Jep, piiskatanssilla itekki. Eilen illal meni sen kellaritunnelikaivoksen pomo nurin, kävin vähän grindaamassa eukkoon kestävyyttä ja damagea. Siinäki bossis on kiva mekaniikka jolla sen saa muutamaan kertaa stunnattua ja muutenkin ok pomo.
Hyvä peli ollu tähän asti.
Kovasti erilaiset bossit ovat vaikeita itse kullekin. Itselleni oli tosiaan se yläkerran bossi aivan hiton paha. Kiitos teidän vinkkien ja tietyn sinnikkyyden, niin se sentään lopulta meni. Eilen kun yöllä pääsin viimein peliä jatkamaan (päivä meni pojan kanssa muualla kuin kotona, joten pelaamaan pääsin vasta yömyöhään), niin jatkoin tuolla kellarissa, ja olin tosiaan ihan sen bossin vieressä. En tajunnut ensin, että on niin lähellä, joten kun bossi sitten saman tien ilmaantui, niin olin ihan väärin varustautunut. En ollut muistanut niitä korruption poistajia laittaa käyttöitemeihin. Ja tuo bossihan sitten sai tietty sen korruption mulle päälle. Muutoin pääsin sen melkein ekalla yrityksellä, mutta sitten korruptio vei helat minulta lopulta liian nopeasti. Vihullakin oli toki enää pari senttiä healthia, kun hahmollani lähti henki.
No seuraavaan yritykseen laitoin ne korruption poistajat mukaan, mutta sehän menikin sitten niin sutjakkaasti, että vihu oli tantereessa alta aika yksikön, eikä sitä korruptiota koskaan tullutkaan päälle. Oli jotenkin yllättävän helppo bossi minulle, kun melkein meni ekalla yrityksellä ja sitten helposti toisella. Jännää, että se korruptoitunut pappi tuntui minulle lähes mahdottomalta, mutta tuo alakerran bossi meni sitten melkeinpä vihellellen. Yksi juttu varmaankin on se, että alakerrassa oli tilaa paremmin, joten väistely oli helpompaa. Lisäksi siellä oli sellaisia esteitä, joita pystyi kertaluontoisesti pitämään itsensä ja bossin välissä, jos halusi suht rauhassa vaikkapa helaa täydentää. Minulle ovat aina tosi pahoja pienessä tilassa olevat ADHD-bossit, kuten se yläkerran korruptoitunut pappikin oli. Ja olen tosiaan aina soulslikeissä häikäilemättä käyttänyt hyväksi ympäristöä aina, kun siihen on mahdollisuus. Tuo auttoi Sekirossakin yllättävän usein minua pääsemään eteenpäin. Pienen ja avoimen tilan bossit taas ovat täyttä myrkkyä minulle. Tämä kommentti pärisevän kirosanan kera erityisesti Dark Soulsin Capra Demonille!
Joka tapauksessa, taas aukesi tutkittavaa, mitä en kuitenkaan jaksanut kovin pitkään katsella, kun oli taas pelaaminen mennyt pikkutunneille. Tänään pitää varmaan jatkaa, kun sitten keskiviikkona jää pelaaminen taas vähemmälle, kun mennään poikani kanssa sukulaisvierailulle. Edelleen erinomainen peli!
Huomasin muuten tänään, että olin turhaan antanut bosseille tähän mennessä tasoitusta yhden healthipullon verran. Oli nimittäin jäänyt huomaamatta aarrearkku, jossa oli tarvike, jonka avulla pystyi lisäämään healthipullojen määrää yhdellä. Kolmella puollolla olin siis mennyt, kun neljään olisi ollut jo mahdollisuus alkukenttiä tarkemmin tutkimalla. Tässä pelissä on kyllä todellakin syytä tutkia ympäristöt mahdollisimman tarkasti!