Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011492672.html

Ihan sairasta menoa. Äärioikeisto, se mikä jaksaa aina itkeä "mitään ei enää saa sanoa, kaikki canceloidaan, missä sanamvappaus!" Meno ihan helvetin fasistista. 1984 on täällä.
Sananvastuu iskikin yllättäen nilkkaan, kun ei osattu aavistaa, että radikalisoituneiden sekoilujensa jakaminen ei ollutkaan työnantajan mielestä varsinaisesti hyvää julkisuutta. Itse tietenkin kannatan näitten ihmisten oikeutta sanoa sanottavansa, mutta yritykset ja brändit eivät ehkä olekaan niin isosti sananvapauden rajoittamattomuuden puolella.

Äkkiä hälyttäkää joku Strooper12 ja Koalitio kertomaan miten tällaista väkivaltaista liikettä vastaan tulisi toimia kun poliiseja pahoinpitelevät :eek:
Ei näytä näitä ihmisiä siis oman aatteen saavuttaminen kiinnostavan kun pieksevät viattomia viranomaisia. Taitaa siis koko liike olla radikalisoitunut ja taitaa ehkä olla parempi ottamatta heidän huoliaan millään tasolla oikeasti vakavasti vastaan kun eivät näemmä itsekään ota niitä vakavasti kun vain riehuvat siellä.

Toivottavasti Gimble, Doctor Pepper, 01101010 ja karpaasi tuomitsevat nämä ihmiset asiallisesti. Voisivat opettaa rakkauden näille, karpaasi voisi toimia täällä Suomessa olevien viestinvälittäjänä vaikka :)
Jotenkin riidanhakuiselta vaikuttavaa toimintaa namedroppailla ties keitä keskustelijoita, jotka eivät ole varsinaisesti edes osallistuneet tähän käynnissä olevaan keskusteluun.

Kuten Yle-lehti raportoi, kyseiseen oikeistolaiseen mielenosoitukseen osallistui ennätysmäärät ihmisiä. Todellisuudessa, lähes varmasti reippaasti enemmän kuin tuo veikattu 150k. Jos tuommoinen ihmismäärä osoittaa mieltään, omaisuus- ja henkilövahinkoja suurehkolla todennäköisyydellä syntyy. Ihan sama onko kyseessä mielenosoitus, jalkapallomestaruuden juhlinta vai mikä vastaava valtava massatapahtuma. Kuten olen sanonut itsekin, mielenosoittaminen on kansalaisoikeus, mutta väkivaltaa pitää aina välttää. Kun ihan perustietämyksellä ajattelee, noin isossa joukossa on kuitenkin aivan pakko olla mukana myös vähintään pari kourallista ihan oikeasti väkivaltaa hakevia tyyppejä, heidän vaikutuskeinojaan en itsekään hyväksy, ihan sama minkä aatteen puolella väittävät toimivansa.

Nyt on sellaiset faktat tässä esillä että niiden avulla sinun pitäisi pystyä antaa suora vastaus empimättä :). Ei ole mitään kulmia mitkä pitäisi muka ottaa huomioon. Vai mikä on sinusta vielä epäselvää asiassa? Keskitytään nyt vain tuohon asiaan.
Voidaan laajentaa aihetta enemmän kun saan vastauksen kun olet sittenkin asiaan perehtynyt vaikka perusihminen oletkin. :)
Edelleen, en ole varma mistä tarkalleen keskustellaan, kun perehtymiseni asiaan on ihan otsikkotasolla. Jos nyt pikkuisen annat tietämystäsi lainaan tässä asiassa, kun tuo case vaikuttaa kokonaisuudessaan sellaiselta matopurkilta joka on niin täynnään kaikenlaista faktaa, puolifaktaa, veikkailua ja salaliittoteoriaa etten tiedä mistä aloittaa.

Sananvastuu iskikin yllättäen nilkkaan, kun ei osattu aavistaa, että radikalisoituneiden sekoilujensa jakaminen ei ollutkaan työnantajan mielestä varsinaisesti hyvää julkisuutta. Itse tietenkin kannatan näitten ihmisten oikeutta sanoa sanottavansa, mutta yritykset ja brändit eivät ehkä olekaan niin isosti sananvapauden rajoittamattomuuden puolella.
Toivottavasti koet tämän olevan myös huolestuttavan radikalisoitunutta ja sekoilevaa puhetta ja pyrit levittämään huolesi tästä siellä työpaikallasi kun kerta sote-alalle olet töissä missä juuri näitä ihmisiä pyritään auttaa. Nyt kuitenkin puhutaan suuremmasta ihmismäärästä kuin yhdestä.
Vai onko seuraukset vihapuheen levittämisestä sitten suuryhtiöillä? Eikös Fox News kanna vastuutaan jotta ihmiset käyttäytyisivät siivosti? Eikö Fox News halua että sen työntekijät käyttäytyvät siivosti?

Toivottavasti ilmaiset BaDarin linkin takana olevaan yrityksen johdolle että oli sopimatonta antaa potkuja vain sanomisien takia jos kerta pidät ettei siitä tulisi saada mitään rankaisua. :)
Jotenkin riidanhakuiselta vaikuttavaa toimintaa namedroppailla ties keitä keskustelijoita, jotka eivät ole varsinaisesti edes osallistuneet tähän käynnissä olevaan keskusteluun.

Kuten Yle-lehti raportoi, kyseiseen oikeistolaiseen mielenosoitukseen osallistui ennätysmäärät ihmisiä. Todellisuudessa, lähes varmasti reippaasti enemmän kuin tuo veikattu 150k. Jos tuommoinen ihmismäärä osoittaa mieltään, omaisuus- ja henkilövahinkoja suurehkolla todennäköisyydellä syntyy. Ihan sama onko kyseessä mielenosoitus, jalkapallomestaruuden juhlinta vai mikä vastaava valtava massatapahtuma. Kuten olen sanonut itsekin, mielenosoittaminen on kansalaisoikeus, mutta väkivaltaa pitää aina välttää. Kun ihan perustietämyksellä ajattelee, noin isossa joukossa on kuitenkin aivan pakko olla mukana myös vähintään pari kourallista ihan oikeasti väkivaltaa hakevia tyyppejä, heidän vaikutuskeinojaan en itsekään hyväksy, ihan sama minkä aatteen puolella väittävät toimivansa.
En ole mitenkään riidan hakuinen, vaikka se perusihmiselle ehkä saattaa siltä tuntua.:) Reagoin vain täällä muiden huoliin ja pyrin tietysti selventää asioita niin ei tarvitse murehtia niin paljoa. :)

Täällä on vain jaettu mielenkiintoisia mielipiteitä ja näkemyksiä tällaista toimintaa kohti ja miten vastaavan tapaista tulisi käsitellä. Mainitsemani henkilöt ovat olleet vain paheksumassa sopimatonta ja raakalaismaista toimintaa minkä vuoksi heidän panostuksensa aiheeseen liittyen olisi sopivaa. Vai eikö sinusta? :)
Siellä joukkoriehumisessahan oli tapahtunut jotakin vielä pahempaa eli oltiin pulloja heitetty hevosia kohti, eläinrääkkäystä siis vielä :eek:
Hirveitä eläimiä nämä mielenosoittajat :eek:

Ehkäpä nyt voidaan ajatella Floyd mielenosoituksista toisesta näkökulmasta että ei ne mahdolliset vahingot olleetkaan niin pahoja ja varmaankin yliliioiteltuja kun tietää että hakivat oikeutta jota ei toteutettu alunperin. Nythän ei ollut kukaan murhattu briteissä mistä mielenosoitettiin ja silti ruvetaan riehumaan. :)

Edelleen, en ole varma mistä tarkalleen keskustellaan, kun perehtymiseni asiaan on ihan otsikkotasolla. Jos nyt pikkuisen annat tietämystäsi lainaan tässä asiassa, kun tuo case vaikuttaa kokonaisuudessaan sellaiselta matopurkilta joka on niin täynnään kaikenlaista faktaa, puolifaktaa, veikkailua ja salaliittoteoriaa etten tiedä mistä aloittaa.
Jätit kysymykseni tästä lainauksesta pois, mutta kirjoitan helpottavan purun kysymyksestäni niin ehkä saat vihdoin vastattua siihen. Voidaan sitten jatkaa niiden muiden kysymysteni kanssa niistä rakkaudella toimivista ihmisistä :)

1. Henkilö A tekee ihmiskauppaa alaikäisillä
2. Henkilö A tulee tuomituksi 1. teosta
3. Porukka B lieventää Henkilön A kärsimää tuomiota minkä se sai teosta 1.
Miten kuvailisit Porukkaa B olevan jos Floyd on ihmissaastaa (ei siis ollut mitään ihmiskaupan tapaista hänen elämässään):)
Bonus kysymys että millainen on henkilö A :)

Vai onko seuraukset vihapuheen levittämisestä sitten suuryhtiöillä? Eikös Fox News kanna vastuutaan jotta ihmiset käyttäytyisivät siivosti? Eikö Fox News halua että sen työntekijät käyttäytyvät siivosti?
En tosiaan tiedä. Fox News ei varsinaisesti ole instanssi jota minä erityisemmin tunnen taikka seuraan. Tehkööt kuten näkevät parhaaksi.

Toivottavasti ilmaiset BaDarin linkin takana olevaan yrityksen johdolle että oli sopimatonta antaa potkuja vain sanomisien takia jos kerta pidät ettei siitä tulisi saada mitään rankaisua. :)
Miksi ilmaisisin? Siivotkoon omat sotkunsa jos tyhmyyttään itselleen potkut hankkivat.

1. Henkilö A tekee ihmiskauppaa alaikäisillä
2. Henkilö A tulee tuomituksi 1. teosta
3. Porukka B lieventää Henkilön A kärsimää tuomiota minkä se sai teosta 1.
Miten kuvailisit Porukkaa B olevan jos Floyd on ihmissaastaa (ei siis ollut mitään ihmiskaupan tapaista hänen elämässään):)

Tykkäisin siitä, että seuraamus vastaisi rikosta. Jos joku oikeasti pyörittää lapsilla ihmiskauppaa ja asia on kiistattomasti todistettu, siitä pitäisi tulla vähän asioista riippuen huomattavan pitkä vankeustuomio - kuolemanrangaistus, jotain tuolla skaalalla yksityiskohdista riippuen. Kysyn, että mikä tarkalleen oli henkilön A tuomio ja mihin se aleni? Jos tuo mitä sanot, on totta, on vaikea keksiä perustetta miksi sitä alennettaisiin ihan ilman syytä.

Tässä on kuitenkin valitettavasti sellainen juttu, samat lait eivät koske rikkaita ja vaikutusvaltaisia, kuin ns. normaaleja ihmisiä. Suurella todennäköisyydellä, heille ei lankea läheskään yhtä kovia rangaistuksia kuin mitä pitäisi. Tämä ei ole minun toiveeni tai haluni, mutta niin se nyt vaan valitettavasti menee.

Joko voisin saada määritelmää käsitteelle äärioikeisto?

En tosiaan tiedä. Fox News ei varsinaisesti ole instanssi jota minä erityisemmin tunnen taikka seuraan. Tehkööt kuten näkevät parhaaksi.
Miksi ilmaisisin? Siivotkoon omat sotkunsa jos tyhmyyttään itselleen potkut hankkivat.
Eli ei olekaan olemassa Cancel kulttuuria :)
Kiitos tästä vahvistuksesta :)

Tykkäisin siitä, että seuraamus vastaisi rikosta. Jos joku oikeasti pyörittää lapsilla ihmiskauppaa ja asia on kiistattomasti todistettu, siitä pitäisi tulla vähän asioista riippuen huomattavan pitkä vankeustuomio - kuolemanrangaistus, jotain tuolla skaalalla yksityiskohdista riippuen. Kysyn, että mikä tarkalleen oli henkilön A tuomio ja mihin se aleni? Jos tuo mitä sanot, on totta, on vaikea keksiä perustetta miksi sitä alennettaisiin ihan ilman syytä.

Tässä on kuitenkin valitettavasti sellainen juttu, samat lait eivät koske rikkaita ja vaikutusvaltaisia, kuin ns. normaaleja ihmisiä. Suurella todennäköisyydellä, heille ei lankea läheskään yhtä kovia rangaistuksia kuin mitä pitäisi. Tämä ei ole minun toiveeni tai haluni, mutta niin se nyt vaan valitettavasti menee.
Et vastannut kysymykseeni vieläkään :)

Joko voisin saada määritelmää käsitteelle äärioikeisto?
Et ole vielä vastannut kysymkseeni :)

Mä nyt tipuin kärryiltä, että miksi minun pitäisi selittää jotain USA:n oikeiston sähläyksiä sen vuoksi etten arvosta jonkun ihmisen kuolemalla ilakointia?

Äkkiä hälyttäkää joku Strooper12 ja Koalitio kertomaan miten tällaista väkivaltaista liikettä vastaan tulisi toimia kun poliiseja pahoinpitelevät :eek:
Ei näytä näitä ihmisiä siis oman aatteen saavuttaminen kiinnostavan kun pieksevät viattomia viranomaisia. Taitaa siis koko liike olla radikalisoitunut ja taitaa ehkä olla parempi ottamatta heidän huoliaan millään tasolla oikeasti vakavasti vastaan kun eivät näemmä itsekään ota niitä vakavasti kun vain riehuvat siellä.

Toivottavasti Gimble, Doctor Pepper, 01101010 ja karpaasi tuomitsevat nämä ihmiset asiallisesti. Voisivat opettaa rakkauden näille, karpaasi voisi toimia täällä Suomessa olevien viestinvälittäjänä vaikka :)
Mitä sä oikein uliset siellä? Taidat itse olla melkoisissa hälytystiloissa kun suu vaahdossa huutelet minne sattuu.

Mutta vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi, reinikaisten pitäisi muiluttaa henkilöt jotka ei osaa lain nimessä käyttäytyä johonkin puhelintolppaan kiinni jos maijat on jo kaikki täynnä / kuljetuksessa. Voipi siinä odotella sitten vapaata vuoroa, kesti siinä kuinka kauan tahansa.
Jos koko mielenosoitus vai mikä lie onkaan on laiton niin kyynelkaasua yms mellakantorjuntavälineistöä peliin. Mikäli siis on nähtävissä iso riski tilanteen eskaloitumiseksi. Tässä ollaan vähän harmaalla alueella. Minun mielipiteeni vaikka laittomasta liikenteen häiritsemisestä viherarvojen nimessä on ihan sama. Häiriköijät helvettihin häiritsemästä.

En ole tutustunut mistä tässä edes puhutaan mutta oletan että tapahtunut maassa missä laillisesti saa mielenosoituksia tehdä. Eli ei niinko vaikka venäjällä että jollain tavalla politisoituneet ryhmät heitetään tyrmään ennenkuin edes ehtii kaduille.

Mutta joo, se siitä, en tähän tutustu tarkemmin enkä näinollen ala tästä tämän enempää jauhamaankaan.

Viimeksi muokattu:
Mitä sä oikein uliset siellä? Taidat itse olla melkoisissa hälytystiloissa kun suu vaahdossa huutelet minne sattuu.

Mutta vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi, reinikaisten pitäisi muiluttaa henkilöt jotka ei osaa lain nimessä käyttäytyä johonkin puhelintolppaan kiinni jos maijat on jo kaikki täynnä / kuljetuksessa. Voipi siinä odotella sitten vapaata vuoroa, kesti siinä kuinka kauan tahansa.
Jos koko mielenosoitus vai mikä lie onkaan on laiton niin kyynelkaasua yms mellakantorjuntavälineistöä peliin. Mikäli siis on nähtävissä iso riski tilanteen eskaloitumiseksi. Tässä ollaan vähän harmaalla alueella. Minun mielipiteeni vaikka laittomasta liikenteen häiritsemisestä viherarvojen nimessä on ihan sama. Häiriköijät helvettihin häiritsemästä.

En ole tutustunut mistä tässä edes puhutaan mutta oletan että tapahtunut maassa missä laillisesti saa mielenosoituksia tehdä. Eli ei niinko vaikka venäjällä että jollain tavalla politisoituneet ryhmät heitetään tyrmään ennenkuin edes ehtii kaduille.

Mutta joo, se siitä, en tähän tutustu tarkemmin enkä näinollen ala tästä tämän enempää jauhamaankaan.
Muistan vain kuinka sinulla oli vahvoja mielipiteitä Elokapinasta joka vain tukki sinun mukaasi liikennettä loppujen lopuksi. Ei heitelty mitään poliiseja päin.
Mutta tuossa BBC uutisessa on taas mainittu että yrittivät mennä muualle siltä sovitulta alueelta väkivalloin niin millaisen hyökkäysliikkeen olisi poliisi pitänyt tehdä tuon väkijoukon kimppuun koska massallahan siellä liikutaan kun on noin isosta porukasta kyse kuitenkin verrattuna Elokapinan säälittävän kokoiseen mielenilmaisuun? Selkeästi oli tuo porukka osoittautunut olevan vaarallinen ja mahdollisesti olisivat voinneet mennä tukkimaan liikenteen.

Toinen mielenilmaus häiritsevä ja rauhallinen vaikka luvaton kun toinen taas on väkivaltainen, luvallinen, mutta lupia rikkova.

Mutta näemmä siitä luvattomasta protestoinnista ja riehumisesta voi olla jotakin hyötyä mutta aikahan tämän vasta kertoo mitä tulee seuraavaan juttuun.

PS: Kohta varmaan One Piece avatarit ja muut fanituotteet tulkitaan "ääriliikkeen" edustajiksi jotka tulee pidättää ja lukita pois. Toivottavasti tällä foorumilla ei ole ketään joka voisi joutua kyseiseen tilanteeseen :eek:

Mä nyt tipuin kärryiltä, että miksi minun pitäisi selittää jotain USA:n oikeiston sähläyksiä sen vuoksi etten arvosta jonkun ihmisen kuolemalla ilakointia?
Ei tietääkseni kukaan ole pyytänyt selittää oikeiston sähläyksiä :)
Ainoastaan pyytänyt että jakaisit huolesi järjestöille/henkilöille mitkä voisivat vaikuttaa asioihin mitkä saavat sinut pettyneeksi. :)
Kyllä täällä varmaan perusihmistä myöten tiedetään että vihanlietsonta on väärin. :)

Muistan vain kuinka sinulla oli vahvoja mielipiteitä Elokapinasta joka vain tukki sinun mukaasi liikennettä loppujen lopuksi. Ei heitelty mitään poliiseja päin.
Mutta tuossa BBC uutisessa on taas mainittu että yrittivät mennä muualle siltä sovitulta alueelta väkivalloin niin millaisen hyökkäysliikkeen olisi poliisi pitänyt tehdä tuon väkijoukon kimppuun koska massallahan siellä liikutaan kun on noin isosta porukasta kyse kuitenkin verrattuna Elokapinan säälittävän kokoiseen mielenilmaisuun? Selkeästi oli tuo porukka osoittautunut olevan vaarallinen ja mahdollisesti olisivat voinneet mennä tukkimaan liikenteen.
Puhut pelkkää paskaa. Kun kirjoittelin taannoin tuosta elokapinasta niin toistin useaan kertaan etten ole keskustelemassa heidän tarkoitusperistään tai motiiveista vaan tavoista millä niitä ajetaan. Saat toki etsiä missä olen kertonut 'vahvan mielipiteeni elokapinasta' ;)

Huoh. Luetun ymmärtämisen haasteita taas... Vai kenties mä en vaan osaa kirjoittaa riittävän selkeästi.

Viherpiipertäjiä, natseja, mc kerhoja, saatananpalvojia mulle ihan sama jos pysyy ruodussaan eikä aiheuta häiriöitä muille.

Viimeksi muokattu:
Ei tietääkseni kukaan ole pyytänyt selittää oikeiston sähläyksiä :)
Ainoastaan pyytänyt että jakaisit huolesi järjestöille/henkilöille mitkä voisivat vaikuttaa asioihin mitkä saavat sinut pettyneeksi. :)
Öh, siis olen jotenkin pettynyt ja sitten minun pitää jakaa huoli jollekin, joka voisi vaikuttaa siihen? En oikein pysy kärryillä. En ole pettynyt mihinkään. Minusta tässä maailmantilanteessa on niin paljon kaikkea pielessä, ettei ole järkevää takertua mihinkään pikkuasioihin. Minusta ei vain ihmisten tappaminen, sillä ilakointi ja sen selittäminen ihmisen omaksi viaksi ole kunnollista toimintaa. Jos jakaisin huoleni kaikille mahdollisille tahoille, en ehtisi muuta tekemäänkään. Elämässä whinetys kannattaa jättää minimiin ja keskittyä tekemiseen. Minusta kuolemalla ilakointi on kuitenkin sen verran iso asia, että koin siitä tarvetta avautua sen verran, että esitin siitä oman näkemykseni. Voisit ehkä keskittyä siihen, mitä olen tässä ketjussa kirjoittanut, sen sijaan, että yrittäisit löytää minulle mielestäsi sopivia kansalaisvaikuttamisen kohteita. Sitten jos koet niiden etsimisen olennaiseksi, voisit eksplisiittisesti selittää, miksi, ettei minun pitäisi varsin kryptisestä viestinnästä yrittää päätellä kausaliteetteja tai edes yhteyksiä.

Gamers rise up!

Toivottavasti saadaan suurin Fake News levittäjä kaadettua yhdessä!
Tällaista mustamaalaamista ei varmaan tämän foorumin käyttäjät voi hyväksyä!
Puhut pelkkää paskaa. Kun kirjoittelin taannoin tuosta elokapinasta niin toistin useaan kertaan etten ole keskustelemassa heidän tarkoitusperistään tai motiiveista vaan tavoista millä niitä ajetaan. Saat toki etsiä missä olen kertonut 'vahvan mielipiteeni elokapinasta' ;)

Huoh. Luetun ymmärtämisen haasteita taas... Vai kenties mä en vaan osaa kirjoittaa riittävän selkeästi.

Viherpiipertäjiä, natseja, mc kerhoja, saatananpalvojia mulle ihan sama jos pysyy ruodussaan eikä aiheuta häiriöitä muille.
En puhunut kummankaan liikkeen aatteesta vaan metodeista ja sen vaikutuksista;)
Ehkä taitaa porukalla olla luetun ymmärtämisen haasteita tai kirjoitetaan epäselvästi :)

Viimeiseen vaan että kun/jos sellaiset ihmiset pääsevät valtaan ja alkavat tehdä politiikkaa mikä oikeasti vaikuttaa sinuun negatiivisesti niin entäs sitten?
Vai ajatteletko pystyväsi elämään natsien, mc kerhojen, saatananpalvojien kanssa rintarinnan rauhassa? Jos pystyt niin hieman huolettaa sinun asenteesi sillä tiedät varmaan miten tuo porukka suhtautuu muihin jotka eivät alistu heidän valtaan tai kuulu siihen porukkaan jonka ovat määritelleet hyväksytyksi.

Öh, siis olen jotenkin pettynyt ja sitten minun pitää jakaa huoli jollekin, joka voisi vaikuttaa siihen? En oikein pysy kärryillä. En ole pettynyt mihinkään. Minusta tässä maailmantilanteessa on niin paljon kaikkea pielessä, ettei ole järkevää takertua mihinkään pikkuasioihin.
En ollut varma mitä sanaa käyttää kokemastasi tunteista niin käytin sanaa pettymys mitä varmasti koit kirjoitustasi tehdessä.
Elämässä whinetys kannattaa jättää minimiin ja keskittyä tekemiseen.
Juu whinetystä on aivan liikaa minustakin. Toivottavasti Wokesta vauhkoavat ihmiset esim. ottavat tästä vinkistä oppia panostavat mielummin kehittävään tekemiseen tai oppisivat ymmärtämään eri näkökulmia. Tekisivät vaikka pelejä itse.
Voisit ehkä keskittyä siihen, mitä olen tässä ketjussa kirjoittanut, sen sijaan, että yrittäisit löytää minulle mielestäsi sopivia kansalaisvaikuttamisen kohteita. Sitten jos koet niiden etsimisen olennaiseksi, voisit eksplisiittisesti selittää, miksi, ettei minun pitäisi varsin kryptisestä viestinnästä yrittää päätellä kausaliteetteja tai edes yhteyksiä.
...
Minusta kuolemalla ilakointi on kuitenkin sen verran iso asia, että koin siitä tarvetta avautua sen verran, että esitin siitä oman näkemykseni.
Voisit ehkä keskittyä siihen, mitä olen tässä ketjussa kirjoittanut, sen sijaan, että yrittäisit löytää minulle mielestäsi sopivia kansalaisvaikuttamisen kohteita. Sitten jos koet niiden etsimisen olennaiseksi, voisit eksplisiittisesti selittää, miksi, ettei minun pitäisi varsin kryptisestä viestinnästä yrittää päätellä kausaliteetteja tai edes yhteyksiä.
Tottakai minä keskityn siihen mitä olet kirjoittanut. Toivottavasti sinäkin tiedostat että maailmassa on ihmisiä joiden tarkoitukselliset tekemiset ovat satuttaneet enemmän ihmisiä kuin voit uskoakkaan (tai tappaneet) ja jotka vielä tietoisesti jatkavat sen tekemistä. Nämä sortaja ihmiset eivät ansaitse sympatiaa tai empatiaa sillä he eivät sitä suonneet kellekään tai jopa iloisesti talloivat päältä oman edun tavoittelun vuoksi. Olisi julmaa kieltää ihmisiä iloitsemasta kun heidät on mahdollisesti vapautettu sorrosta edes pieneksi hetkeksi.
Muistan kysyä jatkossa keskitysleiriselviytyneen jälkeläiseltä jos sellaisiin törmään että ei kai heidän vanhemmat iloinnet vapautusta ja kuinka syyllisiä teloitettiin jälkeenpäin.

Vielä enemmän minua taas surettaa jotkut jotka rahankiilto silmissä kutistavat ihmisen vain hyödykkeeksi josta pitää repiä kaikki hyöty irti välittämättä kyseisetä ihmisestä ollenkaan. Tämä pätee myös poliittisen agendan ajamiseen.
Esimerkiksi Kirkin kuolemista pidetään traagisena kun taas vähän sen jälkeen samana päivänä tapahtunut toinen kouluammunta ja uhrit heitetään tilastolukuihin. Jopa tuo tilastolukuihin kutistaminen on minusta väärin kun tiedetään että näihin asioihin voidaan vaikuttaa, mutta raha-ahneet ihmiset tätä estää tarkoituksella tai joilla on agendana estää juuri muutosten teko muista syistä.

Kun kirjoitit tunteistasi kuolemiseen liittyen niin tottakai haluan että välität viestiä eteenpäin jotta suuret vaikuttajat voisivat mahdollisesti lukea sen ja edistää tuota ajatustasi omalla alustallaan. Ehkä maailma muuttuu sen jälkeen parempaan suuntaan.

En puhunut kummankaan liikkeen aatteesta vaan metodeista ja sen vaikutuksista;)
Ehkä taitaa porukalla olla luetun ymmärtämisen haasteita tai kirjoitetaan epäselvästi :)
No eihän tässä sitten mitään. Kumpikaan ei puhu aatteista tuon vaan ollaan molemmat samaa mieltä että rautoihin kaikki häiriköitsijät riippumatta aatteista :) Tuota teroitin aiemminkin ek keskustelussa.
Viimeiseen vaan että kun/jos sellaiset ihmiset pääsevät valtaan ja alkavat tehdä politiikkaa mikä oikeasti vaikuttaa sinuun negatiivisesti niin entäs sitten?
Vai ajatteletko pystyväsi elämään natsien, mc kerhojen, saatananpalvojien kanssa rintarinnan rauhassa? Jos pystyt niin hieman huolettaa sinun asenteesi sillä tiedät varmaan miten tuo porukka suhtautuu muihin jotka eivät alistu heidän valtaan tai kuulu siihen porukkaan jonka ovat määritelleet hyväksytyksi.
Eiku hetkinen, samasta yllä olevasta viestistäsi lainattu, puhut nyt sitten kuitenkin aatteista? En edelleenkään ota kantaa aatteisiin vaan miten niitä yritetään tuota julki. Tämä tuntuu olevan sinulla kovin hankala ymmärtää. Tunnen itseni papukaijaksi tätä toistellessani.

Onko nyt natsien lisäksi saatananpalvojat ja halvatun enkelitkin tulossa valtaan? Missä vaiheessa tämä on tapahtumassa?
Hei, minä en niistä tiedä mitään mutta ei kait Strooper12 turhaan ottanut tuollaisia esimerkkejä esille?
Ei ne natsitkaan heti päässeet valtaan ja soveltaa kammottavaa politiikkaakaan. Sen tuoksi pitää olla tietoinen mitä siellä politiikan kentällä on tai ketkä siihen pyrkii vaikutta ja mihin suuntaan.
No eihän tässä sitten mitään. Kumpikaan ei puhu aatteista tuon vaan ollaan molemmat samaa mieltä että rautoihin kaikki häiriköitsijät riippumatta aatteista :) Tuota teroitin aiemminkin ek keskustelussa.

Eiku hetkinen, samasta yllä olevasta viestistäsi lainattu, puhut nyt sitten kuitenkin aatteista? En edelleenkään ota kantaa aatteisiin vaan miten niitä yritetään tuota julki. Tämä tuntuu olevan sinulla kovin hankala ymmärtää. Tunnen itseni papukaijaksi tätä toistellessani.
Minä taas ajattelin että tässä oli selkeä eroittelu aiheesta.
Ensiksi otin kantaa metodoihin ja toisessa otin kantaa vain siihen että eikö ole ongelmallista jos tuosta jälkimmäisestä porukasta jotkut pääsee valtaan? Kun tietää kuitenkin että esimerkeissäsi on aika ikävää porukkaa jotka eivät taatusti jätä "muita" rauhaan.

Pyydän armollisesti anteeksi tästä jos se aiheutti epäselvyyksiä.

Viimeksi muokattu:
Kun kirjoitit tunteistasi kuolemiseen liittyen niin tottakai haluan että välität viestiä eteenpäin jotta suuret vaikuttajat voisivat mahdollisesti lukea sen ja edistää tuota ajatustasi omalla alustallaan. Ehkä maailma muuttuu sen jälkeen parempaan suuntaan.
En ole muistaakseni kirjoittanut mitään tunteistani liittyen kuolemiseen. Kuolemisesta voi puhua myös sotkematta tunteita asiaan. Taisin kirjoittaa nimenomaan päinvastoin pari päivää sitten tähän samaan keskusteluun, etten yleensä käsittele tunteisiin liittyviä asioita ollenkaan internet-keskusteluissa, ainakaan terapiamielessä. Minun näkemykseni mukaan moraalin tulee perustua kantilaisittain järkeen ja vaikka ymmärrän tunteiden merkityksen asioiden reflektiossa, ei tunteiden perusteella toimiminen ole sellaisen yleisen moraaliteorian piirissä, joka olisi keskustelujen avulla jaettavissa ymmärrettävästi. Moraalin ympärillä on monia asioita, jotka on siitä hyvä analyyttisesti erottaa. Tällaisia ovat juuri tunteet tai esimerkiksi lait. Jos moraalia ei pysty tavoittamaan muuta kuin tunteiden kautta, se ei perustu eksplisiittisesti toistettavaan sisältöön ja silloin siitä keskustelu on nähdäkseni enemmän tunteiden käsittelyyn liittyvää terapiaa kuin yhteiskunnallisen toiminnan perusteiden pohdintaa. Moraalihan on kuitenkin sellainen asia, jonka pitäisi ylläpitää sivistyneitä yhteiskuntia, niin ettei tarvitse yleensä tukeutua pakkovaltaan.

Hei, minä en niistä tiedä mitään mutta ei kait Strooper12 turhaan ottanut tuollaisia esimerkkejä esille?
Ei ne natsitkaan heti päässeet valtaan ja soveltaa kammottavaa politiikkaakaan. Sen tuoksi pitää olla tietoinen mitä siellä politiikan kentällä on tai ketkä siihen pyrkii vaikutta ja mihin suuntaan.

Minä taas ajattelin että tässä oli selkeä eroittelu aiheesta.
Ensiksi otin kantaa metodoihin ja toisessa otin kantaa vain siihen että eikö ole ongelmallista jos tuosta jälkimmäisestä porukasta jotkut pääsee valtaan? Kun tietää kuitenkin että esimerkeissäsi on aika ikävää porukkaa jotka eivät taatusti jätä "muita" rauhaan.

Pyydän armollisesti anteeksi tästä jos se aiheutti epäselvyyksiä.
Eipä mitään, anteeksipyyntö annettu. Mutta tuotti kyllä epäselvyyksiä että samassa viestissä kirjoitat ettet puhu aatteesta ja sitten hetperään kuitenkin puhut aattesta.

Itse en puhu nyt, enkä EK keskusteluissakaan puhunut aatteista. Ei minua niistä kiinnosta puhua. Eikä minua kukaan voi siihen pakottaakkaan. Papukajaloin vielä kerran ettei jää epäselväksi. Jos henkilö xyz aatteestaan riippumatta häiriköi aatteensa varjolla toista henkilöä niin on syytä asiaan puuttua.
Muistan vain kuinka sinulla oli vahvoja mielipiteitä Elokapinasta
Tähän väitteeseen palaan vielä sen verran että toivoisin sinun ottavan joko sanat takaisin tai todistaa väitteesi lainaamalla jotain kirjoitustani. Minulla oli vahvoja mielipiteitä heidän keinoihinsa millä ajoi asiaansa - ei itsessään elokapinasta. (taisin itseasiassa muutaman kerran poiketa linjastani tuohon aatepuoleen sen verran että sanoin että ovat hyvällä asialla, en kuitenkaan tuota mitenkään voisi kutsua vahvaksi mielipiteeksi)

Viimeksi muokattu:
En ole muistaakseni kirjoittanut mitään tunteistani liittyen kuolemiseen. Kuolemisesta voi puhua myös sotkematta tunteita asiaan. Taisin kirjoittaa nimenomaan päinvastoin pari päivää sitten tähän samaan keskusteluun, etten yleensä käsittele tunteisiin liittyviä asioita ollenkaan internet-keskusteluissa, ainakaan terapiamielessä. Minun näkemykseni mukaan moraalin tulee perustua kantilaisittain järkeen ja vaikka ymmärrän tunteiden merkityksen asioiden reflektiossa, ei tunteiden perusteella toimiminen ole sellaisen yleisen moraaliteorian piirissä, joka olisi keskustelujen avulla jaettavissa ymmärrettävästi. Moraalin ympärillä on monia asioita, jotka on siitä hyvä analyyttisesti erottaa. Tällaisia ovat juuri tunteet tai esimerkiksi lait. Jos moraalia ei pysty tavoittamaan muuta kuin tunteiden kautta, se ei perustu eksplisiittisesti toistettavaan sisältöön ja silloin siitä keskustelu on nähdäkseni enemmän tunteiden käsittelyyn liittyvää terapiaa kuin yhteiskunnallisen toiminnan perusteiden pohdintaa. Moraalihan on kuitenkin sellainen asia, jonka pitäisi ylläpitää sivistyneitä yhteiskuntia, niin ettei tarvitse yleensä tukeutua pakkovaltaan.
Häh, mitäs sitten tällä meinasit?
Minusta Saddam Husseinin hirttäminen ja Osama Bin Ladenin murhaaminen kotiinsa oli väärin. Jos Kirk on saanut jotain karmaa siitä, että on valmis kestämään sen, että vapaat aselait aiheuttavat kuolemantapauksia, ei hän kuitenkaan ansaitse sen vuoksi kuolla. Ei edes sen vuoksi, että sanoi Suomen olevan erittäin venäläinen.

En haluaisi viedä asiaa tähän pisteeseen, mutta en keksi muutakaan keinoa. Jos ihminen tekee itsemurhan, hän toteuttaa siinä yleensä ottaen tahtoaan. En kuitenkaan lähtökohtaisesti näkisi, että itsemurha on oikein, koska karman vuoksi se kuului tapahtua. Henkilö teki jotain tietoisesti itselleen omasta tahdostaan. Itse toimin ainakin niin, että yritän estää itsemurhia. Samalla tavalla yrittäisin estää ja ehkäistä myös murhia.

Vastustan kaikkea ihmisten tappamista tilanteissa, joissa se ei ole välttämätöntä ja perusteltua. Tosin kannatan ihmisten tappamista esimerkiksi hätävarjeluna ja maanpuolustuksellisista syistä. Katson, että ei ole meidän tehtävä päättää toisen kuolemasta, paitsi tilanteessa, jossa henkilö aiheuttaa välitöntä ja merkittävää uhkaa muille tai itselleen. Kestän vielä vihollisjoukkojen pommittamisen ja tuhoamisen sissi-iskuilla. Halveksin todella paljon johtajien salamurhaamista, mutta jos tarkka-ampujan tähtäimeen tulee upseeri, kyllä sitä kannattaa ampua silloin.

Minusta kuolemaan liittyvissä asioissa pitää olla varovainen eikä niitä pidä popularisoida tai niillä ilakoida millään tavalla. Itse en usko mihinkään karmaan, joten minulle ei ainakaan kannata selittää, että joku ansaitsisi teoillaan kuoleman. Tarvittaessa olen valmis tappamaan ihmisen ja olen saanut siihen puolustusvoimilta koulutusta, mutta ensisijaisesti pyrin kyllä ehkäisemään ihmisten kuolemia ja kohti sellaista maailmaa, jossa tapetaan mahdollisimman vähän ihmisiä.
Jokin tunne sinulla on varmaan asiaan liittyen. Tosin jos oikeasti kirjoitit tämän jotenkin tunteettomana sääntönä mitä haluaisit ihmisten noudattavan viet melkoisen osan ihmisyyttä pois ihmisistä. Minä en lähtisi tappaman edes maanpuollustukseski jos vihollinen ei ole selkeä sortava osapuoli ja oman edun tavoitteleva valtion toimija (kuten Venäjä mitä Ukrainassa nähdään, maailma mennyt mullin mallin jos Ruotsista tulee hyökkäys).
Miten toimisit jos hallinto päättää että tietyt ihmiset maan sisällä ovat vihollisia mitkä tulee tappaa maanpuollustukseen vedoten, mutta tiedät että nämä ihmiset eivät oikeasti ole maata vastaan vaan todennäköisesti kyseistä hallintoa ja sen politiikkaa vastaan mikä on määrännyt käskyn? Onko moraalista noudattaa sokeasti käskyjä?

Miksi tulisi sallia sokea ja kritiikitön suru jos ei sallita kritisoivaa ja iloista riemua?

Mutta muuten vain lisäisin uudestaan tuon aikaisemman viestini mihin vastasit tähän loppuun.
Tähän väitteeseen palaan vielä sen verran että toivoisin sinun ottavan joko sanat takaisin tai todistaa väitteesi lainaamalla jotain kirjoitustani. Minulla oli vahvoja mielipiteitä heidän keinoihinsa millä ajoi asiaansa - ei itsessään elokapinasta. (taisin itseasiassa muutaman kerran poiketa linjastani tuohon aatepuoleen sen verran että sanoin että ovat hyvällä asialla, en kuitenkaan tuota mitenkään voisi kutsua vahvaksi mielipiteeksi)
Niin siis tuohon se anteeksipyyntöni liittyi etten painottanut metodeihin sen ekan osan olevan vai mihin minä pyysin anteeksiantoa sinusta?

Viimeksi muokattu:
Olenko ihan väärässä jos sanon että poliittinen keskustelu menee aikalailla näin:

Jompikumpi äärilaita: "Hei tämä yksi hieno henkilö meidän puolelta on nyt tekemässä sitä ja tätä hyvää juttua. Mahtavaa!"
Vastakkainen äärilaita: "Niin mutta se henkilöhän on ihan perseestä syystä X."
Et. Aina se on sitä iänikuista ääriporvarit sitä ja äärivassarit tätä mantraa. Sekä oikeistoa että vasemmistoa tarvitaan, eikä vastakkainasettelu hyödytä ketään.

Välillä huomannu kun vaan pelaa eikä mieti politiikkaa, vituttaa paljon vähemmän.

Ylös Bottom