Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding 2: On The Beach

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Kannattaa muuten välttää eläinten päälle ajamista, lähti 100 tykkäystä kun ajelin jonkun pikku kipittäjän yli ihan testimielessä.
Joo oon ajanu vissii jo kahen yli, ei niit pirulauta nää, ehkä jossain tietys kohas näkee mut jonku viheriön välista ku keskityt kiertää kivilohkareita! Alun tiepätkät oli nöösejä että tällästäkö tää on, mutta ehei onneks, nyt joutuu suunnitella eri paikoista tietyt resurssit ja auto täyteen ja matkaan musat soiden, ah yhtä elämystä tämä peli <3

Edit: Ootteko saanu tykkäyksiä? Mun yks timefall shelter vissii hyväs paikas ku yli 2k tykkäystä siinä jo! Tiepätkis näkyy kans et on ollu osallisena vaikka mielestäni yhenki pätkän rakensin kokonaa ite, silti jonku muun nick siinä, eipä aiheuta harmia silti, keep on keeping on!

Joo oon ajanu vissii jo kahen yli, ei niit pirulauta nää, ehkä jossain tietys kohas näkee mut jonku viheriön välista ku keskityt kiertää kivilohkareita! Alun tiepätkät oli nöösejä että tällästäkö tää on, mutta ehei onneks, nyt joutuu suunnitella eri paikoista tietyt resurssit ja auto täyteen ja matkaan musat soiden, ah yhtä elämystä tämä peli <3

Edit: Ootteko saanu tykkäyksiä? Mun yks timefall shelter vissii hyväs paikas ku yli 2k tykkäystä siinä jo! Tiepätkis näkyy kans et on ollu osallisena vaikka mielestäni yhenki pätkän rakensin kokonaa ite, silti jonku muun nick siinä, eipä aiheuta harmia silti, keep on keeping on!

Teistä tulee paljon tykkäyksiä. Nyt on joku 80k kasassa.

Chapter 5 taidan mennä ja kohtasin pari uutta hahmoa. Toinen jonka toivon saavan vähän syvyyttä lisää koska tuntuu vaan oudolta vedolta tuo ensi tapaaminen. Pääsin taas sen verran eteenpäin että pitää jatkaa tieverkoston rakenteluu nyt ja kasvattaa tähtiä.

Pelistä tuli Final Trailer -niminen viimeinen traileri julki. Kattelinpa tuon huvin vuoksi, koska en ole pelin kimppuun hyökkäämässä aikoihin, kerta ensimmäinen osa on alkutaipaleella jumissa, ja on vielä PlayStationillakin, eikä Quick resumella varustetulla Xboxilla, joka ehkä jopa mahdollistaisi tuon pelin pelamaamisen joskus läpi, niiiiiiin yksi asia tuli tuosta mieleen kysyä.

Eli kysymys ensimmäisen pelin tarinasta:

Tuossa trailerilla annetaan ymmärtää, että se mukana heiluva vauva on kuollut. Onko näin, onko kovin traagisen surkea se kohtaus, jossa noin kenties käy? Jos näin, niin sitten en ainakaan tule tuota ensimmäistä osaa joskus hamassa tulevaisuudessa jatkamaan. :|

Ja jos joku haluaa spoilata itteään, niin Final Trailer alla.

kohtaus on raskas ja sisältää yllättävän paljon väkivaltaa, vaikka itse lapseen kohdistuvat osat jätetään piiloon. Samaan hetkeen palataan muutamia kertoja tarinan aikana, mutta lopputulos paljastetaan heti kohtauksen yhteydessä eikä jätetä epäselväksi, että pahin on tapahtunut.

Peliin on myös tuotu yksi pelaajien ykkösessä erittäin isosti toivoma ominaisuus. Seuraa aivan minimaalinen spoileri, joka ei liity tarinaan. hahmoihin tai edes ympäristöihin mitenkään mutta jos joku haluaa aivan totaalisokeana mennä ilman mitään tietoa mistään.

Eli musiikkisoitin on mukana. Ekassa pelissä varmaan haluttiin olla lisäämättä peliin koska ne musiikkihetket haluttiin pitää erillisinä ja uniikkeina mutta kakkosessa näköjään on. Itse en koskaan ymmärtänyt miksei ykkösessäkin olisi voinut antaa soitinta vaikka päätarinan päättymisen jälkeen, jotta olisi voinut luukuttaa Low Roaria vapaasti, kun platinoi peliä tms.
Ohan tämä "Norman Reedus The walking Simulator". Mutta tämä on maailman paras walking simulator mitä on koskaan tähän mennessä tehty, paljoa en ole vielä ehtinyt pelaa mutta mulla on joku pieni fetissi kaikkiin roadtrip peleihin, semmonen jossa se gameplay loop on niinkin yksinkertainen kun suunittele reittisi ja löydä perille, matkalla sitten voi tulla esteitä, ja nämä sääefektit! Huh huh, kävelin hiekkamyrskyn läpi oli jotain pelottavaa ja jännittävää.
Minusta se on ollut aina hauskaa, kun jotkut käyttää "kävelysimulaattoria" tai "heh sä vaa kuljetat jotain paketteja" jonain vittuiluna peliä kohtaan. Itse vain niitä lukiessa mietin, että "niin? mitä sitten?" (vaikka on pelissä tietty muutakin). Totta kai se on täysin ymmärrettävää, että nämä pelit eivät ole kaikkia varten mutta hyvä niin. "Jokaiselle jotakin on ei mitään kellekään" vai miten se sanonta meneekään. Usein peleissä, kuten muissakin viihdetuotteissa vaarana on se, kun yritetään miellyttää kaikkia, niin päädytään vesittämään alkuperäinen idea niin pitkälle, ettei miellytetä ketään.

Mä en tiedä onko tämä paha, kun tulee töistä jossa on purkanut kuormaa koko päivän, tulee himaan, käy suihkussa ja menee päikkäreille ihan vain sen takia että jaksaa sitten videopelissä kantaa kuormaa ja mennä suihkuun sekä päikkäreille bunkkeriin että jaksaa lähtee kuskaa lisää kuormaa? :D

Jos meittii että mistä ollaan tultu ja mihin ollaan menossa ja missä ollaan niin en itse ainakaan nähnyt tätä että hahmo sniikkailee joku 3 konttia selässä tuolla, helvetin apsurdia lopulta! Sanon tämän vaan tämmöisenä stealt pelaajana, että tähän ollaan tultu nyt.

Vaikka mistään stealth pelistä ei ole kysekkään niin Kojimalla on niin kova käsi että se pystyy liikkuttelemaan laattoja näinkin.

Itse odottelen mahtavalla mielenkiinnolla sitä Kojiman tulevaa stealth peliä, odotukset on yli katosta mutta sen näkee sitten vuosien päästä, ihan alkutekijöissä tuo peli varmaan on. 2028 ehkä lähellä semmoista että tuostakin taas kuullaan, mutta ei se auta kuin oottaa.

Usein peleissä, kuten muissakin viihdetuotteissa vaarana on se, kun yritetään miellyttää kaikkia, niin päädytään vesittämään alkuperäinen idea niin pitkälle, ettei miellytetä ketään.

Tämä on totta. Itse pelasin ensimmäistä Death Strandingia muutaman tunnin, kunnes peli lähti myyntiin. Ei vaan yksinkertaisesti ollut minua varten se peli. Tätä jatko-osaa en missään vaiheessa ole edes harkinnutkaan ostavani. Silti missään vaiheessa en vaadi, että kaikki pelit pitäisi tehdä kaikkille. Kyllä pelirintamalle näitä outoksia mahtuu. Sama asia myös souls-tyyppisissä peleissä, jotka ovat eräitä suosikkejani. Se on ihan ok, jos niistä ei pidä, mutta esimerkiksi monien pelaajien vaatimat vaikeustaso-vaihtoehdot vesittäisivät alkuperäistä ideaa. Onneksi Fromsoftware on kuitenkin pitänyt kiinni omista visioistaan ja jättänyt vaikeustasot pois. 3D-persoonan toimintapelejä vaikeustasoineen löytyy kuitenkin kaupoista metritavarana, joten pelit eivät pelaamalla lopu.

Mutta se tästä off-topicista. Nauttikaa te tästä, niin minä nautin vaikkapa siitä, että tämä kaltaisia pelejä uskalletaan vielä tehdään kaiken tämän kaupallisuuden ja voiton maksimoinnin keskellä.

Ylös Bottom