bottom