Gran Turismo 7

Täällä kyllä ihan toisenlainen kokemus lisäosasta. Parasta yksinpeli Turismoa koskaan. Sisältö on kyllä melko haastavaa, mutta luultavasti läpäistävissä jos weekly time trialissa pääsee pronssi ajoille. 13 kisaa ajettuna kertaalleen. Saldona 9 voittoa, 3 toista sijaa ja yksi kolmas tila. Näistä kahdessa tuntunut ettei ykkössijaan ole mahdollisuuksia. Paketin autojen aukaisu ei vaadi yli-inhimillisiä kykyjä. Kaikkien palkinto tikettien kerääminenkin vaatii keskimäärin kolmannen sijan 50 kisasta.
Ihmettelen miten voiton voi saavuttaa kun autoa ei pysty vaihtamaan eikä virittämään. Renkaat voi vaihtaa. Onko oletuksena jotain apuja niin päällä ettei onnistu kun vaikka ajat koko ajan kaasu pohjassa niin oma auto ei kulje sellaista vaihtua mitenkään kun ai autot. Yhdessa kisassa tulin kakkosena sikailun ansiosta kun pääsi radalla oikomaan eikä ihme kyllä tullut sakkoa tai mitään. Olen pelannut GT7 800 tuntia
 
Ihmettelen miten voiton voi saavuttaa kun autoa ei pysty vaihtamaan eikä virittämään.
Missä kisoissa tuli haastetta vastaan tällä tavalla, voisin illalla kokeilla kanssa?

Omat kokemukset siitä Hondan "Civic Race '90" polusta kolme ensimmäistä kisaa meni näin:
Aika-ajot jokaisessa paalu. Ensimmäinen kisa (1 chili) P2, toinen kisa (kaksi chiliä) P8 tosin mokailin tässä huolella, kolmas kisa Ilman Chiliä P1.
Kaikki näistä kolmesta olisi ollut voitettavissa omalla ajotaidolla ja vauhdilla jos olisi ollut virheetön kisa itseltä. Annan vielä todella paljon tasoitusta AI:lle kun opettelen pelaamaan VR:n kanssa ja vauhti ei ole ihan siellä missä se oli ennen flättinä (B-A välimaasto sportin puolella).

Edit. Ei ole ajo-apuja päällä.
 
Missä kisoissa tuli haastetta vastaan tällä tavalla, voisin illalla kokeilla kanssa?
Civic race '90 ensimmäinen kisa 4th, toinen kisa 2nd sikailemalla. Sitten FF Tuning Battle ensimmäinen kisa 3rd ja toinen 6th.

Nyt kokeilin tästä ff tuning battlesta kaksi seuraavaa kisaa, 300 horsepower tuning battle, jossa ajetaan Mitsubishin Lancerilla ja ne meni molemmat helposti kultaan. Kyllä vaihtelee ai vaikeustaso kun yö ja päivä näiden kisojen välillä näköjään vaikka kaikki noi ajoin helpoimmalla tasolla.
 
Gt planet foorumin mukaan niissä power packin endurance kisoissa ei ole minkäänlaista tallennusta.
Siitä sitten vaan ajamaan 24 tunnin kisaa.
Ja ei. Pleikkarin rest mode ei ole mikään oikea ratkaisu.
 
  • Haha
Reactions: Jar
Gt planet foorumin mukaan niissä power packin endurance kisoissa ei ole minkäänlaista tallennusta.
Siitä sitten vaan ajamaan 24 tunnin kisaa.
Ja ei. Pleikkarin rest mode ei ole mikään oikea ratkaisu.
Just. No eikös pause ole ratkaisu? Ajaa esim. illalla muutaman tunnin, yöksi pauselle ja seuraavana päivänä jatkaa. Eihän tuota kukaan pysty 24h putkeen ajamaan oikeasti jos ei saa kelloa pysähtymään mitenkään...
 
Joo on se pause ratkaisu jos haluaa omistaa kaiken ajan pelkästään yhdelle kisalle.
Yksikin tyyppi kirjoitti kuinka sillä menisi likemmäs 2 viikkoa tuon ajamiseen kun peliaika on niin rajallista.
Ja ihan sama käyttääkö pausea vai rest modea niin sillä pleikalla ei voi tehdä mitään muuta koko tuona aikana ja sehän on se isoin ongelma ihmisille.
Siis onhan tuo puhdasta idiotismia polyphonyn puolelta.
 
Joo on se pause ratkaisu jos haluaa omistaa kaiken ajan pelkästään yhdelle kisalle.
Yksikin tyyppi kirjoitti kuinka sillä menisi likemmäs 2 viikkoa tuon ajamiseen kun peliaika on niin rajallista.
Ja ihan sama käyttääkö pausea vai rest modea niin sillä pleikalla ei voi tehdä mitään muuta koko tuona aikana ja sehän on se isoin ongelma ihmisille.
Siis onhan tuo puhdasta idiotismia polyphonyn puolelta.

Ostaa toisen pleikkarin? Toisella ajelee sitä 24h kisaa ja toisella pelaa muita pelejä, mikä tässä nyt on ongelma? No joo, tyhmä vitsi. Ohan toi älytön meininki että pitää sit suunnitella melko lailla kalenterin kanssa ja varata joku ylimääräinen vko loppu/ käyttää lomapäiviä töistä tjsp että saa sen 24h kisan ajettua, olisko kamalaa ja jotenkin immersiota niin rikkova joku tallennus härdelli? Ei se sen realistisempi ole jos pistät pauselle ja menet nukkumaan kuin se että tallennat ja jatkat sit kun on taas aikaa, en tiie typerähä toi minunkin mielestä on.

Sen takia en ole koskaa niitä aikasemmissa turismoissakaan pelannut. Pitää olla tyyliin piriä ja laatikollinen energiajuomia. Kidutusmeininkiä koko touhu, mutta onneksi kukaan ei ase ohimolla pakota näitä ajamaan. :oops:
 
Tuleviin 24h kisoihin itsellä ainakin välineet millä pilkkoa pienempiin osiin. Nimittäin, PS Portal ja pilvipalvelusta välipalaksi jotakin muuta striimaten.

Oliko se jo GT3 vai 4 osassa ensimmäiset 24h kisat? Muistelen että tuli nekin silloin ajeltua ja oli silloin isompi uhka ja pelko miten laite kestää päällä 24/7 useamman päivän… nyt on sentään rest-mode, joten saa pleikkari myös hetken huilin välissä.
 
Gt planet foorumin mukaan niissä power packin endurance kisoissa ei ole minkäänlaista tallennusta.
Siitä sitten vaan ajamaan 24 tunnin kisaa.
Ja ei. Pleikkarin rest mode ei ole mikään oikea ratkaisu.
Tämmönen kuva löytyi gtplanetista, jonka lähteeksi mainittiin fb-ryhmä. Ilmeisesti peli tallentaa silti kisan edistymistä. Mitään erillistä nappulaa sille ei ole, joten siksi on tullut hämmennystä, että voiko kisasta lähteä kesken pois ollenkaan.1765033400990.webp
 
Viimeksi muokattu:
Testaillu näitä uusia autoja. Jokaisessa päivityksessä on yksi vitsiauto mukana ja nyt se on Panda. Formulalla tein oman time trialin ennätyksen nyrren radalla; 5min42sek. Tuo Espace oli hiukan pettymys, ajettavuus ei kauhean hyvä ole eikä sitä voi virittää.



Mitsu FTO 788hv ihan ok lisäys. Polestar oli mielenkiintoinen lisäys. Hiljainen 924hv sähköhirmu on hyvä ajaa. Ferrari 296 GT3 789hv hävisi vain kahdella sekunnilla nyrressä GTB versiolle johon sai virittämällä 1218hv.



Ferrari 296 GTB sai tosiaan virittämällä kivat 1218hv. Mielenkiintoinen laite.



GT-R 1022hv. Tällä tykillä meni nyrre aikaan 6min55sek. Näistä autoista tulee aina heti mieleen Fast and Furious leffat ja Paul Walker. Hieno laite ajaa.

 
Tämmönen kuva löytyi gtplanetista, jonka lähteeksi mainittiin fb-ryhmä. Ilmeisesti peli tallentaa silti kisan edistymistä. Mitään erillistä nappulaa sille ei ole, joten siksi on tullut hämmennystä, että voiko kisasta lähteä kesken pois ollenkaan.Näytä liitetiedosto 20176

Tuossa vielä jonkun tekemä video.
Kyseessä on lähinnä varmennus jos peli sattuu kaatumaan tai muuta vastaavaa eli tuo toimii niin, että sun pitää olla vähintään kierroksella 4 ja sitten vaan suljet pelin.
Tuon videon tapauksessa uudelleen käynnistyksen jälkeen kisa jatkui kierrokselta 2, mutta kommenteissa tekijä sanoi, että jos lopetat pelin kierroksella 7 niin sitten se jatkui siitä.

Lisäksi peli ei muista autojen välimatkoja vaan kun jatkat myöhemmin niin siinä on uusi rolling start taas.
Eli parannusta kaivataan ja paljon.
Jo gt5 tarjosi tallennuksen varikolla ja gt4:ssa pystyi laittamaan b-spec kuskin ratin taakse ja itsekin ajoin noin nyrren 24t kisan.
Itse ajoin 16 tuntia putkeen, sitten "bob" ajamaan muutamaksi tunniksi kun nukuin ja sitten ajoin itse vielä viimiset pari tuntia.
Toki koko kisan sai jättää tekoälyn harteille jos halusi.

Joku myös kirjoitti kuinka noita kisan alussa olevia autojen esittelyjä ei voi skipata. Jos pitää paikkansa niin taas saa kysyä mitä siellä on oikein ajateltu.


Testaillu näitä uusia autoja.

Laitatko näihin aina vaan niin paljon polleja kuin pystyy vai säädätkö myös alustan ja muut asiat kuntoon?
Ja eikös siinä mene vähän niinkuin autojen pointti ohi jos niihin laittaa aina niin paljon tehoja kuin pystyy.
Tuskin sulla oikeastikaan eka reaktio tuliterän ferrarin kanssa olis kysyä kuinka paljon siihen on mahdollista saada tehoja :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa vielä jonkun tekemä video.
Kyseessä on lähinnä varmennus jos peli sattuu kaatumaan tai muuta vastaavaa eli tuo toimii niin, että sun pitää olla vähintään kierroksella 4 ja sitten vaan suljet pelin.
Tuon videon tapauksessa uudelleen käynnistyksen jälkeen kisa jatkui kierrokselta 2, mutta kommenteissa tekijä sanoi, että jos lopetat pelin kierroksella 7 niin sitten se jatkui siitä.

Lisäksi peli ei muista autojen välimatkoja vaan kun jatkat myöhemmin niin siinä on uusi rolling start taas.
Eli parannusta kaivataan ja paljon.
Jo gt5 tarjosi tallennuksen varikolla ja gt4:ssa pystyi laittamaan b-spec kuskin ratin taakse ja itsekin ajoin noin nyrren 24t kisan.
Itse ajoin 16 tuntia putkeen, sitten "bob" ajamaan muutamaksi tunniksi kun nukuin ja sitten ajoin itse vielä viimiset pari tuntia.
Toki koko kisan sai jättää tekoälyn harteille jos halusi.

Joku myös kirjoitti kuinka noita kisan alussa olevia autojen esittelyjä ei voi skipata. Jos pitää paikkansa niin taas saa kysyä mitä siellä on oikein ajateltu.




Laitatko näihin aina vaan niin paljon polleja kuin pystyy vai säädätkö myös alustan ja muut asiat kuntoon?
Ja eikös siinä mene vähän niinkuin autojen pointti ohi jos niihin laittaa aina niin paljon tehoja kuin pystyy.
Tuskin sulla oikeastikaan eka reaktio tuliterän ferrarin kanssa olis kysyä kuinka paljon siihen on mahdollista saada tehoja :D

Minä muistan myös pelanneeni nämä läpi aikanaan aikaisemmissa GT sarjan peleissä tuolla B-specillä eli että tekoäly ajaa osan kisasta.
 
Laitatko näihin aina vaan niin paljon polleja kuin pystyy vai säädätkö myös alustan ja muut asiat kuntoon?
Ja eikös siinä mene vähän niinkuin autojen pointti ohi jos niihin laittaa aina niin paljon tehoja kuin pystyy.
Tuskin sulla oikeastikaan eka reaktio tuliterän ferrarin kanssa olis kysyä kuinka paljon siihen on mahdollista saada tehoja :D
Kyllä muutkin systeemit laitan kuntoon. Mutta joo niin paljon hevosvoimia kun saa, jarrut parhaimmat, renkaat parhaimmat jne. Kun rahaa on melkein sata miljoonaa niin voi kaikki vaan ostella mitä pystyy. Sitten testaan kaikki uudet autot nyrren radalla (okei näitä vitsiautoja kuten Pandaa en testannu, on niin hidas) ja time trialissa on yksi rata (en muista nyt nimeä) mihin olen ajanut vain vähintään tuhat heppaisilla autoilla. Onhan näillä hauska ajella ja testailla.

Harmi kun tätä melkein 3000hv autoa ei saatu peliin tässä päivityksessä vaikka uutisoitu, että se olis tulossa. Ehkä seuraavassa?

 
Eikös B-spec moodissa aikaakin voinut nopeuttaa?
Voi, 3x. 24h kisa meni kätevästi 8 tunnissa.
Testaillu näitä uusia autoja. Jokaisessa päivityksessä on yksi vitsiauto mukana ja nyt se on Panda. Formulalla tein oman time trialin ennätyksen nyrren radalla; 5min42sek. Tuo Espace oli hiukan pettymys, ajettavuus ei kauhean hyvä ole eikä sitä voi virittää.
Miksi Panda on vitsiauto eikä Espace joka omien sanojesikin mukaan on vähän meh kun sellaisena pysyy millaisena kaupasta ostaa (no, maalia voinee laittaa pintaan).
 
Itteki ajan just vakiona näitä autoja. Tuo GT ajomalli asettaa valmiiksi tietyt rajat, että tietyn rajan jälkeen ainakaan allekirjoittanut ei pysy pädillä radalla.

GT on muutenkin allekirjoittaneelle autopeli lähtökohtaisesti, ajopelit on sitten PC puolella erikseen, tässä on tavallisia katuautoja mitä ei ole missään muualla.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi Panda on vitsiauto eikä Espace joka omien sanojesikin mukaan on vähän meh kun sellaisena pysyy millaisena kaupasta ostaa (no, maalia voinee laittaa pintaan).
Niin siitä syystä että mitä noilla Pandoilla sun muilla aiempien päivitysten hitailla autoilla pelissä tekee? Tai Honda cr-v tai Mersun Unimog. Samaan kastiin Pandan kanssa. Kun noita vertaa tuhat heppaisiin niin eihän ne kulje edes mihinkään. Mä en ainakaan koskaan ajele noilla. Kun on vaihtoehtona 130hv Panda tai 1218hv Ferrari niin ei oo vaikee valita kummalla ajaa:)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä ajelen ja varsinkin esim tsukuba on just hyvä rata noille hitaammille autoille kuten muutama muu lyhyt rata jossa ei tee noilla super autoilla mitään kun suorat loppuu heti kesken. Esim willow springsin lyhin versio on kuin tehty noille hitaammille autoille.
Noilla radoilla on myös helvetin kiva ajaa kartingia varsinkin vr moodissa kun olet melkein tiessä kiinni.
 
Itsellä on mielenkiintoisista autoista nykyään aika usein vakioversio, viritetty ja engine swapattu versio.

Juuri ostin toisen Ferrari F40:sen, mutta siihen ei houkuttanut äänen takia tehdä moottorin vaihtoa. Se sama auto kuitenkin taipuu aika moneksi vain vaihtamalla eri tuning setupin. 600PP menee hyvin Tokyossa, 700PP Le Mansissa ja 800PP Sardiniassa ihan näin esimerkkinä. Sitten on vielä yksi setuppi joka yrittää vähän vastata oikeata F40 LM racing versiota, jos haluaa fiilistellä. Ei kaikki autot varmaan ole ihan näin monikäyttöisiä.

Vielä puuttuu osa uusista autoista itseltä, kun hommasin myös 250 GTO:n ja hetki sitten McLaren F1. Viime aikoina on tullut paljon ylimääräistä rahaa, kun on tullut kultaa aika-ajoista, arpalipuista ja e-sports veikkauksista. Kultaharkkoja arpalipuista tullut melkein jo kymmenen kertaa reilun kuukauden aikana.

Mitsubishi FTO toistaiseksi ollut oma suosikkini uusista autoista, no sitä se oli jo Gran Turismo 2:ssa aikoinaan.
 
Ylös Bottom