Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä vaikuttaa tosiaan juuri sellaiselta peliltä, millä ei ole identiteettiä. Muutenkin aika kunnianhimoinen peli, että tämä voi helposti kaatua ja lujaa.

Tuskin olen tätä pelaamassa, mutta toivotaan että tämä peli onnistuisi kuitenkin. Mielenkiintoista seurata sitten vaikka striimejä, kun ihmiset tykittävät tätä :)

ite toivon että pelistä tuli mahdollisimman iso ilmiö tätä voisi sitten mahdollisesti hyödyntää myös omissa tulevissa projekteissani, se on ilo kumminki että peli ei vaadi vramia max settingseillä kun ilmeisesti max 8-9 gigaa että jos prossun ja näytönohjaimen prosentuaalinen käyttö (tuo vram vaatimukset ei täysin vastaa aina tuota gpu käyttötasoa) ja lämmöt on hyvin mintissä niin tässä voi sitten samalla "työskennellä" kun pelailee peliä.

siinä main theme

Ollut tutkan alla jo vähän pidempään tämä.
Näyttää yhä enemmän ja enemmän että vois vaikka ostaa julkkarissa :)

Näyttää just tuollaiselta open world experienceltä mistä tykkään :)
Mulle tää on vuosikausiin peli minkä ostin ennen arvioita, joka vähän jännittää :D
Mutta nähdyn perusteella on kova luotto että tulen tykkäämään. Tarinastahan ei vissii juuri tiietä ja vaikka se olisi tässä 5/10 niin ei paljoa hetkauta, tuo laaja näkökenttä valtavalla tutkimisen riemulla höystettynä että pääsee vähän kasvattelee, rakentelemaan myi mut täysin ja DF:n tekniikkavideo löi vikan naulan arkkuun eikä ollu vielä edes pssr2 päivitetty!

Nyt saatiin ensimmäistä pelikuvaa perus PS5-konsolilta pelistä. Videot on japanilaisella sivustolla julkaistuna, ilmeisesti jossain pelishowssa.

Linkki videoon

En vielä itse oo videota ehtinyt kovin tarkasti silmäillä. Ilmeisesti kuitenkin pyörii iha hyvin karvalakkiversiollakin.

Arviot on vika jännitys enää, nyt on fyysinen kopio kätösissä, 83,8g asennus. Ennakkotilauksen haarniska ja kilpi lyöty sisään! Sit ootellaa ku day1 patch menee online ni pääsee suureen seikkailuun! Aaah, viimeks olin yhtä innoissani jostain pelistä ku Death Stranding 2 tuli :D
24h ennen launchia. Mihin aikaan se huomenna ikinä onkaan virallisesti.
Pelin ku aukasee ni sanoo 22 utc, eli eiks se ole 00:00 suomen aikaan. No aukee ku aukee, en kuitenkaa yöllä aloita vielä.

Viimeksi muokattu:
Arviot on vika jännitys enää, nyt on fyysinen kopio kätösissä, 83,8g asennus. Ennakkotilauksen haarniska ja kilpi lyöty sisään! Sit ootellaa ku day1 patch menee online ni pääsee suureen seikkailuun! Aaah, viimeks olin yhtä innoissani jostain pelistä ku Death Stranding 2 tuli :D

Pelin ku aukasee ni sanoo 22 utc, eli eiks se ole 00:00 suomen aikaan. No aukee ku aukee, en kuitenkaa yöllä aloita vielä.
Mielenkiintoista. Pienellä googlettelulla joka paikassa lukee, että review embargo päättyy 24h ennen julkaisua, mutta jos tuo pitäisi kutinsa ja wopsun pelissä lukee että peli aukeaa 22 utc, niin joku jossain valehtelee :D

Ei tuu kyllä äkkiseltää mieleen julkasua, jos haet pelin julkasupäivänä kaupasta (19.3) ni et pääse kuitenkaan pelaamaan sitä, jos tää 24h on näin. No näil mennää!

Viimeksi muokattu:
Voi hemputti. Tämä on ollu itelle vuoden odotetuimpia pelejä, mut just luin, ettei tämä olekaan roolipeli, kuten olin kuvitellut. Laski hieman odotuksia, mutta katsotaan nyt ensin mitä sieltä tulee ennen kuin huulet painuu maata kohti ja kyynel vierähtää lattialle.

peli tosiaan jakaa mielipiteitä jotenkin arvelin että näin saattaa käydäkkin, monet arvostelijoista pitää pelien tarinoita vähä turhan isossa arvossa, tämä peli ei ole tosiaan kaikille, omia odotuksia nuo 80 kymppi scoret ei kumminkaan oikeastaan laskenut ollenkaan, on tosiaan paljon kriittikkiä peli saanut mutta sitten on myös ylistystä, otetaan sieltä ylistyksen puolelta pari rewikkaa.

Despite a few minor issues, Crimson Desert sets a new benchmark for the
is style of open-world experience, one that will be extremely difficult for future games to match.

tässä heidän videonsa

ratinggsgs.jpg

tohon sitten loppuun vielä tommonen, pyysin käymään kaikki arvostelut läpi ja listaamaan miinukset ja plussat mutta tuohon se voi aikalailla kiteyttää,

Screenshot 2026-03-19 002625.png

Viimeksi muokattu:
peli tosiaan jakaa mielipiteitä jotenkin arvelin että näin saattaa käydäkkin, monet pitää sitä tarinaa vähä turhan isossa arvossa, tämä peli ei ole tosiaan kaikille, omia odotuksia nuo 80 kymppi scoret ei kumminkaan oikeastaan laskenut ollenkaan, on tosiaan paljon kriittikkiä peli saanut mutta sitten on myös ylistystä, otetaan sieltä ylistyksen puolelta pari rewikkaa.

Despite a few minor issues, Crimson Desert sets a new benchmark for the
is style of open-world experience, one that will be extremely difficult for future games to match.

tässä heidän videonsa

Näytä liitetiedosto 20780

tohon sitten loppuun vielä tommonen, pyysin käymään kaikki arvostelut läpi ja listaamaan miinukset ja plussat mutta tuohon se voi aikalailla kiteyttää,

Näytä liitetiedosto 20781

Tuolta pohjalta kuulostaa kyllä juuri minun peliltäni. Eiköhän tämä mene heti julkkarissa hankintaan ja tule sitten jo viikonloppuna testailtua.

En tiie, en osaa sanoo. Ehkä tullut vanhaks mut arvosteluis tämä pisti silmään "Its sheer scale alone is enough to guarantee hundreds of hours of playtime."

Ei siinä, ei mua haittaa hundreds of hours of playtime, mut mitä nyt tota japanin vireoo kattonu niin vähä semmonen fiilis jäi että alkuhuuman jälkeen iskee jäätävä väsymys, perkeleesti tehtäviä, sekaan varmasti mahtuu tusina "hae mustikoita" tai "pelasta kaveri höyryloukusta". Taistelut myös näytti jotenkin enemmän raivostuttavalta kun hauskalta, tai sit videolla oleva pelaaja ei osannut. Sit on sekoitettu kuulemma assasins creediä ja en tiedä mitä se tears of the kingom on tän kanssa tekemisis? Ilmeisesti kun tässä seikkaillaa jossain pilvilinnoissa häröö ja tekee puzzleja ja sit hypitään alas ja leijaillaan?

Myös Elden Ring mainittu, nämä kaikki sekoitettu yhteen voisi kuvitella olevan täydellinen paketti, mutta jos sekoitetaa liikaa niin ei tiedä mitä tämän sit pitäisi olla ja lopputulos sillipuuroa. On sit kaikkee kerättävää ja miljoona NPCeetä kyselee apuja ja ei tiie mihin mennä ja kaikkialle kuitenkin haluis mennä yhtäaikaa. :D

No joo, ehkä hyvin nukuttujen yöunien ja muutamien arvostelujen jälkeen osaa sanoa paremmin. Mä en vaa tiedä mitä tämä peli yrittää olla, keskiaikaan sijoittuva ritari peli johon sekoitettu ilmeisesti assassin creediä ja elden ringiä ja tears of the kingomia ja ilmeisesti roolipeli mitä se ei kuitenkaan ole.

Ei tää huonolta näytä, mutta jotenkin vahvasti tulee olo että alkuhuuman jälkeen tähän vaan väsyy, koska yritetty liikaa kaikkea. Jotenkin epäilen että tästä foorumilta ei moni tätä tulee läpi pelaa kun tulee jo jotain uutta paljon mielenkiintoisempaa.o_O:rolleyes: Mutta silti, pidetää tätä silmällä.

Tullut nyt katseltua nyt useita rewikoita tässä läpi yön launchiin 20 tuntia niin varmaan saatan ens yönä jo ottaa pienet maistiaiset, mutta juu tosiaan tämä Luke Stephensin Review tosiaan hänelle peli on ollut yksi kaikkien aikojen vaikuttavampia pelikokemuksia ja hän perustelee hyvin miksi, muutenkin hänen arvostelun perusteella pystyy aika hyvin päättelemään, onko peli itselle sopiva vai ei. eli rewikassa perusteltiin hyvin miksi osa pelaajista tulee rakastamaan peliä ja osa vihaamaan että ne jotka rakastaa niin voi tarjota monelle samanlaisen peli kokemuksen ja samanlaista löytämisen iloa kuin ensimmäinen pelikerta Skyrimissä niin kun hän taisi sanoa että Crimson Deserttiä pelatessa olo on kun pelaisi lapsena ekaa kertaa skyrimiä. itse olen siis aivan haltioissani tuon rewikan jälkeen.

Pelin maailma on oikeasti luvalla sanoen valtava, oikeasti niin suuri, että sen mittakaavan ymmärtää vasta itse pelatessa. hän taisi arvioida, että kartan ratsastaminen laidasta laitaan vie ainakin kahdeksan tuntia, todennäköisesti enemmänkin. Olen katsonut yli 100h, 150h ja jopa 200h tunnin arvosteluja, ja niissä kaikissa korostuu sama asia: löytämisen tunne ei katoa. Esimerkiksi Arezz Gaming mainitsi, että 150 tunnin jälkeen hän ei ollut vielä nähnyt edes puolia asioista, joita launch trailerissa esiteltiin.

sitten taas minkä takia osa sitten eivät tule pitämään pelistä, eli Jos on tottunut siihen, että peli ohjaa ja pitää kädestä kiinni, tämä ei ole sellainen peli kokemus ei tippaakaan. Monet pelin sisäiset mekaniikat pitää oivaltaa itse, eikä puzzleihin anneta käytänössä mitään vihjeitä ja ne on oikeasti vaikeita, eli ne täytyy ratkaista omalla päättely kyvyllä. se on kanssa käynyt ilmi että pelin bossit ovat osa myös todella vaikeita.

ehkä isoin huolen aihe on nuo bugit, että toivottavasti Day one Patch korjaa ainakin suurimman osan niistä vaikutti osa aika raivostuttavilta bugeilta. oli siellä muitakin pieniä miinuksia. toinen mikä tiedän että itselle tulee aiheuttamaan harmaita hiuksia on tuo inventory space määrä ainakin alussa, elikkä peliin on vasta myöhemmin tulossa toivottavasti vielä viikonlopun aikana tuo storage chest minne voi laittaa sitten tavaraa säilöön ja moni arvostelija oli pyytänyt 50 inventory slottia lisää kun 20 slottia ei riitä mihinkään.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom