Murdoc
Well-Known Member
Ai nämä vuoren varmat vuoden pelit? Eiku niin joo!Samalla ajalla voin pelata vielä parempia pelejä, kuten Silksongia ja Hades II:ta.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ai nämä vuoren varmat vuoden pelit? Eiku niin joo!Samalla ajalla voin pelata vielä parempia pelejä, kuten Silksongia ja Hades II:ta.
En ymmärrä viestisi pointtia.Ai nämä vuoren varmat vuoden pelit? Eiku niin joo!![]()
Enpä ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Googlen AI-yhteenvetokin toteaa: "If you're tired of the ubiquitous over-the-shoulder (OTS) perspective in third-person games, you're not alone; the industry feels saturated with it, leading to similar gameplay".Kyllä on pelistä tykkääminen pienestä kiinniNo eipä se toki minulta ole pois jos noin naurettavan ”nykyvillityksen” takia missaa aivan upean pelin. Voi olla vain tyytyväinen, ettei itellä ole mitään noin pahoja mieltymysongelmia.
Expedition 33 on niin lähellä JRPG:tä kuin nyt Japanin ulkopuolelta tuleva peli voi olla. Sehän on ottanut ihan tekijänsä mukaan niistä vaikutteita. Siinä on vuoropohjainen taistelu sekä tunnepitoinen ja yllätyksellinen tarina. Jos hahmoiksi vaihtaisi piikkitukkaiset karikatyyrit tämä menisi ihan sokkona JRPG:stä.Nykyvillityksenä se kyllä näyttäytyy minulle. Minulla ei ole tämän lajityypin peleistä vallan suurta kokemusta, kun enemmän ovat kiinnostaneet metroidvaniat, tasohyppelyt, JRPG:t ja pakanrakennuspelit.
Tämä on kyllä niin tätä päivää. Vänkätään ja vänkätään. Täällä on muutama erittäin raskas käyttäjä, jotka tätä harrastaa vissiin ihan huvikseen. Jos teksti on vähänkin "epäselvästi" kirjoitettu, niin siitä lähtee semmonen romaani, että huhhuh. Ihan kuin kyse olisi elämästä ja kuolemasta. Enkä nyt väitä, että sinun tekstisi olisi epäselvä, vaan ihan yleisesti. Täällä kyllä takerrutaan aivan käsittämättömiin asioihin välillä.Näköjään foorumistien pitää vain kritisoida toisten mieltymyksiä yrittämättäkään ymmärtää niitä![]()
Mitä väliä sillä on mikä on vuoden peli ja mikä ei? Jos peli ei sovi omaan makuun, ei pelin voittamilla palkinnoilla ole yhtään mitään väliä.Ai nämä vuoren varmat vuoden pelit? Eiku niin joo!![]()
On, mutta eihän ne enää ole samoissa määrin hack n slash kuin mitä olivat Ascensioniin asti. Ovat menneet selvästi action adventure -suuntaan. Esim. Ninja Gaidenit ovat nyky-GoWeista jo todella kaukana. En tosin ole pelannut tuota 2018-julkaisua sitten vuoden 2019, enkä silloinkaan läpi asti (vaikka tykkäsin kyllä kovasti ja nyt 2026 se on listalla kärkipäässä kun sain Kreikka-saagan pelattua) ja Ragnarök on täysin kokematta.Eikös uusimmissa God of Wareissa ukko oo vasemmassa reunassa? Silti parhaimpia pelejä mitä on tehty. Tai sit poikkeus vahvistaa säännön.
Ehdottomasti. Kuitenkin nähdäkseni tuosta (RE4, 2005) lähtien yhä useampi toimintaseikkailu ja myös kauhupelit ovat ottaneet tämän käyttöönsä, enkä kyllä näe, että se olisi muuttumassa. Eli ei siis ole nykyvillitys, vaan se on ollut enemmän tai vähemmän standardi jo pitemmän aikaa, ja jatkunee sellaisena. Se on tietty makuasia mistä tykkää, eikä siinä mitään, sanavalinta vain pisti silmään.Ja objektiivisesti katsottuna "over the shoulder" -pelejä julkaistaan silti nykyään huomattavasti enemmän kuin tuolloin, eikö?
Tuohan se syy voi hyvin olla ja onhan se kieltämättä todella yleinen nykyään, vähän kuin Sonyn tarinavetoiset toimintaseikkailut ovat tässä viimeiset 10-15 v(?) olleet myös. Se on ihan totta, että pelimäinenkin peli voi olla hyvin immersiivinen. En myöskään missään vaiheessa sanonut, että pitäisi tykätä ei-pelimäisistä peleistä, jos sellaisen kuvan viestistäni sait. Pelasin tänä vuonna GoW 1-3 läpi ja ne kaikki olivat keskitetyllä kameralla ja erittäin pelimäisiä. Tykkäsin. Minulle vain se oikealla olalla oleva kamera luo immersiota peleissä, jotka ovat keskimääräistä enemmän realismiin pyrkiviä ja etenkin kauhupeleissä se henkilökohtaisesti toimii, vaikka kaiholla tuleekin muisteltua vanhojen Silent Hillien fiksattuja kamerakuvakulmia.Ha, nyt päästiin ytimeen! "Vähemmän pelimäinen". Päinvastaista etsin omilta peleiltäni - "enemmän pelimäistä". Pelaan pelejä, koska ne ovat pelimäisiä. Katson elokuvia, koska ne ovat elokuvamaisia. Pelit ovat kyllä immersiivisiä pelimäisinäkin. Varmasti tästä se nihkeä tuntumani johtuu. Mutta kuten todettu, nykyään ei ole pulaa etenkään indie-puolella minullekin mieluisista peleistä.
Mikäli tuota tulee kovasti ikävä, niin suosittelen tutustumaan Tormented Souls -peleihin. Niitä on kaksi ja mitä nyt ensimmäistä pelannut niin on kyllä niin sitä perinteistä menoa että. Ei mikään täydellinen peli toki kun tuotantoarvot on mitä on mutta itse olen kyllä tempautunut pelin pauloihin aika täysillä.etenkin kauhupeleissä se henkilökohtaisesti toimii, vaikka kaiholla tuleekin muisteltua vanhojen Silent Hillien fiksattuja kamerakuvakulmia.
Kiitos suosituksesta, joskus tuo sarja on tullut vastaan, mutta en ole sitten uskaltanut hankkia, kun olen pikaisella googlauksella ajatellut, että ainakin ykkönen voisi olla liian vaikea. Mutta mitä nyt lueskelin taas lisää, niin eiköhän se menisi, vaikka tallennuksia onkin rajallinen määrä. Eka osa olisikin kivassa alessa ainakin pleikalla, joten taidanpa lisätä backlogiinMikäli tuota tulee kovasti ikävä, niin suosittelen tutustumaan Tormented Souls -peleihin. Niitä on kaksi ja mitä nyt ensimmäistä pelannut niin on kyllä niin sitä perinteistä menoa että. Ei mikään täydellinen peli toki kun tuotantoarvot on mitä on mutta itse olen kyllä tempautunut pelin pauloihin aika täysillä.
Siis täähän on elämää suurempi eeppinen norse-seikkailu, mitä paremmaksi on lähes mahdotonta pistää. Erittäin hyvä isä-poika tarina, täydellinen combat eeppisine taisteluineen, graffat 10/10, Kratoksen mahtava parta ja ääni, järven tutkiminen erittäin hauskaa, Sindri, Brok, Mimir, Ragnarökissä ne vielä monipuolisti taistelua rankalla kädellä + Ragnarökin helvetin hyvät esteettömyysasetukset - mitä kukaan ei huomioi. Huhhuh!Nuo God of Warit täällä mainittiin ja se ensimmäinen näistä uusistahan voitti vuoden peli palkinnon. Omaan makuun se oli suorastaan tylsistyttävä peli enkä ole vaivautunut jatko-osaa edes ostamaankaan.
Täh? Tuonhan saa ihan normaalisti juonen mukaan pelatessa ja on eka ase mikä annetaan ja johon löytyy myös eniten ammuksia eli nauloja.Ekassa tormented soulsissa saa myös aika alussa avattua naulapyssyn joka on pelin paras ase ja tarkoitettu lähinnä new game+ vetäisyyn.
Ekan kerran kun luin ohjeet tuon avaamiseen niin luulin sitä vitsiksi sillä siinä piti muistaakseni kiertää joku patsas kolme kertaa ja katsoa jotain tiettyä taulua ja muuta yhtä naurettavaa.
Tuo on se ainoa syy miksi uskaltauduin tuon ostamaan joten toivottavasti tuo sitten myös toimii![]()
Täh? Tuonhan saa ihan normaalisti juonen mukaan pelatessa ja on eka ase mikä annetaan ja johon löytyy myös eniten ammuksia eli nauloja.![]()
Ilmeisesti NG+ siitä naulapyssystä saa parannellun version, joka on sitten pelin paras ase. Tällaista itse googlettelin eilen.Täh? Tuonhan saa ihan normaalisti juonen mukaan pelatessa ja on eka ase mikä annetaan ja johon löytyy myös eniten ammuksia eli nauloja.
Tuo keinokin kuulostaa oudolta vaikka vähän vastaava asian kiertäminen piti tehdä eräässä puzzlessa. Tauluja ei tarvinnut katsoa, ellei lasketa toista puzzlea, jossa taulussa oli vihje.
Mutta nyt kun sanoit noista patsaista, niin jokin outo koodi pelin läpäisyruudussa oli, joka viittaisi tuohon mitä sanoit. Naulapyssyn avautuminen sillä olisi kuitenkin outoa sillä sen saa muutenkin ekaksi aseeksi. Pitääpä googlailla. Piti itse asiassa muutenkin tarkistaa että mitä se koodi tarkoittaa.
Avaatko hieman, miten AC-sarjalle kävi? Kolmanneksi viimeisin AC-peli, eli Valhalla on koko pelisarjan ylivoimaisesti myydyin peli n. 25 miljoonan kappaleen myynneillä. Eli ainakin siihen saakka meni koko pelisarjalla pelkästään nousujohteisesti. Arvosanatkin olivat yli 80 Metacriticin keskiarvoissa. Toki viimeisin eli Shadows on kai ollut jonkin sortin pettymys myyntien suhteen, mutta kyllä senkin kanssa jostain 5-10 miljoonan myynneistä käsittääkseni puhutaan. Se toiseksi viimeisin AC-julkaisu, eli kompaktimpi Mirage on sitten edelleen ainoa alle 80 jäänyt AC-peli, kun jäi 76:een keskiarvon osalta,Ei varmasti tule toimimaan. Tai en kyllä itse jaksa uskoa. SH2 oli kyllä loistava remake, mutta jo tuo f jakaa jo suht paljon mielipiteitä. Jos katsoo Silent Hillejä aikaa ennen kakkosen remakea, niin eipä siellä mitään loistokasta kyllä ole tullut. Varsinkin tämä Silent Hill Ascensions, josta ei juuri puhuta jostain kumman syystä. Ettei vain käy niin kuin AC-sarjalle takavuosina. Toki tässä vaiheessa emme tiedä, että kuinka monta peliä siellä on kehityksessä.
Myynnit ei suoraan vertaannu laatuun niinkun olet tainnut itsekin joskus sanoa. Ja Unity ja Syndicate ei tainnut myöskään päästä tuon yli 80p rajan yli. Ja eikö tämä keskustelu AC:n nykytilasta ole käyty jo muutenkin tarpeeksi monta kertaa läpi? Saavuttetaanko sen saman matopurkin avaamisella enään mitään?Avatko hieman, miten AC-sarjalle kävi? Kolmanneksi viimeisin AC-peli, eli Valhalla on koko pelisarjan ylivoimaisesti myydyin peli n. 25 miljoonan kappaleen myynneillä. Eli ainakin siihen saakka meni koko pelisarjalla pelkästään nousujohteisesti. Arvosanatkin olivat yli 80 Metacriticin keskiarvoissa. Toki viimeisin eli Shadows on kai ollut jonkin sortin pettymys myyntien suhteen, mutta kyllä senkin kanssa jostain 5-10 miljoonan myynneistä käsittääkseni puhutaan. Se toiseksi viimeisin AC-julkaisu, eli kompaktimpi Mirage on sitten edelleen ainoa alle 80 jäänyt AC-peli, kun jäi 76:een keskiarvon osalta,
Mene vaan takavasemmalle kiitos, jos et kerran halunnut asiallisesti keskusteluun osallistua. Minä kysyin ihan aiheellisesti, että mitä sille AC-sarjalle tapahtui, kun se suunta on kuitenkin jo pitkään ollut se, että myynnit ovat olleet nousussa, ja ne viimeisimmät ovat jo pidempään (Miragea lukuunottamatta) saaneet sen vähintään 80 arvosanakeskiarvoksi. Eli jos ei voi katsoa sekä myyntejä että arvosanoja samanaikaisesti, niin mitä sinun mielestäsi pitäisi katsoa?Myynnit ei suoraan vertaannu laatuun niinkun olet tainnut itsekin joskus sanoa. Ja Unity ja Syndicate ei tainnut myöskään päästä tuon yli 80p rajan yli. Ja eikö tämä keskustelu AC:n nykytilasta ole käyty jo muutenkin tarpeeksi monta kertaa läpi? Saavuttetaanko sen saman matopurkin avaamisella enään mitään?
Mitä helvettiä? Mielestäni viesti oli täysin asiallinen ja sisälsi ihan valideja pointteja mutta se olet sinä joka hyökkäät jälleen kerran henkilökohtaisuuksilla keskusteluun.Mene vaan takavasemmalle kiitos, jos et kerran halunnut asiallisesti keskusteluun osallistua. Minä kysyin ihan aiheellisesti, että mitä sille AC-sarjalle tapahtui, kun se suunta on kuitenkin jo pitkään ollut se, että myynnit ovat olleet nousussa, ja ne viimeisimmät ovat jo pidempään (Miragea lukuunottamatta) saaneet sen vähintään 80 arosanakeskiarvoksi. Eli jos ei voi katsoa sekä myyntejä että arvosanoja samanaikaisesti, niin mitä sinun mielestäsi pitäisi katsoa?
Jokainen katsoo toki omasta näkökulmastaan pelejä, mutta jos puhutaan yleisesti, että AC-sarjalle tapahtui jotain erityistä, niin kuulisin mielelläni, mitä se sitten oli, kun en ainakaan mitään erityisen negatiivista löydä missään vaiheessa tapahtuneen, kun puhutaan yhdessä myynneistä ja arvosanoista.
Ja niistä matopurkeista ja niiden avaamisista, niin sinä olet nimenomaan se kirjoittaja, joka sellaista harrastaa. Ei pelkästään minua kohtaan, vaan muutamaa muutakin kirjoittajaa kohtaan. Jaksat tulla jotain henkilökohtaista avautumista naamioituna johonkin jeesusteluun tai muuhun vastaavaan tuomaan aina sopivan tilanteen tullen. Pahansuopaa ja asenteellista kirjoittelua tiettyihin kirjoittajiin kohdistuen viimeisen päälle.
Sovitaanko niin, että minä en vastaa sinun viesteihisi tästä lähtien, jos sinäkään et vastaa minun viesteihini. Saadaan sopu säilymään tällä foorumilla tältä osin, eikä kenenkään tarvitse sinänsä käyttää tympeää sivuuta-toimintoa, jonka olen itsekin todennut keskusteluiden mukana pysymisen kannalta turhan rajoittavaksi toiminnoksi.
Minulla ei ole todellakaan mitään tarvetta keskustella sinun kanssasi yhtään mistään, jos sinä pystyt vastaisuudessa myös pitäytymään samalla tavalla viesteihini vastailemisesta, kun en niitä ole sinulle ensinnäkään missään tilanteessa tarkoittanut. Enkä siis tämän viestin jälkeen tule viesteihisi vastaamaan, jos siis saisimme tästä nyt yhteisymmärryksen. Kaikki siinä voittavat, jos sinäkin voit siihen myöntyä
No oli arvattavissa vastauksesi. Mutta tämä jääköön viimeiseksi viestikseni sinulle tällä foorumilla. Kirjoittele ihan mitä vaan roskaa sinua huvittaa toki. Provoillahan sinä tosiaan osaat, jos et jostakusta kirjoittajasta täällä pidä henkilökohtaisesti. Henkilökohtaisesti en toki pidä sinusta pätkääkään kirjoittajana, ja tiedän, että sama on toisinkin päin, joten olisi se ihan fiksua tällaisessa asetelmassa, vain jättää se vastailu puolin ja toisin. Kenenkään muun kanssa minulla ei tällaista asetelmaa olekaan, joten toki samaa mieltä olen yleisesti siitä mitä totesitkin, että vaikeaksi menee kirjoittelu, jos pitää miettiä kenen viesteihin voi vastata. Meidän tapauksessa ei vaan ole puolin tai toisin mitään pointtia toisillemme viestiä. Tätä asetelmaa ei luulisi olevan tarvetta miettiä tai kyseenalaistaa sen enempää, ellei olekin ihan tärkeä juttu saada mennä sitten jatkossakin henkilökohtaisuuksiin ja asiattomuuksiin. Se nimittäin on myös asiattomuutta, jos on tärkeää tietyille kirjoittajille aina kommentoida, että mitä saisi kirjoittaa ja mitä taas ei. Anna vaan moderaattoreiden hoitaa tuo homma ja raportoi heille, jos minä tai joku muu kirjoittaa mielestäsi väärää asiaa johonkin ketjuun. Mutta tosiaan tee vaan mitä huvittaa, sen tyyppinen tapaus vaikutat toki olevankin.Mitä helvettiä? Mielestäni viesti oli täysin asiallinen ja sisälsi ihan valideja pointteja mutta se olet sinä joka hyökkäät jälleen kerran henkilökohtaisuuksilla keskusteluun.
Ja ei sovita. Minä saan vastata kenelle haluan, eikä sinulla ole siihen mitään asiaa puuttua. Minä en voi sille mitään jos et kestä sitä, että sinun väitteitäsi haastetaan. Ja aika vaikeaksi menisi foorumeilla keskustelu, jos vastata saa vain niille, jotka ovat suoraan kohdistaneet viestinsä sinulle.
Ja minä puhuin matopurkin avaamisesta tämän keskustelun osalta. Vai voitko todella väittää ettei AC-pelien nykytilasta olla käyty sama keskustelu jo monen monta kertaa saati käyty samat asiat läpi joka kerta? Ihan jokaisen osalta. AC on liian pitkä, toistaa itseään, Ubisoft kaava ja siihen sama litanja vastaväitteitä. Ihanko tosissaan väität etteikö tuota keskustelua ole käyty jo melko monta kertaa ja jopa useassa eri ketjussa? Se oli ihan asiallinen ja validi kysymys mielestäni enkä mennyt millään tavalla henkilökohtaisuuksiin toisin kuin tämä sinun hyökkäyksesi viestiäni kohtaan.
Ja edelleenkin, Mirage ei ole ainoa alle 80p peli sarjassa niinkuin alkuperäisessä viestissäsi väität ja toin siihen kaksi esimerkkiä, nyt kun mietin niin Rogue taitaa olla myös yksi sellainen. Mutta tyypillistä sinulta, että menet henkilökohtaisuuksiin, kun väitteidesi todenperäisyyttä kyseenalaistetaan.
Eli kehittelit tuon omasta päästäsi, kun en henkilökohtaisuuksiin mennyt. Mutta sinun vastauksesi on vain lisää henkilökohtaisuuksia. Mutta tämäpä ei ole mitään uutta, siihen on kyllä koko foorumi tottunut, että kun sinulle esittää eriävän mielipiteen niin tässä on lopputulos.No oli arvattavissa vastauksesi.
Vai ei ole ketään muuta kohtaan samaa asetelmaa.Kenenkään muun kanssa minulla ei tällaista asetelmaa olekaan, joten toki samaa mieltä olen yleisesti siitä mitä totesitkin, että vaikeaksi menee kirjoittelu, jos pitää miettiä kenen viesteihin voi vastata.
Ei ole. Et vain pitänyt siitä, kun todistin väitteesi virheelliseksi.Se nimittäin on myös asiattomuutta, jos on tärkeää tietyille kirjoittajille aina kommentoida, että mitä saisi kirjoittaa ja mitä taas ei.
Sori nyt vaan mutta en moderoinut yhtään mitään. Kysyin vain kannattaako tuo sama keskustelu käydä joka ketjussa uudestaan. Ehkä jopa sinun yllätykseksesikin ajattelin, että et ole niin tyhmä, ettet tietäisin mikä se vastaus on AC sarjaasi esittämään kysymykseen. Mutta ehkäpä olin väärässä.Anna vaan moderaattoreiden hoitaa tuo homma ja raportoi heille, jos minä tai joku muu kirjoittaa mielestäsi väärää asiaa johonkin ketjuun.
Enpä kyllä äkkiseltään tiedä mitään mikä myrkyttäisi keskusteluja enemmän, kun tämän kaltainen viestintä ja sinun viestiesi kaltaiset henkilökohtaiset hyökkäykset. Siinä vaiheessa, kun kanssa foorumin asiallinen viesti ja validi kysymys on ”sivusta auliisti tyrkyttämää diibadaabaa” niin kyllä se olet sinä joka sen keskustelun myrkyttää menemällä henkilökohtaisuuksiin ja komentamalla, ettei tämä kanssa foorumisti saisi vastata kenen viesteihin haluaa. Mutta kuten jo sanoin. Tyypillinen vastaus sinulta, kun argumentit loppuu kesken.En kuitenkaan pyytänyt mitään kysymykseni sivuuttavaa diibadaabaa, jota toki tulit sitten sivusta auliisti tyrkyttämään ja samalla nimenomaan itse myrkytit koko keskustelun. Toki hieno homma, jos sait siitä hyvän olon ja tyydytyksen jotenkin.