Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hell Is Us

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei nyt ehkä ihan kuulosta minun peliltäni. Kartta ainakin mielestäni pitäisi olla. Ei pelien pidä liian hankalia ja työläitä olla, vaikka vaikeutta ja haastavuuttakin saa toki olla. Sellaisista perusjutuista ei kuitenkaan pidä tehdä hankalia. Oikeassa elämässä on jo ihan tarpeeksi työläitä elementtejä, joten peleihin on ihan ok olla sellaiset perus avut. Siis kartta on mielestäni se minimi, mikä avoimempien alueiden seikkailuissa pitäisi olla. Pelissä kuulostaa toki ihan hyviäkin elementtejä olevan, joten jään vielä varovaisesti kuulolle.
Jep. Mä en tiedä miten sitte lopullisessa pelissä mutta tossa alussa, vaikka hyvin rajattu olikin, alkoi ärsyttämään kun en oikein tiennyt missä olen. Ne metsän käytävät oli jotenki tosi huonoja, risteili paljon ja kaikki näytti samalta niin tuli vähän turhaan hortoiltua. Kenttä- ja aluesuunnittelun pitää olla tollasissa todella hyvässä mallissa että pelaamisesta ei tule ärsyttävää.

Voi toki ollakki tässä, jää nähtäväksi. Uskoisin et se pääpolku on useimmiten varmaan sanoitettu kohtuu hyvin miten tossa demossakin oli, löydät perille kun seuraat tuulikelloja.

Jep. Mä en tiedä miten sitte lopullisessa pelissä mutta tossa alussa, vaikka hyvin rajattu olikin, alkoi ärsyttämään kun en oikein tiennyt missä olen. Ne metsän käytävät oli jotenki tosi huonoja, risteili paljon ja kaikki näytti samalta niin tuli vähän turhaan hortoiltua. Kenttä- ja aluesuunnittelun pitää olla tollasissa todella hyvässä mallissa että pelaamisesta ei tule ärsyttävää.

Voi toki ollakki tässä, jää nähtäväksi. Uskoisin et se pääpolku on useimmiten varmaan sanoitettu kohtuu hyvin miten tossa demossakin oli, löydät perille kun seuraat tuulikelloja.
Miten siellä pystyi eksymään? Se ukko siellä vajassa kertoi selkeät ohjeet minne mennä ja miten sinne löytää. Ihan siis aito kysymys, eikö jengi yhtään seuraa mitä pelissä tapahtuu?

Miten siellä pystyi eksymään? Se ukko siellä vajassa kertoi selkeät ohjeet minne mennä ja miten sinne löytää. Ihan siis aito kysymys, eikö jengi yhtään seuraa mitä pelissä tapahtuu?
Ei. Sen takia peleissä lukee HUD:ssa mitä pitää tehdä, mini-kartta opastaa perille, 3D pelimaailmassa on markkeri mitä seurata (mieluiten vilkkuvana), oma hahmo rupeaa puhumalla antamaan vinkkejä ja ruudulle ilmestyy nuoli ohjamaan oikeaan suuntaan, jos lähtee yhtään seikkailemaan.

Ja kaikki nämä asiat nykyajan nuoret tarvitsee myös pelien ulkopuolella oikeassa elämässä. All Hope is Lost!! ;)

Pelailin hetken tuota demoa ja vähän ristiriitaiset fiilikset jäi. Sinänsä vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja kyllä tästä nyt mielellään hetken ainakin vielä jatkaa. Hieman tuo kartan puuttuminen arveluttaa, mutta ehkä jonkinlainen sellainen myöhemmin pelissä tulee. Vai onko toisin sanottu? Ei sille tässä alussa siis mitään sen suurempaa tarvetta ollut, mutta kantaako riittävän laadukas suunnittelu pelin loppuun asti. Jos ei haluta suoraan antaa mitään karttamerkkejä niin sellaiseen peliin sopii hyvin vaikka sellainen staattinen kartta mikä ei näytä edes omaa sijaintia suoraan. No anyway, oli niin tai näin niin ei sen puuttuminen vielä mikään kritiikki ollut.

Se mikä sitten on, niin tuo liikkuminen ja taistelu ei vaan tunnu mitenkään hyvältä. Ei pienintäkään painon tunnetta. Myöskään tuollainen vihollissuunnittelu ei iske muhun lainkaan. Ja joo tiedän, että olen nähnyt vasta ensimmäisen vihollistyypin, mutta siitä ne ensifiilikset tulee. Ja nuo retrovalikot ovat myös kovin luotaantyöntävät.

Vähän sellaiset vibat tuli ettei tämä ehkä ole mun peli, mutta sen verran kuitenkin kiinnostaa että tuota demoa kyllä jatkan vielä.

Viimeksi muokattu:
Toveri hyvä, ymmärsit väärin. En puhunu tosta kohdasta, mainitsinhan sen että seuraa tuulikelloja :)

Siinä loukkaantuneen sotilaan kohdalla tarkotin. Ja ei sekään nyt mikään sokkelo ollut ja tiedossa oli mitä piti tehdä, mutta oli se kuitenkin aavistuksen ärsyttävä. Siinä oli jokseenkin hankala suunnistaa kun ne polut oli aika samannäköstä. Joku salaisuuskin siellä oli mutte jaksanu lähteä tetsailemaan, hahmo kun ei osaa hyppiä ollenkaan saatikka kiivetä edes 10v lapsen tasolla niin polkujen varassa ollaan.

Ja niiku sanoin, koko pelistä vaikea sanoa tietty mitään vielä.

Viimeksi muokattu:
Ei. Sen takia peleissä lukee HUD:ssa mitä pitää tehdä, mini-kartta opastaa perille, 3D pelimaailmassa on markkeri mitä seurata (mieluiten vilkkuvana), oma hahmo rupeaa puhumalla antamaan vinkkejä ja ruudulle ilmestyy nuoli ohjamaan oikeaan suuntaan, jos lähtee yhtään seikkailemaan.

Ja kaikki nämä asiat nykyajan nuoret tarvitsee myös pelien ulkopuolella oikeassa elämässä. All Hope is Lost!! ;)
Niin no, suuntavaisto on eri ihmisillä varsin erilainen. Itselläni on vaikeaa hahmottaa uudessa paikassa liikkuminen oikeassa elämässäkin, ilman kännykän ja GPS:n apua. Näin on ollut lapsesta asti, kun suunnistaminen ei metsässä sujunut koskaan ollenkaan. Nimim. 53-vuotias nuori…

Tuo kartan ja tehtävälokin puuttuminen lisäsi omaa kiinnostusta. Voi hyvinkin olla, että tässäkin on Elden Ringin tapaan löytämisen ja hoksaamisen riemua.

Pitäisi testata Demoa kunhan tuon Mafian saa taputeltua.

Ei nyt ehkä ihan kuulosta minun peliltäni. Kartta ainakin mielestäni pitäisi olla. Ei pelien pidä liian hankalia ja työläitä olla, vaikka vaikeutta ja haastavuuttakin saa toki olla. Sellaisista perusjutuista ei kuitenkaan pidä tehdä hankalia. Oikeassa elämässä on jo ihan tarpeeksi työläitä elementtejä, joten peleihin on ihan ok olla sellaiset perus avut. Siis kartta on mielestäni se minimi, mikä avoimempien alueiden seikkailuissa pitäisi olla. Pelissä kuulostaa toki ihan hyviäkin elementtejä olevan, joten jään vielä varovaisesti kuulolle.
En puhu nyt tämän pelin kohdalta koska en pelistä tiedä mutta ei nyt oletuksena pitäisi vaatia mitään. Itse ainakin haluaisin ettei tule mitään "nämä on pakko olla joka pelissä aina"-meininkiä vaan on mahdollisimman erilaisia pelejä tarjolla. Souls-pelit olkoon ykkösargumentti sille, ettei todellakaan mitään "kartta pitäisi olla"-asennetta kannata yleistää.

Clair Obscurin kohdalla kritisoit samaa puutetta. Olen osittain samaa mieltä mutta sanoisin että mielummin kehittäisivät maailmaa/kenttiä selkeämmiksi kuin vain korjaisivat ongelman kartalla. Kartta on siis monesti lähinnä vain korjaus siihen että pelin maailma tai kentät on liian sekavia ilman.

Sanoisin siis ennemminkin että oletukseksi joka peliin hyvät kentät/maailmat. Karttaa ei sitten välttämättä tarvitse ollenkaan.

Niin, kuulokkeista kuuluu joku podcast samalla, niin eihän sitä pysty/jaksa/ehdi keskittyä siihen mitä pelissä tapahtuu. Juostaan nuolten perässä ja suoritetaan asioita.

Itsekin olen kyllä suorituspelaaja - vähän liikaakin - mutta keskityn kyllä mitä pelissä tapahtuu. Ainakin jos on syytä, eli kun kässäri on hyvä. Mainittakoon taas että menossa on Kingdom Come 2 ja voi hitto sen meiningit on sellaisia että jalkapuuhun sellaiset jotka niitä skippaa tai kuuntelee jotain helvetin podcastia samalla.

Pelaajacastissa eräs jäsen puhuu jopa ns. podcast-peleistä, joita tuntuu olevan lopulta melko moni peli eikä siis vain oikeasti sellaiset, joissa ei tarvitse seurata juonta tms. Usein myös tuntuu pelaavan keskinkertaisia pelejä vain siksi että ovat näitä podcast-pelejä ja menevät siinä hommassa. En oikein pääse itse sisään tuollaiseen ajankäyttöön.

Viimeksi muokattu:
Clair Obscurin kohdalla kritisoit samaa puutetta. Olen osittain samaa mieltä mutta sanoisin että mielummin kehittäisivät maailmaa/kenttiä selkeämmiksi kuin vain korjaisivat ongelman kartalla. Kartta on siis monesti lähinnä vain korjaus siihen että pelin maailma tai kentät on liian sekavia ilman.

Sanoisin siis ennemminkin että oletukseksi joka peliin hyvät kentät/maailmat. Karttaa ei sitten välttämättä tarvitse ollenkaan.
Jep, juuri nimenomaan näin. Ei karttaa voi pois ottaa pelistä, jossa se maailma on huonosti suunniteltu. Mutta jos suunnittelufilosofia on kehityksen alusta asti ollut se, että pelin pitää toimia ilman karttaa (niinku tämän pelin kohdalla on ollut) niin sillä on sitte myös suuremmat mahdollisuudet onnistua siinä.

En puhu nyt tämän pelin kohdalta koska en pelistä tiedä mutta ei nyt oletuksena pitäisi vaatia mitään. Itse ainakin haluaisin ettei tule mitään "nämä on pakko olla joka pelissä aina"-meininkiä vaan on mahdollisimman erilaisia pelejä tarjolla. Elden Ring ja soulsit ylipäänsä olkoon ykkösargumentti sille, ettei todellakaan mitään "kartta pitäisi olla"-asennetta kannata yleistää.

Niin, kuulokkeista kuuluu joku podcast samalla, niin eihän sitä pysty/jaksa/ehdi keskittyä siihen mitä pelissä tapahtuu. Juostaan nuolten perässä ja suoritetaan asioita.

Itsekin olen kyllä suorituspelaaja - vähän liikaakin - mutta keskityn kyllä mitä pelissä tapahtuu. Ainakin jos on syytä, eli kun kässäri on hyvä. Mainittakoon taas että menossa on Kingdom Come 2 ja voi hitto sen meiningit on sellaisia että jalkapuuhun sellaiset jotka niitä skippaa tai kuuntelee jotain helvetin podcastia samalla.

Pelaajacastissa eräs jäsen puhuu jopa ns. podcast-peleistä, joita tuntuu olevan lopulta melko moni peli eikä siis vain oikeasti sellaiset, joissa ei tarvitse seurata juonta tms. Usein myös tuntuu pelaavan keskinkertaisia pelejä vain siksi että ovat näitä podcast-pelejä ja menevät siinä hommassa. En oikein pääse itse sisään tuollaiseen ajankäyttöön.
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että avoimessa maailmassa tapahtuvat pelit tarvitsevat sen kartan. Putkijuoksut eivät sitten välttämättä kuitenkaan. Perusteluna se, että kaikkien suuntavaisto ei toimi oikeasti ilman karttaa (ei oikeassa maailmassakaan, saatikka pelimaailmassa), ja siksi mielekkään pelaamisen varmistamiseksi kartta olisi paikallaan. Ei sitä toki ole pakko sellaisenkaan käyttää, joka on sitten joku huippusuunnistaja, tai muuten vaan itseään askeettisella meiningillä kurmottava puristi.

Olen muuten ihan eri mieltä siitä, etteikö peleissä saisi tietyin perustein vaatia tiettyjä peruselementtejä. Se on oikeastaan aika sama asia kuin ns. saavutettavuus peleissä. Vain ajattelemattomat pelien kehittäjät eivät tällaista asioita ota huomioon. Se on sitten paska visio, jos tällaisia asioita ei vaan haluta ylimielisyyden tai jonkun muun seikan takia ottaa peleissä huomioon. Ja toki saahan sitä paskalla visiolla pelin tehdä, mutta se karsii sitten potentiaalisia pelaajia (eli maksavia asiakkaita) pelin parista, joten omaa oksaansa pelien kehittäjät sahaavat altaan sellaisella touhulla.

Kokeilin demoa ja voin sanoa, että olen hyvin, hyvin pihalla. Alkuun oletin tämän olevan jokin sotapeli kuvitteellisessa maassa, mutta sitten tuleekin mukaan fantasiaa ja scifiä ja ihme hirviöitä ja taistelumekaniikka onkin Souls-tyyppistä.

Ja tiedän että kyseessä demo, mutta kyllä kaipaa hienosäätöä, julkaisu kuitenkin jo syyskuussa.

Mutta tykkään tuosta että saa vinkkejä keskustelemalla, pitää kuunnella jne. Vaikka demossa se nyt aika turhaa koska todella putkimainen meno, mutta kokoversiossa toivottavasti pääsee oikeuksiinsa. Ja kannattaa käyttää kompassia, siitä todella iso apu liikkuessa.

Mielestäni tuossa demossa ei ainakaan kyennyt missään kohtaa eksymään. Kompassi piti huolen ja aina oli joku kertomassa jostain merkeistä tai vaikkapa juuri niistä tuulikelloista mitä seurata. Tuli jopa pikkuisen sellainen fiilis että mitä sakki jauhaa, tässähän pidetään kädestä kiinni koko aika. :D

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että avoimessa maailmassa tapahtuvat pelit tarvitsevat sen kartan. Putkijuoksut eivät sitten välttämättä kuitenkaan. Perusteluna se, että kaikkien suuntavaisto ei toimi oikeasti ilman karttaa (ei oikeassa maailmassakaan, saatikka pelimaailmassa), ja siksi mielekkään pelaamisen varmistamiseksi kartta olisi paikallaan. Ei sitä toki ole pakko sellaisenkaan käyttää, joka on sitten joku huippusuunnistaja, tai muuten vaan itseään askeettisella meiningillä kurmottava puristi.

Olen muuten ihan eri mieltä siitä, etteikö peleissä saisi tietyin perustein vaatia tiettyjä peruselementtejä. Se on oikeastaan aika sama asia kuin ns. saavutettavuus peleissä. Vain ajattelemattomat pelien kehittäjät eivät tällaista asioita ota huomioon. Se on sitten paska visio, jos tällaisia asioita ei vaan haluta ylimielisyyden tai jonkun muun seikan takia ottaa peleissä huomioon. Ja toki saahan sitä paskalla visiolla pelin tehdä, mutta se karsii sitten potentiaalisia pelaajia (eli maksavia asiakkaita) pelin parista, joten omaa oksaansa pelien kehittäjät sahaavat altaan sellaisella touhulla.
Kyllä on taas niin upea asenne, että alta pois! ”Paska visio” ja ”ylimielistä”, kun kehtaakin suunnitella pelin niin ettei karttaa tarvita.

Ei todellakaan ole sama asia, kun saavutettavuus peleissä jos pelinsä suunnittelee niin, että karttaa ei tarvita. Ja tässäkin pelissä on kompassi ja npc saa vihjeitä mihin suuntaan mennä niin kuinka paljon niitä apurattaita vielä pitää olla. Ehkä siinä kohtaa on jo parempi myöntää, että tämä peli ei ole minua varten ja siirtyä seuraavaan.

Tämä keskustelu on käyty kyllä kans niin monta kertaa, että olen mennyt laskuissa sekaisin: Kehittäjillä saa olla oma visio siitä millaisen pelin he haluavat luoda ja kaikkien pelien ei tarvitse palvella kaikkia. Ei se ole paska visio tai ylimielisyyttä.

Kyllä on taas niin upea asenne, että alta pois! ”Paska visio” ja ”ylimielistä”, kun kehtaakin suunnitella pelin niin ettei karttaa tarvita.

Ei todellakaan ole sama asia, kun saavutettavuus peleissä jos pelinsä suunnittelee niin, että karttaa ei tarvita. Ja tässäkin pelissä on kompassi ja npc saa vihjeitä mihin suuntaan mennä niin kuinka paljon niitä apurattaita vielä pitää olla. Ehkä siinä kohtaa on jo parempi myöntää, että tämä peli ei ole minua varten ja siirtyä seuraavaan.

Tämä keskustelu on käyty kyllä kans niin monta kertaa, että olen mennyt laskuissa sekaisin: Kehittäjillä saa olla oma visio siitä millaisen pelin he haluavat luoda ja kaikkien pelien ei tarvitse palvella kaikkia. Ei se ole paska visio tai ylimielisyyttä.
Ole käyttämättä sitten sitä karttaa, jos se on niin kamala asia pelissä olla. Kyllä se saavutettavuusongelma on, kun osa ihmisistä eksyy oikeassakin elämässä saman tien ympäristössä, jota ei ennestään tunne. Sellainen ihminen pärjää kuitenkin kartan kanssa. Monien pelien geneerisissä ympäristöissä tämä asia vieläpä korostuu. Kyse on siitä mistä olen joskus ennenkin sanonut - ihmisiä on kovin erilaisilla ominaisuuksilla. Ja joillakin tämä suunnistamisominaisuus on todellakin huomattavasti heikompi, kuin ns. hyvin ilman karttaa suunnistavilla. Saahan sitä siis toki paskalla visiolla pelin tehdä - mutta se antaa sitten sitä useammalle pelaajalle syyn ja myös oikeuden haukkua sellainen visio. Puristiajattelua vierastan täysin sekä oikeassa elämässä että pelien parissa. Toki jokainen voi itselleen tehdä elämästään tai pelaamisesta helvettiä, jos niin haluaa tehdä, mutta vaihtoehdot sille pitää olla sellaisissa asioissa, joissa valintojen antaminen on oikeasti mahdollista

Viimeksi muokattu:
Se om paska visio ihan sinun omassa pienessä mielessäsi.

Etkö tosiaan ymmärrä, että siinä vaiheessa, kun se kartta tuodaan peliin niin se muuttaa pelin luonnetta. Se muuttaa jo sitä kehitysvaiheessa, kun kehittäjät ja pelin testaajat voivat tuudittautua siihen, että no ei mun tarvi tätä kohtaa/aluetta suunnitella niin justiin kun pelaaja voi kattoa kartasta. Sen sijaan, että kehittäjä joutuu miettimään, ”ainiin, meillä ei ole karttaa, miten teen tästä sellaisen, että suurinosa pelaajista hoksaa missä ollaan ja minne mennään”. Tossa on aivan vissi ero jo heti suunnitteluvaiheessa. Ja korostan edelleen että ei karttaa voi pelistä kun pelistä pois ottaa ja se olisi maagisesti heti parempi peli vaan tuo pitää olla tietoinen valinta ja suunnitella peli sen mukaisesti.

Samoin jos kartta lätkäistään peliin jälkikäteen niin se muuttaa sitä pelaamisen luonnetta ja teki pelistä erilaisen. Pelaaja voi joka tilanteessa luottaa, että katsonpa nyt kartasta mihin mennä sen sijaan, että se keskittyy siihen maailmaan, keskusteluihin ja pelistä löytyviin vihjeisiin ja itemeihin. Kuvittele tuo vaikka eräänlaisena koko pelin läpi vievänä puzzlena. Joudut käyttämään aivan eri tavalla päätäsi ja uppoutumaan pelin maailman. Ja tämä kaikki toimii edelleenkin vain silloin jos peli on alusta asti suunniteltu toimivaksi ilman karttaa.

Mutta on varsin vastenmielistä ja itsekästä haukkua pelin visio paskaksi ja tekijät ylimielisiksi puristeiksi, jos he haluavat tehdä jotain eri tavalla ja yrittää jotain ”uutta”. Edelleenkään kaikki pelit eivät ole kaikkia varten ja tuo ongelma on sinä-ongelma eikä suunnittelu ongelma jos se on hyvin tehty.

Toivottavasti ainakin suurin osa vihjeistä jää talteen johonkin lokiin, ettei tässä ole niin että joku ukko sanoo jotain kryptistä ja sitä tietoa pitää muistaa käyttää jossain ihan muualla. En huomannut kattoa oliko tässä joku journali.

Seivisysteemistä en tykänny kyl yhtään.

Toivottavasti ainakin suurin osa vihjeistä jää talteen johonkin lokiin, ettei tässä ole niin että joku ukko sanoo jotain kryptistä ja sitä tietoa pitää muistaa käyttää jossain ihan muualla. En huomannut kattoa oliko tässä joku journali.

Kyllä ainakin alun perusteella sinne mindmap tyyliseen journaliin jäi keskusteluista oleellisin tieto.

Ei sinne metsään nyt mitenkään eksymään päässyt ilman karttaa, mutta sen verran samanlaista polkua suuntaan ja toiseen, että hieman vaikea oli keksiä onko jotain vielä jäänyt tutkimatta. Jos sitä karttaa ei tule olemaankaan niin toivottavasti se kenttäsuunnittelu sit tosiaan on niin hyvää ettei sitä oikeasti tarvitse ilman että asia alkaa ärsyttämään.

Jää toki. Kaikki tutkimisen arvoinen ilmeisesti jää talteen ja merkkaantuu valmiiksi, kun ne saa ratkaistua. Ulkoa ei tarvi asioita muistaa. :)

Ole käyttämättä sitten sitä karttaa, jos se on niin kamala asia pelissä olla. Kyllä se saavutettavuusongelma on, kun osa ihmisistä eksyy oikeassakin elämässä saman tien ympäristössä, jota ei ennestään tunne. Sellainen ihminen pärjää kuitenkin kartan kanssa. Monien pelien geneerisissä ympäristöissä tämä asia vieläpä korostuu. Kyse on siitä mistä olen joskus ennenkin sanonut - ihmisiä on kovin erilaisilla ominaisuuksilla. Ja joillakin tämä suunnistamisominaisuus on todellakin huomattavasti heikompi, kuin ns. hyvin ilman karttaa suunnistavilla. Saahan sitä siis toki paskalla visiolla pelin tehdä - mutta se antaa sitten sitä useammalle pelaajalle syyn ja myös oikeuden haukkua sellainen visio. Puristiajattelua vierastan täysin sekä oikeassa elämässä että pelien parissa. Toki jokainen voi itselleen tehdä elämästään tai pelaamisesta helvettiä, jos niin haluaa tehdä, mutta vaihtoehdot sille pitää olla sellaisissa asioissa, joissa valintojen antaminen on oikeasti mahdollista
Eikö tällä samalla periaatteella Souls peleistä pois jätetty vaikeustason valinta ole myös paska visio, koska kaikki ei niitäkään siitä syystä voi pelata?

Kyllä tuo kartattomuus/waypointittomuus tuntui demon perusteella mukavalta vaihtelulta.

Ei kaikki pelit ole kaikille, en minäkään pelaa noita souls pelejä just ton vaikeustason puutteen takia enkä silti ole haukkkumassa niitä paskalla visiolla tehdyksi.

Eikö tällä samalla periaatteella Souls peleistä pois jätetty vaikeustason valinta ole myös paska visio, koska kaikki ei niitäkään siitä syystä voi pelata?

Kyllä tuo kartattomuus/waypointittomuus tuntui demon perusteella mukavalta vaihtelulta.

Ei kaikki pelit ole kaikille, en minäkään pelaa noita souls pelejä just ton vaikeustason puutteen takia enkä silti ole haukkkumassa niitä paskalla visiolla tehdyksi.
Souls-peleissä on keinoja, joilla peliä voi käytännössä aina merkittävästi helpottaa. Olisin niissä itse varsin huono, koska refleksit ja nopeiden sekä tarkkojen ajoitusten kyvyt eivät meinaa riittää, mutta kaikissa soulslikeissä on ainakin jonkinlainen hahmon paremmaksi grindaamismahdollisuus, jolla olen huolella pelejä helpottanut, sen lisäksi, että olen hankkinut mahdollisimman hyvät varusteet ja kehittänyt niitä tappiin. Kyseisissä peleissä bosseillea on myös lähes aina joku selkeä heikko kohta, jota kannattaa toki armotta hyödyntää.

Kaikki edellä mainittu on itse asiassa loistavaa pelisuunnittelua, joka antaa lähes kaikille mahdollisuuden läpäistä nuo pelit pelin alkuperäisellä vaikeustasolla. Lisäksi FromSoftin peleissä on Sekiroa lukuunottamatta myös co-op avun kutsuminen mahdollista, mikä myöskin mahdollistaa rajallisempia ominaisuuksia omaaville pelaajille noiden pelien läpäisyn. Tuokin sinänsä erinomaista pelisuunnittelua. Kartan pois jättäminen on vain turhaa pelin hankaloittamista, ja laittaa heikommilla suunnistuskyvyillä varustetut pelaajat huonoon asetelmaan pelin pelaamisen suhteen. Edelleen, jos joku ei pidä kartan käytöstä pelissä, niin sitähän voi myös olla käyttämättä.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom