Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vitosen kanssa jaksoin jotenkin paljon paremmin jauhaa peliä kun taas nelonen on yhä kesken. Kolmonenkin taisi alkaa väsyttämään. Toki vitosesta on lisärit kokematta, joten ehkä sielläkin ähkyn saisi aikaiseksi.

Jotain vitosessa kuitenkin oli paremmin ainakin omaan makuun tehty kun sitä jaksoi niin paljon kauemmin pelata ilman kyllästymistä. Sen kautta pitää tämä kuutonenkin jossain kohtaa hankkia. PS5:lle siis, joten jonkun aikaa pitää siis odotella.
Itselläni meni vähän saman tyyppisesti. Kolmonen ja nelonen jäivät molemmat kesken. Nelonen ihan sen takia, että alkoi vaan tuntua tylsältä ja itseään toistavalta. Kolmosesta kyllä tykkäsin aika paljon, mutta sekin jäi silti kesken, kun tuli jotain erityisen kiinnostavaa pelattavaa, ja sitten pelin pariin palaaminen on vaan aina jäänyt tekemättä erinäisistä syistä. Ja kun vitonen ilmestyi tuli sitä sitten pelattua paljon ja intensiivisesti. Sen sisällöstä tulikin varsin suuri osa pelattua yhdessä vaiheessa, mutta siihenkin näyttäisi myöhemmin tulleen niin paljon uutta pelattavaa, että Meksikoonkin palaamisessa voisi olla pointtia.

Nuo vitosen Meksiko ja kolmosen Australia ovat kyllä itselleni paljon mielenkiintoisempia kuin kakkosen Rivieran seutu, tai nelosen Iso-Britannia. Kakkoseen ja neloseen tuli siis itselleni tylsistyminen vähän liian aikaisin. Kutonen vaikuttaakin sitten niin lupaavalta, että eiköhän sen parissa mene aika tolkuttomasti aikaa tulevina viikkoina huomisesta alkaen.

Vähän enemmän PC testausta. Säteenseuranta on todella raskas joten kannattaa se huomioida jos peli ei pyöri jollain kokoonpanolla hyvin niin sen pois jättämällä saa paljon boostia. Varsinkin kun se ei tarjoa suurta visuaalista parannusta jos ei rupea tarkistelemaan yksityiskohtia mitä kukaan ei tee autopelissä vaan mennään kovaa.

Nyt kun tämä uutukainen ilmestyi niin oli aika pistää Horizon 5 tulille kun sitä ei tullut PS5 julkaisussa palkon pelailtua kun oli niin ehkä Xbox versiosta.

Mutta tosiaan yksi asia mitä toivon että tässä olisi korjattu niin pelaajan palkitseminen. Horizon 5 tunkee niin paljon kamaa niskaan kokoajan ettei se tunnu siltä että olet ansainnut ne. 6h pelattuna tallissa 100 autoa ja miljoonia rahaa. Vähän maltillisemmin voisivat pelaajaa palkita tässä uutukaisessa.

Olihan se pakko hankkia kuitenkin ja nyt kun on tunti ja neljä minuuttia pelikellossa, minulla on 39 autoa. Ei ainakaan kovin kitsasta ole uusien autojen saaminen. Peli tuntuu hyvältä mutta niin tuntui vitonenkin ja kaikki muut Horizonit alkuhuumassa. 30 fps tila näytti kauniilta, mutta on käyttökelvoton. Täytyy odotella uutta Xboxia varmaan, että saisi kauniimman 60 fps tilan tai sitten hankkia peli pleikkarille syksyllä. 59 euroa maksoi Xboxin omassa kaupassa päivitys Premiumiin Game Pass tilaajalta ja mun mielestä on ihan reilu hinta tästä huvista. Sitten jos lisärit pettää, voi harmittaa. Peliin on selkeästi panostettu enemmän ja peli on tekstitetty suomeksi. En ole mitään bugeja tai outouksia vielä havainnut. Vaikeustaso tuntuu aiempaa vähän korkeammalta. Olen nyt päättänyt että en pelaa viritetyillä autoilla, jos ei ole pakko, mikä lisää vaikeustasoa tietysti, lisäksi nostin heti pykälällä vaikeustasoa. Osa autoista on aika lussakoita, niin joutuu välillä ajamaan kisoja uudestaan.

Vitonen vielä hommaamatta, ei oo sopivaa alennusta vielä osunut silmään. Tästä ehkä monet ottaa nyt herneet nenään, mutta millä tavalla tämä eroa esim näistä open world Need For Speedeistä? Yhtä arcade kaahailulta tämä näyttää, kerätään autoja jne, erona vaa se että autossa on sisäkuvakulma? Paremman näköiset autot ja raffat muutenkin ehkä mutta yhtälailla siel need for speedis kaahaillaa ja ajellaa ja tehää tehtäviä jne. Mutta nämä horizonit saa 90+ arvosanat kun need for speedit taas reilusti alle tämän, vaikka omaan silmään molemmat näyttää yhtä perus arcade kaahailulta.

Vitonen vielä hommaamatta, ei oo sopivaa alennusta vielä osunut silmään. Tästä ehkä monet ottaa nyt herneet nenään, mutta millä tavalla tämä eroa esim näistä open world Need For Speedeistä? Yhtä arcade kaahailulta tämä näyttää, kerätään autoja jne, erona vaa se että autossa on sisäkuvakulma? Paremman näköiset autot ja raffat muutenkin ehkä mutta yhtälailla siel need for speedis kaahaillaa ja ajellaa ja tehää tehtäviä jne. Mutta nämä horizonit saa 90+ arvosanat kun need for speedit taas reilusti alle tämän, vaikka omaan silmään molemmat näyttää yhtä perus arcade kaahailulta.
Oikeastaan kaikki on tehty paremmin, eikai siinä sen kummempaa. Ja varmasti joku toinen on taas eri mieltä.

Olihan se pakko hankkia kuitenkin ja nyt kun on tunti ja neljä minuuttia pelikellossa, minulla on 39 autoa. Ei ainakaan kovin kitsasta ole uusien autojen saaminen. Peli tuntuu hyvältä mutta niin tuntui vitonenkin ja kaikki muut Horizonit alkuhuumassa. 30 fps tila näytti kauniilta, mutta on käyttökelvoton. Täytyy odotella uutta Xboxia varmaan, että saisi kauniimman 60 fps tilan tai sitten hankkia peli pleikkarille syksyllä. 59 euroa maksoi Xboxin omassa kaupassa päivitys Premiumiin Game Pass tilaajalta ja mun mielestä on ihan reilu hinta tästä huvista. Sitten jos lisärit pettää, voi harmittaa. Peliin on selkeästi panostettu enemmän ja peli on tekstitetty suomeksi. En ole mitään bugeja tai outouksia vielä havainnut. Vaikeustaso tuntuu aiempaa vähän korkeammalta. Olen nyt päättänyt että en pelaa viritetyillä autoilla, jos ei ole pakko, mikä lisää vaikeustasoa tietysti, lisäksi nostin heti pykälällä vaikeustasoa. Osa autoista on aika lussakoita, niin joutuu välillä ajamaan kisoja uudestaan.
Itse pelasin myös tänään päivällä, ja oli kyllä todella hyvän tuntuinen. Näyttää XSX:lläkin jo mielestäni parhaalta autopeliltä, mitä olen pelannut konsolilla. Itselleni tuo 60 FPS näytti jo tosi hyvältä. Selvä askel eteenpäin Horizon vitosesta. Ja fiilikset olivat kyllä ihan huipussaan ajellessa tokiolaisissa ympäristöissä, samalla kun J-pop raikaa rehvakkaasti. Tuossa saavutettiiin fiilistä, jollaiseen en ole aiemmin autopeleissä törmännytkään. Vaikuttaisi siltä, että tässä on pitkäksi aikaa peli, jota tulee ihan päivittäin pelattua ja fiilisteltyä. Toki varmaan menee jo ihan sfääreihin sitten uudella boxilla sitten aikanaan. Pleikkarille en näitä MS:n omia pelejä edes harkitse, kun tosiaan se uusi boksi näitä varmasti pyörittää paljon paremmin kuin PS5 Prokaan.

Viimeksi muokattu:
Ja fiilikset olivat kyllä ihan huipussaan ajellessa tokiolaisissa ympäristöissä, samalla kun J-pop raikaa rehvakkaasti. Tuossa saavutettiiin fiilistä, jollaiseen en ole aiemmin autopeleissä törmännytkään.
Mulle se toi mieleen ne fiilikset, joita sain kun pelasin Metropolis Street Raceria Dreamcastilla. Tykkään kaupungeista autopeleissä ja vaikka FH6:n Tokio ei ole täysin minun makuun kun on niin paljon leveitä teitä, on se sarjan paras ja muutenkin yksi parhaita kaupunkeja pitkään aikaan. Ajoin pitkään Civicillä öisellä kaupungilla ja fiilistelin tunnelmaa. Viimeksi on ollut yhtä paljon tunnelmaa FH3:ssa.

Ylös Bottom