Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Tässä tuli nyt kaksi toisistaan eroavaa vastausta. :)

Jotenkin haluan olettaa että muissakin ohjaimissa voi olla tärinöitä, koska olisi se muuten aikamoinen pallonpudotus Sonylta, että oikeasti blokkaisivat tämän kokonaan.
On niissä tärinät, mutta:

Only official PS5 controllers support the advanced DualSense features, which include:Haptic Feedback: The highly advanced, precise rumble system that mimics footsteps, rain, and textures.Adaptive Triggers: The triggers that provide dynamic physical resistance.

Nämä ominaisuudet ovat vain Sonyn omissa ohjaimissa.

Only official PS5 controllers support the advanced DualSense features, which include:Haptic Feedback: The highly advanced, precise rumble system that mimics footsteps, rain, and textures.Adaptive Triggers: The triggers that provide dynamic physical resistance.

Hyvä näin. Se olisi kieltämättä ollut todella erikoista, jos Sony ei sallisi tärinöitä muissa ohjaimissa.

Hyvin siis voi ainakin tehdä vertailua muihin ohjaimiin. Se on sitten kiinni siitä miten eri ominaisuuksia arvottaa. Esim. ohjaimen painon muokkausta, vaihdettavia tatteja ja d-padia, lisänappeja ja niiden määrää, akun kestoa, Hall Effect -tatteja, liipaisinlukkoja niin edelleen.

Juurikin näin.
Eli tietyissä Sonyn hyväksymissä 3. osapuolen ohjaimissa on ihan perustärinät, ilman mitään sen ihmeempiä virallisen PS5 ohjaimen krumeluureja.

Kyllä se mun tietääkseni on juuri näin, mikä on älytöntä. Esim. mun ostaman ohjaimen Xbox-versiossa ois tärinämoottorit, mutta Pleiggaversiossa ei ole. Ite en tykkää pärinöistä ja tykkään keveistä ohjaimista niin olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
Haptisia tärinöitä ja toimintoja ei muissa ole kuin Sonyn omissa ohjaimissa. Perusvärinät kylläkin löytyvät, siis samaan tapaan kuin vaikkapa Xboxin perusohjaimissa.

Edit: vastailin saman minkä muutkin totesivat, kun en silloin huomannut, että olikin seuraavalla sivulla jo lisää kommentteja.

Tuo liipaisinten dynaaminen vastus on kyllä turhista turhin ominaisuus, ja ainakin itseäni se ainoastaan ärsyttää peleissä. Haptiset värinät muuten ihan ok, mutta en minä niitäkään ole mitenkään kokenut kaipaavani, kun olen pelannut boxin tai Nintendon ohjaimilla.

Viimeksi muokattu:
Hmm, no tämä. Kyllä mä haptic feedback ominaisuudet haluan enkä perus tärinöitä. Joten kyllä siinä tapauksessa se dualsense edge lähtis muitten sijasta, mutta kattoo nyt. Jotenkin vaikka onkin jo reilusti alle 200, on silti 170e ohjaimesta kun ohjaimesta vielä melko kova hinta. Pitää nyt pähkäillä onko siitä sitten kuinka paljon hyötyä perus dualsenseen, varsinkin kun en mitään shoottereita pahemmin enää pelaa, toki on tos varmaa hyötyä ihan yksinpeli 3rd person shoottereissa ja autopeleissä.

Mulla on vielä avaamaton kerran kokeiltu että toimiiko uusi PS5 ohjain jos veisi sen vaihtoon ja jotain pari peliä niin ei jäisi maksettavaa ku alle 100, se on jo ihan hyvä mutta täytyy nyt kattoo. Onko nyt vain joku "uuden lelun" himo päällä, jos se tästä laantuisi.
Vielä halvemmalla saat tuon, jos olet S-ryhmän omistajajäsen, nimittäin Prismassa nyt asiakasomistajapäivillä sunnuntaihin asti Edge ohjain 152€.

Hmm, no nyt alkoi houkuttaa vieläkin enemmän.

Edit: Pitäs opetella alkaa lukee viestit loppuun ennen ku kyselee, ok siis sunnuntaihin asti. Noh jos ei siihen mennes lähe ostoskoriin niin jatketaan ihmettelyä.

Ylös Bottom