Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Ensikertalainen päästettiin Final Fantasy -pelisarjan pariin!:eek:

Tässä siis täysin noobin kirjoittama arvostelu Final Fantasy VII Remake Intergraden Switch 2 -versiosta.

Itsellä kiinnittyi huomio tuohon ettei pelille voisi antaa täysiä pisteitä jos joku muu sarjan peli on parempi. Eikö pelit pitäisi arvostella itsenään eikä säästellä pisteissä vain siksi että JOS jossain on joku parempikin peli? Olen kuullut samasta ajatuksesta muualtakin ja aina on omaan korvaan kuulostanut oudolta. Itsenäisinä teoksinaan itse ainakin kokisin järkevämmäksi pelit arvostella.

EDIT: Niin ja muuten siis hyvä teksti minunkin mielestäni.

Viimeksi muokattu:
Itsellä kiinnittyi huomio tuohon ettei pelille voisi antaa täysiä pisteitä jos joku muu sarjan peli on parempi. Eikö pelit pitäisi arvostella itsenään eikä säästellä pisteissä vain siksi että JOS jossain on joku parempikin peli? Olen kuullut samasta ajatuksesta muualtakin ja aina on omaan korvaan kuulostanut oudolta. Itsenäisinä teoksinaan itse ainakin kokisin järkevämmäksi pelit arvostella.
Muuten hyvin kirjoitetussa arvostelussa tämä särähti kanssa omaan korvaan, ei jotenkin ajatuksena istu omaan järjenjuoksuun.

Esim itse kaksi osaa tätä Remake sarjaa pelanneena tuntuisi oudolta että kummallekin olisi pitänyt antaa vajaavaiset pisteet sen vuoksi että tiedän sieltä olevan vielä kolmas osa tulossa, joka todennäköisesti on isompi, hiotumpi ja tarinan päätös on tyydyttävämpi kuin aiemmissa osissa.

aijai tulihan se,

jos tosiaan elän ja hengitän generatiivista AI:ta niin ihan yhtälailla tosiaan myös elän ja Hengitän FF7, mikä tosin tarkoittaa myös sitä että alkaa itselläni FF7 AI Video kontentin myllättäminen, mä sanoin että ootan tähän hetkeen videoiden kanssa ja nyt se on täällä. eli FF7 algoritmit ovat nyt suosiollisia, samalla tietenkin yritän saada tuon oman FF7 visual novel fan projektin valmiiksi. nyt sitä vielä tekee vielä kahta kovemmin.

Viimeksi muokattu:
Tästä vielä vähän kattavempi pelin esittely ilman oman kontentin mainostusta.
se minkä takia otin tuon AI asian esille johtuu ihan vain tästä. et tuota tekoäly ketjun seuraajille sanoin näin. et monella jotka sitä seurasi on varmaan aika hyvin muistissa että siitä päivästä lähtien kun FF7 part 3 trailer drooppaa niin alan puskemaan kontenttia. eli lähinnä sen takia ettei siitä aleta kuittailemaan tässä ketjussa. että osoitan etten ole unohtanut ja että tulen olemaan sanojeni mittainen mies.
Screenshot 2026-06-06 023255.png

Viimeksi muokattu:
se minkä takia otin tuon AI asian esille johtuu ihan vain tästä. et tuota tekoäly ketjun seuraajille sanoin näin. et monella jotka sitä seurasi on varmaan aika hyvin muistissa että siitä päivästä lähtien kun FF7 part 3 trailer drooppaa niin alan puskemaan kontenttia. eli lähinnä sen takia ettei siitä aleta kuittailemaan tässä ketjussa. että osoitan etten ole unohtanut ja että tulen olemaan sanojeni mittainen mies.
Näytä liitetiedosto 21279
Voisitko ystävällisesti lopettaa? Tämä on väärä paikka AI-höpinöille eikä ketään edelleenkään kiinnosta.

Tästä vielä vähän kattavempi pelin esittely ilman oman kontentin mainostusta.

Ai että! Ja mikä parasta, ei tarvitse Xboxin omistajien odotella. :D

Toivottavasti yhteisjulkaisusta huolimatta PS5 saa edelleen fyysisen julkaisunsa. Deluxe-laatikkopari kaipaa kylkeensä päätösosaa, joka tulee ostettua hyllyyn julkaisupäivänä.

Tämä ei ole oikea ketju oman AI spämmin promoamiselle.

Toivottavasti yhteisjulkaisusta huolimatta PS5 saa edelleen fyysisen julkaisunsa
Mites tämä yhteisjulkaisu tuon estää? Peli tulee saamaan ihan eri luokan hypen ympärilleen kun saadaan peli kaikille samaan aikaan. PC on kuitenkin se jossa on isoimmat hypet ja myyntimäärät. Square ei ollut tyytyväinen aikasempien osien myynteihin, ehkä nuo nyt natsaa. Eli itse pelin kannalta järkevä veto.

Ai että! Ja mikä parasta, ei tarvitse Xboxin omistajien odotella. :D
Tämä on kyllä niin siistiä. Pääsee kaikki mukaan samaan hypejunaan ja julkaisupäivän fiilistelyyn. Ehdottomasti ostoon heti julkaisussa. Nythän "ongelma" on, että pitäisi siirtää nämä aikaisemmat osat pelijonon kärkeen, että saa varmasti pelattua ennen trilogian päätöstä. Aina sama juttu. Liikaa pelattavaa, liian vähän aikaa. :)

Ai että, ensimmäinen Final Fantasy sitten FFIX:n, jossa pääsee maailmankartalla haahuilemaan täysin vapaasti ilmalaivalla. Hullua että siitä onkin niin kauan. Classien lisääminen on aika yllättävää, mutta mielenkiintoista. Toivottavasti niitä on enemmän kuin vain pari per hahmo.

Tavallaan tekisi mieli napata nämä kaikki myös Switchille, mutta ehkä pitää PS5:lla jatkaa loppuun kun siellä on tullut tämä trilogia aloitettuakin. Ehkä joskus todella hyvästä alesta sitten Switchillekin.

Saa korjata jos olen väärässä, mutta Playstation taitaa olla ainoa alusta, jolle nämä kaksi ensimmäistä osaa ovat saapuneet fyysisenä kopiona. Switchille ilmeisesti jonkinlainen koteloversio tullut, mutta taitaa vaatia koko pelin tai ainakin suurimman osan latausta. Varsinkin Rebirthillä on kuitenkin kokoa melkoisesti. PC ja Xbox jäivät tässä kokonaan paitsioon, vaikka voihan sieltä vielä joku koko trilogian kattava julkaisu tulla.

Jos siellä nyt tosiaan on laskeskeltu, että yhteisjulkaisu kannattaa, niin kai siellä on laskeskeltu fyysisen version julkaisun kannattavuutta samalla. Siinä mielessä näen siis tässä ihan eri tavalla riskin kuin aikaisemmin. Toisaalta ainakin joidenkin muiden pelien kohdalla on onneksi käynyt niin, että PS5 on saanut levyversion, vaikka muualla on tarjottu pelkkää digiä. Joskus myös Switch.

No, eipä se tietty auta kuin odottaa lisätietoja.

Olin tuon Rebirth aloituksen ajatellut vasta jalkapallon MM kisojen jälkeen. Tosin iski kyllä himo pelata Rebirth heti, meinaan kun tuo revelation julkaistiin. Katsotaan nyt malttaako odotella. Kerkeehän sitä pelailla päivästä, kun nuo MM pelit nyt tulee illasta ja yöllä. Itse kun elän ja hengitän MM jalkapalloa niin ei siihen sitten oikein muuta mahdu otsalohkoon.

Saa korjata jos olen väärässä, mutta Playstation taitaa olla ainoa alusta, jolle nämä kaksi ensimmäistä osaa ovat saapuneet fyysisenä kopiona. Switchille ilmeisesti jonkinlainen koteloversio tullut, mutta taitaa vaatia koko pelin tai ainakin suurimman osan latausta. Varsinkin Rebirthillä on kuitenkin kokoa melkoisesti. PC ja Xbox jäivät tässä kokonaan paitsioon, vaikka voihan sieltä vielä joku koko trilogian kattava julkaisu tulla.

Jos siellä nyt tosiaan on laskeskeltu, että yhteisjulkaisu kannattaa, niin kai siellä on laskeskeltu fyysisen version julkaisun kannattavuutta samalla. Siinä mielessä näen siis tässä ihan eri tavalla riskin kuin aikaisemmin. Toisaalta ainakin joidenkin muiden pelien kohdalla on onneksi käynyt niin, että PS5 on saanut levyversion, vaikka muualla on tarjottu pelkkää digiä. Joskus myös Switch.

No, eipä se tietty auta kuin odottaa lisätietoja.
Sun logiikka jää nyt hieman hämärän peittoon tässä. Syytät ikään kuin yhteisjulkaisua siitä jos et saa fyysistä versiota pleikkarille.
Eikähän siellä ole laskettu jo kahden edellisen osan perusteella että kannattaako se vai ei. Ja tosiaan ei auta muuta kuin odotella tulee sieltä sellaista vai ei mutta oma veikkaus on että tulee kun kerran kaksi aikaisempaakin ovat tulleet.

Ei tullut yöllä niin tarkkaan kuunneltua mutta Sephirothin ääninäyttelijä vaihtuu ja uutena äänenä toimii Travis Willingham. Edellisten osien ääni ei ollut saatavilla aikataulujen takia.

Toivottavasti yhteisjulkaisusta huolimatta PS5 saa edelleen fyysisen julkaisunsa. Deluxe-laatikkopari kaipaa kylkeensä päätösosaa, joka tulee ostettua hyllyyn julkaisupäivänä.

Mä taas toivon, että nyt kun vihdoin saadaan trilogia pakettiin, niin sieltä tulisi joku hieno kaikki osat sisältävä complete collector box. Sellaisen olisin jopa valmis ostamaan hieman kalliimmallakin hinnalla.

Ylös Bottom