Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Joku totesi GTAV olevan ”sellainen mittatikku kaupunkipeleissä, jota ei ole ylitetty”. Itse olen tästä toista mieltä ja annna tämän kunnian selvällä erolla Cyberpunkille. Siinä pelissä on kaupunki korkeuseroineen , joka aidosti tuntuu suurkaupungilta, enkä parin sadan tunnin jälkeenkään pysty navigoimaan siellä ilman karttaa. GTAV kaupungin taas oppi ulkoa parissa illassa ja se oli kuin pieni keinotekoinen tilkkutäkki, jossa piti olla kaikki ne pakolliset suurkaupungin lähiöt.

Lisäksii juoni ja tarinat näissä GTA peleissä ovat heppoisia, joten vitososa jäikin luonnollisesti kesken. Hiekkalaatikkopelihän tämä sarja on niille, jotka tykkäävät ajella kaikenlaisilla härveleillä päättömästi ympäri kaupunkia. Näillä tunnelmilla voikin jo päätellä, että itselläni ei kovin suuria odotuksia pelin suhteen ole. RDR2 lienee julkaisunkin jälkeen paras yhtiön peleistä.
Tuon takia GTA5 kaupunki juuri onkin edelleen vertaansa vailla, se on muistettava ja sen VOI oppia ulkoa, toisin kuin kaikissa muissa kaupunki openworldeissa, joissa jokainen paikka näyttää niin samalta, ettei ne jää ollenkaan mieleen. Minulle hyvin suunniteltu open world on juurikin sellainen missä paikat jää mieleen ja siellä oppii navigoimaan ainakin pääpiirteissään ilman karttaa tai muita apuja.

Cyberpunk on toki hienonnäköinen kaupunki jne mutta en tiedä mitä väliä on korkeuseroilla jos niitä hyödynnetään vain kourallisessa tehtäviä muutamissa paikoissa eikä niihin pääse vapaasti.

Voin jo nyt sanoa että tarina tulee olemaan tylsä. Periaatteessa ei varmaan kummempaa tarinaa olekaan kuin että on nuo kaksi rakastavaisia jotka tekee rikoksia. Onneksi se tarina ollut sivuseikka eikä niin tärkeä aina itsellä GTA peleissä.
Lähtökohtaisesti ajattelen täysin samoin. Minua ei kiinosta pätkääkään mikään helvetin rikosromanssi. Peliä kyllä muuten odotan todellakin ja toivon että sivutekemiseen olisi panostettu ja käsikirjoitus olisi aikuisempaa kuin aiemmissa GTAIssa

Tällaiset päivitykset lähinnä ärsyttää mua jostain syystä. Suurennuslasilla saa katsoa että näkee edes eroa. Kertoo miten "typerää" tän pelin odottaminen on monelle. Jokaisesta GTA pelistä oon nauttinut mutta en ole nähnyt niissä mitään ihmeellistä. Hyviä ja hienosti tehtyjä pelejä kyllä mutta esim Spidermanista diggasin enemmän kuin yhdestäkään GTA:sta. Melkein toivois että sieltä tulisi täysi pannukakku ni johan repeis perse puolella pelaajista. Ei vaan, toivotaan että sieltä kova peli tulee mutta itse en sitä tälle sukupolvelle osta, koska suorituskyvyn voi arvata jo nyt. Ennemmin koen sen sitten ensimmäistä kertaa kun seuraavat konsolit saapuvat.

Mun mielestä vitosen tarina oli ehkä paras koko sarjassa ja kyllähän maailman tutkimen palkittiin niillä random kohtaamisilla.
Siellähän oli esim se vanhempi pariskunta joka tonki julkkisten roskiksia jotta sai jotain siihen liittyvää omaan hyllyyn ja se tyyppi joka oli menossa naimisiin, mutta sillä oli "hieman" mennyt villiksi edellinen ilta ja se oli kalsarit jalassa köytettynä sähkötolppaan sekä paljon, paljon muuta.

Pelattavuus on kyllä se osa-alue joka kaipaa ison parannuksen, mutta eiköhän tässä ole se sama kankea ohjaus joka oli vitosessa ja rdr2:ssa.
Jälkimmäisen kohdalla kriitikot vaan ylisti kuinka se on realistinen kun Arthurilla on raskaat vaatteet ja aseet ja minä mutisen arvostelua katsoessa, että mun hento bikineihin pukeutunut nainen gta onlinessa ohjautuu täysin samalla tavalla.
Se oli perus rockstar ohjaus eikä mitään muuta.
No oli se varmaan paras koko sarjassa, varsinkin kun sen kerronta oli luontevasti toteutettu aikaisempiin verrattuna. Mutta kaukana se silti omaan makuun oli hyvästä tarinasta. Missään vaiheessa ei tullut sellaista hetkeä, että olisin jotenkin odottanut mitä seuraavaksi tapahtuu. Ei sillä, että olisin siinä ikinä lähellekään loppua edes päässyt.

Ja kyllä, olihan siellä niitä random tapahtumia ja esim. stunttihyppyjä, mutta itse jäin jotain vielä kaipaamaan. Nuo eivät mulle tuoneet motivaatiota riittävästi ison kartan tutkimiseen ja sit se pelaaminen menee vaan siihen sokeasti tehtävästä toiseen juoksemiseen ja koko hieno kartta menee tavallaan hieman hukkaan.

No ehkä nämä eivät enää ole ihan mun pelejä, mutta katsotaan millainen siitä kutosesta tulee.

Pelaaminen jäänyt omalla kohdalla tyystin, mutta tämän tulee kyllä pelattua.

Tarina tuskin on ihmeellinen, mutta eihän se näissä ole pääasia. Hiekkalaatikkohan se on. Ne kaikki yksityiskohdat, hullut hahmot ja satunnaiskohtaamiset. Kreisit tapahtumat myös. Ja huumori. Huumori on mielestäni näissä tärkeässä osassa.

Odotan tätä kyllä innolla ja pelaan tätä Day one. Ellei mitään maata järisyttävää tapahdu.

GTA VI vs Miami

i-love-how-gta-6-looks-so-real-to-actually-miami-holy-shit-v0-r8ouacfluh8h1.jpeg

GTA peli on kyllä sellainen poikkeus että ostan heti julkaisussa vaikka tuolla 89€ hinnalla. Tätä on odotettu jumalattoman kauan.

Älkää nyt perkele vieköön ajatelko jotain 90e hintaa ihan ok hintana.
Nintendo jo onnistui mario kartin kanssa nostamaan pelit 80e tasolle ja jos tämä maksaisi 90e niin se on sitten se uusi standardi, koska muut julkaisijat aivan varmasti seuraisi perässä rahan kiilto silmissä.
Kun yksi onnistuu niin muut seuraa perässä.

Eipä ole täälläkään mitään hypeä tälle Jeesuksen uudelle tulemiselle. Enkä todellakaan maksaisi 90 euroa jostain pelistä. Ihan sama vaikka pelisarjan uusin peli tulisi 20 vuoden välein.

GTA on kuitenkin niin iso peli, joten tuskin tämä on edes ihan siinä parhaassa kunnossa heti julkaisussa. Helposti pystyn odottaa, että pahimmat bugit, ja muutaman euro lähtee hinnasta, ennen kuin käväisen pelikaupassa.

Viimeksi muokattu:
90€ on kelpo hinta jos peli on niin hyvä kuin oletetaan. Muut voi pyytää samaa hintaa jos haluaa en ole maksamassa, Rockstarin laatu on niin poikkeuksellista ja pelit tarjoaa tekemistä että ihan sama. Änäristä ja CoDista maksetaan joka vuosi 80€ ja peli ei muutu mihinkään.

Jos tästä 89€ pyydetään ja se maksetaan, niin hinta on silloin oikein. Kuluttajalla on valta olla ostamatta, jos hinta on liian kova.

Itse en ole GTA:sta innostunut moneen vuoteen, mutta eiköhän tämäkin tule joskus ostettua ja kokeiltua. Kyllähän nämä aina hetken viihdyttää, vaikka päätarinan loppuun saakka en ole pitkään aikaan näitä saanut vietyä.

Mulle on aivan yhden tekevää maksanko pelistä 10-20€ enemmän tai vähemmän, jos koen pelin sellaiseksi että sen haluan julkaisussa ostaa itselleni ja/tai lapsilleni. Ei niitä ns. täyden hinnan pelejä tule niin montaa vuodessa ostettua ja yleensä ne ovat myös pelejä joille tulee annettua ihan rahan edestä tuntejakin. Jos nyt hutiostojakin toki joskus tulee.

Ylös Bottom