Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding 2: On The Beach

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Tarina senkus tiivistyy ja tapasin erään tutun naaman. Alkaa lelut taas lisääntyy aikalailla kun lisääntynyt taas liikkumis tavat tuhottomasti, tai no vanhoja ekasta osasta mutta kun ne yhdistää kaikkiin uusiin niin onhan tässä. Taas olis yks uus prepperi haamu alueella eikä yhtään houkuttelis mennä sinne. Toisaalta ei ole pakollinen ja näyttää pääsevän autollakin joten ehkä ei ole niin paha.

Itse en ole kauheasti 5 tähteä yrittänyt kun ei siitä yleensä saa mitään erikoista ja kova grindi. Tosin yhden paikan vedin 5 tähteen koska ajattelin että siellä olis mahdollisuus kovaan aseeseen ja lopulta olin oikeassa ja työ palkittiin vaikka olikin yhtä helvettiä sinne viedä aluksi kamaa ennenko sai tieverkoston valmiiksi. Yleensä tyydyn 4 tähteen ja muutama taitaa olla 3 tähdessä kun vaatii tuhottomasti paketteja osa noista. Kyllä nekin siitä ajan kanssa 4 tähteen tulee.

Koukku on edellen tajuton ja kun pelin pistää käyntiin on sitä todella vaikea lopettaa.

Kannattaa kyllä vetää 5 tähteä jokaseen, oon niin tehny ja vasta ku alkaa viimeset lähimpämä olevat paikat olla lähellä sitä ni etenen vasta sitte, missaa kyllä älyttömästi upeita juttuja jos pelaa vaan tarinaa.

Datapankistahan voi tiirustella aina sen kohteen jutut mitä saa, yleensä ne vihjaa siinä ;) ja katon aina shared lockerin ku jengi heittää hyvää cargoa pois joista hyötyy ite että se toinen ku vie kohteeseen. Toki heitän iteki jos vahingosssa on jonkun 5tähden cargo mukana.

Olisiko niin, että mielipiteitä jakavan ensimmäisen pelin vaikutus näkyy ainakin jonkin verran kakkososan myynneissä? Toki kuten Dring sanoo, elämme vahvasti digitaalisessa maailmassa, joten edes 66% lasku fyysisen version myynneissä ensimmäiseen osaan nähden ei kerro koko totuutta. Tämä siis Brittein saarten tilastoja. Peli liikutti julkaisussaan fyysisiä versioita niin ikään 33% vähemmän kuin Astro Bot.

Tiedä sitten millainen sopimus Sonyn kanssa on tehty, mutta jos peli ei myy ihan odotetusti, niin olisiko PC-version julkaisu lähempänä kuin uskotaan?

Älkää ymmärtäkö väärin mutta mua lähinnä säälittää jos ei tästä pelistä pysty nauttimaan, pelkäänkin että kun tää on joskus läpi (yritän edetä hitaasti ja tehdä/kokeilla kaiken) niin jättää sellasen tyhjiön että menee varmaan hetki että pystyy nauttimaan muista peleistä taas, menee rima nyt niin korkealle! Mutta jokaisella makunsa, nyt takas peliin, 53h.

Älkää ymmärtäkö väärin mutta mua lähinnä säälittää jos ei tästä pelistä pysty nauttimaan
Pelimakuja on monia. En tiedä miksi sen pitäisi säälittää jos juuri Death Strandingista ei tykkää. Joku ei tykkää Call of Dutystä ja toista ei Marion tasoloikinta kiinnosta.

Minulla on ykkösosaan niin kaksijakoiset fiilikset, että hankala on täysillä innostua kakkososasta. Siinä missä luotu maailma ja hienon kieroutunut tarina ensimmäisessä osassa viehätti, niin yhtä paljon varsinainen pelaaminen puudutti.

Ilmeisesti tämä kakkososa on toiminnallisempi ja muutenkin monipuolisempi, joten kiinnostusta on mutta ei täyden hinnan verran. Ja tietysti täytyy yrittää puskea ykkösosa läpi, jotta on tarinasta täysin perillä.

Olisiko niin, että mielipiteitä jakavan ensimmäisen pelin vaikutus näkyy ainakin jonkin verran kakkososan myynneissä? Toki kuten Dring sanoo, elämme vahvasti digitaalisessa maailmassa, joten edes 66% lasku fyysisen version myynneissä ensimmäiseen osaan nähden ei kerro koko totuutta. Tämä siis Brittein saarten tilastoja. Peli liikutti julkaisussaan fyysisiä versioita niin ikään 33% vähemmän kuin Astro Bot.

Tiedä sitten millainen sopimus Sonyn kanssa on tehty, mutta jos peli ei myy ihan odotetusti, niin olisiko PC-version julkaisu lähempänä kuin uskotaan?

Suurin osa selittyy varmasti juurikin digitaalisen myynnin isosti kasvaneella osuudella (onko jollakin muuten heittää jotakin faktaa tästä, että miten paljon fyysisten pelien myynti on Briteissä laskenut kokonaisuudessaan ykkösosan ja tämän julkaisun välillä?). Entä oliko PS4 huomattavasti laajemmalla omistuspohjalla Briteissä kuin PS5? Voisi ajatella, että yleisesti vallitsevalla taloustilanteella on oma vaikutuksensa uusien täysihintaisten pelien myyntiin. Luulen, että myös numero 2 pelin nimen perässä saattaa karkottaa joitakin ostajia ainakin julkaisussa. Tosiaan varmaan ensimmäisen pelin ristiriitainen maine vaikuttaa osin mutta uskon, ettei se ole tärkeimpien selittäjien joukossa. Mielenkiinnolla kyllä odotan, että saadaan lisää dataa, jotta voi jotain pätevämpiä johtopäätöksiä vetää.

Sitten itse peliin. Olen seitsemännessä luvussa mutta seuraava spoileri ei sisällä yksityiskohtia tarinasta, vain yleistason kommentteja eräästä melko aikaisin tavattavasta hahmosta:

Tuo nukkeukko on kyllä tähän mennessä ollut aika turha jamppa. Lähinnä jauhaa täydellisiä itsestäänselvyyksiä. Kyllä kykenen itsekin huomaamaan, että multa tippui paketti selästä pois, eikä tarvitse joka kerta uudestaan kertoa, että tarkkuuskiväärissä ei ole silenceria. Toisaalta voisi se olla pahempikin sellaiseen Mimir-tyyliin, jossa jos seisot sekunnin paikallaan niin tyyppi alkaa neuvomaan. Jos eivät tee tällä hahmolla tarinassa mitään mielenkiintoista, niin aika turha lisä peliin. Asetusvalikkoon voitaisiin kyllä lisätä kohta "Dollman stops being Captain Obvious".

Viimeksi muokattu:
Oli iso kasa paketteja mukana, kun menin ekan kerran The Bokkan luo. Annoin paketit kahdessa erässä niin sai yhdellä reissulla enemmän tähtiä.

Peli lähinnä rajoittaa kuinka paljon se antaa tähtiä pakettien palauttamisesta yhdellä kertaa, mitään ei taida kuitenkaan mennä hukkaan vaikka palauttaisi kaiken kerralla. Sen hyödyn saa sitten seuraavalla kerralla.

Tai sitten kiertää systeemiä, kuten tässä tapauksessa tein. Lähinnä tästä hyötyy, jos ei ole heti palaamassa samaan paikkaan niin saa esim. kaksi uutta upgradea yhdellä reissulla, eikä yksi.

Tuskin tulee kovin usein tätä tyyliä käytettyä, kun yleensä kuitenkin käy samoissa paikoissa useamman kertaa tuomassa paketteja.

Oli iso kasa paketteja mukana, kun menin ekan kerran The Bokkan luo. Annoin paketit kahdessa erässä niin sai yhdellä reissulla enemmän tähtiä.

Peli lähinnä rajoittaa kuinka paljon se antaa tähtiä pakettien palauttamisesta yhdellä kertaa, mitään ei taida kuitenkaan mennä hukkaan vaikka palauttaisi kaiken kerralla. Sen hyödyn saa sitten seuraavalla kerralla.

Tai sitten kiertää systeemiä, kuten tässä tapauksessa tein. Lähinnä tästä hyötyy, jos ei ole heti palaamassa samaan paikkaan niin saa esim. kaksi uutta upgradea yhdellä reissulla, eikä yksi.

Tuskin tulee kovin usein tätä tyyliä käytettyä, kun yleensä kuitenkin käy samoissa paikoissa useamman kertaa tuomassa paketteja.

Se eka vienti on aina rajoitettu maks yhteen tähteen. Sen takia jos on jotain muuta mukana niin kannattaa antaa ensin se yksi ja sitten loput. Mutta kuten sanoit niin ei ne mene hukkaan vaan seuraavalla kerralla tulee sitten vähän enemmän vaikka veisi kuinka pienen paketin.

Itsellä on nyt noin 10 tuntia takana tätä. Ykkösosaa en juurikaan pelaillut, ei vaan jotenkin napannut mukaansa. Silti päätin vähän riskilläkin antaa tälle toiselle osalle mahdollisuuden, kun tässä vähän on viilattu ehkä just niitä juttuja mitkä tökki ekassa. Tosin peruspeli siellä taustalla on pitkälti sitä samaa, mutta mun mielestä ainaki tän alun perusteella paljon helpompi on lähestyä tätä ku ekaa osaa aikanaan.

En nyt oo vielä ihan mihinkään super-imuun joutunu, ja ihan joka päiväkään ei oo jaksanu tätä pelata. Mut sopivia pätkiä siellä täällä, niin on maistunut oikein mukavalta. Pidän lähtökohtaisesti tämmöisistä vähän "rennommista" peleistä missä voi omaan tahtiin mennä ja tehdä työtä jota en oikeassa elämässä tekisi mistään hinnasta. Vähän tämmöne hidas maratooni tulee mieleen jopa paikoin. Lisäksi tarina on kyl ollut ihan kiinnostava. Ekan osan yhteenvedon katsoin ja youtubesta vähän kertausta, niin koen olevani suht hyvin ajantasalla vaikken ekaa läpäissytkään itse.

Jotain lumoavaa silti tässä pakettien kantamisessa on. Kiva on reittejä suunnitella, ihailla kaunista peliä ja tuskailla ku saappaat kuluu puhki. Katsotaan kuha tästä alkukartasta pääsee ilmeisesti haastavempien reittien mietintään, et vieläkö hymyilyttää tää rento sunnuntaikävely :D

Sitten itse peliin. Olen seitsemännessä luvussa mutta seuraava spoileri ei sisällä yksityiskohtia tarinasta, vain yleistason kommentteja eräästä melko aikaisin tavattavasta hahmosta:

Tuo nukkeukko on kyllä tähän mennessä ollut aika turha jamppa. Lähinnä jauhaa täydellisiä itsestäänselvyyksiä. Kyllä kykenen itsekin huomaamaan, että multa tippui paketti selästä pois, eikä tarvitse joka kerta uudestaan kertoa, että tarkkuuskiväärissä ei ole silenceria. Toisaalta voisi se olla pahempikin sellaiseen Mimir-tyyliin, jossa jos seisot sekunnin paikallaan niin tyyppi alkaa neuvomaan. Jos eivät tee tällä hahmolla tarinassa mitään mielenkiintoista, niin aika turha lisä peliin. Asetusvalikkoon voitaisiin kyllä lisätä kohta "Dollman stops being Captain Obvious".

Siitä vielä:
Joo se sen jatkuva JOKA kerta kun otat sniper riflen muistuttaminen miten siinä ei ole silenceriä on kyl turha, muistan kyllä kiitos, se vois olla semmonen ns. seurakaveri joka kertois hauskoja juttuja, mitä se kyllä joskus tekeekin mut tommoset turhat intro jutut vois jäädä kertaan tai kahteen, mutta ohan siitä hyötyäkin, esim heittämällä ilmaan merkkaa vihollisia. Sehän on kun GOW mimir, mutta Mimir kertoi kaikkia hauskoja matkatarinoita mitä tämä nukke ei niin hyvin osaa.

Siellä on hinkattu ahkerasti :D Älä vaan vedä ähkyä ennenku pääset kunnolla matkaan.
Mä oon vetäny kaikkien specsien mukaan totaali ähkyn ja normipeleissä olis tullu jo aikaa sitte, 55h ja edellee aivan karsee koukku ja miten hitossa näitä rakennelmia ja leluja tulee vaa kokoajan, huhhuh! :D
Haahaa! Nujersin vihubasen ampumatta laukaustakaa, granuja ja koskematta vihuun :D

Viimeksi muokattu:
Mulla on kanssa 15 tuntia takana, mutta hieman pidemmällä tarinassa. Sain juuri tämän pelin quick travelin avattua ja palasin samantien Mexicoon nostamaan tyyppien tasoja. Heti ensimmäisestä sain aseen jota olin ehtinytkin jo toivoa: silenced machine pistol!

Nostin myös vaikeusastetta brutalille kun tuo normaali tuntui jokseenkin liian helpolta. Katsotaan kuinka käy.

Viimeksi muokattu:
Data Scientist, paras hahmo juuri tähän kohtaan. Hymyilyttää vieläkin vaikka löysin hänet jo pari tuntia sitten. :D

Satoi taikka paistoi niin paketit kulkee. Pleikkarin oma mittari näyttää 48% että tarina puolessa välissä vissiin.

Data Scientist, paras hahmo juuri tähän kohtaan. Hymyilyttää vieläkin vaikka löysin hänet jo pari tuntia sitten. :D

Satoi taikka paistoi niin paketit kulkee. Pleikkarin oma mittari näyttää 48% että tarina puolessa välissä vissiin.
Joo! Siltä sai kivan lelun :D Sit oli yks toinenki hauska heebo siin kohtuu lähel :D hitto vielä 60h jälkeen kokee uutta ja ihmeellistä, varmaa joku epävirallinen ennätys miten eri tyyleillä voit mennä vihujen kimppuun :D

Ylös Bottom